Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tones

Berichten: 5290
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:17

Wat een leuk topic is dit.
Heb zelf ook zo’n klein monster die mij regelmatig tot het uiterste tergt, maar omdat ze er zo schattig uitziet, komt ze er altijd mee weg.
Ben heel benieuwd naar jullie veulentje.

Bootsiebob

Berichten: 5559
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-22 07:48

De buikfoto, geweldig! _O-
Weet je zeker dat er geen shire inzit? Je hebt ze immers niet live zien dekken <<)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 08:10

Hilli schreef:
TS, ze heeft niet toevallig de smid opgegeten? Ik moest -gezien haar huidige postuur- ineens aan deze meme denken:

:')


_O- _O- Daar gaat m'n koffie bijna over het toetsenbord, die is geniaal! Die ga ik even naar mijn hoefsmid appen (maar ergens, ohh die is nog veel erger, arm dier)

@Punz; Ah dat vind ik leuk dat je dat zegt, ik ben gek op de Thelwellpony dus zie het als compliment

Dankje Cennin, herkenbaar dus van dat druk worden na het brokjes eten. Zullen dan vast doorhebben dat moeders ook wat anders doet ofzo, en die darmen gaan daarna ook altijd behoorlijk aan het werk (ik hoor dan van alles aan geborrel) dus dat zullen ze misschien meekrijgen.

Tones, nou dat he, ik zeg altijd het is net een chihuahua, zijn enorme etterbakken maar ze komen er altijd mee weg. Zij is de kleinste hier en ik heb regelmatig ponymeisjes te borstelen. Dan nemen ze wel eens vriendinnetjes mee die voor het eerst komen en die sjouwen dan als eerste op Kruimeltje af "Ohhh wat scháttig!"
Nou, zo schattig is ze lang niet altijd, vooral kleine drukke meisjes moet ze niet zo heel veel van hebben en dan durft ze ook rustig wel te dreigen met tanden en platte oren := , dus ik bonjour die dames dan juist maar naar de grote pony's toe, die handelen dat drukke gedoe wel, de rode koningin heeft duidelijk haar voorkeuren <<)

Bootsiebob; Ik zou me toch het leplazerus schrikken als er ineens iets heel anders uit komt. Ze is wel een kei in ontsnappen, maar voor zover ik weet heeft ze toen geen uitstapjes gemaakt naar andere weilanden met mannen :+

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-22 08:14

naomiiiii schreef:
_O- _O- _O- Ik vind dit wel de meest geslaagde buikfoto ooit! Arme merrie. :')


Haha nou dankje, ze was daar even niet zo in haar hum, zat letterlijk een keutel dwars geloof ik. Je ziet nog net niet een zwart wolkje boven haar hoofd maar je kan 'm er zo bij denken :j

En dan zit dat arme ding nu nog maar op dag 317, dus kan best nog heel lang duren, en ik vind haar al zo maximaal dik :(:)

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 09:16

Edit dubbelpost
Laatst bijgewerkt door SANEX op 24-04-22 09:20, in het totaal 1 keer bewerkt

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 09:19

Pfff met shetlanders leer je vloeken. Project Birth Alarm failed :')

Gister voor het eerst het birth alarm omgedaan. Kan ik weer rustig slapen dacht ik. Werd om 2.15 uur gebeld (en kwam er achter dat tijd op camera uur later staat), kijk op camera en zie daar Kruimeltje gewoon rechtop staan en kreeg ook niet echt de intentie dat ze net plat gelegen had. Zag wel dat BA al beetje naar voren zat.


Afbeelding


Even later werd ik uit mezelf wakker, check ik de camera en zie ik een eenzame Birth Alarm zonder pony liggen :D

Afbeelding

En vanmorgen lag ze er lekker naast :')

Afbeelding

Dit werkt dus nog niet naar behoren. Ff finetunen vandaag. Kreeg het idee dat ze het niet lekker vond zitten en heb haar er ook niet mee zien liggen. Nog strakker snoeren vind ik ook zoiets maar zal misschien toch moeten. Maar moet dan niet zo zijn dat ze denkt dat ze er helemaal niet mee liggen kan en ze dan staand gaat bevallen, dan heb ik er nog niks aan.

Kortom, ze houdt me van de straat, kleine Houdini :+

Lyona

Berichten: 2017
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 09:35

Tja, het blijven shetten he :D 8)7

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:01

Ohh leuk, ben benieuwd of er een stippel uitrolt.
Zelf heb ik ook 2 mini appaloosa's.

esje01

Berichten: 4908
Geregistreerd: 09-10-06
Woonplaats: op een uniek plekje in Brabant

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:08

Wat een heerlijke shet
Hier ook een mini
Twijfel al 2 jaar of ik haar laat dekken
Maar ze is zo klein
Ik lees lekker mee met jullie avontuur
Succes met de laatste loodjes

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23537
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:12

:') :')

Wat een heerlijk topic dit
Blij dat je weer terug bent!

different1
Berichten: 3652
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 10:23

Al stil meegelezen en wat een heerlijk verhaal <3
Maar die eenzame birthalarm, hi-la-risch!! _O-

YvonneV
Berichten: 8794
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 12:35

staartriem er aan ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:17

Kruimeltje dacht vast dat ernaast gaan liggen net zo goed werkt. :(:)

Pareltjes
Berichten: 2220
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 17:31

SANEX schreef:
Pfff met shetlanders leer je vloeken. Project Birth Alarm failed :')

Gister voor het eerst het birth alarm omgedaan. Kan ik weer rustig slapen dacht ik. Werd om 2.15 uur gebeld (en kwam er achter dat tijd op camera uur later staat), kijk op camera en zie daar Kruimeltje gewoon rechtop staan en kreeg ook niet echt de intentie dat ze net plat gelegen had. Zag wel dat BA al beetje naar voren zat.


[ [url=m/tjCcdR.jpg]Afbeelding[/url] ]


Even later werd ik uit mezelf wakker, check ik de camera en zie ik een eenzame Birth Alarm zonder pony liggen :D

[ [url=m/0hM42u.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vanmorgen lag ze er lekker naast :')

[ [url=m/CkBiv8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit werkt dus nog niet naar behoren. Ff finetunen vandaag. Kreeg het idee dat ze het niet lekker vond zitten en heb haar er ook niet mee zien liggen. Nog strakker snoeren vind ik ook zoiets maar zal misschien toch moeten. Maar moet dan niet zo zijn dat ze denkt dat ze er helemaal niet mee liggen kan en ze dan staand gaat bevallen, dan heb ik er nog niks aan.

Kortom, ze houdt me van de straat, kleine Houdini :+


Hahahahah....ellendelingen zijn het ook

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 19:20

YvonneV schreef:
staartriem er aan ;)


Ja heb ik ook even aan gedacht, maar vind ik ergens ook wel wat eng. Stel ze werkt 'm toch weer half af maar de boel blijft bungelen door de staartriem. Wil niet dat ze ergens in smoort of kapotte benen o.i.d.
Ze is zo kogeltjerond dat die singel enorm naar voren kruipt en ook best tegen de punten van de ellebogen zit. Daarom had ik er een hoesje omheen gedaan. Ga zo nog even prutsen en probeer het dan nog 1 nacht zo, als het dan weer afgewerkt wordt ga ik 'm toch maar aan het halster bevestigen denk ik. Ben ik ook niet echt fan van maar als zij zich echt niet comfortabel voelt met dat ding om, moet ik toch wat anders verzinnen. Met halster zet ik haar dan niet op het land bij de rest (met singel ook niet trouwens). Gaat mij nu vooral ook om de nachten, ze laat nog niet veel tekenen zien dus denk dat ik er ook nog best vroeg mee ben en overdag kan ik haar met de buitencamera's nog in de gaten houden als ik op het werk ben.


Waar je mee omgaat word je mee besmet toch? Blijf dan maar goed in de buurt van grote stippel Regliss staan, wie weet heeft het invloed :o

Afbeelding

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 19:57

Wat een super mooi verhaal. En wat een plezier van een toch ongewilde, maar stiekem gewilde pony!! Ik ben heel benieuwd naar het kleine cadeautje dat ze aan het bakken is!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 05:49

Oke het ding is blijven zitten, werkt als een dolle dus ik slaap op de bank vannacht :D _O-

Ik dacht dat ze niet plat sliep, wel dus. Vannacht gebeld en daar lag een bolletje dikheid mooi gestrekt.
Afbeelding

Vanmorgen vroeg opnieuw, lekker languit. :z

Afbeelding

Ze heeft regelmatig bezoek trouwens, ze heeft een zeecontainer als stal en in de hoek zit een klein gaatje. Zag al wel eens vlas liggen aan de buitenkant dus had wel vermoedens, maar nu dus vastgelegd op beeld. Komt gezellig langs van het vlaszaad snoepen :9
Afbeelding


Mijn man is niet bepaald gecharmeerd van gebroken nachten, dus ik denk dat ik me vanaf a.s. nacht maar op de bank installeer de komende tijd. We zouden even aankijken wat het deed, maar als ze me meerdere keren per nacht voor niks gaat bellen, wordt vechtgenoot er niet vrolijker op }>

Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:06

Oei, ik duim dat alles goed gaat en er straks een gezond veulen naast staat.

Hier is het dus wel een keer fout gegaan, mini x mini maar het veulen bleek dus veel te groot voor de merrie om te bevallen...
Dat was echt een horror moment en sinds dien kijk ik altijd met samen geknepen billen toe als ik zo'n mini bij iemand anders drachtig zie en bid dan heel hard dat het goed gaat.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-22 22:47

Jakkes Froukje dat is niet fijn. Hoe is het afgelopen? Bij mij is de hengst niet veel groter dan de merrie en wat ik altijd begrepen heb zou het veulen zich moeten aanpassen aan de baarmoeder, maar ook ik ken wel verhalen waarbij het mis is gegaan en waar het veulen er dood uitstak dus ik vind het ook doodeng. Daarom zet ik ook alles op alles om er bij te kunnen zijn om te kunnen helpen of veearts in te kunnen schakelen als het nodig is. Geeft geen garantie natuurlijk, maar het blijft gewoon altijd spannend en kan bij grote paarden ook net zo goed mis gaan.


Hier nog rustig, en mevrouw de koningin heeft haar zin gekregen. Ze had vanmorgen na het plaatsen van mijn bericht alsnog het birth alarm weer afgewerkt, dus heb 'm nu toch maar aan het halster gedaan.

Afbeelding
Afbeelding


Uier stelt nog steeds niet veel voor, blijft vooral veel zucht en de spenen doen nog helemaal niks. Mijn zoon hoopte op een Koningsdagveulen maar dat gaat 'm niet worden gok ik O:)
Afbeelding

Ze is inmiddels alweer even ter aarde gestort, dus verwacht wel weer een paar valse belletjes vannacht

Afbeelding

Froukje
Forever young

Berichten: 10851
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 06:25

Wij zijn geëindigd met een dood veulen na bijna 1.5 uur trekken door de dierenarts en een merrie die heel lang heeft moeten herstellen.
We hebben serieus een keizersnede overwogen alleen doen ze dat bij paarden liever niet en lag het veulen eigelijk al te ver in het geboortekanaal.

Ik ga duimen voor jullie dat en straks gewoon een gezond veulentje naast staat te dartelen. Gelukkig gaat het veel vaker goed dan fout :j

Maar koningsdag gaat ze niet halen nee, of ze moet vandaag ineens heel veel haast hebben :=

_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 07:15

Ik volg ook nog even mee! Heb zelf een rode stippelhengst dus ben benieuwd hoe dit uitpakt :D

Afbeelding

Marigold

Berichten: 12604
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:04

Spannend en leuk, zo’n klein veulentje op komst!
En een merrie die zich uit de geboortemelder wurmt :Y)

Op de foto zie ik een best ruim gebouwd lichaam met korte beentjes, ik denk dat de pony dus wel normale ruimte heeft lichamelijk, om het veulen te baren. Het is maar te hopen dat het veulen zich aan de baarmoeder en grootte van de merrie aanpast anders kan het straks ook niet goed bij de melkbar. Komt vast goed hoor!
Veel succes en geluk TS en pony!

Birdie60

Berichten: 8404
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 08:33

Vorig jaar mijn stippeltje geprobeerd drachtig te krijgen, maar niet gelukt. Iets van trosjes eitjes, een bevrucht en alles afkomen. Dus maar een nieuwe appaloosa erbij gekocht.

Afbeelding
Nu 2 weekjes oud.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-22 05:57

@Froukje, achjeetje wat een sneue boel. Dat is mijn grootste angst, maar ik hoop dat zulke gruweldingen ons bespaard blijven.

_Reneee, wat een gaverd! Ik hoop op stipjes maar ga maar gewoon uit van een vos. Ben wel echt heel nieuwsgierig. Heb ook al gedroomd dat er een vosbonte uitkwam, kan helemaal niet maar mijn brein vindt 'snachts van wel kennelijk :D

@Marigold, leuk om jouw visie op Kruimeltje haar lijf te lezen. En idd nu je het zegt zou het wel fijn zijn dat het geen uit de kluiten gewassen veulen is, dan moet die al direct door de knietjes om te drinken :')

@Birdie60, wauw wat een knap koppel!

Hier gaat alles rustig. Alhoewel... kreeg tegen 5uur vanmorgen alarm, ik log in op de camera, geen verbinding :( Kak, gister een andere powerbank aan de router gedaan (heb alles draadloos en op batterijen vanwege geen stroom in het land) , zou die dan toch niet werken?
Hoewel ik qua tekenen gisteravond nog niks verwachtte en er vanuit ging dat Kruimeltje gewoon een languit dutje deed, was het natuurlijk ook de goden verzoeken om op koningsdag een veulen te wensen :+ Dus toch maar in de kleren geschoten en die kant op gereden (mijn weiland ligt ongeveer een kilometer van mijn huis). Daar trof ik Kruimeltje alweer staand aan. En de powerbank en router deden het gewoon, en daar kon ik ook gewoon inloggen.
Op dat vroege tijdstip met mijn slaaphoofd even niet bij stil gestaan dat onze Wifi thuis gister al wat haperde dus ik die even af had moeten zetten en dan via 4G inloggen, dat bleek het isseu te zijn :o?

Dus i.p.v. even wat langer uitslapen op deze vrije dag, is het weer eens een pluk de dag en zit ik nu suf op de bank de was te vouwen en BZV terug te kijken :O

Kruimeltje heeft momenteel 'snachts de inloopstal bezet die normaal gesproken voor alle pony's vrij toegankelijk is. Ik zag vanmorgen mijn exmoor en appaloosa vlakbij Kruimels stal in het land liggen en staan, maar kon mijn welsh Sven zo gauw in het donker niet vinden. Zal wel achterin het bos staan dacht ik, maar toen ik terug naar huis zou, zag ik meneer ineens onder de overkapping liggen die ik ook nog heb. Het is niet groot, maar hij laat zich kennelijk zijn vlasbedje niet ontnemen en lag heerlijk te soezen <<) Afbeelding

(Voor de oplettende bokker die mij nog van vroeger kent; ik heb het hier nooit gedeeld maar ik heb van mijn toppers Bas en Tom afscheid moeten nemen. Bas in oktober 2020 na jarenlange PPID/IR klachten, Tom in januari 2021 door zware koliek die hij kreeg van de Butagram omdat hij wat bevangen was. Ze zijn 21 en 28 jaar geworden. Wie weet plaats ik hier ooit nog een topic over, was toen niet actief meer op bokt en heb het er ontzettend zwaar mee gehad dus kon het ook niet opbrengen daar een topic over te maken)

Rocamor

Berichten: 10979
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-22 09:42

Ik vroeg me inderdaad ineens af hoe het met Bas was. Verdrietig zeg.

En Kruimeltje is gewoon te leuk. Sterkte met weer wakker worden vandaag.