[Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:24

Vorig jaar opende balou_k dit topic voor de vorige eigenaren van Mila.Mila bleek helaas niet drachtig en werd verkocht. Via bokt kwam ik in contact met balou_k en heeft mijn stal-eigenaresse Mila voor haar zoontje gekocht. Er is toen niet verteld dat Mila begin vorig jaar gedekt was en dat ze leeg gescand was. Mila bleek een leuke pony voor zowel haar zoontje als voor mij (lekker crossen)

Afgelopen maanden werd Mila wel erg dik en afgelopen weken lag ze meer als dat ze stond. Hoefbevangen dachten we aan en hop Mila op rantsoen. Ze bleef dik. Deze week grapte er al een stalgenoot of ze niet drachtig was? Neeee dat kan niet. Volgende dag zou Mila meegaan op buitenrit,tijdens het poetsen viel haar beweeglijke buik wel heel erg op. Stal-eigenaresse erbij gehaald en die zei (en ik quote} appelflap daar zit een veulen in :')

Ik heb gelijk balou_k een bericht gestuurd of het kon zijn dat? Nou toen kwam dit topic eruit. [KS-MK] Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Maar na even rekenen klopte de datum`s niet. Later die avond kwam eruit dat Mila nog een keer hengstig is gespoten en van 20 tot 25 april nog een keer bij de hengst is geweest. Zonder resultaat.......... dachten ze.
https://www.youtube.com/watch?v=wmFitQOs7ZA

Citaat:
Mila is een appaloosa kruising van 1,25 stokmaat en robuust van bouw, haar karakter alleen is goud waard. De merrie is goudeerlijk, vriendelijk, sociaal en werkwillig.
Haar bouw is verre van ideaal, grove voeten, erg korte benen, korte rug, korte nek en een groot hoofd. Wat moet hier aan verbeterd worden, in ieder geval qua bouw voor een rijtypisch paard vrij veel. Wel heeft de merrie een hard beenderstelsel en loopt als een zonnetje.

Cabballo is een Arabische dekhengst van 1,49m en in 2012 voor het BABS goedgekeurd en SCID vrij, vader van Caballo is de alom bekende IBN Estasha.

Twee zeer verschillende paarden en ik ben van mening dat dit of zeer goed of een stuk minder goed kan uitpakken. Met een beetje geluk wordt het veulen langer in de rug en benen, krijgt een fijner hoofd en een langere hals en zal het ook wat betreft stokmaat een stuk groter zijn. De dekking gebeurt op natuurlijke basis aan de hand bij de hengstenhouder.

De merrie is vandaag gebracht en liet zich gewillig dekken het wordt dus duimen dat het aanslaat en dat we over zo'n 335 dagen een veulentje naast. Een vroeg veulen maar dat hoeft geen belemmering te zijn natuurlijk.

Ik ben uiteraard heel erg benieuwd wat er uit deze combinatie komt, wat denken jullie?

De merrie:
[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De hengst:
[ Afbeelding ]


Wat denken jullie wat eruit komt? Hengst of merrie? En wanneer? En welke kleuren??

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:26

je filmpje staat nog op prive!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:28

Set_Elkol schreef:
je filmpje staat nog op prive!


En nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:30

Tietjes
Afbeelding

Afbeelding

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:32

hij doet het :j dat lijkt me inderdaad een veulen! Heel soms zijn het de darmen maar deze bewegingen lijken me wel een baby :)

Balou_k

Berichten: 14089
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:33

:D trouwe volger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:34

Set_Elkol schreef:
hij doet het :j dat lijkt me inderdaad een veulen! Heel soms zijn het de darmen maar deze bewegingen lijken me wel een baby :)


Nou dan zou ze wel hele speelse draaiende rennende darmen hebben :') Nee als je je handen op de buik legt voel je gewoon dat er "iets" zit en dat het geen darmen zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:34

Ik snap het niet meer.... Is de merrie nou drachtig van vorig jaar of net gedekt?

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:38

Zo was ik er ook even van overtuigd dat Blue drachtig was en dat waren wel darmen. Die zijn bij paarden soms heel wat wilder dan bij mensen :P Ik voelde ook geduw en gedoe. Maar ze is leeg gescand. Ik zag bij haar vaak meer gebonk dan bij mijn drachtige merrie.
https://www.youtube.com/watch?v=YkRQTFI9DfQ

Maar alsnog denk ik inderdaad bij Mila een veulen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:40

Yezzi schreef:
Ik snap het niet meer.... Is de merrie nou drachtig van vorig jaar of net gedekt?


Das wel knap als ze net gedekt is en er beweegt nu al een veulen.. :j

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:40

Ooh ik ben nieuwsgierig, wat een leuke merrie zeg!!
Ik begrijp alleen niet; is ze officieel drachtig of is het toch nog niet helemaal duidelijk?
Wat ga je met het veulen doen?

Horseland93

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-09-09

Re: [Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:48

Ik ga weer volgen,
Ben heel benieuwd, komt de DA nog langs, zodat al dat getwist wel of niet drachtig, uit de lucht is ?? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:49

Blingh schreef:
Yezzi schreef:
Ik snap het niet meer.... Is de merrie nou drachtig van vorig jaar of net gedekt?


Das wel knap als ze net gedekt is en er beweegt nu al een veulen.. :j

Laat ook maar.

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:50

Ik vind het zeer leuke dieren, alleen de combinatie weet ik niet zo....
Ben ook erg benieuwd wat de plannen met het veulen is.
Ik wens ieder heel veel succes en plezier toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:53

R.X. schreef:
Ik vind het zeer leuke dieren, alleen de combinatie weet ik niet zo....
Ben ook erg benieuwd wat de plannen met het veulen is.
Ik wens ieder heel veel succes en plezier toe!


Nouja pas sinds een paar dagen is bekend dat er een veulen inzit. Sinds vandaag is Mila erg onrustig, veel rondlopen draaien, zweten. Dus we moeten als een gek een weitje gaan afzetten met drie dubbeldraad en dan eens kijken wat eruit komt :j En ik denk dat er daarna gekeken kan gaan worden wat er met het veulen gedaan word.

R.X.
Berichten: 3815
Geregistreerd: 13-01-09

Re: [Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:57

Hopelijk is ieder gezond en krijgt ieder een fijn thuis.
Kan natuurlijk ook een heel mooi cadeau voor ieder zijn!

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 22:57

Ik vind het ook een verwarrend verhaal, maar ik begrijp dat ze toch drachtig blijkt te zijn en dat is natuurlijk het belangrijkst ;)
Ben heel erg benieuwd wat eruit komt! En stiekem zou ik meer foto's heeeeel leuk vinden, vooral waar haar voet(jes) opstaan :D

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:01

leukk !! ik volg

guusjew
Berichten: 824
Geregistreerd: 18-12-12
Woonplaats: best

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:02

Ik volg hier ook mee spannend ik denk dat er zomaar iets heel grappigs uit kan komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:07

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-03-15 23:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:08

hoe hoog is ze eigenlijk? ik dacht dat het een tank van een paard is maar het lijkt me meer een C pony?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:10

Set_Elkol schreef:
hoe hoog is ze eigenlijk? ik dacht dat het een tank van een paard is maar het lijkt me meer een C pony?


1,25 :') _O-

We vinden de bevalling dan ook errug spannend omdat paps zo groot is. Ookal past het veulen zich aan,aan de baarmoeder..

Set_Elkol
Berichten: 14861
Geregistreerd: 06-06-06

Re: [Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:12

Wat een poepie dan :') hihi. wel heerlijk zo met de kinderen. Ja paps is wel een boel groter dan. Al lees je op internet vaak de maat van mx 25 cm meer en aangezien ze best rond is en paps smal denk ik niet dat het problemen geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:14

Set_Elkol schreef:
Wat een poepie dan :') hihi. wel heerlijk zo met de kinderen. Ja paps is wel een boel groter dan. Al lees je op internet vaak de maat van mx 25 cm meer en aangezien ze best rond is en paps smal denk ik niet dat het problemen geeft.


En ze is retesnel! Ik denk zelf dat er ook ijslander achtig iets inzit. Ze kan ook tolten :j

Djoena
Berichten: 11515
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [Onverwachts drachtig] Gewaagde combinatie Caballo X Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 23:26

Ik kan het filmpje nu niet bekijken, maar uiteraard volg ik ook graag! :D Ik ben ook benieuwd hoe het veulen er straks uit ziet. Op de nieuwe foto's ziet ze er minder "heftig/overbouwd/uit proporties" uit als op de oude :j