Klein wonder in de maak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zal het worden?

Valk bont merrie
31 (34%)
Valk bont hengst
34 (37%)
Palomino bont merrie
17 (18%)
Palomino bont hengst
9 (9%)

Totaal aantal stemmen: 91


Fleuribelle
Berichten: 779
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:33

Jeetje wat een nare wending heeft dit gekregen. Jullie veulen krijgt nu de allerbeste kansen. Ik hoop dat hij het gaat redden. Heel veel sterkte.

Dagmar11

Berichten: 77
Geregistreerd: 15-03-18
Woonplaats: Borne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:34

Wat ontzettend heftig!! Waarom maakten ze zich zorgen om de benen? Omdat ze lang zijn? Op welke termijn was hij eigenlijk geboren? 10 dagen voor 320 of?
Wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je morgen met goed nieuws komt! Y;(

Muronia

Berichten: 19642
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:36

Och kleintje, wat naar dit. Ik duim heel hard mee. Wat een rollercoaster voor jullie. Je doet nu alles wat je kan, meer kun je niet, hier kan niemand iets aan doen he? Dikke knuf.

Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:40

Jeetje wat heftig allemaal zeg, hopelijk komt de kleine man er bovenop. Ik duim voor jullie en heel veel sterkte. :(:)

Cynthia82

Berichten: 9340
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:40

Ach meid toch. Ik heb echt tranen in mijn ogen. Onwijs veel sterkte en kracht gewenst!

Mocht je willen: dit soort berichten zijn in het DBT ook echt welkom hoor! Het gaat niet alleen om de drachtige merries, maar ook om de veulens en de eigenaren! :knuffel:

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:40

Duim heel hard dat het goed komt

Mer1980

Berichten: 18895
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:44

Och wat een vreselijk bericht, ik leef met jullie mee, ik heb ook 14 dagen in een kliniek gezeten (5K verder) met een jong veulen 2 jaar terug (wel iets anders dan wat jouw veulen heeft) je weet niet hoe je je emoties de baas kunt blijven, zo'n mooi veulen, zo teer nog. Ik duim echt dat hij er goed uit komt. Die van mij is er super uit gekomen geen beperkingen of achterstanden en rontgen ook ggk. Dus ik duim gewoon dat die van jou er net zo goed uit komt. En met de kliniek kun je vast een regeling treffen qua betaling. Dikke knuffel. :knuffel:

jennyk
Berichten: 3617
Geregistreerd: 05-02-06

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 19:50

heel veel sterkte, hopelijk redt de kleine het!

CharmFaith

Berichten: 894
Geregistreerd: 30-12-07
Woonplaats: Castricum

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:13

Wat een nare wending en echt een heftig verhaal... die foto's doen je hart gewoon breken gelukkig zijn ze in goede handen en hopen dat de kleine het gaat redden!! Heel veel sterkte toe gewenst.

Verder sluit ik me aan bij cynthia ook deze verhalen horen bij DBT daarvoor zijn we juist allemaal samen om onze verhalen kwijt te kunnen goede en ook slechte uiteraard

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110800
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:14

Wat een horror zeg! :oo
Ik hoop dat het veulen er doorheen komt en ga voor jullie duimen :(:)

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:15

Wat ongelooflijk naar zeg. Ik duim voor jullie.

Flubberboot

Berichten: 2931
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:18

Oh jeetje wat een nare wendig zeg! Mijn duimen draaien voor het mannetje!!!

horzieloverr

Berichten: 565
Geregistreerd: 14-08-16
Woonplaats: NL

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:28

Jeetje, sterkte zeg!! Ik hoop dat hij er doorheen komt :(:)

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:39

Oh jeetje zeg wat een nare wending toch.

Ik kom daar regelmatig langs en die veulens die daar liggen zijn zo zielig altijd. Ik heb ook eens eentje gehad die daar paar weken heeft gestaan wel in quarantaine. Zeer pijnlijk om te zien.

Ik hoop dat die er door komt voor je en idd die rekening gaat wel oplopen helaas. Plasma dat kost echt geld.
Ik weet dat dit hard overkomt en mensen me naar gaan bekijken maar kon je niet ergens een grens trekken in kosten? Regelingen worden daar namelijk niet getroffen, wel tot waar je wil gaan(houden ze rekening mee en bellen je dan op) en je krijgt je merrie en hopelijk gezond veulen nooit mee naar huis als je niet eerst betaalt.
Sorry als ik misschien hard overkom maar allemaal al meegemaakt. En in een emotionele situatie zoals de jouwe kan je niet altijd nuchter nadenken. Tenzij natuurlijk je veulen ook een heel grote financiële waarde heeft voor je. Ieder zijn keuze natuurlijk maar soms maak je beslissingen waar je achteraf spijt van hebt.
Vooralsnog ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt.

NibbitLotus

Berichten: 1675
Geregistreerd: 16-06-10
Woonplaats: Onnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:50

Och jee wat een update TS.
Hartverscheurend om ze zo weerloos te zien.
Ik ga heel hard duimen voor een goede afloop :knuffel:

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:54

Jeetje wat heftig voor jullie zeg!
Ik hoop dat het dubbeltje de goede kant op valt voor jullie prachtige mannetje.

Is het anders een idee om een crowdfunding op te zetten voor de kosten?

Siggislief

Berichten: 14061
Geregistreerd: 04-10-04
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 20:57

Afbeelding

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:01

Heel veel sterkte wat een nare wending.
Ik ga duimen

cariena1
Berichten: 960
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:17

Veel sterkte

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 27257
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:21

Ik duim heel hard voor je lieve veulen! :knuffel:

Happy_Hippie

Berichten: 881
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-23 21:22

Ten eerste bedankt allemaal :knuffel:


Kathleen_vW, dit is dus onbekend zal een samenloop van omstandigheden zijn. En als we terug denken was zijn reflex dus sws al niet zoals het hoort, maar hij dronk dus we dachten dat het goed was maar kennelijk niet genoeg...
Wie weet was der biest niet goed genoeg (niet voldoende antistoffen)?

Dagmar,
ze is op 330 dagen bevallen.

Mer1980,
Helaas hebben wij veel ongeluk, hoe het komt geen idee...
Toen we de merrie kochten toen ze half jaar was had ze dusdanige wormen infectie en ook op het randje van dood.
Mijn ruin toen ik hem eindelijk had gekocht ook ziek geworden met zen longen en dit grapje heeft me ook zeker 10k gekost hopen dit niet weer te maken, en hier ook te horen gekregen van de DA dat ik aan inslapen moest gaan denken.
Mijn ruin (die van hierboven) is ook kreupel en moet waarschijnlijk ook een enorm dure behandeling hebben dus pfff hoe we dit allemaal gaan doen geen idee -O-

Fosty,
Je hebt helemaal gelijk hoor, en toen we die brief lazen schokken we er wel ff van dat we het direct af moesten tikken bij ophalen.

Morgen willen we daar (als we niet worden gebeld vannacht) wel naar vragen.
Er is ons het een en het ander uitgelegd alleen ik stond met een onrustige merrie in men hand en moment dat ze zeiden zeer kritisch overlevingskans niet heel groot schoot ik gelijk vol en ging ik verder met lopen (dan was Jade rustiger).
Ook waren we al laaaang wakker en blijft alles niet zo heel erg hangen.
Ik begreep dat we nu rond de 2000 zitten na die 24h? Maar sta er niet van te kijken als het 3000 al is.
Ik moet het hier nog met men moeder over hebben verder waar we de grens gaan trekken maar waar ga je die zetten?
Wij waren niet hierop voorbereid ook financieel gezien niet, hadden veel scenarios bedacht maar dit dus net niet, maar we komen wel aan het geld hebben gelukkig wat mensen waar we wat van kunnen lenen indien nodig (mijn ma kennende gaat ze dit niet opgeven).
Hij is natuurlijk van mijn moeder maar ik verzorg Jade en doe er alles mee dus je snapt hoe het voelt voor mij ook.

Noisy,
Hier zat ik ook al aan te denken maar dan voel ik me zo een schooier en alsof we het allemaal niet goed genoeg voor hebben bedacht/ op orde hebben ofzo -O-
Zo wil ik absoluut niet zijn, wij hebben enorm veel voor ze over en eten gerust zelf paar weken een droge boterham om dit te kunnen financieren.

Mijn ruin staat nu alleen wat even niet anders kan helaas.
Hij is ze continu aan het zoeken en roepen :(:)

Afbeelding

Ik vind het ook enorm erg voor mijn moeder ze heeft heel der leven al zo veel klappen moeten vangen en ongeluk met zo veel dingen.
Ik gunde der dit zo hard ;( dit was haar grote droom een eigen veulentje iets waar ze al een jaar enorm naar toe leefde (wij allemaal).
Tis nog niet helemaal te beseffen en mezelf groot houden is erg lastig.
Ook het gevoel van hebben we iets fout gedaan of hadden we iets anders kunnen doen dat het wel goed had kunnen gaan is enorm groot.

Mijn excuses voor de eventuele spelfouten en misschien gekke zinsopbouw.

SuperLiesje

Berichten: 3976
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Waar de wereld begint ❤️

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:32

He bah wat een verdrietige berichten na het mooie geboortenieuws! Ik hoop heel erg dat alles toch gewoon goed komt!

Al_Zawraa

Berichten: 2360
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:35

Jeetje wat heftig zeg! Ik duim heel hard voor jullie dat het toch goed mag komen.
Wat naar ook dat jullie al zoveel pech gehad hebben, ik weet daar helaas alles van.. Ik hoop dat deze keer het kwartje de goede kant op valt.
Vind het wel heftig om te lezen dat je bij die kliniek je merrie en veulen niet mee krijgt als je niet bij ophalen direct betaald.. Ik snap dat ze misschien genoodzaakt zijn om op die manier te werken, omdat er anders misschien mensen zijn waar ze problemen mee krijgen, maar toch. Op de meeste klinieken volgt gewoon de factuur en soms kan je ook nog een betalingsregeling treffen volgens mij. Dit vind ik wel erg extreem.

Wat Cynthia ook zegt, je kunt je berichten ook altijd in het DBT kwijt, iedereen leeft enorm met jullie mee!

Boras
Berichten: 9966
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Klein wonder in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:38

Heel veel beterschap voor het veulen en veel sterkte voor je moeder en jou, ts Y;(

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:38

Onlangs bij de info avond hier bij de kliniek over drachtige merries, geboortes en complicaties.
Daarin werd dit idd ook besproken en zeiden toen ook dat het echt wel een kostbaar traject was. Het kon zo oplopen tussen de €1500 - 2000 per dag
Ook dat het vaak een traject was die wat langer was en echt in de papieren ging lopen.

Nogmaals heel veel sterkte