Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 14:40

Volgens mij zal Desi troost zoeken omdat ze alleen is, niet goed wetende hoe dat aan te pakken en dan hopelijk dat vinden bij het enige maatje in haar buurt.

Ofwel moet ze in mijn kudde een tijd komen spenderen, Lilly en haar bloedzusters hier, Baybe en Mystique zullen haar dan wel in het gareel zetten. }>

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 15:18

Ik ben benieuwd in elk geval, zal een van de dagen kijken om ze te vervoeren. Ze kan wel eens een rechtzetting gebruiken, terrorduo die 2 :=

Ik heb hier nog 2 setjes moeders en dochters lopen en die hebben dat gelukkig niet zo. Wiske en Trixie hangen wel veel samen, maar geen terrors. Al is Wiske toch wel soort Alfamerrie, ze is niet zo gemeen als Winnie en Desi samen kunnen zijn := Desi is al onrustig als haar moeder even om het hoekje staat. Dat gaat nog wat worden.
En Suus die zet Rosette zelf op haar plek _O-

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:31

Ja, Ik heb ook zo'n setjes zoals Lilly met dochter Mystique, Queen met dochters Yala en June en dan nog Joëlle met dochter Lynn. Aangezien Lilly mijn alfa merrie is vind ik het wel normaal dat zij de nieuwe op hun plaats zet. Maar het is me opgevallen sinds Queen hier twee dochters heeft dat die serieus de ladder is opgeklommen van de hiërachie. Toen Winnie en haar dochter Tess hier liepen, hielden ze zich meer afzijdig en meden ze de andere soortgenoten, ook een gevolg van Winnie haar jarenlang huisje, tuintje omgeving waar ze daarvoor in moest leven. Ze had lang geen contact met andere paarden in die situatie.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 15:37

Als Desi aan de kraamstal staat, staat Winnie er ook alleen voor en zal ze waarschijnlijk wel een toontje lager gaan zingen. Dan moet ze ook aansluiting gaan zoeken bij andere paardjes. En dan later zal het omgekeerd zijn wanneer Winnie aan tijd is.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 15:42

Ja, gelukkig zijn ze niet samen uitgerekend voor hun veulentjes te krijgen. :D

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 20:15

Mona’s uier doet nog heeeeeeeelemaal niets :')
Afbeelding

MAAR! Daarstraks wou iemand toch even zijn/haar aanwezigheid duidelijk maken door Mona’s buik te verbouwen :D die vloog alle kanten uit.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-22 22:15

Nou mona, snel een uier aanmaken hoor!! We willen babies!!

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-22 23:34

Moontje begint het zwaarder te krijgen, maar uier doet 0,0
Afbeelding

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 00:05

Ach gut. Knuffel voor Mona :knuffel:
Hoe is ze normaal met uiers vullen? Ik zie haar er nog zo voor aan om pas tijdens de bevalling te vullen of ineens vlak voor de bevalling heel snel de uiers gaan vullen.

Ze is wel ontzettend knap (maar dat is je hele kudde sowieso!) <3 .

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 00:28

Geen idee Yaartje, ze heeft bij mij nog geen veulens gehad. In het verleden wel, maar hoe het toen ging, weet ik niet.

Ze heeft iets heel aandoenlijks. Helaas ligt ze in de kudde niet altijd even goed omdat ze niet genoeg voor zichzelf opkomt. En er zitten bij mij wel een paar bazige trienen tussen :')

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:41

Afwachten dus wat ze gaat doen. Hopelijk laat baby niet al te lang meer op zich wachten! Ze was al veilig toch?
Baby laat al wel weten dat die er is, dat is positief :D .

Dat is wel jammer zeg. Dan zou je toch vaak al bijna hopen van: "Geef ze nou eens een keer een fikse trap en kom voor jezelf op." Maar sommigen zijn nu eenmaal of een allemansvriend of komen bijna nooit voor zichzelf op. Zo paard afhankelijk. Hopelijk gaat het goed tussen haar en Desi gewoon vrij snel of gelijk goed zonder al te veel problemen.

Hier was dat toen Frodo met Arwen er net bij was gekomen in 2020 heel mooi gegaan. Was Frodo te druk, te bazig etc. Zette Maria zich zo tussen Frodo en de kudde (en mij wanneer ik er was. Ik werd dan echt gezien als deel van de kudde. Heel bijzonder) in. Arwen werd gelijk geaccepteerd. Van Frodo moest ze nog niet zoveel hebben. Ideaal zo'n alfa/leidende merrie. Die dan de druktemaker op zijn plek zet en hem pas er bij liet wanneer die rustig was. Zat die te veel achter Asfaloth zette ze zich er ook zo tussen en kreeg Frodo op zijn donder. Kon ook altijd met een gerust hart weer naar huis gaan wetende dat Maria wel een oogje in het zeil hield en zich ermee bemoeide wanneer het nodig was.
Het is dat je niet in de buurt woont. Anders had Desi gerust even bij Maria in mogen staan. Die had haar echt gelijk op haar plek gezet.
Heb nog wel ergens een filmpje er van hoe Maria dat toen deed. Zal die eens opzoeken voor je.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 11:05

Desi staat nu een aantal dagen naast Mona, maar poortje gesloten. Toen Desi net aankwam deed ze erg lelijk naar Mona. Mar ze is ook voor het eerst van haar moeder weg en ze waren ‘samen sterk’ tegen de rest. Dus hopelijk worden ze nu een beetje nederiger. Straks ga ik het poortje eens opendoen en zien wat er gebeurd. Mona wil graag naar Desi, maar of ze daar spijt van gaat hebben… :=

Het is dat ze onrechtvaardig gemeen waren. Gewoon een beetje dominantie vind ik geen probleem, maar ze waren samen gewoon echt heel gemeen. De balans is een beetje zoek in de kudde door teveel dominantere merries en een paar die dan niet voor zichzelf opkomen.
Moest ik Desi of Winnie een tijdje alleen bij Hilton zetten zouden ze ook anders gaan piepen. Die is heel kordaat, maar wel rechtvaardig over het algemeen.

Maar een Poppy met BunnyBum dan bijvoorbeeld, die worden onder de vleugels genomen en beschermd. Dat is wel heel mooi om te zien.

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:51

Ja dat zie ik hier ook gebeuren. De kleintjes worden gelijk onder de vleugels genomen en beschermd. Asfaloth krijgt dan ook altijd de taak als oppas haha. Hebben ze goed bekeken. Mama graast en grote broer past op :D .
Frodo heeft ervaring met veulens weet ik, maar alsnog ben ik benieuwd hoe hij het gaat doen als vader. Hij is ook nog best dominant, maar al stukken minder dan toen hij hier net was (heeft een paar keer op zijn donder gehad van Maria, maar ook zeker van mij. Bij Frodo moet je echt strakke en duidelijke regels hanteren en in november, toen hij helemaal gestresst was om Jenny en Zoë die naast hun staan heb ik zelfs opgegeven moment letterlijk het leiderschap van hem over moeten nemen en hem moeten vragen/zeggen nu te grazen en de rust weer te vinden. Hij zat flink langst het draad heen en weer te draven en vergat zijn eigen kudde gewoon. Achteraf gezien reageerde hij ook deels op mijn stress omdat Asfaloth niet lekker in zijn vel zat en ik daar stress om had. Hij kon het allemaal even niet meer hendelen, maar even flink aan gewerkt en het gaat weer goed. Moet alleen heel erg oppassen met mijn energie. Ik hoef maar iets te enthousiast o.i.d. te worden en hij reageerd er gelijk op. Zo gevoelig is Frodo).
Want toen opgegeven moment ook bij de fokker van Asfaloth nagevraagd of ze stonden te grazen wanneer ik er niet was en dat bleek wel het geval te zijn. Dan was er rust. Frodo reageerde dus echt linea recta en direct op mijn stress level. Goede reminder om die bij de kudde zo laag mogelijk te houden.

Hopelijk gaat dat goed straks met die twee! Uiteindelijk is het waarschijnlijk vaak zo dat wij ons drukker maken dan de merries zelf, maar snap dat je je er druk om maakt hoor. Met een dominante en een niet dominante merrie bij elkaar is het altijd spannend wat er gebeurt.

Oef, dat is wel heftig ja! Is er geen ruimte om twee kuddes te maken zodat er wat dominante dames eruit kunnen en samen een kudde kunnen vormen? Dat helpt denk ik nog wel. Hopelijk helpt het al om Desi er nu uit te hebben!

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 14:40

Nee, een kudde met enkel dominant is vragen om problemen. Als al die dominanten het tegen elkaar gaan uitvechten. Gewoon ‘dominant’ hoeft ook geen probleem te zijn als het rechtvaardig is. Een correct dominante merrie wordt gerespecteerd, maar niet gevreesd. Wanneer het gewoon aanvallen wordt omdat iemand op je pad staat zonder iets fout te doen daarintegen… En dat deden die 2 samen. Winnie nu lijkt het al veel minder zonder Desi.
Maar Desi is dus een ramp zo blijkt vandaag. Poortje open, leek goed te gaan. Maar nog geen 2 minuten later vliegt Desi op Mona als hengst die als een dolle een andere aanvalt. Ik wou ertussen komen, maar ik zag dat Mona nu wel voor zichzelf opkwam en ze heeft Desi ook even op haar knieen op de grond gekregen. Dus moest Mona even die kans geven om te late. Zien dat ze dat ook kan als het moet. Niet normaal. Er werden precies zwijnen geslacht.
Ik hoop dat het nu met die 1e knokbui een beetje beslecht is. Maar Desi is niet gelukkig. Ik vind dit zeker ook niet fijn met drachtige merries. Maar straks met een veulen ernaast wordt het nog moeilijker. Ze staan nu nog samen. Mona probeert toch nog op een vriendelijke manier dichterbij te komen. Maar mevrouw capsones staat alleen chagrijnig te wezen.

Het is nochtans een hele lieve merrie Desi. Ze is tot voor kort altijd bij haar moeder geweest. Die dan ook dominant is. En zo alleen maar dominantie geleerd ofzo.
Mona is helemaal absoluut niet dominant. Dus er is ook geen enkele reden waarom Desi zo tegen haar zou moeten doen. Er is niets van bedreiging. Er gaat veel tijd overheen gaan vrees ik.

Gewoonlijk helpt het om de minder populaire pony een tijdje alleen te zetten met het chagrijn. Zodat ze alleen elkaar hebben. Of het chagrijn even uit de kudde, zodat de andere pony aansluiting kan zoeken in de kudde en het chagrijn weer ’de nieuwe’ is. Maar deze wordt een lastige noot om te kraken.

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:16

Och jeetje. Ja dat snap ik dat je dan alleen maar dominanten niet bij elkaar zet.
En dat is inderdaad gewoon vies aanvallen. Paarden kunnen dan soms echt zo gemeen zijn naar elkaar wat nergens voor nodig is.

Wat goed van Mona! Go Mona! En wat goed dat je het haar ook zelf even hebt laten doen zodat ze idd hopelijk in gaat zien van: hey. Ik kan het wel!
Desi is denk ik vooral chagrijnig nu omdat iemand haar op haar donder heeft gegeven en aan de grond gewerkt heeft. Wat ze ook niet aan zag komen. Trekt vast wel weer bij. Met de tijd zal het vast goed komen!
En geloof mij. Daar ben ik zeker van. De vorige hengst en Asfaloth waren niet de dikste vrienden. Toen Asfaloth nog apart stond en een jonge hengst was vloog de hengst geregeld naar het hek toe, maar toen Asfaloth eenmaal gecastreerd was en ik met beide heren ben gaan werken en ze in alle rust aan elkaar ben gaan introduceren zijn het uiteindelijk de beste vrienden geworden en met een aantal maand tijd en veel geduld was Asfaloth helemaal geaccepteerd in de kudde. Die zijn echt van vijanden naar beste vrienden gegaan. Met Frodo ging het sneller, maar die twee hadden geen voorgeschiedenis en klikken gewoon echt goed.

En groot gelijk dat je het nu doet. Als er een veulen bij staat is er kans dat veulen gewond raakt en dat wil je voorkomen natuurlijk.

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 15:37

Hier zijn de hengsten juist de engeltjes. Die staan met 4 bij elkaar, hebben de grootste lol en eten als ik niet snel genoeg alles neer zet, in grote vrede samen uit 1 emmer :')

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 16:20

Wereld van verschil met de dames dan! Kunnen de heren niet een paar lessen aan de dames geven van: hoe ga ik goed met elkaar om?

Wel super fijn zeg dat ze zo fijn samen met elkaar kunnen. Dat is dan toch echt genieten!
Komt met Desi en Mona ook vast goed.
Zal Mona ook nog even toefluisteren dat we een uier willen zien die aan het vullen is.

Laureas

Berichten: 2076
Geregistreerd: 18-03-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 17:10

Ze was nochtans een heel lief schattig veulen hier. En Winny heeft hier ook nooit zoiets moeten proberen, mijn terror merries kunnen er ook iets van. :o

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 18:01

Kzal ze op bootcamp sturen, Vanessa :D

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 20:30

Er is beterschap. Ik denk dat Mona de overhand heeft genomen. Ze zal geschrokken zijn van het weerwoord dat ze dan toch kreeg deze middag.
Nochtans wil Mona gewoon lief vriendjes zijn. Maar dan gaat Desi lopen. Maar dat is prima voor nu. Dat Desi van van onderaan begint en zich leert aanpassen.

xYaartje
Berichten: 1473
Geregistreerd: 25-05-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 22:19

Wat een fijn nieuws! Hopelijk gaat dat in de komende dagen alleen maar beter en zijn ze hopelijk snel beste vriendinnen!

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 23:41

Stap voor stap :') eerst geen zware gevechten leer is al een grote _O-

Knolselder

Berichten: 4325
Geregistreerd: 28-12-10

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-22 22:20

BunnyBum is 2 maanden vandaag!
Poppy ziet de voordelen van zo een veulen in :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ze is echt een reus tegenover haar moeder. Geen wonder dat ze het er zo moeilijk mee had! Ik moet wel zeggen dat Poppy het flink trekt tot hiertoe. Ik had verwacht dat ze er moeite mee zou hebben met een zogend veulen.

Winnie moet nog tot mei, maar ontploft bijna :=

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Suus en Wiske

Afbeelding
Afbeelding

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-22 22:25

Ooohhh snelt! Winnie is een lekker bolletje <3

Suus is ook zooo leuk!!

Orange

Berichten: 1404
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Texel

Re: Mini’s verwachten mini’s bij Spots N Dots Paradise 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 00:30

Ahhh wat een leuke update weer. Wat is Winnie al rond zeg … echt bolletje