Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxxlottie

Berichten: 360
Geregistreerd: 08-06-08
Woonplaats: Aken

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 02:38

Wat spannend, ik volg! Zonde van de hengst... Je kunt misschien de link hier neerzetten, ik zou eventueel subtiel kunnen benoemen dat het niet goed is nu al te rijden. Heb eventueel ook wat plaatjes bij de hand.

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 08:00

Veni, hij was toen van mij en alles vanaf veulentje af aan is bekend bij mij dus foto's heb ik gewoon zelf. Ik snap niet precies waar je nu naar toe wilt.. Paard is van die vrouw en die wil hem niet verkopen(is al een keer gevragen). Dus welk nut heeft het om met namen te gooien?

Lottie, wat voor link? Ik wil het met rust laten heb er zelf al teveel aandacht ingestoken en wil me nu concentreren op het veulentje wat er binnenkort aan komt ;)

Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:25

Dustinlover schreef:
Daar dat paard is niet te koop want gaan ze zelf de sport mee in zeggen ze. Zoals ik heb gehoord is hij nu ook ruin.
Fab is trouwens 1.62 maar zal der eens een keer goed meten want dat is al jaren niet meer gebeurd na haar 5e geloof ik. :)


Geloof dat ze bedoelen of je wilt laten weten of een hengstveulen van fab te koop komt omdat ze interesse hebben.

pretty

Berichten: 4111
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:12

Zo die Fab gaat gewoon al vorderen,tijd dat ik ook eens kom volgen hier. :D
Ze is best dik ook voor haar doen!

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 11:08

Dustinlover schreef:
Veni, hij was toen van mij en alles vanaf veulentje af aan is bekend bij mij dus foto's heb ik gewoon zelf. Ik snap niet precies waar je nu naar toe wilt.. Paard is van die vrouw en die wil hem niet verkopen(is al een keer gevragen). Dus welk nut heeft het om met namen te gooien?

Lottie, wat voor link? Ik wil het met rust laten heb er zelf al teveel aandacht ingestoken en wil me nu concentreren op het veulentje wat er binnenkort aan komt ;)



Was niet mijn bedoeling om zo over te komen.

Kkalter
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 12:59

Hallo,
Nu madam d'r zielige verhaal even heeft gedaan hier mijn verhaal :)
Heb dit paard in april overgenomen als 2,5 jarige met het verhaal dat het paspoort datum niet helemaal klopte.. Maar goed los van dat hebben wij er 3x opgezeten toen was hij 2 en 10mnd puur om te breken en daarna weer weg te zetten. Daarna is hij gecastreerd en is het gaan ontsteken dus moesten wij wat longeren aangezet idd omdat zijn achterhand zowat los stond van z'n lijf!
Ondanks dat het een prachtig paard is heeft hij twee maaibenen een karperrug en cornage.. Dus noem een gek die nog met liefde de zorg van dit paard opzich neemt. Ze wou maar al te graag van dit paard af nooit eens een berichtje gehad hoe het ging of iets dus vind dit in en in triest dat het er zo op staat.
Foto' hoe k hem kreeg en nu.
Toen dof niet aanwezig paard nu glanzend vrolijk paardje!

_Reneee

Berichten: 5790
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:22

Kkalter schreef:
Hallo,
Nu madam d'r zielige verhaal even heeft gedaan hier mijn verhaal :)
Heb dit paard in april overgenomen als 2,5 jarige met het verhaal dat het paspoort datum niet helemaal klopte.. Maar goed los van dat hebben wij er 3x opgezeten toen was hij 2 en 10mnd puur om te breken en daarna weer weg te zetten. Daarna is hij gecastreerd en is het gaan ontsteken dus moesten wij wat longeren aangezet idd omdat zijn achterhand zowat los stond van z'n lijf!
Ondanks dat het een prachtig paard is heeft hij twee maaibenen een karperrug en cornage.. Dus noem een gek die nog met liefde de zorg van dit paard opzich neemt. Ze wou maar al te graag van dit paard af nooit eens een berichtje gehad hoe het ging of iets dus vind dit in en in triest dat het er zo op staat.
Foto' hoe k hem kreeg en nu.
Toen dof niet aanwezig paard nu glanzend vrolijk paardje!


Kijk, mooi voorbeeld weer van een eenzijdig verhaal zonder wederhoor. Sterkte met het paard!

Veel succes van met je veulen TS.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 13:52

Kkalter schreef:
Hallo,
Nu madam d'r zielige verhaal even heeft gedaan hier mijn verhaal :)
Heb dit paard in april overgenomen als 2,5 jarige met het verhaal dat het paspoort datum niet helemaal klopte.. Maar goed los van dat hebben wij er 3x opgezeten toen was hij 2 en 10mnd puur om te breken en daarna weer weg te zetten. Daarna is hij gecastreerd en is het gaan ontsteken dus moesten wij wat longeren aangezet idd omdat zijn achterhand zowat los stond van z'n lijf!
Ondanks dat het een prachtig paard is heeft hij twee maaibenen een karperrug en cornage.. Dus noem een gek die nog met liefde de zorg van dit paard opzich neemt. Ze wou maar al te graag van dit paard af nooit eens een berichtje gehad hoe het ging of iets dus vind dit in en in triest dat het er zo op staat.
Foto' hoe k hem kreeg en nu.
Toen dof niet aanwezig paard nu glanzend vrolijk paardje!

Dat zijn toch dingen die je bij de koop wist, want dat kun je zien/horen?
Maar ik ben wel benieuwd naar de foto's waar je het over hebt, want ze zijn niet zichtbaar :)

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:10

Helemaal na bovenstaand verhaal ben ik benieuwd waarom je er voor hebt gekozen om te fokken met deze hengst. Daarnaast is zijn vader ook nog eens onbekend. Dat zijn toch niet echt punten die in zijn voordeel werken.

Ik krijg het idee dat het alleen maar om het kleurtje gaat.

Ik bedoel dit niet als aanval, dus voel je niet op je tenen getrapt. Het is een serieuze vraag.

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:16

TS heeft al eerder foto's geplaatst van de hengst en ik zie daar geen karperrug.
Dus ik ben wel benieuwd naar die foto's.

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:17

Een goed rijpaard hoeft toch niet altijd een volledige afstamming te hebben? Dus ik snap nog steeds de keuze van TS waarom ze deze combi heeft gemaakt.
Daarbij als ik een rijpaard koop laat ik die klinisch keuren...
Weet dat TS heel erg goed zorgt voor haar paarden etc

Sabini

Berichten: 3209
Geregistreerd: 16-08-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:23

Kkalter schreef:
Hallo,
Nu madam d'r zielige verhaal even heeft gedaan hier mijn verhaal :)
Heb dit paard in april overgenomen als 2,5 jarige met het verhaal dat het paspoort datum niet helemaal klopte.. Maar goed los van dat hebben wij er 3x opgezeten toen was hij 2 en 10mnd puur om te breken en daarna weer weg te zetten. Daarna is hij gecastreerd en is het gaan ontsteken dus moesten wij wat longeren aangezet idd omdat zijn achterhand zowat los stond van z'n lijf!
Ondanks dat het een prachtig paard is heeft hij twee maaibenen een karperrug en cornage.. Dus noem een gek die nog met liefde de zorg van dit paard opzich neemt. Ze wou maar al te graag van dit paard af nooit eens een berichtje gehad hoe het ging of iets dus vind dit in en in triest dat het er zo op staat.
Foto' hoe k hem kreeg en nu.
Toen dof niet aanwezig paard nu glanzend vrolijk paardje!

Ik ben nu wel benieuwd naar deze foto's Kkalter.


En ben nieuwsgierig naar het veulen TS, dus ik volg :)

Kkalter
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:25

Dit paardje kon ik niet laten staan was te erg hoe die er uit zag.. Mijn intentie is sowieso geen sportpaard dus voor mij maakte het niet zoveel uit en cornage zijn we pas achter gekomen toen we moesten longeren.. Moest gewoon even reageren omdat ik juist het beste voor heb met dit beest en d'r van alles aan doe om het hem zo goed mogelijk te maken en dat je dan van die reacties krijgt van ahh sneu voor het paard terwijl men niet eens weet hoe en wat.. Ik heb op foto's toevoegen geklikt weet verder niet hoe bokt werkt voor geïnteresseerde heb ik mijn fb openbaar gemaakt aangezien d'r ook wat schijnheiltjes tussen zaten die dingen gingen doorsturen ;)

miccamaaike

Berichten: 8685
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:29

Lijkt me niet echt verstandig om hier met modder te gaan gooien. Ieder verhaal heeft 2 kanten en de waarheid zal altijd ergens in (of links of rechts van) het midden liggen.

TS, ben heel benieuwd wat er uit komt! Hopelijk heb je snel een prachtig veulen!

EvaC

Berichten: 4446
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:29

Luna2006 schreef:
Een goed rijpaard hoeft toch niet altijd een volledige afstamming te hebben? Dus ik snap nog steeds de keuze van TS waarom ze deze combi heeft gemaakt.
Daarbij als ik een rijpaard koop laat ik die klinisch keuren...
Weet dat TS heel erg goed zorgt voor haar paarden etc


Ik geloof meteen dat TS goed voor haar paarden zorgt. Dat trek ik ook niet in twijfel.

Dat een paard geen volledig papier hoeft te hebben ben ik met je eens. Maar al de genoemde punten door de huidige eigenaar én het niet volledig zijn van het/ het niet hebben van een papier lijkt me toch iets waarom je juist een hengst laat staan of zijn ballen eraf laat halen. Fokken is gokken, maar als je zulk soort dingen ziet durf je zo'n gok toch niet te nemen?

Fem

Berichten: 12521
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:30

Ik heb Knowie (de hengst) in de tijd bij TS regelmatig gezien..
Absoluut geen dof afwezig paard..
Maar wel heel duidelijk een jonge hengst, die behoorlijk de hoogte in was geschoten, een enorme slungel, in WINTERVACHT (en daarom dus ook niet direct een glanzende spiegel) waar niet tegenop te voeren viel.
TS heeft meerdere paardjes van gratenpakhuis tot dikkertje-dap gekregen..
Maar Knowie had gewoon gras nodig en dat kon TS hem niet volop bieden...

Verder was Knowie gewoon heerlijk jong, genoeg energie..
Maar een behoorlijke slungel, die absoluut meer bespiering moest krijgen, maar daar wilde TS niet aan werken voordat hij eerst wat meer vetjes had om bij te zetten..

En maaibenen, karperrug en cornage zijn geen verborgen gebreken, als hij dit had, had hij dit al bij aankoop...

Anyway, ik zal wel bevooroordeeld zijn..
Ja een verhaal heeft twee kanten, maar waar jij mee gooit is absoluut ook niet de waarheid...

Is jou paard niet ook drachtig van Knowie?

Tara_13

Berichten: 758
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:37

Leuk, ik ga volgen! Knappe combi en ben ook erg benieuwd wat er uit gaat komen!

Kkalter
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:39

Ik zeg toch ook niet dat hij het niet bij aankoop al had? Ik zeg alleen dat hij het heeft en het is idd mijn keuze geweest om hem te kopen verder heb ik er ook niks op tegen.. Heb alleen gereageerd op het feit dat mensen zeggen sneu voor het paard terwijl hij juist nu opbloeit!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:47

Ik ga volledig met Fem mee..!
Zal me verder niet mengen in de discussie met tegenpartij. Dat zal niet vriendelijk zijn, en zonde van het topic van TS.

stitchlover

Berichten: 2611
Geregistreerd: 20-06-07
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:51

Wat een leuke combinatie, ben benieuwd wat voor een veulentje eruit komt rollen!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe de hengst er nu uitziet na deze verhalen. Heb hem namelijk destijds op marktplaats zien staan inclusief filmpjes en die zagen er helemaal niet slecht uit eigenlijk. Vind het een leuk apart dier. Misschien een linkje via pb aangezien anders wel van het onderwerp wordt afgeweken.

Kkalter
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-15

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:58

Nou 1 ding is zeker stitchlover de foto's van Mp in die staat heb ik hem absoluut niet gekocht de foto's staan op mijn fb Kimberley kalter en voor iedereen die nog meer wijze teksten heeft heb werkelijk nooit 1 bericht gehad alleen 1x om te vertellen dat d'r eigen paard drachtig was dus hou aub opmet medeleven

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:04

Ga effe lekker ergens anders iemand zwart lopen maken! Beetje triest van jezelf he. Dat jij zo'n onkunde hebt dat jij niet door een wintervacht van een jonge grote hengst heen kan kijken, daar kan niemand iets aan doen! Daarnaast heb ik bij TS de hengst regelmatig gezien en gevolgd. En dan heb jij het lef om nu te zeggen dat jij het paard in een slechte staat gekocht hebt? pleur op joh.. Ga lekker zielig zitten doen met jezelf en vecht de rest lekker via pb uit.

MallyBelly

Berichten: 3546
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:08

*Kruipt onder de meelees steen vandaan!*
Is "Voor de bokt stalkers bij deze foto van toen en nu!" niet een beetje overdreven? Je bent wel erg snel met iedereen over één kamp scheren!

Bokt: We zien een topic, We zien een leuke merrie en een leuke hengst. Bokt denkt: Ah leuk topic, Men reageert en blijft volgen! Iedereen vind een veulen schattig, niet waar?

Niemand valt volgens mij jou of TS aan.

Ik vind je niet erg aardig tegen over TS, TS noemt niet 1 keer jou naam of geeft iemand ergens de schuld van! TS laat alles in het midden en geeft nota bene toe! dat ze de hengst niet kon bieden wat ze wilde en hij nodig had.
Als je het paard zo slecht vond, waarom heb je hem dan mee genomen? voor jou was er wel een ander gekomen!


Ik hoop dat het een heeeeel leuk en lief maar vooral gezond veulen wordt TS!!

*Kruipt weer onder de meelees steen!*

(Edit: typfoutje)
Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 28-09-15 15:11, in het totaal 2 keer bewerkt

SharonIndezz
Berichten: 4699
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Kerst veulentje? Speciale combi? MinixKWPN krijgt een br/zu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:10

Toch bijzonder dat je 4 merries dekt met een hengst met een zogenaamde karperrug.. Kkalter..

Zo nu weer ontopic! Spannend dustin, ben benieuwd naar het veulen

Kkalter
Berichten: 6
Geregistreerd: 28-09-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 15:12

Volgens mij is zij de gene die begint met zwart maken ze wist niet eens hoe en wat en kraamde dingen over mij uit? Nou je kan zeggen wat je wilt maar die foto's die op Mp stonden zo zag hij er echt niet uit!! Heeft niks met wintervacht te maken want hij is dun in ze vacht dus dat slaat pas nergens! Ze noemt geen naam maar zegt toch nieuwe eigenaar ? Is toch hetzelfde