Lady Liberty's laatste veulen (v.Don Cremello) *geb pag 18*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myrthee_

Berichten: 2571
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Lady Liberty's laatste veulen (v.Don Cremello) *geb pag 18*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-14 21:23

Toen ik afgelopen september mijn toenmalige verzorgpony over heb genomen, begon het vrijwel direct te kriebelen om nog een laatste veulen met haar te fokken. Dit aangezien ze al eerder (een) veulen(s) heeft gehad.
Na een gesprek met mijn dierenarts heb ik enkele tests gedaan om te kijken of van binnen alles nog goed was. Deze tests waren (tegen verwachting in) positief. Ik heb toen dus van mijn dierenarts groen licht gekregen om met haar te fokken. Ondanks dat ze een cyste in haar baarmoeder heeft, is ze direct bij de eerste (en enige) inseminatie drachtig geworden en gebleven.

Mevrouw is vandaag 30 dagen drachtig en is uitgerekend op 5 juni 2015.

Genoeg gepraat, meet aanstaande moeder: Lady Liberty
Afbeelding
Geboren 1 mei 1994 (wat haar nu dus 20 maakt)
Schofthoogte: 1.58m
In het verleden M2-dressuur en M-springen
v: Hamilton
vv: Nimmerdor
Mv: Purioso
Mvv: Furioso 2

Voor een foto van haar vorige veulen (op 2-jarige leeftijd) klik je:hier Helaas heb ik van hem geen betere foto

De aanstaande vader is Don Cremello du Bois:
Afbeelding

Ik vind het zelf hartstikke spannend. Ik hoop dat jullie, net als ik, benieuwd zijn naar deze combi.
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-05-15 14:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update in titel geplaatst

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:24

Jaja, ik volg natuurlijk :)) Kan niet anders dat beeb ONTZETTEND knap gaat worden!

wodant
Berichten: 735
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:58

Ik volg !!!! Hier moet wel een prachtig veulen uit komen !

Vero

Berichten: 9778
Geregistreerd: 11-03-14

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:07

ik volg!

Majabeestje
Berichten: 3834
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:08

Leuk! Wat zijn de kleuren kansen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:36

Leuk! Ik ben wel benieuwd waarom je voor Don Cremello kiest bij een KWPN'er. Hoe zit dat straks met de papieren?

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:55

Leuk! Ik volg ook!

Kelly

Berichten: 955
Geregistreerd: 16-05-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:04

Majabeestje schreef:
Leuk! Wat zijn de kleuren kansen?

Volgens mij:

65.63% - Buckskin
25.00% - Palomino
9.38% - Smoky Black

Als ik het goed gedaan heb dan :+

Babootje

Berichten: 26491
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:07

Gaaf setje. Benieuwd wat dat gaat brengen

Sidera

Berichten: 2545
Geregistreerd: 01-06-09

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:08

Mooie combi zeg! Ben benieuwd naar het veulen

Wordt zeker NRPS dan?

Myrthee_

Berichten: 2571
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-14 19:22

Majabeestje schreef:
Leuk! Wat zijn de kleuren kansen?

De kleurkansen die Kelly heeft gegeven zullen inderdaad goed in de richting zitten.

Cayenne schreef:
Leuk! Ik ben wel benieuwd waarom je voor Don Cremello kiest bij een KWPN'er. Hoe zit dat straks met de papieren?

Het veulen word bij NRPS ingeschreven, maar wat voor papier het veulen dan exact krijgt durf ik nog niet te zeggen. Ga straks een mailtje richting NRPS en KWPN sturen voor wat meer informatie daar over. Papier is hetgene dat mij eigenlijk het minst uitmaakt.

Ik heb Don Cremello gekozen omdat ik bij mijn merrie wat verbetering wil in de ruimte van haar gangen, met name in draf. Ik denk dat Don Cremello dit door kan geven.
Ook wil ik een maatje kleiner fokken, en hoop uit deze combinatie dus de 1.53/1.54 uit te krijgen waar ik op hoop.
En een van de andere redenen waarom ik voor Don Cremello ben gegaan is omdat alle KWPN hengsten waar ik interesse in had Nimmerdor of Furioso 2 in hun afstamming hebben zitten. Om op haar leeftijd ook nog een hoog inteeltpercentage te fokken vind ik dubbel riskant en heb toen dus besloten buiten het KWPN te gaan kijken.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:29

nou ik ben nooit zo een papier fan, je moet het met je paard zien te doen!
en al zijn de bloedlijnen goed het resultaat kan echt tegen vallen.
Maar ik vind het positief dat je er wel al goed overna hebt gedacht hoe te verbeteren en wat jij wilt!

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 19:30

Oeh gave combi! Mooie mams en paps :D

maximexfleur

Berichten: 882
Geregistreerd: 12-11-11
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:05

Oh wat leuk, een veulentje van liberty!!
Ik volg natuurlijk ook :D

Manon_vdv

Berichten: 3170
Geregistreerd: 14-02-12
Woonplaats: Amstelveen - Maastricht

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 09:46

Oh wag leuk dat ze drachtig is! Dat wilde je al best lang toch?

Myrthee_

Berichten: 2571
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-14 22:54

Iedereen bedankt voor de leuke berichtjes!

manonfleur schreef:
Oh wag leuk dat ze drachtig is! Dat wilde je al best lang toch?


Klopt, sinds dag 1 begon het al te kriebelen om haar te laten dekken, maar heb toch nog vrij lang getwijfeld of ik het wel of niet zou doen.


Bij deze een enigszins nette standfoto en een van haar hoofd :). Op het moment is ze alleen al weer een stuk dikker heb ik het idee. Niet omdat ze drachtig is maar omdat ze geniet van het land en ik de laatste weken wat weinig tijd had om met haar te werken.
Afbeelding
Afbeelding

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:57

Aaaw lief hoofdje heeft ze <3

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:58

Dit gaat een prachtig veulentje worden!! Ik ben benieuwd :)

Joaquim

Berichten: 982
Geregistreerd: 06-10-13
Woonplaats: België

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:13

Oehh... leuke combinatie!

Ik volg zeker ook mee!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 09:36

Mvv is niet Furioso II maar Janmaat. (Een Uppercut XX zoon) Furioso is de vader van Purioso en inteelt op Furioso II zou helemaal zo erg niet zijn. Was een van werelds beste hengsten met hengsten en moederlijnen in zowel de spring als dressuurrichting....en staat meestal zo ver achter op het papier dat dat geen probleem meer is qua inteelt. Voor Farn geld hetzelfde.

Afstamming merrie http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/138355

Voor jouw merrie is er binnen het KWPN meer dan zat te vinden waardoor je en op beweging en exterieur zou kunnen fokken en qua inteelt alles nog binnen de perken blijft.

Je wil gewoon graag de garantie op een leuk kleurtje. Das prima en met Don Cremello best verdedigbaar want hij fokt volgens mij best heel goed. Maar zeg dan gewoon :Ik hoef geen grote en wil er een die en kan bewegen en met een commercieel kleurtje. KWPN heeft op dit moment geen palomino's of valkjes.

Maat zou ik me niet rijk mee rekenen....de moeder is paard gefokt en kan ook met een ponyhengst zomaar een "joekel" van 165 gaan opleveren.

Jorinda

Berichten: 13466
Geregistreerd: 01-05-10
Woonplaats: Groningen

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:21

Ben heel benieuwd :D

NatasjavE schreef:
Je wil gewoon graag de garantie op een leuk kleurtje.

Nou nou, dat mag best wat vriendelijker... :?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110858
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 12:28

NatasjavE schreef:
Mvv is niet Furioso II maar Janmaat. (Een Uppercut XX zoon) Furioso is de vader van Purioso en inteelt op Furioso II zou helemaal zo erg niet zijn. Was een van werelds beste hengsten met hengsten en moederlijnen in zowel de spring als dressuurrichting....en staat meestal zo ver achter op het papier dat dat geen probleem meer is qua inteelt. Voor Farn geld hetzelfde.

Afstamming merrie http://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/138355

Voor jouw merrie is er binnen het KWPN meer dan zat te vinden waardoor je en op beweging en exterieur zou kunnen fokken en qua inteelt alles nog binnen de perken blijft.

Je wil gewoon graag de garantie op een leuk kleurtje. Das prima en met Don Cremello best verdedigbaar want hij fokt volgens mij best heel goed. Maar zeg dan gewoon :Ik hoef geen grote en wil er een die en kan bewegen en met een commercieel kleurtje. KWPN heeft op dit moment geen palomino's of valkjes.

Maat zou ik me niet rijk mee rekenen....de moeder is paard gefokt en kan ook met een ponyhengst zomaar een "joekel" van 165 gaan opleveren.


Dat gevoel had ik dus ook :o Ik vind Don Cremello best een leuke hengst, maar op een paard met dit papier is het gewoon echt zonde en imo ga je dan vooral voor een kleurtje.
Maar TS moet het zelf weten natuurlijk :) Persoonlijk had ik het mooie papier van de merrie in ere gehouden met een fijne KWPN hengst die goed aansluit op de bloedvoering van de merrie.

marjolein88

Berichten: 4061
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:14

Cayenne schreef:
Dat gevoel had ik dus ook :o Ik vind Don Cremello best een leuke hengst, maar op een paard met dit papier is het gewoon echt zonde en imo ga je dan vooral voor een kleurtje.
Maar TS moet het zelf weten natuurlijk :) Persoonlijk had ik het mooie papier van de merrie in ere gehouden met een fijne KWPN hengst die goed aansluit op de bloedvoering van de merrie.


De laatste jaren worden er anders steeds meer kwpn (zelf keur, elite merries) geïnsemineerd met Don Cremello. Dit pakt steeds super mooi uit.
Er is op dit moment steeds minder keuze uit 'vrije' bloedlijnen binnen kwpn en daarnaast zijn steeds minder kwpn hengsten en Nafok te rijden door de 'normale basissport' ruiter.
Dan kan een hengst al DC die super karakters en topbewegers doorfokt toch heel mooi aansluiten.

Noukie123
Berichten: 696
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: België

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 13:17

Ik volg

Myrthee_

Berichten: 2571
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Lady Liberty's laatste veulen (van Don Cremello du Bois!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-14 16:28

Ik wil, simpel gezegd, zo veel mogelijk bij mijn merrie blijven en Don Cremello zal dat zo veel mogelijk in stand houden als alles mee zit.
Ik wil inderdaad ook geen joekel van een paard, maar een leuke e-pony is de bedoeling. Natuurlijk bestaat de kans dat er een paard uit komt, maar 1.65m zal het dan zeker niet worden, meer mams schofthoogte dan.

Tuurlijk is dat kleurtje nog een leuke toevoeging, maar voor mij niet het belangrijkste. Met KWPN heb ik niks, en de hengsten die mij al aanspraken hebben dan dus furioso 2 of nimmerdor. Ondanks dat Furioso 2 dan misschien een goede hengst was, inteelt is inteelt, en vind ik op haar leeftijd alles nog riskanter maken om een gezond veulen er uit te krijgen, dus dat heeft zeker niet mijn voorkeur.

Daarbij, papier zegt ook niet alles. Aangezien dit veulen puur voor mezelf is, vind ik het niet nodig om daarom een top hengst van het KWPN daar op te zetten als ik zelf toch de sport niet in zal gaan met het veulen.