Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 18:09

Siersma schreef:
Ze doet er wel lang over hoor! Dit moet wel een prachtig veulen worden hihi

Haha dat hopen we dan maar. Misschien gaat ze voor dezelfde datum als vorig jaar :j Ze is wel redelijk onrustig en blijft in de stal staan. Overdag gaat ze nog de wei op met haar maatjes en savonds op haar kleine stukje met schuilstal.

Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 19:06

Ze is nog even bezig met de finishing touch. Komt straks een prachtig veulentje uit rollen.

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 20:32

Vanavond een hars druppeltje aan haar uier hangen. Ik weet echt niet meer wat ik moet verwachten :') Ze mag hem vanavond er wel uit laten rollen. Vanacht hoef ik namelijk niet te werken dus maakt het iets makkelijker voor mij. Wel ligt ze veel in haar oude vertrouwde stekkie en is weer zwaar aan het ademen, zo zwaar dat je het zelfs op de camera ziet.
Afbeelding
Afbeelding

imani_abby
Berichten: 15
Geregistreerd: 16-01-17

Re: Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:15

Spannend, ik kom hopelijk net op tijd mee volgen :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 21:27

Och als je die pop zo ziet is het echt een gestrande walvis.

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 06:30

imani_abby schreef:
Spannend, ik kom hopelijk net op tijd mee volgen :D

Je bent nog op tijd hoor, vanacht weer niks :')

Jolliej schreef:
Och als je die pop zo ziet is het echt een gestrande walvis.

Ja wij zeiden dit gister dus ook al, maar ze heeft het ook zo zwaar. Ligt echt heel veel in de nacht, maar het was zoiezo wel een luie pony.
Ik ga er zo weer heen om te checken.

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 07:43

Dag 335
Prachtige dag om te bevallen zeg :') Haar uier denkt met dit weer volgensmij dat deze ook warm wil blijven :j Wel vult haar uier steeds weer een beetje meer bij. Maar wachten duurt lang, dus dan kijken we wel hoe ze het verder doet. Wel is haar ph waarde wisselend en kijk ik daar een beetje naar,de pH is nu 6.8 en was voorheen 7.8 dus is wel een goede verandering. En dan nog een foto van de knappe mama.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-23 08:25

nou, nog niks haha, hoe groot is Nel eigenlijk?

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-23 11:01

jolandje schreef:
nou, nog niks haha, hoe groot is Nel eigenlijk?

Nel is op haar vorige stamboek opname op 92 cm gemeten. Dus hoop nog een aantal cm erbij, maar anders is dit ook wel een mooi maatje.

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 07:39

Dag 336
Vandaag geen hele spannende dingen te melden. De ph stripjes zijn op, daar ga ik ook niet meer verder mee. Ze waren toch net niet wat ik zocht. Uier is nog niet veel verandert. Bij ons thuis is iedereen het er over eens. Het word gewoon weer dezelfde datum als vorig jaar :Y) Wel zet ik haar voortaan overdag gewoon weer op de wei met haar vriendjes, vind ze toch wat fijner. Vandaag komt ook het dekentje van het veulen binnen. Omdat we toch denken dat de nachten nog koud zullen zijn voor de kleine smurf.
Afbeelding
Afbeelding

imani_abby
Berichten: 15
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 08:28

Wanneer had ze vorig jaar haar veulen? Haar uier kan precies nog wat voller, of had ze vorig jaar ook zo'n uier? Fijn dat ze buiten kan staan met haar vriendjes :D

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-23 12:04

imani_abby schreef:
Wanneer had ze vorig jaar haar veulen? Haar uier kan precies nog wat voller, of had ze vorig jaar ook zo'n uier? Fijn dat ze buiten kan staan met haar vriendjes :D

Ik heb geen idee helaas, heb haar toen met veulen gekocht. Kan het misschien wel nog navragen aan hem. Haar uier was vorig jaar ook best leeg, maar weet niet of ze dit jaar ook zo wil volhouden :')

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-23 18:06

Dag 337
Nel haar uier is misschien een heeeel klein beetje veranderd. Het veulen zit nog hoog en droog in mamas buik. Ook al is nel niet zo heel hoog, maar we snappen wat ik bedoel :')
Ook heb ik gevraagd aan de vorige eigenaar of ze veel uier aanmaakte de vorige keer, dit doet ze dus niet. Wel zei hij dat het de vorige keer haar eerste veulen was en het er dus anders uit kan zien. Maar ik ga er dus niet vanuit dat ze nog veel uier aan gaat maken. En anders word het een heel laat veulen. Dan is het dekentje wat ik gekocht heb niet meer nodig {:}
Afbeelding
Afbeelding

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Re: Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 20:21

Dag 339
Ze was maandag redelijk onrustig, ze bleef telkens maar plat gaan liggen en dan weer rechtop gaan liggen. Haar uiers zijn wel voller dan gister en ze lopen nu echt wel vol. Helaas geen hars meer tegen gekomen, maar de rest duidt natuurlijk op ook al meer.
Afbeelding
Afbeelding

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-23 21:00

ze laat je wel lang in spanning zitten hoor :j

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-23 21:20

jolandje schreef:
ze laat je wel lang in spanning zitten hoor :j

Ze is morgen pas 340 dagen, maar ze was vorig jaar op tijd om te bevallen. Ze is wel onrustig dus de wekker gaat zoiezo vannacht. Ze blijft namelijk maar heen en weer lopen en de staart afdragen. Het nadeel is dat ze naar buiten kan en ik dan een leeg stalletje zie op de camera :o

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 18:39

Vandaag zit ze op dag 342
Vandaag is even de dierenarts langsgekomen omdat we het veulen al even niet hebben zien bewegen. Maakte me toch wat zorgen dat er misschien iets niet goed was met het veulen. Het veulen leeft gewoon maar heeft alleen een krappere woonruimte gekregen waarmee die niet meer zo veel beweegt :') Ook vond de dierenarts wel echt dik maar wist niet wanneer de kleine zou kunnen komen. Maar gelukkig gaat het goed met het veulen. Wel een klein commentaar op haar ademhaling. Al een aantal weken pompt ze soms echt om adem te halen. Maar ik dacht eigenlijk dat het aan de zwangerschap lag, maar dit was niet waar het aan lag. Ze wisten zelf ook niet waarvan het komt. Dus kijken of ze het straks ook nog doet als het veulen er is. Het uier is helaas nog niet veel, dus ben benieuwd of ze me lang laat wachten. Of dat het uier zich vult tijdens de bevalling.
Afbeelding

ievie

Berichten: 2236
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 23:50

Fijn dat de dierenarts even is komen kijken of alles oké was.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 00:08

fijn dat DA geweest is, geeft wat rust he, duurt ook best lang hoor, en ja eowyn ademt ook zwaarder dan normaal, eind dracht en het warme weer zullen daar mee te maken hebben denk ik

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 00:56

jolandje schreef:
fijn dat DA geweest is, geeft wat rust he, duurt ook best lang hoor, en ja eowyn ademt ook zwaarder dan normaal, eind dracht en het warme weer zullen daar mee te maken hebben denk ik

Ja ze pompt eigenlijk gewoon door. De dierenarts denkt dat de baby weinig ruimte heeft omdat hij zo snel gegroeid is. De eiwitten die in het gras zitten hebben hem zo snel laten groeien. Maar heeft ze het ook vaker? Dat zwaar ademen?

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:30

nee, normaal ademt ze niet zwaar, ik denk dat het echt warm en dracht is, zal na de geboorte wel weer beter gaan

Orange

Berichten: 1406
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Een mini voor Nel Nspsx Nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 08:07

Iedere merrie is natuurlijk anders maar bij mij was ze ook de laatste weken wat heftiger aan het ademen. Als ik haar van stal naar weide bracht en andersom. Ging ze echt stilstaan om op adem te komen. Nu is het veulen er en het is meteen over.

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 08:30

Orange schreef:
Iedere merrie is natuurlijk anders maar bij mij was ze ook de laatste weken wat heftiger aan het ademen. Als ik haar van stal naar weide bracht en andersom. Ging ze echt stilstaan om op adem te komen. Nu is het veulen er en het is meteen over.

jolandje schreef:
nee, normaal ademt ze niet zwaar, ik denk dat het echt warm en dracht is, zal na de geboorte wel weer beter gaan

Ah dat is helemaal top om te weten. Maakte me al zorgen dat het straks iets ernstigs was. Ze waggeld nu ook rustig naar de weide toe en even een rustpauze met een hapje gras :') Het was gister wel echt extreem warm in een keer, dan ben ik blij dat ze geen dikke vacht meer heeft _/-\o_

Ciara_Lady

Berichten: 201
Geregistreerd: 08-12-13
Woonplaats: Nederland Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-23 16:22

Dag 343
Vandaag was ze een heel stuk rustiger met het ademhalen. Scheelt denk ik echt het weer. Wel heeft ze vannacht lekker de hele nacht op de wei gestaan. Maar toen we vanochtend aankwamen wou ze toch weer terug naar haar huisje toe :o Haar uier is wel weer ietsjes gegroeid. En als er het nog niet over de duivel hebben, we hebben het veulen weer zien bewegen vandaag. Misschien heeft de dierenarts hem wakker geschut :j
Even ter vergelijking dit was haar uier gister.
Afbeelding
En dit was hem vandaag. Hij is toch iets meer gaan vullen aan de rechterkant nu.
Afbeelding

Jayney

Berichten: 845
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 22:18

Hoe is het nu? Zijn er veranderingen?