Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:15

Vergeet nu niet te genieten van je veulen ( en merrie), dit moet je van de afgelopen tijd dubbel en dwars inhalen).

Ook ik vind het wel goed dat er al meerdere gaan van je oude stal .
En nu je naar behoefte hooi en stro mag geven (of wordt gegeven) hoef je je daar nu geen zorgen over te maken.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 21:38

Frno, ik ben het zelfs helemaal niet meer gewend :') :')
Als ik mijn porties erin doe, kijkend naar de andere stallen, moet ik weer wat nieuw hooi halen omdat dat van mij zo zielig weinig eruit ziet _O-

De eigenaren zien de paarden namelijk op stal het liefst met constant hooi. Ze mogen dus niet zonder hooi op stal staan _O-

Maar omdat je het altijd zo gewend bent, durf je het gewoon niet haha.

Ook betreft het mesten. Lijkt wel alsof iedereen al het stro eruit haalt en nieuwe erin gooit. Als ik bij de mesthoop aankom zie ik genoeg hoopjes liggen met nog veel te goed stro.
Ik ben echt zo iemand, die de plas en poep eruit haalt en de wat oudere stro nog fijn als onderlaag gebruikt, ik gooi er dan snel wat schoon stro op omdat het anders zo lijkt alsof ik te zuinig ben _O-

Ik houd zelf niet zo van verspilling namelijk maar daar kijken ze blijkbaar niet zo nauw naar op deze stal :Y)

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:43

Zo te horen ben je van het ene uiterste in het andere uiterste belandt := maar hier kun je denk ik wel aan wennen :j

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 21:52

Luxe zorgen, zullen we maar zeggen. Maar ik snap het helemaal.

Net als Kymalin denk ik ook dat je hier wel aan kunt wennen.
Al zou ik het inderdaad wel zonde blijven vinden om goed stro weg te gooien en niet als onderlaag te gebruiken.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:06

FrNo schreef:
Al zou ik het inderdaad wel zonde blijven vinden om goed stro weg te gooien en niet als onderlaag te gebruiken.

Mee eens hoor. Ik heb mijn paarden aan huis staan maar ik haal ook nooit de hele stal leeg. Iedere dag wel de poep en piesplekken eruit en dan schoon stro er overheen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:26

Ja is toch zonde het nog bruikbare stro er ook uit te gooien...
Nou staat mijn paard niet op stal, maar zo wel dan ben ik ook van hergebruiken wat nog schoon genoeg is voor “ een volgende” ronde.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 22:29

Ja precies, maar ook heel fijn om als antislip laagje te gebruiken en de warmte wat te behouden.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 22:38

Doe je zelf de stal of doet de pensionhouder dat? Want als je het zelf doet dan zou ik gewoon je eigen manier aanhouden.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 23:59

Kymalin schreef:
Doe je zelf de stal of doet de pensionhouder dat? Want als je het zelf doet dan zou ik gewoon je eigen manier aanhouden.

Doe het zelf :j

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 00:09

Dit klinkt stukken beter. Van het ene uiterste naar het andere uiterste. Maar nu hoeft je paard tenminste niet meer op het beton te slapen. Dat is een hele verbetering.

Wat een volk ook dat ze ook nog verwachten dat je daar de stal nog gaat uitmesten terwijl ze allemaal stro van je gejat hebben. Het is niet te geloven :evaw: Wat zul jij blij zijn dat je daar weg bent.
Veel succes nog met je paardjes op de nieuwe stek.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 08:13

Wie weet gaan anderen je voorbeeld wel volgen, verspilling is natuurlijk niet nodig. Ik heb ook vroeger in pension gestaan met de paarden, op 1 stal mocht ik ook pakken wat ik nodig vond, echter was er wel de regel: geen schoon stro op de mesthoop.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:43

Blijkbaar blijven de oude stalhouders mij overal controleren en laten ze me niet met rust :')

Gehoord dat ze hier ook meelezen.

Ik word gek van al die verhalen die ik te horen krijg wat ze over me zeggen of bij anderen proberen erachter te komen hoe en wat over mij.

Alsof mijn naam gegoogeld wordt of zo...

Dat ze maar lezen waar ze bij mij in de fout zijn gegaan.
Voor mij is dit hoofdstuk afgesloten en daardoor ook dit topic eigenlijk,

Want mijn paarden staan op een super plekje :D en ik ben er ook echt onwijs blij. Kan ik eindelijk weer wat meer met mijn paardjes gaan doen.
Ik merk dat de merrie ook veel anders is kwa gedrag. Ze staan zo rustig en ontspannen daar.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:46

Gaat vanzelf over. Fijn dat je paardjes er nu al zo relaxed bij staan +:)+

Paardenfann4
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:52

Heel fijn dat je nu zo'n mooi plekje getroffen hebt en je merrie ook lekker rustig is nu. Een hele verbetering voor iedereen.

Laat die stalhouder maar lekker meelezen. Je moet je toch rot schamen als stalhouder dat je het zelf gekochte stro van je klant uit de box haalt en bij een ander er in doet? En dan betaal je ook nog eens de volle mep inclusief stro. Ik vind dat jij je heel netjes gehouden hebt. De meesten zouden toch wel iets anders gereageerd hebben.

Veel succes nog met je paardjes!

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:53

Kymalin schreef:
Gaat vanzelf over. Fijn dat je paardjes er nu al zo relaxed bij staan +:)+

Pensionhouder vertelde namelijk dat het hooi was dat hij eruit haalde.
Maar op de camera zie je echt het verschil tussen hooi en stro. En daarbij zie je vervolgens op de beelden hoe het desbetreffende stro van mij, in andere stallen wordt “opgestrooid”. Dat doe je niet met hooi he :) al wekenlang hadden die stallen geen een sprietje nieuw stro erin liggen, want ik kwam altijd de paarden binnenhalen en kon ik dat zien.

Want de dag van vertrek had hij er niks durven uit te halen, en zag mijn stal er ineens wel weer “schoon en gevuld” uit.

Laat ze maar denken wat ze willen. Ik heb m’n laatste zegje hierover gedaan en ga vanaf nu genieten van m’n diertjes <3

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 22:55

Zielige figuren. Gingen daar nu nog meer pensionklanten weg?

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 22:58

Kymalin schreef:
Zielige figuren. Gingen daar nu nog meer pensionklanten weg?

Ja :) vd 9 paarden gaan er 5.
Maar aangezien ze meelezen, ga ik niks meer vertellen. Zullen ze wel achter komen. Ik ga het ze niet verklappen in ieder geval _/-\o_

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:01

Zullen we onze berichten dan maar verwijderen? :=

Jolliegirl

Berichten: 32970
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 23:02

Laat ze lekker lezen.
Geniet van je paardjes! :*


Hallo meneer en mevrouw de pensionhouder, ik hoop dat jullie je fout gaan inzien!
:wave:

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 23:04

Jolliegirl schreef:
Laat ze lekker lezen.
Geniet van je paardjes! :*


Hallo meneer en mevrouw de pensionhouder, ik hoop dat jullie je fout gaan inzien!
:wave:

En vooral eens wat beter opstrooien, dan lopen ze ook niet weg :j
Oh ja, en niet jatten van andermans spullen, en het roddelen achter iemands rug om.

kking

Berichten: 1005
Geregistreerd: 24-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 10:06

Lekker genieten van je paarden en het feit dat je gewoon stro en hooi mag pakken op de nieuwe stalling (heerlijke luxe - ik heb een baal vlas/raps per week en ik koop er eens in de zoveel tijd een extra als mijn stal niet meer schoon genoeg is).

Als de oude stalhouder meeleest zal hij/zij net als ik de teleurstelling lezen en dat is nooit fijn om te lezen (lijkt mij)

telleur
Berichten: 1
Geregistreerd: 30-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 11:57

Hallo,

Als pensioenhouder zijn wij zeer diepgeraakt door dit topic.
Zoals wij dit verhaal lezen worden wij zeer slecht afgeschilderd en komt het verhaal maar van 1 kant.
Dan is het altijd makkelijk voor iemand te kiezen.

Verder wil ik niet te veel ingaan op het verhaal van eerlijkheid, als je zoals omschreven "kind aan huis bent" vertel je openhartig over deze geschetste situatie en ga je niet iemands camera gebruiken voor te bespieden.

Wij kunnen jullie allen vertellen, dat wij ontzettend blij zijn dat deze situatie zich heeft voor gedaan en wij afscheid hebben mogen nemen van de personen welke Penny gesteld heeft.
Ik denk dat dit meer zegt over de persoon welke dit topic heeft gestart dan over ons.

Kinke

Berichten: 20529
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Pensioneigenaar haalt eigen gekochte stro uit stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:00

tja, als er niets uit de stal gehaald wordt, hoeft er ook geen camera gebruikt te worden toch?
Maar het is dus volgens jullie niet waar?

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:08

telleur schreef:
Hallo,

Als pensioenhouder zijn wij zeer diepgeraakt door dit topic.
Zoals wij dit verhaal lezen worden wij zeer slecht afgeschilderd en komt het verhaal maar van 1 kant.
Dan is het altijd makkelijk voor iemand te kiezen.

Verder wil ik niet te veel ingaan op het verhaal van eerlijkheid, als je zoals omschreven "kind aan huis bent" vertel je openhartig over deze geschetste situatie en ga je niet iemands camera gebruiken voor te bespieden.

Wij kunnen jullie allen vertellen, dat wij ontzettend blij zijn dat deze situatie zich heeft voor gedaan en wij afscheid hebben mogen nemen van de personen welke Penny gesteld heeft.
Ik denk dat dit meer zegt over de persoon welke dit topic heeft gestart dan over ons.


Je kunt ook gewoon zeggen "dat stro hadden we moeten laten liggen, onze excuses". Ipv t nu iemand kwalijk nemen dat diegene haar eigendom in de gaten wilde houden. Hoe dit bericht is geschreven, zegt dit vooral veel over jullie en niet over TS. Ik hoop dat jullie er iets ban geleerd hebben en ben blij dat TS een fijne plek heeft gevonden voor haar paard en veulen.

MarjanB

Berichten: 16447
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 12:09

Ik denk ook dat jullie als pensionhouders de hand in eigen boezem moeten steken. Als er op camera te zien is dat jullie dit doen waarom doe je dat dan nog? Vooral als iemand zelf stro koopt. Ts is zeer netjes in haar verhaal en nergens is te herleiden wie jullie zijn. Als je paarden in pension hebt zal je altijd gezeur hebben wat vaak ook echt gezeur is. In dit geval zijn jullie zelf de veroorzaker van het gedoe en doen jullie het af met bespieden.. tja leuk is anders maar ts had voldoende redenen om te kijken of het echt waar is.