Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:44

Idunn blijft leuk.

Ik ben benieuwd naar de whitehead, ik vin d dat ook een erg gaaf paard

Fijn dat er geen idunn veulen komt volgend jaar, ooit wil ik daar een leuke ruin van (of hengst, ook goed)... aangezien ik er geen geld voor heb volgend jaar

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 11:52

EmptyWords schreef:
Idunn blijft leuk.

Ik ben benieuwd naar de whitehead, ik vin d dat ook een erg gaaf paard

Fijn dat er geen idunn veulen komt volgend jaar, ooit wil ik daar een leuke ruin van (of hengst, ook goed)... aangezien ik er geen geld voor heb volgend jaar


Haha, nee we gaan nu eerst lekker dat sportpredikaat erop rijden en de IBOP volgend jaar. En dan zien we dan wel weer :j (Zal tegen die tijd wel vragen welke hengst je erop wil dan }> )

Ja, de Whitehead is gaaf, ik hoop dat hij zijn springtalenten gaan meegeven aangezien Kaelynn absoluut geen springtalent lijkt te hebben :o :+ (Maakt haar natuurlijk niet minder leuk ! )

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 11:58

Cheytjuh schreef:
EmptyWords schreef:
Idunn blijft leuk.

Ik ben benieuwd naar de whitehead, ik vin d dat ook een erg gaaf paard

Fijn dat er geen idunn veulen komt volgend jaar, ooit wil ik daar een leuke ruin van (of hengst, ook goed)... aangezien ik er geen geld voor heb volgend jaar


Haha, nee we gaan nu eerst lekker dat sportpredikaat erop rijden en de IBOP volgend jaar. En dan zien we dan wel weer :j (Zal tegen die tijd wel vragen welke hengst je erop wil dan }> )

Ja, de Whitehead is gaaf, ik hoop dat hij zijn springtalenten gaan meegeven aangezien Kaelynn absoluut geen springtalent lijkt te hebben :o :+ (Maakt haar natuurlijk niet minder leuk ! )

Whaha.... ik wil een vos met veel wit. Types als laurentz, recruut en whitehead ben ik fan van. De rest laat ik wel aan jou over :')

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:01

Wat leuk, ik volg graag mee!

Ik rij nu een 20 jarige Gelderse ruin, Ahoy x Zep... leuk om wat familieleden van hem te zien :D

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 12:32

@Emptywords : Ooooooh, dat komt goed dan ;) Dat zijn ook mijn voorkeuren !

@MiccaMaaike : Wat leuk ! Mooi bloed ook, zat je ook al in het gelderse paarden topic ? Ook erg gezelig !

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:36

Ik volg ook weer mee :D

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:36

daarom, ik blijf je wel volgen en als ik eindelijk geld heb kom ik een veulen bij je kapen :+

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 12:38

veertje99 schreef:
Ik volg ook weer mee :D


yessssss, onze vaste fotografe *\o/* Je hoort er inmiddels ook bij , bij de gekke geldersen club :+

@EmptyWords : Helemaal prima ;)

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:40

Cheytjuh schreef:
veertje99 schreef:
Ik volg ook weer mee :D


yessssss, onze vaste fotografe *\o/* Je hoort er inmiddels ook bij , bij de gekke geldersen club :+

Jaaa! Kan niet wachten op de veulens volgend jaar! Haha die club is alleen maar leuk om bij te horen :D

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 12:40

Cheytjuh schreef:
@Emptywords : Ooooooh, dat komt goed dan ;) Dat zijn ook mijn voorkeuren !

@MiccaMaaike : Wat leuk ! Mooi bloed ook, zat je ook al in het gelderse paarden topic ? Ook erg gezelig !


Nee dat topic ken ik nog niet, ik ga eens op zoek!
Hij schijnt het als hengst ook wel goed gedaan te hebben maar was enigszins onhandelbaar en is toen op 5 jarige leeftijd geruind.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-20 17:27

@Veertje : dat zeker ! volgend jaar zeker eens wat portretfoto's met veulens en fokproducten :j !

@Micca : gezellig !!

Vandaag vooral een opruimdagje op stal, er is een nieuw dak gekomen en dus ook tijd om alles eens uit te zoeken nu het zo'n bende is ;)

De drachtige dames even vastgelegd in het zonnetje, wat denken jullie, zouden er nog veulens in zitten :P ?

Afbeelding
Funny komt eindelijk wat meer bij, nog steeds ribben te zien maar ze heeft ook alweer zo'n enorme buik ! :knuffel:

Afbeelding
Trotse Davina

Afbeelding
Kaetje op weg naar de rest van de groep

Heerlijk weer vandaag, genieten zo van alle tevreden blikken op de wei <3

Pallatin

Berichten: 2493
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 18:30

Cheytjuh schreef:
@Pallatin : Wat leuk ! Zoveel Chablis nakomelingen zijn er niet, hoe is die van jou in het werk ? Ben ik altijd wel benieuwd naar :j

En als ik dan ook stil ga staan bij hoe kort Idunn en ik eigenlijk een combinatie zijn (3 maanden) en hoe ver we eigenlijk al zijn gekomen, dan kan ik alleen maar dankbaar zijn voor de ontwikkeling die we hebben gemaakt samen <3

[ Afbeelding ]
Mijn knappe vriendin <3

Even geknipt: mijn chablis is een dieseltrein: naarmate ie langer loopt tijdens een training of les gaat ie steeds beter en makkelijker lopen. Hij is niet moe te krijgen en blijft gaan als ie eenmaal ‘aan’ is. Dat standje ‘aan’ gaat alleen niet vanzelf: je moet heel consequent zijn met de beenhulpen tijdens het inrijden en been eraf als ie loopt. hij heeft hele fijne gangen, vooral z’n galop, dat doet hij ook graag en makkelijk....Ik ben hartstikke dol op dat dier, hij is zo veelzijdig en doet t allemaal maar gewoon, springlesje, lange bosritten, door een riviertje, dressuurproefje...

djodjodjo

Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 19:45

Ik weet niet of ik hier slim aan doe, maar vooruit, ik volg. Je hebt grandioze paarden <3

BelgenGek

Berichten: 2242
Geregistreerd: 28-05-06
Woonplaats: @ midden drenthe

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-20 22:59

Leuk! Ik Volg

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-20 12:15

djodjodjo schreef:
Ik weet niet of ik hier slim aan doe, maar vooruit, ik volg. Je hebt grandioze paarden <3


Natuurlijk doe je er wel slim aan ;) ! Is toch gezellig 8-) Dank je voor je compliment, ik ben ook enorm gek met ze !

@BelgenGek : Welkom ! Gezellig !!!

Sterre98

Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 13:25

Ik zal hier ook even heel trots wezen :o
Cheyenne heeft een heeeeeeul goed springpaard gefokt <<)

Een die ontzettend veel vertrouwen geeft, wat erg fijn is omdat ik eigenlijk wel een beetje een watje ben als het op springen aankomt.

(Al mag ik dat nu niet echt meer zeggen denk ik zo _O- )

Ze trekt super fijn op de hindernissen aan en heeft genoeg power om met gemak over 1.20 te komen 8-)


Afbeelding

Afbeelding

Ze was er zelf niet heel erg onder de indruk zo te zien haha

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-20 16:21

Wauw sterre wat gaaf zeg. Nu mag je idd niet meer zeggen dat je een watje bent. Nu ben je gewoon spring ruiter :)

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 18:08

Cheytjuh schreef:
@Barbet : Wat leuk !!! Waar kende je haar van ? Ze is zeker prachtig en daarbij ook nog eens ontzettend lief <3



Ik ben vriendin/stalgenoot van de vorige eigenaresse van Davina, ken haar al vanaf dat ze 2 jaar was tot aan de dag dat ze naar jou ging :D
Wij reden altijd samen, ook heel veel buitenritten gemaakt, dus ik ken Davina erg goed. :)

mika11

Berichten: 11108
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-20 20:33

Hier zijn we een aantal jaar geleden :)
Ik nog op mijn eigen paard, de grote bruine merrie.
Deze merrie leeft niet meer, zo'n 2 jaar geleden ben ik helemaal gestopt met paardrijden.
Mijn merrie en Davina waren heel close samen, stonden ook naast elkaar op stal en in hetzelfde groepje buiten.
Ik heb goede herinneringen aan die tijd, we hebben zoveel gezellige buitenritten samen gemaakt :)


Afbeelding

Afbeelding

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-20 18:47

Wat superleuk Barbet! Hier is ze best dominant aanwezig in de groep nu ze drachtig is, toen ze niet drachtig was viel dat opzich wel mee.
Maar zal ook even wennen zijn, zou voor haar ook fijn zijn om weer zo te kroelen met de rest.

@Sterre : Je weet hoe trots ik ben op jullie en jullie groei en ontwikkeling samen. En superblij dat je onze bijrijdster bent en dat we samen zoveel lol hebben met de gelderse dames !

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-20 20:12

Ziet er inderdaad uit dat dat een heel fijn springpaard is.

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-20 20:47

Nou, hier met de dames een productieve week achter de rug, de buikjes groeien goed !

Afbeelding
Daffie loopt weer rad dus die gaat binnenkort weer lekker mee naar buiten *\o/*
In de groep met de rest van de dames gaat nu ook stukken beter, de rangorde is aardig bepaald en ze is weer helemaal de oude Daf <3

Kaelynn blijft toch ook een prachtige dame, vandaag in het zonnetje
Afbeelding

En bitloos en met barebackpad met haar bijrijdster lekker aan het zwangerschapsgymnastieken


Verder met Idunn deze week een flink confronterende les gehad, vooral voor mezelf. Lesgeefster reed er zo mee weg , wilde graag dat ze er even op ging om te kijken waar nu het probleem lag. Duidelijk bij mij :+ Ik rij haar nog te voorzichtig in mijn hoofd de gedachte dat ze net beleerd is, maar ze wordt natuurlijk aankomend jaar al 8 en inmiddels is ze niet groen meer, dus rijden maar. Woensdag in mijn eigen training dit ook gedaan, en ik had ineens een heel ander paard. :j

En zo blijven we werken aan onszelf, maar vooral aan mij :D

Afbeelding

Vandaag de smid gehad voor alle dames en ze zijn weer allemaal geënt. Nu einde van de maand nog de fysio en in december de tandarts en dan zijn we weer helemaal up to date met alles

Afbeelding
Idunn ging dit keer al een stuk beter met de ijzers eronder zetten. Nu was ze vooral nieuwsgierig

En Sterre en Klarrissa ook nog even vastgelegd met het springen *\o/*
Afbeelding

Heerlijke week dus voor ons, met tevreden paarden en weer mooie leermomenten voor ons :o

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:12

Ik volg weer! Zo'n fan van jullie Geldersen <3

Saintelette

Berichten: 3180
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 21:46

Hier ook groot fan! :)) :wave:

xelodi

Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: Volg onze gelderse fokkerij in 2021 !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-20 18:52

Ik hou echt heel erg van zo'n grote bles <3 knap paard