Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:36

Ik heb zo hard gelachen om dat verhaal van Sam _O- _O- Ik zie dat zo voor me _O-
Idd lijkwit hahahahaha _O-

Anoniem

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:42

Sam _O-

Hoe mooi is Rêve haar kleur op die laatste foto zeg :+:

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:43

Stille meelezer, gefeliciteerd met de verrassing! Gelukkig lijkt alles goed gegaan te zijn!

Maar ik hoop toch echt niet dat hij nu al gechipt is. :=
Dat mag namelijk helemaal nog niet, wetgeving zegt vanaf 6 weken.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 14:45

Iris82 schreef:
Omg. Ik zie Sam al als zo'n lijkwitte man 'ik blijf wel bij t hoofdeinde van het bed staan'. :')

Dat heb ik me dus ook staan voorstellen terwijl ik bijna zijn hele stal leeg haalden. :') (normaal haal ik er twee hopen uit. :')
Mijn man zou er ook niet tegen kunnen en terwijl ik bezig was zei ik "Schat, Sam en gij lijken volgens mij toch meer op elkaar dan ge denkt hoor. Zij de bevalling en Sam de stress."

mooney; Pretty was veel minder lief met haar kind en Sam heeft Rêve eigenlijk grotendeels op gevoed. Maar Rêve wil Sam er nog niet bij. Ze staan nu met een draadje tussen want Rêve vrat 'm op toen we probeerden. := We hebben echt moeten ingrijpen om Sam te beschermen. :=


Even helemaal door elkaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moest er even bij gaan zitten toen ik hem gevonden had en binnen de vijf minuten lag hij dus zo. :')
Aan de grond komen wordt 'm nog niet. :')


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 14:51

Mooie foto's van een mooi ventje!

In het begin is met z'n 2en ook wel lekker, mijn ruin was ook een stuk groter dan merrie met veulen. Die is er pas bij gegaan toen het veulen 3 weken oud was, en moest het eerst ook met wat krassen bekopen.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 15:04

Ze hebben inmiddels wel al over de poort wat staan neuzen. We kunnen ze hier prima zo houden dus Rêve krijgt alle tijd om te wennen aan haar moederschap. Sam staat rustig te grazen dus hij neemt het niet persoonlijk.
Wil iemand filmpjes? :D

https://www.youtube.com/watch?v=zxYOyDFk9_s
https://www.youtube.com/watch?v=b8qbuy6R1nE
En hier kwamen we er allebei tot onze verbazing achter dat onze buurman daadwerkelijk nederlandse woorden kent. :') tot op de dag van vandaag heeft hij ons amper aan gekeken laat staan in volzinnen met ons gesproken.
Vandaag kwam ie ineens buiten "is het veulen geboren?"

justdiesel
Berichten: 4957
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:09

Ayasha schreef:
Iris82 schreef:
Omg. Ik zie Sam al als zo'n lijkwitte man 'ik blijf wel bij t hoofdeinde van het bed staan'. :')

Dat heb ik me dus ook staan voorstellen terwijl ik bijna zijn hele stal leeg haalden. :') (normaal haal ik er twee hopen uit. :')
Mijn man zou er ook niet tegen kunnen en terwijl ik bezig was zei ik "Schat, Sam en gij lijken volgens mij toch meer op elkaar dan ge denkt hoor. Zij de bevalling en Sam de stress."

mooney; Pretty was veel minder lief met haar kind en Sam heeft Rêve eigenlijk grotendeels op gevoed. Maar Rêve wil Sam er nog niet bij. Ze staan nu met een draadje tussen want Rêve vrat 'm op toen we probeerden. := We hebben echt moeten ingrijpen om Sam te beschermen. :=


Even helemaal door elkaar.

[ [url=m/Fwomba.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/4FCAtN.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/zrKs2Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wLRECL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/GEUeqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/E9kNhy.jpg]Afbeelding[/url] ]
Moest er even bij gaan zitten toen ik hem gevonden had en binnen de vijf minuten lag hij dus zo. :')
Aan de grond komen wordt 'm nog niet. :')


[ [url=m/bFj8HW.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/GVSp6A.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/VxLVdr.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik heb teveel verbeelding, wat een enge boom die je paard op wil eten :D :+

Cynthia82

Berichten: 9341
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:15

Gefeliciteerd met je knappe hengstje!

Maar gechipt en geënt? Dat hoop ik toch niet.. chippen mag pas op latere leeftijd en inenten mag pas als hij bijna weg gaat bij zijn moeder.

Femke_Tweety

Berichten: 12014
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:16

Hij is echt érg goed gelukt.

Heel mooi veulen

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 15:17

Cynthia Nou, dan hopen we maar dat ie morgen niet dood ligt want dat is wel gebeurt. Deze DA komt oa op stallen als Zangersheide dus dan vertrouw ik hem daarin. :) Hij heeft een prik in zijn bil gehad en de chip is er in gegaan. Op mijn vraag is er ook bloed getrokken.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:19

Denk dat je dierenarts de “veulenprik” gegeven heeft? Dat is eigenlijk niet echt een intenting.

mooney

Berichten: 7790
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:21

Hier in Nederland mag je chippen na 6 weken dacht ik.
Zou de prik in zijn kont de veulenprik zijn geweest? Nu is het vaak een soort vitamine cocktail, vroeger zat er soms ook antibiotica in. Die wordt wel vaker kort na de geboorte gegeven.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:22

Knappe mams ook nog steeds hè! En wat heeft hij het goed uitgekozen ook qua weer... Mazzelaar.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 15:24

Hannanas schreef:
Denk dat je dierenarts de “veulenprik” gegeven heeft? Dat is eigenlijk niet echt een intenting.

Ja dat kan. Rêve is iig ook de dag van de geboorte geënt. Veulenprik wsl idd. :j
Chip was bij Rêve wel later maar dat was niet leuk dus toen hij het voorstelde gewoon meteen laten doen nu ie nog aant verwerken is dat ie leeft.

Oh en Rêve haar staartbeschermer is. Die voor de geboorte dus.... _O-

Cynthia82

Berichten: 9341
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:25

Volgens mij zeg ik nergens dat hij er dood aan gaat, dus jouw reactie snap ik niet zo goed. Het is gewoon bij wet verboden.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:27

Het kan dan wel een dierenarts zijn die overal komt, maar het is gewoon echt niet toegestaan om een veulen voor de 6 weken te chippen...

Enting pas vanaf 4/5 maanden.
Dus hopelijk is de "enting" gewoon een veulen prik geweest.

Hannanas
Berichten: 13030
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:29

Dat is in Nederland hè. België zal wel anders zijn, zal me ook niks verbazen als er antibioticum in de prik zat. Zijn ze daar ook makkelijker mee. De veulenprik is ouderwets en achterhaald.

Het is idd wel een heel rare gang van zaken. Chippen kan ook fout gaan. En dat kan bijv het veulen lastiger laten drinken.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:39

Chippen is Europees bepaald, zo ver ik weet hoort België ook bij de EU. :))

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 15:39

Enfin ik ga er geen discussie over aan en me nog minder een slecht gevoel laten aanpraten. Hij zit er in, bij Rêve zat ie er op dag 3 in. Kan ‘m er niet uit halen dus afgerond wat mij betreft. Het is een goede dierenarts met veel ervaring.
Wil je discussiëren over wanneer chippen open je maar een nieuw topic.

Mars

Berichten: 33288
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:42

Knappe mama Reve!
En vind ze t geen probleem als jullie haar kind komen kriebelen?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 15:53

Wij mogen er aan komen. :j vindt ze geen probleem!

!Afbeelding
Afbeelding
Ze is een blije moeder <3

Balte

Berichten: 3558
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: provincie Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 15:58

Wat is ze fier op haar kind, zalig om te zien.

Prikje zal inderdaad een veulenprikje zijn, mijne hebben dat indertijd volgens mij ook gehad. En ik denk dat zowel Aube als Noubi ook al direct gechipt zijn, om de reden die jij noemt, veulentje nog "plat en klein" en het is gebeurd voor je miserie hebt om ze vast te houden. Ik spreek dan wel van respectievelijk elf en twaalf jaar geleden :D

Ayasha
Blogger

Berichten: 58022
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-21 16:13

Balte schreef:
Wat is ze fier op haar kind, zalig om te zien.

Prikje zal inderdaad een veulenprikje zijn, mijne hebben dat indertijd volgens mij ook gehad. En ik denk dat zowel Aube als Noubi ook al direct gechipt zijn, om de reden die jij noemt, veulentje nog "plat en klein" en het is gebeurd voor je miserie hebt om ze vast te houden. Ik spreek dan wel van respectievelijk elf en twaalf jaar geleden :D

Ja Rêve is 7 jaar geleden. Het zal idd een veulenprik geweest zijn. Bij mij is alles enting als er iets in gaat. _O- komt er wat uit is het bloed trekken. _O-

Mijn DA is echt heel ervaren en gerespecteerd. Het is overigens niet meer de DA die haar geïnsemineerd heeft. :) die was relatief jong. Deze DA heeft zijn sporen echt al wel verdiend in België. Dus ik vertrouw hem wat dit betreft gewoon. :)

Ze is echt wijs met m. Communiceert ook veel met hem. :+:

Ibbel

Berichten: 49229
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Rêve D'or bouwt aan haar eigen demonen-kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:17

Zolang je pas bij 6 weken een paspoort aanvraagt kraait er toch geen haan naar wanneer die chip er in gezet is? Zit bij mijn weten geen timer op hoor :))

Thioro

Berichten: 4001
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-21 16:57

Zo dan, floep, veulen er uit :+ .
We hadden eigenlijk niets anders mogen verwachten hé van Reve.
Knap ding is het wel.
Fijn dat Reve zo'n goede moeder is.

Over dat chippen en enten, het is idd een discussie naast de kwestie maar zo rampzalig is het niet.
De enting zal idd wel een veulenprik zijn, naargelang de DA zijn dat antistoffen tegen tetanos en/of vitaminen. Antibiotica gebeurt normaal al lang niet meer.
Dat het chippen pas na 6 weken mag is misschien in Nederland zo maar hoeft niet zo te zijn in België. In Frankrijk bvb mag je ook op dag 1 chippen als je wil, zolang het maar voor het afspenen gebeurt, vaak wordt het op een leeftijd van ongeveer een maand gedaan, als het veulen uit de plooien is maar nog niet te groot/sterk om te handelen. Wil je papieren bij je veulen dan moet je de geboorte binnen de 15 dagen declareren.
Zo zal België ook wel z'n regeltjes hebben. Als de DA er een chip in zet zal hij wel weten wat hij doet.
En inderdaad, liever snel als ze het nog niet doorhebben dan een volwaardige partij catch wanneer het veulen al flink kan tegenpruttelen.

Mishandeld de bokt upload nog maar een beetje, meer foto's graag :D .