Verwarring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:26

Fijn dat je het weet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 14:25

Wel grappig om te zien wat zo'n vermeende dracht doet met de psyche van mensen. Mensen die menen te zien dat de uier zich vult, banden slapper worden, veulens zien bewegen in de buik, stellig overtuigd zijn van dracht..... :D

Volgens mij krijgen mensen door de onzekerheid over zoiets de neiging extra aandacht te richten op gedrag en lichamelijke toestanden. Waardoor hele normale dingen opeens opvallen, dingen die anders misschien wel helemaal niet opgevallen waren of als bijzonder zouden zijn bestempeld. En ook de neiging om dat wat opvalt vervolgens toe te schrijven aan drachtigheid en daarbij minder aandacht te schenken aan andere mogelijke verklaringen.
...vermoed ik. :D

Maareh.... hoe smaakt de merriebrok? ;) :D

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:32

janflicka schreef:
Ik zal vanavond even een update plaatsen!
Maar dracht is nu wel uitgesloten.
Verder viel het allemaal wel mee ;)


Ik ben wel heel benieuwd naar de update.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 16:44

safina schreef:
Wel grappig om te zien wat zo'n vermeende dracht doet met de psyche van mensen. Mensen die menen te zien dat de uier zich vult, banden slapper worden, veulens zien bewegen in de buik, stellig overtuigd zijn van dracht..... :D

Volgens mij krijgen mensen door de onzekerheid over zoiets de neiging extra aandacht te richten op gedrag en lichamelijke toestanden. Waardoor hele normale dingen opeens opvallen, dingen die anders misschien wel helemaal niet opgevallen waren of als bijzonder zouden zijn bestempeld. En ook de neiging om dat wat opvalt vervolgens toe te schrijven aan drachtigheid en daarbij minder aandacht te schenken aan andere mogelijke verklaringen.
...vermoed ik. :D

Maareh.... hoe smaakt de merriebrok? ;) :D


Precies dit. Ik ken het topic pas vanaf het moment dat de dracht echt heel onzeker werd. Toen ben ik naar pagina 1 gegaan en gaan lezen. Toen dacht ik al wat zien ze toch een spoken en hoe kan iedereen zo vastberaden zijn :+ als ik het topic vanaf het begin had mee gevolgd, had ik zeeeer waarschijnlijk de spoken ook gezien. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:25

Geryon schreef:
safina schreef:
Wel grappig om te zien wat zo'n vermeende dracht doet met de psyche van mensen. Mensen die menen te zien dat de uier zich vult, banden slapper worden, veulens zien bewegen in de buik, stellig overtuigd zijn van dracht..... :D

Volgens mij krijgen mensen door de onzekerheid over zoiets de neiging extra aandacht te richten op gedrag en lichamelijke toestanden. Waardoor hele normale dingen opeens opvallen, dingen die anders misschien wel helemaal niet opgevallen waren of als bijzonder zouden zijn bestempeld. En ook de neiging om dat wat opvalt vervolgens toe te schrijven aan drachtigheid en daarbij minder aandacht te schenken aan andere mogelijke verklaringen.
...vermoed ik. :D

Maareh.... hoe smaakt de merriebrok? ;) :D


Precies dit. Ik ken het topic pas vanaf het moment dat de dracht echt heel onzeker werd. Toen ben ik naar pagina 1 gegaan en gaan lezen. Toen dacht ik al wat zien ze toch een spoken en hoe kan iedereen zo vastberaden zijn :+ als ik het topic vanaf het begin had mee gevolgd, had ik zeeeer waarschijnlijk de spoken ook gezien. :P


Als onze ruin een merrie was en er was een mogelijkheid dat hij gedekt was, dan was ik er deze zomer ook van overtuigd geweest dat hij drachtig was. Precies dezelfde verschijnselen. :D Ik ben gedurende dit topic regelmatig bij hem gaan staan om hem te bekijken en heb gedacht: stel dat ik zou vermoeden dat hij drachtig zou zijn, wat zou me dan nu aan hem opvallen? Zijn dikke buik dus, die soms lijkt te bewegen en van vorm verandert. Zijn humeurigheid. Zijn eetlust. Dat hij dik wordt terwijl hij hetzelfde gevoerd krijgt als vorig jaar. Etc. Etc.. Kortom: precies dezelfde dingen.

Nouja...behalve dat van die uier dan. :+

janflicka
Berichten: 1303
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:40

Oke,eindelijk even tijd voor een update ;)
Dierenarts is dus geweest,en haar huid op vooral haar ene bil is behoorlijk ontstoken.
Geen parasieten of aarsmaden,en dierenarts vermoed dat ze in een kringetje is beland van jeuk,schuren,daardoor nog meer jeuk en schuren etc.
Ze heeft nu dus antibiotica,en een spray voor haar huid om de jeuk te onderdrukken.
Hopelijk gaat het daarmee beter,en anders kan ik weer even bellen.
Hij heeft even haar buik onderzocht,en flink staan drukken,maar niemand thuis ;)
En als ze drachtig was geweest,had hij naar eigen zeggen wel tegen iets aan moeten stoten dan,zeker omdat ze dan ook al overtijd zou zijn.
Een dood veulen,leek het hem ook niet,omdat ze dan meestal snel dat eruit gooien of op zn minst gaan vuilen aan de achterkant.
Een tumor dacht hij ook niet aan,omdat die
alle reserves van het lichaam als het ware opvreten,en ze dan verder mager zou moeten worden.
Hij vond haar holland welvaren verder,en zag geen aanleiding tot grote problemen verder.
Gevaarlijk dik,of moddervet vond hij haar trouwens ook niet.
Volgens de dierenarts gewoon een wat mollige shet,zoals zovele.
Wrm ze nu ineens molliger is als voorheen,kon hij ook niet zeggen,maar hij vond het prima dat ze nu op alleen ruwvoer stond,dus daarmee goed bezig.
Een echte verklaring voor die rare buik die telkens wisselt van vorm had hij ook niet...maar hij zag op dit moment geen enkele aanleiding tot ongerustheid of verder onderzoek.
Mocht ze alsnog ergens last van krijgen,kon hij altijd nog een echo overwegen.
Maar de kleine diva staat er op het huidprobleem,verder prima bij.
Dus dierenarts maakte zich nu totaal geen zorgen :)
Mijn man weigerd nog steeds te geloven dat er niets in zit :') :j
Maar ik ben er inmiddels wel van overtuigd,en erg vind ik dat ook niet.
Heel leuk een veulen...maar het zijn een hoop tijd,zorgen en centjes die erin gaan zitten...en dan nog maar hopen dat alles goed zou gaan.

janflicka
Berichten: 1303
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 17:47

Wil nog wel even toevoegen,gezien reactie's...
Ik heb jaren een ruintje gehad,die al dik werd van kijken naar eten.
Die was gewoon echt vet en bol...maar die zijn buik heb ik nooit zien bewegen,of dan links of rechts dik ;)
Vet verplaatst niet zomaar,hij was en bleef bol en rond :)
Bij Chica is het gewoon totaal anders,en voorheen ook nooit gezien,omdat ze gewoon altijd slank en rank was voor een shet.
Dus wrm dat veranderd is...is ook voor mij een groot vraagteken nog steeds.

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:27

Gelukkig is alles goed! Ik vind t wel jammer dat ze niet drachtig is hoor ;) . En balen dat ze op dit moment een huidprobleem heeft. Hopen dat dat snel weer goed is :) .

janflicka
Berichten: 1303
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 20:08

Siesjuh schreef:
Gelukkig is alles goed! Ik vind t wel jammer dat ze niet drachtig is hoor ;) . En balen dat ze op dit moment een huidprobleem heeft. Hopen dat dat snel weer goed is :) .

Huidprobleem zijn we mee aan de slag :)
Dus hopen dat het snel beter gaat ...
Kwa dracht vind ik het geen ramp... hoewel een veulen van Chica vast een knapperd was geworden ;)
Maar er komt zoveel bij kijken...

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:39

Jah dat is ook zo, maja, als het dan toch zo is ;) .
Wel raar dat ze ineens zo veranderd is inderdaad, misschien toch iets met leeftijd? Of andere omgeving/voeding (ander hooi) ofzo. Ze houdt je in ieder geval bezig ;)

Pumpkins

Berichten: 3150
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:17

Fijn dat ze waarschijnlijk nergens last van heeft. Ze heeft ons goed voor de gek gehouden! Geloof direct dat wanneer je denkt dat ze drachtig is je meer tekenen gaat zien en dat je veel meer gefixeerd raakt op kenmerken waar je normaal gesproken niet op let.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:15

Krijgt ze echt alleen ruwvoer? Dan kunnen problemen daar ook door komen. Het meeste ruwvoer in nederland heeft te weinig voedingsstoffen, een supplement is wel aan te bevelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:21

janflicka schreef:
Wil nog wel even toevoegen,gezien reactie's...
Ik heb jaren een ruintje gehad,die al dik werd van kijken naar eten.
Die was gewoon echt vet en bol...maar die zijn buik heb ik nooit zien bewegen,of dan links of rechts dik ;)


Misschien omdat je er nooit op gelet hebt? Nooit op die manier naar gekeken hebt? Als mijn pony bijvoorbeeld op bepaalde manier gaat staan, steekt ook zijn buik meer uit naar rechts of juist links. De vorm van zijn buik wisselt ook per moment van de dag. Ik heb hem ook wel zien bewegen. Geen idee hoe hij dat doet. Het was eigenlijk naar aanleiding van jouw topic dat ik me probeerde voor te stellen hoe je gaat kijken als je denkt dat je pony drachtig is. Toen viel het me pas op.

Het is toch ook niet erg dat je op een gegeven moment zoveel op gefixeerd raakt dat je dingen ziet die je anders niet zouden opvallen? En geneigd bent om ze toe te schrijven aan drachtigheid? En dan heel overtuigd kunt raken? Is heel menselijk hoor. :(:)