Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23536
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:48

Ik had al in je profiel zitten turen hoe het met je mannen was. Ik had ook alleen maar shetten (uiteindelijk een beetje veel, ook veel zelf gefokt en altijd goed gegaan, als tegenhanger van alle ellendige verhalen in het topic).
Vreselijk dat ze er beide niet meer zijn.
Wel superleuk dat je er weer bent en je schrijft nog net zo leuk als vroeger <3

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 19:54

Geen “Oranje” veulentje dus.
Zou mijn merrie ook wel willen laten dekken, maar dan staat “de grote” alleen, en die trekt dat niet.
Kan dus beter kopen, maar momenteel is er echt weinig op de markt vind ik.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 09:36

@ Rocamor en Polly; Bas heeft het nog 5 jaar na de diagnose PPID best goed volgehouden, werd ook nog wel bereden en ging mee naar de keuringen en ponyfeestjes. Maar in het laatste jaar ging het steeds meer bergafwaarts en zag ik de glans en power uit zijn ogen verdwijnen, dus ik kon op een gegeven moment na diverse behandelingen en pappen en nathouden niet meer anders dan afscheid nemen. Bij Bas zag ik het aankomen, bij Tom was het heel anders, die raakte voor het eerst in zijn leven wat licht bevangen voor het weekend, kreeg Bute, stopte op maandagavond met eten, kreeg op dinsdagavond koliek en op dinsdagnacht heb ik hem na een helse nacht met alle inspanningen van veearts en mezelf moeten laten gaan. Die kwam zo hard binnen, bij hem had ik het nooit zien aankomen. Van beiden heb ik ontzettend veel verdriet gehad en nog, het zal nooit hetzelfde meer zijn zonder hun.

Bedankt voor je welkom terug Polly en je compliment voor mijn schrijven :)

@Tones, nee geen oranje veulen hier. Zou je niet een pony kunnen lenen zodat je je eigen merrie kan laten dekken en de grote dan tegen die tijd een maatje heeft ? Alhoewel, je ziet aan dit topic wel wat er van lenen komt :D

Hier wordt het langzaam aan wat onrustiger. Kruimeltje weet zich nog goed te redden en kan zelfs nog galopperen met haar huge buik :j



Overdag staat ze nog op het land tussen de andere pony's, 's avonds is ze dan wel echt heel moe. Ze eet haar brokjes, neemt 2 happen hooi en gaat dan direct staan soezen;

Afbeelding

's nachts is ze opzich best rustig nog, ze belt me zo rond een uur of 12 en dan rond een uur of 5 weer, tussenstuk laat ze me nog netjes slapen. Ze ligt als een potvis en komt soms omhoog om naar haar buik te kijken

Afbeelding

Maar ik lig wel op de bank inmiddels want mijn man vond het toch al niet zo grappig meer. Onze hond is er dan wel weer blij mee :D

Afbeelding

En zowaar begint ze werk te maken van haar uier, we zijn er nog niet en de speentjes blijven echt inimini, maar ze begint duidelijk te veranderen. Dit was vanmorgen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dag 323, begin het nu toch al weer spannender te vinden, heb geen idee wat ik verwachten kan en vind die verhalen van merries die vlak van te voren of tijdens de bevalling pas volschieten zo spannend, ben heel bang dat zij ook zo eentje is dus ik zit toch echt al op hete kolen een beetje. :=

Imre

Berichten: 14221
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 09:52

Sanex! Wat leuk om je naam weer in de topiclijst voorbij te zien komen! Wat een leuke merrie! :D

Jammer dat je je mannen moet missen. :(:)

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:12

Een hardlopende skippybal, nog nooit gezien :D

Wel jammer dat je je bed uit moet. Is het niet net als met een baby? Die krijg je toch ook samen? En 12 uur en 5 uur wakker lijkt me toch niet onoverkomelijk? Maar goed het is niet anders. Succes, hopelijk duurt het niet te lang meer.

Freyr
Berichten: 702
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 10:31

Oh, sorry maar ik schoot in de lach bij dat filmpje _O-

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-22 10:54

truus1957 schreef:
Een hardlopende skippybal, nog nooit gezien :D

Wel jammer dat je je bed uit moet. Is het niet net als met een baby? Die krijg je toch ook samen? En 12 uur en 5 uur wakker lijkt me toch niet onoverkomelijk? Maar goed het is niet anders. Succes, hopelijk duurt het niet te lang meer.



Die vlieger gaat bij ons niet op, de pony's zijn echt mijn hobby, mijn man heeft er helemaal niks mee. Dus we krijgen geen veulen 'samen' :o Hij vindt het prima dat ik ze heb, maar doet er verder niks mee en heeft er ook totaal geen verstand van. Hij heeft me er niet uit geschopt hoor, maar ik merkte aan hem dat hij er niet echt heel gelukkig van wordt om meerdere nachten achter elkaar gestoord te worden in zijn slaap. Hij heeft z'n kop nodig bij zijn werk en moet vaak ver rijden omdat hij op verschillende kantoren door NL werkt, dus heeft z'n slaap wel nodig. Dus ik ben uit eigen beweging dan toch maar op de bank gaan liggen. Maakt mij niet uit hoor, ik slaap er zelf niet anders van ;)

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:07

Omg, die Kruimel is inmiddels een Italiaanse bol. :+

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 12:34

Haha dat filmpje :')

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:05

Omg dat filmpje _O- _O-

Dat is gewoon zo'n paardenvoetbal met pootjes _O-


1 ding is zeker,ze zal niet mager zijn na de bevalling :+

Berdien

Berichten: 64564
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 13:07

Dat filmpje _O- _O-

Wat is Kruimeltje een heerlijk diertje <3

senna21

Berichten: 11903
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 14:35

Dappere dodo. Ze is zowat even breed als hoog.

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 16:05

Och erm, wat een bolle. <3

thequeensmum
Berichten: 3581
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:16

SANEX schreef:
truus1957 schreef:
Een hardlopende skippybal, nog nooit gezien :D

Wel jammer dat je je bed uit moet. Is het niet net als met een baby? Die krijg je toch ook samen? En 12 uur en 5 uur wakker lijkt me toch niet onoverkomelijk? Maar goed het is niet anders. Succes, hopelijk duurt het niet te lang meer.



Die vlieger gaat bij ons niet op, de pony's zijn echt mijn hobby, mijn man heeft er helemaal niks mee. Dus we krijgen geen veulen 'samen' :o Hij vindt het prima dat ik ze heb, maar doet er verder niks mee en heeft er ook totaal geen verstand van. Hij heeft me er niet uit geschopt hoor, maar ik merkte aan hem dat hij er niet echt heel gelukkig van wordt om meerdere nachten achter elkaar gestoord te worden in zijn slaap. Hij heeft z'n kop nodig bij zijn werk en moet vaak ver rijden omdat hij op verschillende kantoren door NL werkt, dus heeft z'n slaap wel nodig. Dus ik ben uit eigen beweging dan toch maar op de bank gaan liggen. Maakt mij niet uit hoor, ik slaap er zelf niet anders van ;)


Dank voor je antwoord. Als het je mans hobby niet is snap ik het wel hoor. Ik zou ook niet wakker willen liggen van een voetbalwedstrijd
Nogmaals succes, ben reuze benieuwd
Vind het zo’n schatje

Poosje81
Berichten: 21228
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 22:24

Troost je TS, ik lig ook op de bank/apart als er 1 moet bevallen. Mijn man gaat er echt niet uit :n als er nood aan de man is en ik heb hulp nodig kan ik 'm wel wakker maken maar waken oid, nope.

Maar altijd wel relaxed mijn eigen bedje :+

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-22 23:22

Die video _O- Dat is echt een skippybal op pootjes :')

tamary

Berichten: 29236
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 02:51

Herinner mij een topic over andere drachtige shet met naam bloempot, die toen bijnaam bloembak kreeg zo breed was ze. HIer van kruimeltje naar heel brood?

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 08:23

Dat filmpje :') :')

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 09:37

tamary schreef:
Herinner mij een topic over andere drachtige shet met naam bloempot, die toen bijnaam bloembak kreeg zo breed was ze. HIer van kruimeltje naar heel brood?


Meat Loaf :+

esje01

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-22 19:44

Ach die arme kruimel
Wat een buik

Noisy

Berichten: 5412
Geregistreerd: 23-01-03
Woonplaats: In een huis met een dak erop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 04:43

Welkom terug :wave:

Wat heerlijk om te lezen hoe jullie met de pony bezig zijn en die attitude foto _O- Hilarisch _O-
Ik ben heel benieuwd wat ze aan het bakken is.
Ze past in ieder geval in het rijtje met de dikste ponies van Bokt. Ze kan in ieder geval de strijd aan met Pepper van Eilinora, mijn hemel wat een buik :oo

pien_2010

Berichten: 43773
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 05:24

Geweldig topic. Ik vind het grappig en wens je komende nacht/ nachten veel succes.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-22 09:31

@ Tones, hahaha nou daar lijkt het wel meer op ja :D

@Daan, neuh maar dat is ze nooit geweest, al ver voordat ik ooit aan een veulen dacht kreeg ik wel regelmatig de vraag of ze drachtig was. Tis altijd al een beetje een bijzettafeltje geweest qua model, tis nu een salontafel

@Poosje81; Ja hier ook hoor, als er echt nood zou zijn en ik heb hem nodig, dan staat hij met alle liefde voor me op. Maar waken en tussentijds voor een slapende knol gebeld worden is toch echt mijn pakkie-an.

@Tamary, haha machtig, Bloempot als naam voor een pony. Tones noemde al dat ze inmiddels een Italiaanse bol is, vind dat aardig overeen komen ;-)


Normaal gesproken heb ik vlas in de stal, maar ivm veulen wil ik er dan wel graag stro onder. Dus ik dacht eergister, laat ik alvast wat stro in de stal doen. Bovenop het vlasbed had ik een flinke laag stro, lekker zacht bedje...
Nou, dat werd dus niet gewaardeerd, kennelijk bestaan er pony's met strovrees want Kruimeltje heeft de hele nacht voor het strobed gestaan, heeft niet gelegen, heeft de waterton omgegooid en er een smeerboel van gemaakt |o
Afbeelding

Gister dus de stroboel maar weer aan de kant gegooid, zoals u het wenst Hoogheid
Afbeelding


En zo was het goed... :)F
Afbeelding

Ohja, kan iemand die pony vertellen dat wanneer je uier groeit, het ook de bedoeling is dat de spenen mee gaan ? Ik weet niet hoe zij denkt dat het veulen drinken moet, maar met verstopte nippels gaat dat 'm niet worden :+
Afbeelding

Uier dus nog niks speciaals, spenen doen 0,0
Wat me wel opviel, is dat ze een deuk in haar kont heeft die er eerder niet zat
Afbeelding

Begint ook iets soepeler te worden daar. Gezien haar bouw en omvang verwacht ik niet een echte puntkont te gaan zien, maar iets slapper wordt het langzaam aan wel.

Afgelopen nacht heeft ze me braaf laten slapen. Alhoewel... ze heeft niet gebeld maar dan ga ik er op liggen en begin ik op een gegeven moment te twijfelen waarom ze niet belt, dus alsnog geen oog dicht gedaan :Z

De hond zweert inmiddels bij mijn nachtwake :')
Afbeelding

Vanmorgen al op tijd naar het land, allemachtig wat was het nog koud, ik moest zelfs de autoruiten krabben. Op het land was het nog goed mistig en fris, wat dat betreft nog maar even mooi dat ze de beeb lekker warm binnen houdt.
Afbeelding

Het veulen was mega actief, die deed even een flink potje ochtendgymnastiek :):) :):)



Straks ga ik even met kleine Annika naar de pony's, Annika is net zo'n felle rode tante als Kruimeltje, die mag haar lekker even vertroetelen en een goede borstelbeurt geven, zal Kruimel wel fijn vinden ;-)

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:37

Ik moet weer lachen om je post.

De Koningin haar bed, de hond :D, de mooie foto van de ochtend, de hidden nipples en dan nog een filmpje waar het veulen muisjes lijkt te stampen om op de Italiaanse bol te serveren bij de geboorte

Die deuk :wow: dat ziet er goed uit, wacht maar even mini Kruimel, totdat het warmer wordt!

Veel plezier met Annika en Kruimel vandaag

tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-22 10:59

Geweldig, dat getrut van Kruimel met dat stro. :')