Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:20

Mwah, zou kunnen dat ze tegen hengstigheid aan zit of gewoon hormonen heeft.
Fedra haar uier verandert ook veel terwijl ze 100% niet drachtig is haha.

Anoniem

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:32

Uier kan heel goed verschillen van groote hoor, mijn merrie heeft hetzelfde en de ene dag is het groter als de andere dag.
Die heeft ook hetzelfde bollige buikje en kling ook hetzelfde al jaren lang maar die is echt niet drachtig.

Uiteraard heb ik geen rontgenogen maar ik denk echt dat je merrie niet drachtig is.
Maar goed, de dierenarts zal het zaterdag hoogstwaarschijnlijk wel kunnen vertellen, al hoop ik voor je dat er niks aan de hand is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110807
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:57

TS, het lijkt wel alsof je wilt horen dat ze wel degelijk drachtig is? Vind je het stiekem een beetje jammer dat de kans groot is dat ze leeg is?

miezelke

Berichten: 1320
Geregistreerd: 11-08-11
Woonplaats: België

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:03

Die indruk was ik ook al aan het krijgen....
TS maak jezelf nou niet gek en wacht het onderzoek van de dierenarts af zaterdag.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 21:04

Cayenne schreef:
TS, het lijkt wel alsof je wilt horen dat ze wel degelijk drachtig is? Vind je het stiekem een beetje jammer dat de kans groot is dat ze leeg is?


Ik vraag het me oprecht af of ze echt leeg is, zowel de omstandigheden als mijn gevoel spreken dat helaas tegen. Over een paar jaar komt er wel een veulentje van haar, maar nu zit ik daar gewoon niet op te wachten. Ik kom misschien wat defensief over doordat hier veel mensen zijn die mij min of meer voor gek verklaren, ik houd dit paard nu al een jaar goed in de gaten en verbaas me over de veranderingen die ik bij haar zie maar bij mijn vorige merrie nooit heb mee gemaakt.

Nog 2 volle dagen en dan heb ik alle zekerheid die ik kan wensen.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:08

Ik durf mijn geld in te zetten op niet drachtig _O-
Weet eigenlijk wel zeker dat je je druk maakt om niets.
En juist omdat je er zo mee bezig bent ga je over al "spoken" zien :j

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:08

Ook op de laatste foto zie ik geen drachtige merrie eigenlijk. De dierenarts acht de kans groot? Heeft hij haar al gezien dan?
Ik denk dat je je er misschien al een beetje op ingesteld hebt en je stiekem ook een beetje verheugt, maar ik denk nog steeds dat ze leeg is.
Maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:19

LukieBradley schreef:
En juist omdat je er zo mee bezig bent ga je over al "spoken" zien :j

Ik denk dit vooral :j . Als je eenmaal aan iets begint te denken en het begint te zien, is het heel moeilijk om het niet meer te zien.
Waaraan acht de dierenarts de kans groot? Misschien kan dat ook liggen aan de manier waarop jij het aan hem verteld. Omdat jij het bent beginnen zien, ga je het ook zo uitleggen. Wat jij ziet als ze heeft toch wel een erg dikke buik, haar uiers veranderen plots wel erg veel, haar karakter is toch opeens wel helemaal aan het veranderen...zal een ander die veel genuanceerder zien en meer in het kader van "een jong dier groeit en veranderd gewoon"..maar als je het op de eerste manier uitlegt aan een DA, en je er ook nog eens extra bij vermeld dat er toch wel wat hengsten in de buurt zijn geweest...

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:26

Zonde van je geld om er een dierenarts bij te halen. Jouw merrie is echt niet drachtig.

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:30

Ik vind het heel goed dat je bij twijfel er voor de zekerheid een dierenarts bij haalt.
De merrie is zo jong en al is er maar een kleine kans dat ze misschien wel drachtig is dan is het heel goed dat er een dierenarts bij komt.
Beter 10x voor niks dan 1x te laat.

Succes

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 102082
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:30

Judith68 schreef:
Zonde van je geld om er een dierenarts bij te halen. Jouw merrie is echt niet drachtig.

Nou, dat had je ook wel iets anders kunnen brengen hoor. := Dit komt een beetje bot over...

MxW

Berichten: 1533
Geregistreerd: 04-12-09
Woonplaats: Renkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:51

Ik las 21 jaar, en toen zag ik de foto's. Voel me zo dom :')

Maar jeetje, hoop voor je dat het schijndrachtig is! Op deze leeftijd, ze is nog maar zo jong. :(

Christiene
Berichten: 7737
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:56

ik heb hier zo vaak da's die zeggen dat paard is zeker drachtig en die niet... (en dan is het precies andersom...na het scannen )

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23528
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:57

Ik heb er een gehad die waggelde, had slappe banden, de melk spoot eruit maar niet drachtig :n

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:15

Toen mijn merrie destijds ook begon te groeien (incl uier) en ik daar een topic over opende, wist iedereen zeker dat ze drachtig was. Maar dat was ze dus niet. Ze had echt precies hetzelfde als jouw merrie. Overigens was het ook dezelfde periode, richting het voorjaar.

Ik denk dat je je nergens zorgen om hoeft te maken!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15933
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:31

Gillbo schreef:
Ik vind het heel goed dat je bij twijfel er voor de zekerheid een dierenarts bij haalt.
De merrie is zo jong en al is er maar een kleine kans dat ze misschien wel drachtig is dan is het heel goed dat er een dierenarts bij komt.
Beter 10x voor niks dan 1x te laat.

Succes

Hoezo te laat?

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 09:20

Judith68 schreef:
Zonde van je geld om er een dierenarts bij te halen. Jouw merrie is echt niet drachtig.


Gelukkig is het haar geld en niet dat van jou.

Ik vind het top van TS dat ze DA erbij haalt met twijfel.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:43

Judith68 schreef:
Zonde van je geld om er een dierenarts bij te halen. Jouw merrie is echt niet drachtig.

Zonde van je moeite om zo'n reactie te plaatsen... Verandert toch niets aan de plannen van TS.

Bovendien: heel Bokt roept bij ieder twijfelgevalletje: bel de dierenarts. Nu is er een twijfelgevalletje en belt TS de dierenarts... krijgen we dit.

Renee1991

Berichten: 5986
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:45

Ben 't helemaal met je eens Blue_Eyes. Toch grappig dat er hier zo'n boel mensen zijn die gewoon van een foto kunnen zien of een paardje drachtig is :j
Kom op zeg. Altijd dat gezeur over dat men geen topic moet openen op bokt als er iets met 't paard is, maar gewoon altijd een dierenarts moet laten komen. Dan laat TS uit voorzorg een DA komen en dan is 't weer niet goed :n

Ben zeer benieuwd TS.. Hoop heel hard voor je dat alles in orde is.

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:45

Dat TS dit laat controleren door een DA is toch juist goed ? Tot nu toe kan ik nog niemand bedenken die rontgen ogen heeft, dus top ts !

Als het geen dracht is maar schijndracht of andere dingen, is t juist goed even na te laten kijken, is gelijk alles helder toch?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58023
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:51

Ik kan alleen maar toejuichen dat TS de DA laat kijknen.
Beter laten kijken en zeker zijn dan uit gaan van de DA's op bokt en dan met wat pech over een maand een dood veulen/dode merrie terug vinden op weide die toch drachtig bleek te zijn en die wat hulp had kunnen gebruiken.

Raiza

Berichten: 1608
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: In het mooie zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:56

Ze lijkt mij zo op de foto's ook niet drachtig en gezien haar leeftijd ook niet erg waarschijnlijk, maar vind het wel goed dat je het laat controleren. Mocht het onverhoopt toch zo zijn, kun je in ieder geval de juiste maatregelen treffen en zorgen dat je haar zo goed mogelijk kunt bijstaan.

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:38

Bedankt iedereen die dit topic weer een beetje minder negatief maken ;)
Ik ben een enorme doemdenker dus bepaalde reacties zijn tamelijk pijnlijk..

Vandaag gelukkig niet te veel verandering in de uier, wel is ze belachelijk hormonaal en mag ik niet meer aan de uier komen. Hopen dat ze hengstig moet worden dit weekend :j

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Arme PRE Diva, 21 maanden oud en (hoog) drachtig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 12:39

misschien denkt ze wel, hey baasje blijf eens even van me tiet af! haha.
Hoop echt voor de merrie dat er niks is, zou toch wat zijn? Arme poown dan. Hopelijk komt t helemaal goed! benieuwd naar wat de DA morgen zegt !

Azmay
Berichten: 18003
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-15 12:44

Mioux schreef:
misschien denkt ze wel, hey baasje blijf eens even van me tiet af! haha.
Hoop echt voor de merrie dat er niks is, zou toch wat zijn? Arme poown dan. Hopelijk komt t helemaal goed! benieuwd naar wat de DA morgen zegt !


Ik mag er altijd aan komen, schoonmaken en alles. Mag er vandaag nog niet in de buurt komen :+ Heeft ze afgelopen week ook een dagje gehad. Dierenarts komt overmorgen.