Verwarring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 22:57

Heb je niet gewoon een zwangerschapstest voor paarden? :')

Lady24
Berichten: 1545
Geregistreerd: 28-04-10

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:18

Dát zou toch een uitkomst zijn!
Kunnen ze dat niet met bloedonderzoek zien eigenlijk?

Brainless

Berichten: 29763
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 23:19


Eilinora

Berichten: 11942
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 06:13

In engeland zijn er veel fokkers die door middel van een bloedtest testen op dracht.

Dat zou mogelijk kunnen zijn dus.

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:04

Dan zou je ook gelijk bloed waarden kunnen bekijken. Zodat je misschien gerichter minder kan voeren, of helemaal niet

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 08:50

Lastig, lastig. Persoonlijk zou ik nu ook wat meer zekerheid willen hebben en inderdaad een bloedtestje laten doen. Vooral omdat ze toch écht op het laatst zou moeten lopen nu. Mocht ze tóch niet drachtig zijn, dan is een onderzoekje wel de moeite waard...

Als ze dat veulen nou gewoon uit huis zet :Y)

Siesjuh
Berichten: 1685
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 09:58

Batlow schreef:
Dan zou je ook gelijk bloed waarden kunnen bekijken. Zodat je misschien gerichter minder kan voeren, of helemaal niet

Volgens mij kreeg ze al niks meer, behalve ruwvoer...lijkt me niet dat ze dat ook niet meer mag hebben :D

Ik ben absoluut geen DA loper, maar ik zou em in dit geval er toch even bij halen. Aangezien het van alles kan zijn (van bijverschijnselen van de dracht tot kriebelende beestjes), zou ik dat laatste toch uit willen sluiten. En lukraak behandelen tegen mogelijke oorzaken, zou ik ook niet doen. Ook ivm een mogelijke dracht.
Ik heb je respect voor je...ik word al helemaal gek van je pony, laat staan wat jij ervan moet worden :P

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-15 10:17

Siesjuh schreef:
.
Ik heb je respect voor je...ik word al helemaal gek van je pony, laat staan wat jij ervan moet worden :P


Precies dit :')

janflicka
Berichten: 1303
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-15 13:09

Ik word er zo langzamerhand ook gek van hoor ;)
Ga even proberen met betadine scrub,en kreeg een tip om wat frontline bij haar staartbasis te spuiten.Beterd het dan niet..bel ik maandag even de dierenarts.
Voer krijgt ze niet,ze krijgt alleen ruwvoer ;)

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-15 08:53

Ik dacht ook voor 99% zeker dat mijn paard drachtig was,ze had ook enkele dagen bij 2 hengsten gestaan.Ze had álle tekenen van dracht,maar ze was niet drachtig.Hier kan je ook een filmpje zien van haar buik,die nóg erger tekeer gaat dan de buik van jou pony.
[PP] Drachtig of gewoon Hollands Welvaren? [Filmpje op pag. 9]

sloffiee

Berichten: 2305
Geregistreerd: 12-05-08
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 13:40

Ik denk dat ze niet drachtig is

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 16:33

Ik vrees inmiddels ook voor het ergste, hihi.

janflicka
Berichten: 1303
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-15 15:19

Geloof er ook niet meer in...
Maar blijft vreemd,dat ze niet afvalt en juist dikker lijkt te worden -O-
Ze krijgt meer beweging,word gelongeerd...en kwa eten,zou ik niet weten waar ze van moet aankomen?
Zou niet weten hoe ik nog minder kan geven.
Ze krijgt niets kwa biks,muesli,snoepjes,etc.
Ze krijgt al tijden,een mini beetje grasmix 2maal daags. En 2 maal daags circa een halve plak hooi.
Tussendoor in de middag ook ongeveer een half plakje.
Tegen verveling en als het hooi op is..geef ik haar een klein plukje stro in stal...anders gaat ze vlas happen.
Maar afvallen...ho maar!

Batlow
Berichten: 9239
Geregistreerd: 11-07-11

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:34

Misschien dierenarts vragen. Straks is er van binnen iets mis... Je kan het altijd eerst gewoon vragen. Misschien dat de DA je een ultimatum geeft van als ze dan nog niet af valt is er wel iets mis?

hummer14
Berichten: 145
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 15:39

Wij hadden vroeger een hond, en die werd ook steeds dikker.
Toen dachten we ook dat ze drachtig was.
Maar bleek dat ze een gezwel van 5kg in haar baarmoeder had zitten.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 17:44

Dan zou ik nu ook serieus na laten kijken.
Zeker omdat ze ook al lichte koliek verschijnselen getoond heeft een tijdje terug.

Kanto
Berichten: 617
Geregistreerd: 25-05-15

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 21:53

Ik ben het eens met sizzle

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-15 22:01

Ik zou het nu inderdaad toch eens een dierenarts bijhalen.. Kan niet gezond zijn als ze niet drachtig is!

janflicka
Berichten: 1303
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 17:51

Ga morgenochtend even dierenarts bellen voor advies.
Ze is weer aan het schuren,dus heeft wat korstjes/bultjes op haar ene bil..en wat plekjes in haar nek.
Verder is ze normaal en pittig zat,dus ziek lijkt ze me totaal niet ;)
En voor wat koliek weken geleden..als het al koliek was.. hoef ik nu niet meer te bellen :D

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 17:58

Ik bedoel uiteraard het totaal pakket: opgeblazen, jeuk en onrust. Dat zou voor mij reden genoeg zijn.

Ben benieuwd wat de DA er van zegt.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 18:16

Ik lees al heel erg lang mee en bedenk me nu opeens iets.

Mijn oude merrie Karuna was gedekt door de vorige eigenaar maar niet drachrig bevonden. Maar ze werd dikker en dikker, uiers ontwikkelde zich. Brede melkklier strengen enz. Op een gegeven moment laten opvoelen toch maar en niet drachtig bevonden.

Buik is altijd wel gebleven en uiers waren toch wel wat dikker. Tot ze opeens lichte koliek verschijnselen vlak voor haar hengstigheid kreeg. Die na een tijd weg opeens heel erg terug kwam. Iedere drie weken was het raak met lichte koliek. Ook wat schuren enz. Pas na grondig onderzoek in Utrech bleek ze een heel zware baarmoederontsteking te hebben. Baarmoeder zat overvol met pus (emmers vol zelfs). Ze heeft uiteindelijk ruim een maand in Utrecht gestaan voor ze helemaal schoon was. Maar daarna was haar drachtbuik wel weg en de koliek ook, net als het schuren.

Ze is waarschijnlijk vuil geworden bij het dekken, daarna schijndrachtig geworden als gevolg van een ontwikkelende ontsteking. Er zijn uiteindelijk 5 soorten ziekmakende bacterien gevonden in haar baarmoeder.

senna21

Berichten: 11891
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:16

Dat geeft te denken. Ik hoop dat het meevalt, maar overleg met de DA lijkt verstandig.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 20:24

Ik zou inderdaad niet alleen bellen, maar gewoon de DA langs laten komen. Straks heeft ze inderdaad wel een tumor of een ontsteking daar... Dan wil je er wel vroeg bij zijn denk ik!

har166

Berichten: 2044
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:53

karuna schreef:
Ik lees al heel erg lang mee en bedenk me nu opeens iets.

Mijn oude merrie Karuna was gedekt door de vorige eigenaar maar niet drachrig bevonden. Maar ze werd dikker en dikker, uiers ontwikkelde zich. Brede melkklier strengen enz. Op een gegeven moment laten opvoelen toch maar en niet drachtig bevonden.

Buik is altijd wel gebleven en uiers waren toch wel wat dikker. Tot ze opeens lichte koliek verschijnselen vlak voor haar hengstigheid kreeg. Die na een tijd weg opeens heel erg terug kwam. Iedere drie weken was het raak met lichte koliek. Ook wat schuren enz. Pas na grondig onderzoek in Utrech bleek ze een heel zware baarmoederontsteking te hebben. Baarmoeder zat overvol met pus (emmers vol zelfs). Ze heeft uiteindelijk ruim een maand in Utrecht gestaan voor ze helemaal schoon was. Maar daarna was haar drachtbuik wel weg en de koliek ook, net als het schuren.

Ze is waarschijnlijk vuil geworden bij het dekken, daarna schijndrachtig geworden als gevolg van een ontwikkelende ontsteking. Er zijn uiteindelijk 5 soorten ziekmakende bacterien gevonden in haar baarmoeder.


ah wat sneu zeg! Gaat het nu weer goed met haar?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37323
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Verwarring

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:59

Inmiddels is ze alweer jaren dood maar nadat de boel was genezen heeft ze zonder klachten nog bijna 10 jaar rondgestapt en op 26 jaar hebben we haar moeten laten inslapen.Wel heftig hengstig maar dat was gewoon haar gedrag.