2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 16:44

Bedankt voor de felicitaties en lieve woorden!

Het is echt een super schattige lieve baby. Ik kan nog niet naar huis om foto's te plaatsen want ik moet hem in de gaten houden, hij heeft namelijk niet de beste bevalling gehad, we waren er namelijk niet bij geweest. Mijn moeders wekker ging om 00.30 en toen was er nog niks aan de hand, mijn wekker zou gaan om 01.30 en op één of andere manier terwijl ik mijn wekker echt goed heb gezet ging hij niet af. -:(-
Dus ik ben door die wekker heen geslapen,mijn moeder werd om 02.08 wakker van een soort zwaar blaffend geluid, dus mijn moeder ging uit bed en ging bij Astrid kijken hoe ze er voor stond en ze zag dat ze bezig was dus rende snel het huisje in om mij wakker te maken, ze zei CHARLOTTE CHARLOTTE ASTRID IS BEZIG!!! Dus ik spring uit bed en mijn moeder doet het licht snel aan, het veulen was er al uit, de voetjes waren al uit het vlies maar het hoofdje niet, en hij maakte nog steeds zo'n raar blaffend geluid dus mama vliegt over de box rand om het hoofdje uit het vlies te halen, daarna was dus het geluid gelijk voorbij, hij was dus bijns gestikt in het vlies en heeft zuurstof tekort gehad daarom heeft hij een bloeduitstorting bij z'n oog maar dat trekt als het goed is na een paar weken weer weg. Hij had het ook heel moeilijk met het drinken heeft totaal 2 uur geduurd totdat hij eindelijk heeft gedronken.Ook daarna ging het drinken niet makkelijk dus heeft mijn moeder de dierenarts gebeld.Die is gekomen, wat zij ook zorgelijk vond was dat hij bleef staan om te slapen. Ze heeft hem een klisma gegeven. Toen bleek ook dat er nog heel darmpek in hem zat. Daarna knapte hij wel een stuk op. We moesten hem vandaag heel goed in de gaten houden om te voorkomen dat hij een zogenaamd "dummy-veulen" zou worden. Nooit van gehoord, maar ga maar eens googlen, dan word je niet blij... Momenteel gaat het veel beter met de kleine man, hij drinkt veel en slaapt nu ook steeds liggend *\o/* hij heeft, op aanraden van de DA, een tijdje op de wei gestaan. Dat vond hij wel erg leuk. Nu ligt hij weer lekker te slapen. Astrid is een hele lieve rustige mamma. We hopen heel erg dat het goed blijft gaan met Magnum!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 16:47

Pffff wat een mazzel dat je moeder wakker werd. Komt vast helemaal goed met magnum. Ik kom morgen op kraam visite. Heel veel sterkte en de duimen draaien voor magnum.

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 17:22

jeetje zeg, dat was wel even schrikken, gelukkig lijkt hij nu goed te gaan, hou hem maar goed in de gaten, het is een prachtig manneke <3

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 17:47

Ja dat was heel erg schrikken!
Ik zat echt te huilen in de box toen ze vertelde wat er niet zo goed bleek te gaan, ik wil zo graag dat Magnum blijft leven!
Hij gaat met stapjes vooruit waar ik super blij mee ben! Maar ik ben zo bang dat het weer achteruit gaat en dat we dat niet merken! Zoals een sluipmoordenaar. Maar het lijkt nu goed met hem te gaan, en Astrid haar melk is nu wit en het spuit eruit als hij er met z'n neus er al zachtjes op drukt, het duurde bij haar gewoon wat langer dus, ben blij dat het nu goed gaat!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:01

Blijven jullie vanacht op stal? Wij slapen vanachtop de bank. Bah

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:17

Ja wij blijven vannacht op stal slapen, wil echt niks missen!

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 18:35

Hier een paar foto's van Magnum vandaag, vanmiddag toen het veel beter ging.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

<3 <3 <3

En natuurlijk de kleine lieve Robijn! <3
Afbeelding

Robijn is echt een klein bokkend racemonstertje! <3

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:39

oooh ze zijn prachtig , allebei <3 <3 <3

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:41

Ze zijn zo leuk <3

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 18:59

Het is wel een onwijs droppie.

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:01

Het is inderdaad een super leuk veulen, dus die heeft waarschijnlijk zo een leuk nieuw huisje gevonden en gaat iemand heel erg blij maken.

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 19:14

Wát een leukerds! Ga je ze allebei houden, of 1tje, of doe je ze allemaal weg? (Is me niet helemaal duidelijk geworden, sorry :D )

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 20:07

Ow sorry heb ik ergens de indruk gemaakt dat ik ze weg doe? :')
We zijn niet plan om ze te verkopen, we hebben ze voor ons zelf gefokt. Daarom maakte het ons niet uit of het een hengst of een merrie is omdat we er niet van plan zijn er mee te fokken. :D

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:20

Aaaah nou snap ik het, plezier zal je er wel van hebben!

jolandje

Berichten: 14288
Geregistreerd: 30-03-09
Woonplaats: huisje in het groen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 20:22

over een paar jaar heb je een supergaaf tweespan :D

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 20:41

Lonneke2001 schreef:
Aaaah nou snap ik het, plezier zal je er wel van hebben!


Dat is wel de bedoeling!


jolandje schreef:
over een paar jaar heb je een supergaaf tweespan :D


Jaaaaa kan niet wachten hahaha :j

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:40

GOED NIEUWS!!

Vandaag is de DA langs geweest om bloed af te nemen om te kijken of hij genoeg antistoffen heeft binnen gekregen, om half 4 belde ze eindelijk met de waardes en wat zei ze!!! ze waren zelfs EXTREEM HOOG!!! *\%/* *\%/* *\%/* Ze zei dat we nu lekker kunnen genieten en helemaal los gaan! *\o/*
Ik ben zoooo blij! *\%/*

Vandaag zijn de veulentjes samen naar buiten gegaan, Madelief is echt heel beschermend, wanneer Robijn bokkend en racend op Astrid en Magnum afgaat vliegt Madelief er achter aan en weet Astrid al hoe laat het is en rent snel wel met Magnum. :') Madelief is echt een moedertje als je in haar buurt komt zal ze nooit wat doen maar kijkt echt heel sacherijnig, Astrid daar in tegendeel komt op je af lopen om te kriebelen en is echt heel rustig als Magnum bokkend door de wei rent! <3 Robijn heeft vandaag voor het eerst z'n halstertje om gehad.

Maar vandaag zijn er leuke foto's gemaakt die ik graag met jullie wil delen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Robijn vind Astrid altijd wel interessant!
Afbeelding
Afbeelding

Vannacht gaan we ook op stal slapen omdat we niks willen missen als het fout gaat met Magnum!

Ow en Scooby: Ik snap wat je bedoelde denk ik! Er staat ja een half broertje van Magnum te koop op bokt markt! Maar dat is Magnum dus niet :D
Laatst bijgewerkt door Chardy op 01-05-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:48

Ik zie nu pas dat mijn laatst post hier is beland, die was voor een ander topic bedoeld :') :oo 8)7
Ze zijn echt super leuk, heel veel plezier met je twee nieuwe schatjes, en super fijn dat de bloed waardes zo goed waren, geeft altijd rust.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-15 19:52

Scooby007 schreef:
Ik zie nu pas dat mijn laatst post hier is beland, die was voor een ander topic bedoeld :') :oo 8)7
Ze zijn echt super leuk, heel veel plezier met je twee nieuwe schatjes, en super fijn dat de bloed waardes zo goed waren, geeft altijd rust.


Haha, het is ja inderdaad een hele administratie op Bokt! :')

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:55

Jep v.v

Ilona

Berichten: 2961
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:55

Wat een mooie veulentjes!

Emma_Jane

Berichten: 1141
Geregistreerd: 02-07-12

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 09:11

Aah wat een schatjes!! <3 <3 gefeliciteerd <3 <3 *\o/*

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 16:23

Hoi Chardy, gevonden :) , whoo wat zullen jullie geschrokken zijn toen zeg.pfff. Vond zijn naam echt tof gisteren toevallig magnums almond gekocht ( moest direct aan hem denken) . Echt super dat jullie het bloed op antistoffen hebben laten testen, heb dat vorig jaar hier ook gedaan omdat het drinken best problemen gaf, en ook die ging bijna niet liggen tussen de drinkbeurten door. Dus kan me jullie angst heel goed indenken. Maar wat is het dan nu genieten wat een heerlijke foto's, dat wordtzeker een heel gaaf 2 span.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-15 17:53

Haha wat toevallig dat je gisteren een Magnum Almond hebt gekocht en dat je dan aan mijn mannetje moest denken! _O- Ja echt heel fijn dat we et bloed hebben laten testen, geeft altijd een goed gevoel! Bij jou dus ook al zo'n probleem, schrikken is dat hé?! Ik hoop zeker dat het over een paar jaar een heel gaaf tweespan wordt, Magnum & Robijn natuurlijk maar ook Magnum & Astrid en Robijn & Madelief!
Ik heb nog een paar leuke foto's van de veulentjes, maar die zal ik straks plaatsen want mijn mobiel moet nu even aan de oplader. :D

Jolliej

Berichten: 3371
Geregistreerd: 24-09-09
Woonplaats: Firdgum

Re: 2 NMPRS veulentjes verwacht in 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 18:02

Wat een prachtige kleintjes zeg!