~let the countdown begin~ Misha

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

~let the countdown begin~ Misha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-15 22:17

Hierbij wil ik een topic openen om vragen te stellen, maar ook om alles naar, op en om het a.s. veulen van Misha te zetten. Kortom gewoon een leuk topic waarin ik ook zo nu en dan een vraag stel zodat er geen 10 topics geopend hoeven te worden.

Maar voor de gene die het nog niet wisten:
Sinds September heb ik een tinker vanuit een kudde uit Engeland, omdat ik hier en daar al had opgevangen dat de merrie's uit de kudde's 9 van de 10x drachtig zijn het ik Misha ook op laten voelen en bleek ook drachtig.
De DA zei dat ze al een aardig eind was en zei dat we er vanuit moeten gaan dat het veulen zo'n maart/april ter wereld kan komen.

Misha:
Misha is een Merrie van 3,5 en ik heb haar via de tinkerfarm uit heumen gekocht.
Toen ik haar had kon ze alleen nog maar mee lopen aan het halster, kon je bijna niet bij haar hoofd in de buurt komen, wist ze verder nog niks en wist zelfs nog niet wat ze moest doen met een paarden snoepje. Inmiddels longeer ik haar op commando zonder zweepje, kijkt ze niet op of om van het zadel, hoofdstel of bit, is ze een echte knuffelkont, hinnikt ze als ik eraan kom en is ze dol op snoepjes.
ik ben echt heel erg blij met haar en heeft ze echt haar stekkie gevonden.

hier enkele foto's van mijn knappe dame:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu had ik alvast een vraagje, wat kan ik nu alvast allemaal in huis halen voor de bevalling of kan je toch het beste wachten tot "net van te voren"?

FromTheWoods
Berichten: 16
Geregistreerd: 10-09-15

Re: ~let the countdown begin~ Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 12:19

Ik zou in ieder geval zorgen dat je schone doeken en het nummer van de dierenarts in je telefoon hebt staan. Succes! :)

petraaken

Berichten: 44214
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: ~let the countdown begin~ Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 15:09

KS --> KS-MK

amaniblauw

Berichten: 228
Geregistreerd: 17-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:07

Mooie merrie heb je. Wat ik altijd bij de hand heb; een emmer, handdoek, jodium om de navel te ontsmetten, fototoestel (opgeladen), glijmiddel, het nummer van de dierenarts in je mobiel. Eventueel een geboortemelder.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: ~let the countdown begin~ Misha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 16:15

Je kunt natuurlijk ook op voorhand de dierenarts bellen en vragen wat hij of zij belangrijke items vind om al in huis te hebben voor de bevalling. Daarbij zal de dierenarts je ook kunnen vertellen dat wat belangrijk is om alvast te hebben voor als hij of zij moet uitrukken.

Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 09:46

bedankt voor de reactie's,

schone doeken check
nummer DA check
jodium check
camera altijd check (hou van foto's maken en heb een extra batterij)
en de DA komt volgende week voor de 2e enting dus kan ik dat gelijk vragen.

en bedankt Petraaken, ben hier nog niet zo goed bekent.

ik ga nog even kijken of ik een geboortemelder of een camera doe, misschien wel beide :P

ik kan echt niet wachten :D