Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-22 21:23

jokari schreef:
Hahaha :')

Dik smeerpoetsje <3

:j :')


amaniblauw schreef:
B-) gelukkig zijn mijn pony's niet zo vies. O:)
Haar buik groeit goed!

Ja erg hè? :')

Wellicht een interessante discussie voor sommigen:
JoSav @ [PP] [VOLG] Nur Teke: Gouden Akhal-Tekes Muzanna & Manari Nur

Verder weinig te melden.
Een Oekraïense meid loopt sinds vandaag bij ons op stal rond.
Hoop dat ze zo tussen de paarden dagelijks wat afleiding heeft.
Haar eigen paard (en ik geloof ook haar vader) heeft ze moeten achterlaten. |( :knuffel:

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:08

Ach die arme meid.

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 09:38

Als ik je topic zo lees, zijn Teke’s echt de windhonden onder de paarden :D qua karakter en gevoeligheid.
Heel erg gaaf <3

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 22:24

petraaken schreef:
Ach die arme meid.

Dat zijn kopzorgen die je op zo’n leeftijd al helemaal niet moet hebben. :n


Warboel schreef:
Als ik je topic zo lees, zijn Teke’s echt de windhonden onder de paarden :D qua karakter en gevoeligheid.
Heel erg gaaf <3

Windhonden zijn zo leuk! De nomaden hadden net als bij de paarden twee types honden: de tazi (verwant aan de saluki) en de alabai (Centraal-Aziatische Owcharka) en hun karakters zie je bij de paarden exact terug in het toi type (renpaard type) en het alaman type (oorlogspaarden)
En beide berucht als heel eigenwijs (ik noem dat altijd zelfstandig en intelligent!) :D


Even geen updates. Weet niet wanneer ik weer naar stal kan. Word woensdag al geopereerd. Chirurg had blijkbaar op de lijst ZSM! erbij gezet. :o
Hopelijk kan ik voor die tijd nog een keer naar stal.

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 22:32

Ik zal even een momentje stilstaan woensdag bij je operatie +:)+

Heel erg veel sterkte, op dat je snel je eigen paard weer helemaal kan poetsen, of zelfs al pijnvrij bij de geboorte van het veulen kan zijn :+:

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:24

Sterkte woensdag! Ik weet dat je er erg tegenop ziet maar kan me voorstellen dat het fijn is als het straks achter de rug is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:42

Wat een bijzonder ras zo te lezen. Om eerlijk te zijn wist ik er echt niks vanaf. Ik volg graag mee, kan ik ook nog wat leren van deze prachtige paarden. <3

Ik ga voor 28 mei valk merrie. :))

Succes en sterkte met je operatie, als het achter de rug is zul je vast opgelucht zijn. Beterschap alvast! <3

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 16:52

Hier wordt woensdag geduimd voor je, zodat je je snel weer beter zult voelen +:)+

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:45

Sterkte woensdag

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 17:51

Sterkte woensdag!

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-22 22:18

<3 Lief van jullie! Ik reageer nog. Misschien morgen. Lig nu al in bed. :o

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 10:19


Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 10:30

JoSav schreef:
Ik crosspost even schaamteloos. :o

Vandaag zal ik wel stil zijn, denk ik.

Ik moest mijn energie hier even in steken:
JoSav @ [VN] De toekomst van de Akhal-Teke is in gevaar


Stille meelezer.

Ten eerste. Heel veel succes woensdag!

Ten tweede. Negeer haar. Die heeft een plank voor der hoofd... Om lief te zeggen.
Hier helaas geen plek/geld om op te vangen anders had ik dat met liefde gedaan, net als vele hier.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die de ernst ervan wel in zien. En hopelijk komt er een moment van duidelijkheid en rust dat ze wel verhuisd kunnen worden.

Tevens volg ik al jaren je topics over je prachtige paarden. En Mede hierdoor ook helemaal verliefd op dit ras geworden. Kijk super uit naar jullie aankomende veulen en zal jullie voornamelijk onder een steen in de toekomst stilletjes blijven meelezen <3

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-22 10:59

Lief, je reactie! Dankjewel.

Het gaat me niet om haar. :D
Het gaat me erom duidelijkheid te scheppen over de situatie. Voor anderen die (mee) lezen. :j

Ik denk dat “iedereen” wel snapt dat het ras niet zomaar uitsterft ongeacht wat er gebeurt met de AT in Oekraïne. Dat is namelijk niet het punt. Ook al “vindt” blijkbaar niet letterlijk iedereen dat. :Y)

Verder nogmaals <3 je reactie.

jokari

Berichten: 8770
Geregistreerd: 06-06-04
Woonplaats: thuis

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:07

Ik heb net dat topic met verbazing gelezen. Hoe wereldvreemd kan je zijn zeg.

Galeobdolon

Berichten: 1091
Geregistreerd: 27-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:19

jokari schreef:
Ik heb net dat topic met verbazing gelezen. Hoe wereldvreemd kan je zijn zeg.


Ik probeer al haar berichten over te slaan met lezen. Volgens mij is het iemand die expres irritaties opwekt bij mensen.

Maar nu wel weer wat geleerd over sommige bloedlijnen, dank daarvoor:)

En nu weet ik eindelijk wie Dendon is. Ik zag zijn naam bij enkele paarden in de stamboom staan, maar kon niks over hem vinden?

Een hengst uit 2018, Dandyr is naar Rusland gegaan vanuit Nederland. Hij zal dan hopelijk ingezet worden voor behoud van die lijn.

Bootsiebob

Berichten: 5548
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 11:25

Dank voor je informatie in het andere topic JoSav, heel helder

En ik duim voor je woensdag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:02

Aan de manier van typen te zien is diegene ook nog niet zo volwassen dus waarschijnlijk vandaar die enorme plaat voor het hoofd. :+

Jouw reactie heb ik overigens weer veel van geleerd. Ik hoop echt enorm dat het snel gaat lukken die paarden de grens over te krijgen. Wat een ellende allemaal, pff...

Dido2316

Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:08

Pfff…. Wat neemt dat topic een rare loop…. Wat goed dat je zo kalm en rustig blijft om alles uit te leggen.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen na de operatie, ik zal woensdag aan je denken!

fleurtjeuh
Berichten: 10331
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:34

Ze heeft ergens eens benoemd dat ze begeleid woont, ik denk dat ze misschien niet beschikt over alle radertjes en moertjes en daardoor een ander wereldbeeld heeft

Prairy
Berichten: 9105
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Weer een bijzonder Akhal-Teke veulen? Muzanna x Ikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 13:39

Ik had even snel in dat account gekeken, er staat letterlijk, geen troll accaunt.

Gewoon op foei zetten, ben je er ook vanaf.

Josav, veel sterkte met de operatie, ik hoop dat het je gaat brengen wat je graag wil. De dames zien er in ieder geval heel goed uit <3

JoSav

Berichten: 4691
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-22 19:50

Nou, in 6? x een hele reactie bij elkaar gesprokkeld. Best knap van mezelf. Wel veel :D <3 :Y) enz
en wat chaotisch sorry.

Ik kijk tegen woensdag op, maar ook naar uit. Beetje gek gevoel.

Galeobdolon schreef:
Ik zal even een momentje stilstaan woensdag bij je operatie +:)+

Heel erg veel sterkte, op dat je snel je eigen paard weer helemaal kan poetsen, of zelfs al pijnvrij bij de geboorte van het veulen kan zijn :+:

<3

hasufel schreef:
Sterkte woensdag! Ik weet dat je er erg tegenop ziet maar kan me voorstellen dat het fijn is als het straks achter de rug is!

:j <3

naomiiiii schreef:
Wat een bijzonder ras zo te lezen. Om eerlijk te zijn wist ik er echt niks vanaf. Ik volg graag mee, kan ik ook nog wat leren van deze prachtige paarden. <3

Ik ga voor 28 mei valk merrie. :))

Succes en sterkte met je operatie, als het achter de rug is zul je vast opgelucht zijn. Beterschap alvast! <3

Leuke reactie! Tekes zijn op veel vlakken anders dan anders. En veel mensen zeggen dat over “hun” ras, maar het is echt niet overdreven. :D :D
Ik werk het lijstje later bij.

Siamsmeesje schreef:
Hier wordt woensdag geduimd voor je, zodat je je snel weer beter zult voelen +:)+

<3

Neon schreef:
Sterkte woensdag

<3

amber15 schreef:
Sterkte woensdag!

<3
jokari schreef:
Ik heb net dat topic met verbazing gelezen. Hoe wereldvreemd kan je zijn zeg.

:=

Galeobdolon schreef:
jokari schreef:
Ik heb net dat topic met verbazing gelezen. Hoe wereldvreemd kan je zijn zeg.


Ik probeer al haar berichten over te slaan met lezen. Volgens mij is het iemand die expres irritaties opwekt bij mensen.

Maar nu wel weer wat geleerd over sommige bloedlijnen, dank daarvoor:)

En nu weet ik eindelijk wie Dendon is. Ik zag zijn naam bij enkele paarden in de stamboom staan, maar kon niks over hem vinden?

Een hengst uit 2018, Dandyr is naar Rusland gegaan vanuit Nederland. Hij zal dan hopelijk ingezet worden voor behoud van die lijn.

Klopt, Dandyr en Dangatar. :j Dat zijn de 2 Dor Bairam hengsten die ik bedoelde.

De eigenaresse van Dangatar wilde hem eigenlijk niet kwijt, omdat ze hem na jaren bij een privé fokker uit Oezbekistan net weer terug had. Dat is de schimmel waar ik in mijn andere topic al eens over gehint heb. Hoop hem dit jaar te kunnen bezichtigen met het doel hem in te zetten en veilig te stellen voor de fokkerij. Zijn moeder is Europees kampioen geweest op de keuring. Een van de vele uitmuntende merries gefokt door Hans Hutmacher dus ook in dat opzicht de moeite waard.

Dendon staat in Beieren bij Willy Kottek.
https://www.allbreedpedigree.com/dendon
Kan als je wil wat meer over Dendon etc. vertellen.
En als je een volgende keer je zoiets afvraagt gewoon in een van de topics zetten hoor! Heb een hele database met info dus kan vaak gewoon knippen en plakken. Doel is dat het (ook nu nog) laagdrempelig is me te vragen over het ras. :j

Bootsiebob schreef:
Dank voor je informatie in het andere topic JoSav, heel helder

En ik duim voor je woensdag!

Graag gedaan! Dankjewel.

naomiiiii schreef:
Aan de manier van typen te zien is diegene ook nog niet zo volwassen dus waarschijnlijk vandaar die enorme plaat voor het hoofd. :+

Jouw reactie heb ik overigens weer veel van geleerd. Ik hoop echt enorm dat het snel gaat lukken die paarden de grens over te krijgen. Wat een ellende allemaal, pff...

Het is een lastige situatie. Met andere fokkers is volgens mij zelfs niet of nauwelijks contact. Hoe het daarmee staat is dus helemaal de vraag. Bizar toeval dat ik vorig jaar een hele inventarisatie heb gedaan om te kijken of daar geschikte hengsten waren voor mijn eigen fokkerij. Wat is daarvan over? Zo triest.

Dido2316 schreef:
Pfff…. Wat neemt dat topic een rare loop…. Wat goed dat je zo kalm en rustig blijft om alles uit te leggen.

Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen na de operatie, ik zal woensdag aan je denken!

Lief!
Ja erg jammer dat een persoon een topic op zo’n manier naar zich toe kan trekken. Heb mijn zegje gedaan. Uitsterven is natuurlijk niet het punt.

fleurtjeuh schreef:
Ze heeft ergens eens benoemd dat ze begeleid woont, ik denk dat ze misschien niet beschikt over alle radertjes en moertjes en daardoor een ander wereldbeeld heeft

Het ging mij meer om uitleg geven zodat mensen begrijpen waarom het wel een bedreiging is voor het ras. Uitsterven is het gevaar immers niet. Verdwijnen van belangrijke bloedlijnen die een enorme culturele, historische en genetische waarde hebben is het probleem. Los van het persoonlijk leed.

Prairy schreef:
Ik had even snel in dat account gekeken, er staat letterlijk, geen troll accaunt.

Gewoon op foei zetten, ben je er ook vanaf.

Josav, veel sterkte met de operatie, ik hoop dat het je gaat brengen wat je graag wil. De dames zien er in ieder geval heel goed uit <3

:j
Dankjewel! <3

Vandaag heel even geweest. Alleen gevoerd en even geaaid. Uiteraard begroet met een lieve hinnik. :+:

Was het maar alvast volgende week. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-22 23:34

Ik snap je helemaal! Ik heb maandag een mri. Nu vind ik dat niet zo erg maar slaap al 2 weken slecht door de gedachte aan het infuus. :+ Als ik klaar ben, ben jij bijna aan de beurt! *\o/*

Citaat:
Het is een lastige situatie. Met andere fokkers is volgens mij zelfs niet of nauwelijks contact. Hoe het daarmee staat is dus helemaal de vraag. Bizar toeval dat ik vorig jaar een hele inventarisatie heb gedaan om te kijken of daar geschikte hengsten waren voor mijn eigen fokkerij. Wat is daarvan over? Zo triest.


Ja van dat soort dingen word je echt verdrietig. Ook 'eng' dat er dus met sommige fokkers geen contact is. (Weet niet of eng het goede woord is maar goed) Wie weet hoe het nu daar gaat.. :(

YvonneV
Berichten: 8790
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 01:00

naomiiiii schreef:
Ik snap je helemaal! Ik heb maandag een mri. Nu vind ik dat niet zo erg maar slaap al 2 weken slecht door de gedachte aan het infuus. :+ Als ik klaar ben, ben jij bijna aan de beurt! *\o/*


Josav heeft het al achter de rug, was afgelopen woensdag

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 10:22

YvonneV schreef:
Josav heeft het al achter de rug, was afgelopen woensdag


Oeps, excuses! Ik ben nogal in de war met datums de laatste tijd. Ik zag dat de laatste post op de 28e was en had niet door dat we al zoveel verder zijn.

In dat geval nogmaals beterschap, hopelijk heeft de operatie je gebracht waar je op hoopte! :knuffel: