5 shetlandveulens op komst

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:40

Zo, nog nooit een topic aangemaakt voor onze veulens, maar ik heb er dit jaar gewoon zin in e.e.a. een beetje bij te houden op bokt ;-)

Wij verwachten dit jaar 5 veulens bij onze merries. De buikjes groeien al flink, dus de kriebels beginnen hier al flink te komen; zoooo benieuwd naar het jonge spul!

Vier van onze merries verwachten een veulen van onze eigen hengst Chester.
Afbeelding
Afbeelding

De eerste drie merries zijn 21 en 22 april aan de datum
21-4 Sonneke. 13 jaar, 1e premie kroon-preferent. Een top fokmerrie (2 dochters die nederlands kampioen zijn geworden) en om eerlijk te zijn mijn grote liefde hier in de wei.
Afbeelding

22-4 Candora. 6 jaar, 1e premie kroon. Van vorig jaar een gave, heel goed bewegende zoon lopen uit deze combi; wie weet dit keer een mooie meid?
Afbeelding

22-4 Bonneke. 7 jaar, 1e premie kroon. Ook hiervan al 2 knappe dochters lopen uit deze combinatie.
Afbeelding

21-7 Lonneke. 19 jaar, 1e premie kroon-preferent. Tja, als je al 2 'Onnekes' hebt lopen moet je oma er eigenlijk ook bij kopen hè? ;-) Deze merrie hebben we pas 2 jaar en gezien haar leeftijd hopen we bij haar eigenlijk het meest op een merrietje. Eerst maar eens zien of ze echt drachtig is; bij haar twijfelen we een beetje, maar goed, ze is ook pas laat aan de tijd natuurlijk.
Afbeelding

En dan met één merrie 'vreemd gegaan' :D Wij vonden vorig jaar bij de nieuwe jaargang hengsten Euforie érg mooi, dus daar moest ook eigenlijk een veulentje van komen.
Afbeelding
Daar moest Bibian dan maar naar toe

17-6 Bibian. 7 jaar, 1e premie kroon. Heeft alleen nog maar hengsten gekregen. Zou het toch ook eens een merrietje worden?
Afbeelding

Nou, dat zijn de dames. Ik zal van de week eens de eerste dikke-buiken-foto's maken en dan maar eens bij gaan houden hoe ze veranderen. Onze merries doen helaas niet veel in het uier, sommigen zelfs nagenoeg niets. Niet handig. En dan hebben we ook Candora nog die al eens 5 weken te vroeg een veulen naast zich had staan en totaal níets had laten zien, ook niet qua onrustig zijn. Dus dat is weer tricky. We zullen zien hoe het dit jaar gaat. Duimen op gezonde veulens!

m1992

Berichten: 4796
Geregistreerd: 17-09-06

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:45

Heel leuk! Ik ben benieuwd wat er uit komt :)

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:45

Ik volg !
Leuke combinaties.

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:46

Oh wat leuk ik volg ook. Mooie combinaties daar moeten gewoon mooie veulens uit komen. Nu ben ik wel benieuwd houden jullie alleen de merries? Of ook hengsten?

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:10

Spannend! Ik volg ook mee. Prachtige merries hebben jullie en de hengsten zijn trouwens ook plaatjes.

TiffanyJoy

Berichten: 1061
Geregistreerd: 20-11-07
Woonplaats: Zeeland

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:17

Wat leuk, ik ga ook volgen

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 11:18

Wat een mooie merries heb je.
Ben persoonlijk meer fan van jullie eigen hengst, dan van de hengst waarmee je laatste merrie op date is geweest. Al denk ik wel dat het mooi aansluit.

Ga duimen voor merrie's. Maar met zulke shetlanders kan er haast niks anders dan mooie veulens uitkomen.

PH_Jump

Berichten: 640
Geregistreerd: 08-10-11
Woonplaats: 't gooi

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 17:45

Mooie merries heb jij! Ik volg!

Anoniem

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:00

Oh wow dit zijn echt mooie shetjes , ik volg!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:04

Wauw, wat een knappe shetlanders! Ik volg ook graag mee!

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:18

Wat een plaatjes zijn jou pony s toch. Ben benieuwd wat eruit komt. Voor Chester zou ik bijna overstag gaan om mijn Candy van t Sonneke ook eens te brengen.

Chardy

Berichten: 1134
Geregistreerd: 31-05-14
Woonplaats: Flevoland

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 18:20

Leuke combinatie, ik volg

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:05

Leuk dat jullie gaan volgen! Ik schrijf niet elke dag wat hoor, maar vind het wel leuk zo een beetje te blijven updaten. Even de veulenkriebels van me afschrijven ;-)

En mooie complimenten over de pony's, bedankt! Wij zijn er ook superblij mee. Mooi clubje merries. We hebben in verhouding veel jonge pony's lopen, dus wat oudere merries verkocht. Maar zo blijft het leuk.

@Rianne1994: van de laatste twee jaar hebben we alle merrieveulens nog laten lopen en 5 hengstjes. Er is 1 hengstje met de handelaar mee gegaan, 1 is naar een particulier fijn huisje verkocht en 1 hebben we in moeten laten slapen helaas. Als ze 3 jaar zijn, gaan we verder selecteren. Als we wat moeten verkopen, lukt dat vaak nog wel naar een goed adresje.
@Sanne1992: ik vind de onze ook knapper hoor ;-) Maar soms wil je even wat ander bloed en wij vinden het fokken met jonge hengsten altijd érg leuk. Dus dan gelijk het liefst een veulen uit de 1e jaargang. Vandaar. Ik denk trouwens dat die hengst je in het echt ook wat meer aan zou spreken dan op deze foto (hij viel me hier ook iets op tegen). Maar wat jij al zegt; ik denk dat 'ie wel mooi aansluit op Bibian.
@Sonjim: we dekken niet veel voor anderen, maar jij zou welkom zijn hoor! :D

GoLizz

Berichten: 2481
Geregistreerd: 13-02-05
Woonplaats: Dronten

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:12

Leuk! Ben benieuwd! In welke maat vallen jou pony's?
Ik wil dit jaar mijn merrie voor het eerst laten dekken

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 20:20

Dit zijn allemaal middenmaatsmerries; de kleinste is 94 cm, de grootste 98. De hengst is kleine maat, en als we de jonge pony's nu zien zullen er ook een aantal in de kleine maat gaan vallen. Dat zijn wel de maten die wij zelf het leukst vinden. We hebben ook nog een nu driejarige merrie die in maart naar stamboekopname moet; die zou weleens net in de grote maat kunnen gaan vallen...
Leuk GoLizz, wat voor merrie heb je en heb je al een hengst in gedachten???

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:20

Oeeehhhh...wat een stel knappe poowns!! <3
Volger meldt zich dus :o

Scooby007

Berichten: 838
Geregistreerd: 29-11-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:20

Oeh ik volg ook! Leuk joh, zo'n groep veulens tegelijk. Je hebt echt super leuke pony's! Ben benieuwd naar de veulens.

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:23

Wat een knap stel heb je daar :) Ik volg ook mee :)

Anonymous86
Berichten: 1977
Geregistreerd: 10-04-13
Woonplaats: in een huis naast de buren

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:25

Oh wauw. Super mooie maat ook. Leuk dat jullie het meeste kleine grut aanhouden :D

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 10:32

Leuk, toch wat volgers. Ik zal proberen een beetje vlotte updates te geven. Duurt natuurlijk nog even, alhoewel je het met Candora nooit weet :D Ik zal haar eerste veulen niet snel vergeten... We waren de pony's nog niet eens aan het checken, want de eerste werd pas over bijna 5 weken verwacht. Mijn man ging naar zijn werk en ik loop met hem mee naar buiten om de hengst te voeren. Ik hoor hem nóg zeggen: 'oh neeeeee hè?!?!' We hadden net twee dagen daarvoor de merries verplaatst, dus dacht dat er een door de draad was gegaan ofzo. Draai me om en zie daar opeens een heeeeeel klein zwart viervoetertje lopen. Er ontsnapte me even een krachtterm :+ Sta je wel even heel dom te kijken hoor. En ja, datum klopte 100%! Achteraf blijkt dat Candora's moeder het ook vaak een week of 4 te vroeg doet, maar ja, dát wisten we dus nog niet. Rotzakje. Een gewaarschuwd mens telt voor twee zullen we maar zeggen. Omdat zij ook nagenoeg géén uier heeft en weinig loopt doen we haar het geboortehalster tegenwoordig 5 weken van tevoren om :')

BrechtCarlos

Berichten: 1115
Geregistreerd: 20-02-13
Woonplaats: Zwolle

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:08

Ik volg! Ben ontzettend benieuwd!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 19:13

Dat zijn nog eens knappe Shetjes! :)

Bimmetje

Berichten: 4772
Geregistreerd: 28-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 20:48

Oooh echt super leuk dat je dit doet arianne! *\o/* *\o/*
Ik hou dr nu al van! :D

Mijn grote liefde is en blijft toch echt Bonneke! Wat een prachtpony is dat toch. Als ik die door de baan zie gaan, krijg ik spontaan kippevel. Toppertje!

Arianne

Berichten: 1749
Geregistreerd: 12-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 22:33

Essie_blue, dank je wel :o

Haha, ja Jess, Bonneke moet oooooit nog eens verhuizen naar Oss hè? Maar vlak haar dochters niet uit! Die worden me toch een partijtje mooi :~ Zeker Go4it is een plaatje. Okay, naast de dikke-buiken-foto's zal ik die dan ook snel eens op de foto zetten. Of beter nog, kom ze maar eens in het echie bekijken :+

esther_X_

Berichten: 209
Geregistreerd: 22-11-10

Re: 5 shetlandveulens op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 22:37

Wat leuk dit, mooie shetlanders! :)