veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-24 20:39

Gefeliciteerd wat leuk bij een bokker.

Heel veel plezier samen <3

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-24 21:19

Leuk dat je je even voorsteld. Fijn dat ze nu bij vriendinnetjes staat.

Ik heb nog een leuk nieuwtje. Liezella is vanavond bevallen van een hengstje. Veulen is niet meer van mij. Maar Liezella blijft voor mij bijzonder en de meeste hebben haar ook vorig jaar gevolgd in mijn topic.

Jazzy groeit lekker door
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18855
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-24 14:44

Dunkeedoo: Gefeliciteerd met de aankoop van Torvi daar ga je echt een heel erg goed paard aan krijgen! Die kan wel bijzonder goed lopen. Dus hoop die wel de dressuurring in te zien komen!

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-24 22:01

Dat gaat vast goed komen. Torvi is prachtig en apart bewegen. Daar gaan jullie wel mee opvallen <3

Een modderige Nigrante update := Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
280 dagen drachtig

Elk moment verwachten we weer veulens van White Dream. Erg benieuwd. Zijn er echt een aantal aan de tijd :):)

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-24 01:28

De kleine doet het hier super. Van de week was ze aan het racen en uitgegleden. Daarna zag ik dat ze een navelbreuk heeft. Even flink balen, maar volgens mij zou het nog dicht kunnen trekken. Ik vraag de dierenarts nog even om te kijken. Is niet mega, maar toch een ruime vinger zeker. Nog steeds zo verliefd op dit meisje <3
Afbeelding

Nigrante is ondertussen 284 dagen onderweg. Ik hoop dat ze niet de 340 gaat halen, ze is echt huge! Zeker voor haar doen
Afbeelding
Afbeelding

Het was eigenlijk niet de bedoeling, maar we gaan het gewoon één keer proberen en anders laten we het erbij. Wild Thing is hengstig, morgen ga ik insemineren. Dinsdag komt de dierenarts, laat ik haar en Jazzy even checken. Fingers crossed
Afbeelding

Gisteren middag bij een veulen van White Dream gaan kijken. Die was zo gaaf <3 ook echt uit een hele goede merrie.

Er is zojuist weer een veulen geboren van White Dream een valk hengstje. Zodra ik goede foto's heb, zal ik deze delen.

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-24 05:42

Prachtig veulen hoor, zo trots als het loopt <3
Oeii navelbreuk, inderdaad even in de gaten houden!
Nigrante ziet er heel goed uit en hoop dat ze het nog even volhoudt :j

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-24 00:44

Nigrante is verder niet dik ofzo :Y) gelukkig lijkt ze er geen last van te hebben. 286 dagen, nog 34 tot veilig.
Afbeelding
Afbeelding

Wild Thing had een ei wat aan het vervormen was. Deze ochtend nog een keer insemineren. Zitten we mooi op de eisprong.

Met Jazzy maar eens gaan oefenen met een halster. Normaal doe ik dit veel eerder. Nu was er nog niet veel aanleiding toe. Ze bleef braaf bij mama, niet schuw. Ze vindt het nog wel een beetje raar :=


Phileine83
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 07:45

Ik begrijp dat je daar helemaal verliefd op bent! Echt leuk dat ze weer geïnsemineerd is, hopelijk is het raak :)) Wat waren de bevindingen van de dierenarts donderdag? Viel het mee met haar navel?

Phileine83
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 10:16

(sorry dinsdag)

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 11:15

Jaa klopt. Dierenarts komt zo nogmaals voor de merries.

Dinsdag :+ was de dierenarts er ook. Hij heeft even gevoeld bij Jazzy. Hij zegt even aankijken of het nog dichtgroeit. Deze kans is best aannemelijk. Nu heb ik nooit zoveel geluk en ga ik alvast maar uit van een operatie. Maar misschien valt het deze keer mee :Y)

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-24 21:52

Wild Thing is gescand. Ei was af.. Maar er zat er ineens nog één. 4.7cm we verwachten niet dat die af gaat. Maar voor de zekerheid gaan we optijd scannen. Hebben haar gelijk dicht gezet, met een toeschouwer := Afbeelding

En *\o/*
Afbeelding

Phileine83
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-05-03

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 23:21

Ahh nog een ei, die is dan als een malle gegroeid?

En van harte gefeliciteerd met deze dracht *\o/* *\o/*

Wel heel fijn dat de verwachting is dat het vanzelf goed komt met het breukje. Hopelijk gaat dat ook zo :o

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-24 01:16

Phileine. Daar lijkt het idd op!

Dankjewel!
Dierenarts van vandaag had gezegd dat ze nig wel eens zien dat een navelbreuk tot 6 maanden nog kan dicht groeien. Op internet had ik gelezen tot 3 maanden. We wachten het af.

Rosa is zo'n geweldig leuk paard. Enorme knuffel, en vind haar echt heel knap. In beweging doet ze het ook echt niet verkeerd :)) nu naar de keuring toewerken. Even kijken hoe het loopt. Misschien zadelmak maken, maar heeft geen haast.

Phileine83
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 23:19

O nou wel fijn dat het er enigszins gunstig uitziet kan ik me voorstellen (het naveltje).

Leuk al die vooruitzichten met Rosa <3 . Wat zijn de kleurenkansen voor het toekomstige veulen van haar (echt geen verstand van)? Ze lijkt erg groot, klopt dat?

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:07

Van harte met de dracht TS en Rosa is zeker een mooierd <3
Ik hoop dat de navelbreuk mooi dicht gaat groeien _/-\o_
Kan niet uitgebreid reageren want ik heb geen internet en tv _-:( dus zit op de hotspot van mijn telefoon maaaaarrrr dat gaat best hard :')

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 01:18

Chanicha. Ik vond je al weinig reageren :+ vervelend, logisch dat internet met hotspot best hard gaat. Wat zal je blij zijn als je weer normaal internet hebt.

Phileine. Meeste kans is een valk. Mocht Rosa vos dragen, is er ook een kans op Palomino. Deze kans is er, zowel haar moeder als vader hadden één vosgen.
Vindt haar een mooie maat hebben. Ik gok rond de 1.66-67 als ze richting de 1.70 gaat ben ik helemaal blij. Erover hoeft voor mij niet

Nog een maand dan is Nigrante veilig *\o/*
Afbeelding
Afbeelding

De smid was er. Jazzy heeft hem even goed bekeken <3 helemaal verliefd op dit meisje
Afbeelding

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-24 10:27

Deze had ik ook nog niet gedeeld <3


In mijn verhaal op insta heb ik ook een filmpje dat ze de smid voor het eerst ziet

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-24 01:34

Dik en gapeneerd, maar fit :=
Afbeelding
Afbeelding


Sis is zo gigantisch gegroeid. Gaat heel goed deze drie bij elkaar <3
Afbeelding

Rosa wordt ook steeds knapper. Ze zit goed in haar vel
Afbeelding
Afbeelding

Mer1980

Berichten: 18855
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-24 21:45

Oef Rosa wordt wel heel gaaf hoor!

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Rosa steelt de show hoor, dat wordt nog wat <3

AM_Horses

Berichten: 2620
Geregistreerd: 10-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 11:02

Rosa wordt idd heel gaaf. Ze is heel lief. Wel beetje een aparte soms := ze moet me enorm aan Formidable denken. Ze is heel speels, zowel in paddock als in het werk. Even een paar pasjes overdreven de voorbenen eruit gooien. Daar was Formidable natuurlijk kampioen in :') Rosa krijgt steeds meer verbinding en kracht. Ik longeer haar eigenlijk nog helemaal niet veel. Max een keer aan halster en één keer met bijzetje in een week. Straks 24/7 op de wei zal haar ook goed doen. Nu al enorm benieuwd hoe straks de keuring gaat. Ik heb er vertrouwen in. Het is wel echt een paard als ze iets eng vindt. Maakt ze zich groot. Ipv bang wegkruipen zou ze gaan vechten.

Ik maar denken dat Nigrante een grote slettebak is _O- ik heb nog een ergere. Nog een beetje jong, maar ze weet al bij wie ze moet zijn :+ Sis is zo verschrikkelijk hengstig en parkeert zo haar billen voor mij. Ook achteruit lopen... Dit heb ik nog niet eerder meegemaakt. Als ik haar dan kriebel gaat ze er helemaal voor staan. Is toch erg!

Hallo komt er nog wat van >;)
Afbeelding
Aah zwaar leven. Ze wordt zo mooi <3
Afbeelding

Natuurlijk dekken we haar nu nog niet! Ze moet nog 2 jaar worden. Voor volgend jaar moeten we nog wel een goede kandidaat gaan zoeken

chanicha

Berichten: 12161
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:38

_O-
Geweldig <3

Phileine83
Berichten: 238
Geregistreerd: 03-05-03

Re: veulentjes in de maak 'AM Stables' 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:51

O dat is wel heel erg whahahahaha. Dat oor ook :+

Mooie foto’s, genieten is dat.
Die foto van Jazzy bij de smid, met haar prachtige hoofd en ogen … <3