Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jeetje77

Berichten: 3480
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 06:06

Oh wat geweldig. Ik ben gek op mini's. Mijn wandelmaatje is ook een mini van ongeveer zo groot. En ik hoop hem vh jaar toch voor een karretje te beleren.

Dus ik volg, spannend wat ze er van bakt.

_Tarzan

Berichten: 11215
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:43

Geweldig hoe je over de pony schrijft <3
Ik kom mee volgen.

sans6

Berichten: 7896
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Winkel

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 07:54

Oooh wat een heerlijke openingspost, wij hebben ook zo'n minimini vos staan, (ruintje weliswaar), net zo'n gouden ding.

Ik ben heeel benieuwd naar je veulen, tot die tijd maar lekker veel posten over de koningin, je schrijft leuk!

YvonneV
Berichten: 8792
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:27

En dan mettertijd dubbelspan moeder en kind?

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:37

Hahaha heerlijk hoe je schrijft over je mini, en idd de attitude foto! <3

Mini's met gigantische karakters :P :')

Lyona

Berichten: 2014
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 08:41

Ik volg ook mee, super leuk verhaal!

Whizz
Berichten: 1064
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:05

Wat een heerlijk verhaal waaruit veel liefde voor haar spreekt! Ik voel wel met haar mee zeg, wat een buik! :D

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:16

dit is nu echt waar ik zelf van kan genieten, ik ga juist daarom volgen...want een kinder suprise ei kan tegenwoordig niet meer , gevaarlijk!. Maar dit blije ei is grandioos!.

gonniee
Berichten: 512
Geregistreerd: 26-04-21

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:39

Wow, wat een mooi topic! Super waardevol hoe jullie met dit kleine propje (bedoel ik met alle respect) vergroeid zijn geraakt. En kippenvel bij de uitvaartfoto. Succes met de laatste loodjes

thequeensmum
Berichten: 3575
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:44

Wat een leuk topic. Ik volg. Ik ging helemaal
stuk om die attitude foto.

Anastasia24

Berichten: 2727
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 11:52

Wat een mooi verhaal al ts. Mooie foto's!
Ik volg gezellig mee. :D

Belle_Siem

Berichten: 109
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:46

Prachtig verhaal met een lach en een traan. Weet je wat over haar voorouders? Ze lijkt op mijn oude merrie, die diverse veulens van minihengsten gehad heeft. Zij was 93 cm. Ik ben ook heel benieuwd naar het veulen.

Plop1997

Berichten: 1406
Geregistreerd: 27-02-21
Woonplaats: Limburg

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 12:51

Wat leuk! Wordt altijd heel vrolijk als ergens een stippel of een bonte op wordt gezet. Heel benieuwd hoe het veulen er uit gaat zien <3

Arianaaaa
Berichten: 536
Geregistreerd: 04-01-14
Woonplaats: In a galaxy far, far away

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 17:28

Wat een leuk verhaal! Ik volg ook mee :D

Volte
Berichten: 93
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:58

Leukk! Ik volg ook.
Erg leuke foto met je zoontje!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 07:49

Jeetje wat een boel reacties al! Leuk dat zoveel mensen volgen.

YvonneV schreef:
En dan mettertijd dubbelspan moeder en kind?


Nou daar heb ik wel over na zitten denken, lijkt me wel heel erg gaaf inderdaad. En weer keuringen, heb altijd genoeg ponymeisjes die staan te trappelen om dat te doen als mijn zoon daar wat te oud voor wordt. Maar zullen we eerst maar zien dat het er veilig en wel uitkomt ? :D


Belle_Siem schreef:
Prachtig verhaal met een lach en een traan. Weet je wat over haar voorouders? Ze lijkt op mijn oude merrie, die diverse veulens van minihengsten gehad heeft. Zij was 93 cm. Ik ben ook heel benieuwd naar het veulen.


Nee ik weet helaas niks over haar ouders. Enige dat ik weet is dat ze voordat ze naar de ponyboer ging, bij iemand aan een stick in de voortuin stond in een woonwijk. Recept gedoemd om te mislukken natuurlijk en ik begreep ook dat ze vaak met dat stick achter zich aan los door het dorp rende.
Ze kan namelijk ontzettend goed ontsnappen, ik heb mijn omheining redelijk voor elkaar, maar als mevrouw ergens heen wil, dan zorgt ze ongeacht stroomlint, hekken of planken wel dat ze er komt :+
En een voortuin is nog altijd geen geschikte plek voor een pony, ook zo'n kleintje niet.
Ponyboer kende die persoon van wie ze was en heeft toen aangeboden haar daar weg te halen en dan op den duur een goed huisje voor haar te zoeken, en zo kwam ik haar dus op een dag tegen in land van de ponyboer.

Staat wel naam van fokker in paspoort, maar kon daar verder niks over vinden dus heb het maar zo gelaten, was toen ook niet van belang. Bedenk me nu echter dat het misschien een idee is toch nog eens een telefoonnummer op te zoeken of er eens langs te rijden (is paar dorpen verderop) ben toch eigenlijk wel erg nieuwsgierig naar wat voor ouders Kruimeltje heeft.
Mooi klusje voor het weekend :)


Zo, Kruimeltje heeft me gisteravond en vannacht flink bezig gehouden zeg.
Gisteravond had ze veel kriebels en was het veulen erg druk.

Kruimel had hak- en kruiskriebels, ik heb haar even lekker geborsteld maar de kriebels bleven aan dus dan zoekt ze zelf een oplossing op de rand van de waterbak. Zo'n charmant hoofd, we vergelijken haar ook wel eens met Alf :D (voor wie dat niet kent, google maar even, TV-serie in jaren '80/'90 geloof ik )


Afbeelding


Zoals aangegeven was het veulen druk, érg druk. Heb er een filmpje van gemaakt. Valt me wel op dat die druktemaker elke keer na het brokjes voeren in de stuiterstatus gaat, voorspelt niet veel goeds :):)
(even in een linkje, ik krijg het niet voor elkaar om er hier een klikbaar beeld van te maken, iemand een tip hoe ik dat doe ?)
https://www.youtube.com/shorts/DtaPoV_e2W0

In het filmpje zie je Kruimel al veel zwiepen met de staart.

Toen ik later thuis was (mijn weiland ligt 1 km van mijn huis, dus helaas net niet aan huis) en via de camera nog even keek, was Kruimeltje echt super onrustig. Meestal ligt ze rond een uur of 21.00/22.00 wel even lekker te rusten, maar nu stond ze achter in de hoek enorm te zwiepen met haar staart en te stampen en naar haar buik te schoppen.
Ik vond het maar niks. Ik zag vanaf de camera gewoon die hele pony en buik bewegen.
(ver ingezoomd want ze stond achterin de hoek)

Afbeelding

Een goede bekende waar ik mee appte omdat ik alweer in de stress schoot (Tsja, ik vind het leuk maar blijf het ook enorm eng vinden en ben nog altijd heel bang dat er iets mis gaat en ik er dan net niet bij ben of iets heb gemist) gaf aan dat het misschien de 10dagendraai/proefdraaien wel eens zou kunnen zijn. Dat zou best eens kunnen en qua tijdspad is dat ook niet heel gek, ik heb haar uitgerekend op laatste week april/1e week mei qua bevalling. Toch zat het me niet helemaal lekker en ik zat aan de camera verkleefd. Begon me al te bedenken om dan toch maar op de bank te gaan liggen en elk uur de wekker te zetten, want manlief zal er niet zo van gecharmeerd zijn dat ik dat in bed doe. Maar na een tijdje werd ze weer rustiger, stond op rust te knikkebollen. En nog even later ging ze eerst een poosje staan gapen, rekte zich eens uit en sjouwde toen weer naar het hooinet om als een bootwerker te gaan bunkeren. Zo ken ik Kruimeltje weer :D

Afbeelding

Dus toch maar gewoon op bed gegaan, waar mijn innerlijke wekkertje me nog vaak genoeg heeft wakker gehouden voor controle :=

Gelukkig zag ik verder niks geks meer vannacht en lag ze op een gegeven moment ook weer mooi rustig te soezen
Afbeelding

Morgen haal ik het Birth Alarm. Ergens misschien nog wat vroeg, maar denk dat dat me al een betere nachtrust gaat geven. Of niet, zal misschien vaak voor niks gebeld worden maar dan ga ik tenminste niet gestressed op bed met het idee dat de kans bestaat dat ik iets mis

Bootsiebob

Berichten: 5556
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:00

Ach jeetje die Kruimel heeft het er maar druk mee. Dat wordt vast een kleine Alf, zo ondeugend.
Stuiterstatus _O-

Fokker321
Berichten: 504
Geregistreerd: 16-02-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 11:11

Heerlijk!! En pakkend geschreven !!

Succes lieve Kruimel met je toekomstig beebje !! <3 <3 <3

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-22 21:45

Ik dacht laat ik ook even leuk zo'n 'onderkant-van-de-buik-foto' maken... past niet :') := telefoon lag plat op de grond maar gaat 'm niet worden Afbeelding

Mevrouw zakt bijna door d'r hoeven, ze zakt sowieso haar vlasbed in :o

Afbeelding

Eten blijft wel gewoon doorgaan

Afbeelding

Ik heb maar even een extra camera opgehangen in de stal, vond het gister niet zo leuk dat ik niet goed kon zien wat ze uitspookte achter in de hoek, dus even eentje extra in de andere hoek erbij, kan ik het beter in de gaten houden (stal is 6 meter lang dus daar verdwijnt zo'n kleintje snel in)

Afbeelding

Afbeelding

En titties, niet veel verandering in, blijft vooral veel zucht en nog wat kleine speentjes :)

Afbeelding

beegee
Berichten: 954
Geregistreerd: 12-02-21

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:02

Wat een fantastische pony met van die lieve kraaloogjes. Heerlijk dametje <3, ben benieuwd naar haar baby.

Cennin

Berichten: 340
Geregistreerd: 17-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:39

Wat een leuke pony, met een lieve uitstraling <3 ze is behoorlijk rond :D dat druk worden tijdens/na brok eten herken ik wel, gebeurd bij mijn merrie ook :=

Hilli

Berichten: 22950
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:47

TS, ze heeft niet toevallig de smid opgegeten? Ik moest -gezien haar huidige postuur- ineens aan deze meme denken:
Afbeelding
:')

Punz

Berichten: 8587
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 22:57

Oh joh..
Als de Thelwell pony niet al bestond....

Dan was hij bij deze 'uitgevonden"
Wat een fantastische foto van je pony. Echt te schattig!

Anoniem

Re: Effen rood x rode stippels in miniformaat; het wonder geeft gedonder?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:08

_O- _O- _O- Ik vind dit wel de meest geslaagde buikfoto ooit! Arme merrie. :')

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-22 23:15

Hilli schreef:
TS, ze heeft niet toevallig de smid opgegeten? Ik moest -gezien haar huidige postuur- ineens aan deze meme denken:
[ Afbeelding ]
:')


:')