Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:21

Dubieus? Wat kan je daar nou mee?
En nu? Ga je er dan maar vanuit van niet, of ga je verder onderzoeken?

Die beagle is 25 pond, dus ongeveer 11 kilo en 48 cm

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 11:30

Heh, dat is toch ook niet een antwoord waar je op zit te wachten.... Daar kan je nog steeds niks mee!

48 centimeter lang dan? Dat is inderdaad al best groot. :):)

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:09

Hè bah, dat was niet t antwoord waar we op hoopte... Lekker vaag ook weer... weet je t nog niet zeker...
Beagle klinkt zo idd alweer flink groot...

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 20:26

Was inderdaad fijner geweest om gewoon een ja te horen (of oké, een nee, al was ja wel leuker geweest _O- ).

Maar we gaan nu vanuit dat ze leeg is. :j
Morgen middag komt de dierenarts om Odie in te enten, zal haar dan ook even vragen hoe en wat.
Behalve een ronde buik, is ze verder ook niet echt dik (ook niet mager :+ ). Wormen heeft ze niet (getest en deze week krijgen ze sowieso nog Pramox), maar zal haar vragen of ze idee heeft waarom.

Sowieso was zeepaardje hormonaal beetje van slag dit jaar, werd heel moeilijk hengstig, heel veel kleine eitjes en uiteindelijk had ze er 3 zitten. Dierenarts op station zag het dit jaar veel door waarschijnlijk de rare zomer (geen echte winter, maar wel lang). Hij maakte zich verder ook niet echt zorgen dat er iets niet goed zat.

Maar goed, heel jammer, maar nu lekker met haar aan de hand werken en dan na de winter aan het werk en kijken of we onder het zadel verder op kunnen gaan pakken. Ze vind werken ook heel leuk en doet het super fijn, ook een heerlijk beestje om mee te werken. Dus genoeg leuks te doen met haar zelf. <3


Afbeelding


Ook nog even kijken of ik haar komend jaar dan laat dekken. In ieder geval zal het meer gedoe worden, want ze kan dan niet op station blijven. Odie alleen laten is geen optie en haar (+veulen) mee nemen wil ik niet, blijft lekker thuis. :D

Toevallig vanmiddag ook de dekbonnen binnen gekregen, ben er nog steeds niet overuit welk stamboek ik het veulen ga registreren...

En dacht er wel over uit te zijn wat naam van baby gaat worden, zowel voor merrie als hengstje, maar begin nu toch weer te twijfelen. _O-

Maar...
Willen jullie mee duimen dat Odie morgen goed reageert op de inenting? -O-

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 20:37

Ook nog even wat buik plaatjes. :))

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ehm, nee, niet gepoetst. :=

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 20:40

Blijft jammer van zeepaardje, maar fijn dat je weer leuk met haar aan de slag gaat.
Odie ziet er goed uit!

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:17

O rugfoto ga ik ook even maken met hulp! (ik ga nu niet in mijn eentje ergens op staan en Fi in bedwang houden := )

Morgen komt alles goed met Odie! En ik ga haar bles even aan Fi laten zien <3

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:34

En anders heb je straks een enorm fitte merrie met een baby ernaast! Ik zou namelijk kunnen begrijpen dat je iets wilt zien soms... maar ik vind haar ook wel een duidelijk andere buik hebben en niet op een verkeerde manier. Maar misschien wil zelfs ook ik wel te graag!

Oeh, maar zeepaardje is wel heel erg leuk ook in beweging zeg! Doet ze wel lekker inderdaad zo. Geloof ook best dat het een beetje vreemd weer is geweest afgelopen jaar... Bij die van mij kwam ook de cyclus moeilijk op gang, maar mogelijk is dat gewoon vanwege een parasiet geweest.

Ik heb oprecht nog nooit gehoord van een enting die zo heftig uitpakt... :(:) Dus gaat vast goed komen morgen!

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 21:43

Ik duim idd ook voor je dat Odie goed op de enting reageert!

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-20 22:28

Haha ik ben blij dat ik die van mij inparkeren heb geleerd! Ga dan op krukje naast de muur staan (zonder muur pleur ik gewoon weer op de grond _O- ) en dan komen ze netjes naast het krukje staan. :))
Ook ideaal met opstappen!

Ja zeepaardje is heel leuk! <3
Qua karakter helemaal (leert echt bizar snel, flemen, nee schudden, jambette allemaal in 2 minuten geleerd en begonnen met piaffe aan de hand, duurde nog geen 3 minuten _O- ). Echt heel fijn beestje om mee te werken en heel werkwillig.

En ze kan ook best leuk lopen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hier was ze pas 2,5 jaar. :D
Afbeelding


Was echt heel triest hoe Odie reageerde op de enting, afgelopen mei was ze heel erg slecht. Keer daarvoor reageerde ze ook al best heftig, maar nog niet zo als de laatste keer in mei...


Dit was nadat ze al metacam gehad had, 1 of 2 keer, weet ik even niet meer zeker.


En dag later na nog 2x extra metacam gehad te hebben.

Was echt heel bang dat ze hoefbevangen zou raken (is een heel zeldzame bijwerking van deze entstof). Dierenarts gaat er vanuit dat het een reactie op tetanus was, maar helaas moet ze die nu ook nog een keer krijgen morgen. Volgend jaar krijgt ze in ieder geval alleen influenza zonder tetanus.

Maar hoop echt heeeeeel hard dat ze op de nieuwe entstof morgen geen reactie geeft. ;( :knuffel:

Maar maak me nu al best zorgen. :=

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:46

Oh getsie wat een enorm zielig gezicht.... Begrijp dat je daar niet op zit te wachten, zou ook hartstikke bang zijn.

KuilderR

Berichten: 374
Geregistreerd: 19-06-16
Woonplaats: Overijssel

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 22:49

Ach jeetje...
Hoop dat ze niet zo'n heftige reactie weer krijgt! Zielig gezicht zo op dat 1e filmpje :(

Zick_Zack

Berichten: 51
Geregistreerd: 27-05-20

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 11:07

Oei, hopelijk gaat het beter met deze entstof! Heel sneu als ze telkens zo reageert :(

Zitten echt knappe bewegingen op zeepaardje <3 Weer lekker met haar aan de slag

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 15:14

Oeh zeepaardje kan lopen zeg :~

Arme Odie, heftig hoor... duim echt dat t mee valt!

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-20 18:52

Zo, ze heeft net 2 prikken gehad. Tetanus en influenza apart, deze keer allebei in de borst spieren (1 links, andere rechts, kijken of we verschil in reactie kunnen zien als ze weer zo heftig reageert).

Nu elk half uur even kijken of ze nog staat. :=
Gelukkig staan ze thuis en is het maar paar meter lopen.

Je kan haar baby nu wel echt heel goed voelen en zelfs af en toe zien. <3
Ze snapt alleen niet zo goed wat het is als ik haar buik voel en wordt dan wat onzeker (ze laat het wel heel lief toe), dus voel maar niet te veel, hoe moeilijk ook. :+

Zeepaardje is leuk hè. <3

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-20 23:13

Ik denk dat Ellie pech gaat hebben als ze er onzeker van zou worden. Haha grapje, die van mij vindt alles top en gezellig, snap goed dat het lastig is om ervan af te blijven. :')

VanLuna
Berichten: 33
Geregistreerd: 18-10-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 00:07

Ah jammer, geen zeeveulen :(

Arme Odie op dat fimpje, zal duimen dat het deze keer beter gaat

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-20 10:16

Ze lijkt gelukkig een stuk beter. *\o/*

Voelt zich niet helemaal fit, maar dat is niet heel uitzonderlijk na enting. Ze is verder alert, eet goed (deed ze vorige keer niet), 1 kant, links, een bult en wat warm (geloof de tetanus kant), maar mag er goed aan komen en lijkt niet heel pijnlijk gelukkig. Ook loopt ze best goed, klein beetje stijf. Hopelijk blijft het zo.

Wilde haar deken op doen voor de ochtend, omdat het best koud is en mistig. Maar dat kon ze dan duidelijk weer niet waarderen. Dus nu staat ze maar zonder deken buiten, als de mist weg is, schijnt als het goed is de zon vandaag en morgen.

Afbeelding
Vanochtend om 8 uur. <3
Vooraan veel drek met de zware kleigrond, daar vond ze het niet zo leuk lopen, maar achteraan hebben ze ongeveer 5ha nu wat goed te doen is zonder modder. Daar net ook even hooi gebracht (wat een t*ring end lopen _O- ) en in de tent flink wat hooi. Kunnen ze zelf kiezen wat ze willen.

Inderdaad jammer geen zeebaby komend jaar! Maar nu lekker mee aan de slag is ook heel leuk. :D

En als het goed is komt er volgend jaar een hele gave pony hengst KI beschikbaar hier in Zweden! Hier is kwaliteit in sport pony's namelijk echt bizar laag... Eigenlijk geen enkele hengst waar ik zelfs gratis een veulen mee zou willen fokken. _O-
Maar als hij KI beschikbaar komt, mag hij haar date worden volgend jaar. <3

Ze hebben hier normaal ook pech hoor, Selente. _O-
Maar ze was extreem onzeker en bang toen ze hier kwam, heeft best lang geduurd voor ze echt weer vertrouwen had en niet meer meteen onzeker wordt of in paniek raakt. Kan er nu echt alles mee, onwijs lief en betrouwbaar paard (zolang zij maar vertrouwen heeft, nieuwe mensen kan ze dus nog steeds niets mee). Dus zodra ze toch wat onzeker wordt, moet ik gewoon even een stapje terug zetten. Komt wel goed uiteindelijk. :D <3

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-20 10:38

Goedemorgen uit een koud Zweden. :brr: :brr:

Vanochtend maar even iets dikkere dekens erop gelegd, singels moesten 20cm langer. :+

Afbeelding
Afbeelding
Kusje er op?

Odie nog niet helemaal fit na de enting.

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 11:46

Ahhhhhhhhhhhhhhh haarballetjes <3
Gelukkig reageert Odie niet zo slecht als de vorige keer.

Maak je alvast een volgtopic voor Zeepaardje 2022? Ik volg!

Balou_lover

Berichten: 4018
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Delft

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 10:47

Ah zo fijn dat Odie minder op deze enting reageert! Heeft t duimen toch geholpen!
Brrr... ziet er koud uit bij jou ...

Selente
Berichten: 1871
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 13:07

Fijn dat Odie nu niet zo heftig heeft gereageerd! Voelt ze zich vandaag al beter? Blijf het heerlijk om ze te zien in die omgeving bij jou, wat een genot!

Snap overigens je beredenering wel bij haar op deze manier... als ze zo bang is geweest vanuit vroeger. Wel mooi dat je haar al zoveel vertrouwen hebt kunnen geven! <3

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-20 11:34

Odie is nu weer helemaal de oude. <3
Duimen heeft goed geholpen! Gelukkig duurt het nu een jaar voor ze weer moet. _O-

Al twijfel ik of ik het niet langzaam aan naar de zomer moet schuiven, als ze toch weer reageert is het denk ik prettiger in de zomer niet fit te zijn, dan in de winter... Maar met veulens is dit nu wel ideaal.

Maar goed, vanavond nog even pramox er in. Wilde niet alles tegelijk doen. :+

Als de hengst hier in Zweden KI vers beschikbaar komt, krijgt zeepaardje ook haar eigen volg topic. :D
Maar als deze hengst niet beschikbaar komt via KI weet ik nog niet of ik haar laat dekken komend jaar (hij is in ieder geval wel diepvries beschikbaar, maar dat werkt nu denk ik niet als ik Libs dan weg moet brengen en Odie alleen met baby hier blijft, wil die namelijk niet weg brengen met veulen). Even zien hoe alles gaat lopen. :))

Het is best frisjes ja, gisteren hebben ze nieuwe jasjes gekregen en vandaag maar meteen uit testen in de sneeuw. :brr:

Afbeelding

Afbeelding

Die komen de tent vandaag waarschijnlijk niet meer uit. _O-
Afbeelding

Nu sneeuwt het een beetje, dus niet zo heel koud (-5 ongeveer), maar vanmiddag stopt het met sneeuwen en wordt het een stuk kouder.

Heerlijk hè Selente. <3
Kan er ook zo van genieten, zo veel ruimte en rust. Zomer en winter (vooral als er veel sneeuw ligt, met alleen drek is de winter niet leuk :+ ). Paardjes zitten ook echt goed in hun vel, zijn blij en fit.

En Odie heeft gewoon haar tijd nodig, die is het laatste jaar enorm veel veranderd, heel stabiel en betrouwbaar geworden. Mijn buurmeisjes van 9 jaar kunnen er nu ook alles mee, met allebei de pony's trouwens. Terwijl meisjes net zo groot zijn als de onderkant van de buik. _O-

Quir

Berichten: 17381
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 22:39

Afbeelding

Paardje koliek :\
Gelukkig lijkt ze nu weer wat beter te zijn, pff.

Cynthia82

Berichten: 9346
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: Odette x Mangold: Goud veulentje in de maak in Zweden (5/21)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 23:25

:(:)
Door de enting nog denk je?