Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:05

Goed om te horen! Laten we het topic dan bij deze weer vriendelijk houden.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:06

Ja het is echt een drol.
En ze staat ook lekker bij kleine Dream, nu nog samen op stal, strakjes natuurlijk niet meer maar het is absoluut een schat van een dier.
En nu natuurlijk lekker tonnetje rond aan het worden.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:07

Ja het viel me zo op dat ze eigenlijk na 10 minuten al er aan begon te eten, en echt knauwen.
Dus toen heb ik de kleine er maar uit gehaald en eigenlijk na 2 dagen kon ik niet echt veel meer aan haar merken.
Inderdaad scheelt het denk ik dat het haar eerste veulen was en dat ze dus niet anders wist.
Maar toch was het zo sneu om haar te zien hinniken en likken bij dat levenloze lichaampje. Echt dan breekt je hart.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:07

Fijn dat het goed gaat met Pearl.

Verder geen goed woord over het feit dat andere bekritiseren hoe jij je paard te koopt zet en wat je er voor vraagt, en het feit dat er ook nog staat "wat voor veulen ze heeft uitgepoept".

Jij heb je fokdoel voor ogen en hulde aan jou dat je een hengst hebt gecastreerd die het dwerggen geeft. En dat je een merrie uit de fok haalt die ook niet voldoet. Doe je eigen ding, en bekommer je niet om mensen die je onderuit proberen te halen.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:08

En wat me trouwens ook zo opviel was dat mijn Welsh merrie een beschermende rol op zich nam, die nam Pearl echt apart zodat de rest van de groep niet echt bij haar kon komen.
Heel apart om dat te zien.

Drunten1999
Berichten: 340
Geregistreerd: 13-04-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:09

Meis, jij hebt ook een boel welshjes om je heen staan hoor!!!!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:14

Mooi is dat hè! Dat vind ik het leuke aan een vaste kudde. Je ziet altijd zo mooi die rolverdeling.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 20:17

ja echt heel speciaal om dat te zien zeg.
En ja Talasha heeft zelf natuurlijk al de nodige veulens gehad dus dat instinkt is volgens mij gigantisch haha

Ymkeerica

Berichten: 220
Geregistreerd: 15-12-12

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:40

Gelukkig gaat alles goed met Pearl!
Wat een onnodige discussie net op de vorige pagina. Ik snap je heel goed monnikenburg, en heel vervelend dat er mensen zo reageren. Je betaald niet alleen voor wat de pony wel of niet kan. Je betaald ook voor een lieve en eerlijke pony.

Ik hoop heel erg dat je andere merrie een gezond veulentje krijgt, ik ga natuurlijk wel weer volgen :)

Heel veel succes en sterkte met de verkoop!

GvP
Berichten: 64
Geregistreerd: 10-04-12

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:28

Wat ontzettend sneu voor jullie en Pearl, gelukkig dat Pearl zelf weer opknapt! Ik vind het heel confronterend en ook "leerzaam" dat je de veulenfotos hebt geplaatst en ik hoop dat onwetende mensen door zulke foto's beter nadenken over de risico's van het bewust fokken/gokken met paardjes met dwerggen.

Ik wens je veel succes voor de andere merrie en hoop op een prachtig gezond veulentje! Na zoveel tegenspoed hoop ik met jullie allemaal mee op positief nieuws.

Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:53

Allereerst veel sterkte met het verlies van dit veulen, een dwerg krijgen is eeuwig zonde. Je denkt alles goed en zit 11 maanden vol in spanning te wachten en dan pakt het zo uit. Heel triest.

Ik heb erg lang op mijn handen gezeten omdat de schuld telkens op de vorige eigenaar van de hengst afgeschoven werd. Dit vind ik niet eerlijk en niet terecht. Ik vind dat diegene nu als een oplichter afgeschilderd werd en dat is niet netjes. Wat betreft schuld, in mijn ogen heeft niemand schuld. Drager x drager gaat 100x goed en 1x fout. Op sommige stallen blijft het gewoon goed gaan en helaas heb jij de pech gehad dat ook de merrie drager is.

Maar toch een heel groot compliment dat je alles openbaar maakt en gewoon open kaart speelt. Ik WEET dat er nog met bewezen dwergdragers volop gefokt wordt. Deze personen kunnen nog een hele hoop van jou leren +:)+ Ik hoop dat jouw hengstje en Tyra je een hoop mooie gezonde veulens geven.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:58

Het gaat mij erom dat als de verkoper eerlijk en openkaart had gespeeld ik deze hengst nooit had gekocht. Dit had gewoon gezegd moeten worden en dat vindt ik gewoon het ergste.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:05

monnikenburg schreef:
Het gaat mij erom dat als de verkoper eerlijk en openkaart had gespeeld ik deze hengst nooit had gekocht. Dit had gewoon gezegd moeten worden en dat vindt ik gewoon het ergste.


Ik ken het verhaal ook van de andere kant, en wat nou als zij het echt niet heeft geweten?

Daarnaast vind ik dat er diverse oplossingen zijn geboden. Jij bent daar niet mee akkoord gegaan, dat is je goed recht. Maar dan is het wel vervelend voor de verkoper van de hengst om telkens weer zo negatief afgeschilderd te worden. Want jij wilde niet dat het voor je opgelost werd.

Door de geboden oplossing was het allemaal niet minder vervelend geworden maar de verkoper heeft ook haar best gedaan.

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:12

Nou ik heb heel benieuwd wat die diverse oplossingen dan wel mogen zijn.

Ik heb van heel veel verschillende mensen zwart op wit staan dat zij het heeft geweten, toen in 2012 het dwergveulen geboren was kwam de hengst opeens te koop.
Maar goed ik ga daar verder niet hier op in, er zijn echter veel meer dingen die niet klopten.
Maar goed het zal altijd mijn woord tegen hun woord blijven en er kunnen allerlei mooie verhalen van gemaakt worden maar ik voel me enorm bedrogen, belazerd en voor de gek gehouden.
En dat zal altijd zo blijven.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:22

Het is onze zaak niet en ik wil er niet allemaal uitspraken over doen. Maar wat al eerder gezegd is, een verhaal heeft twee kanten. En heel veel mensen in dit topic oordelen nav jouw verhaal. En tuurlijk blijft het heel rot voor jou. Maar het is niet eerlijk als je haar zo negatief blijft afschilderen.

Je zegt steeds er kloppen wel meerdere dingen niet. Die dingen weten wij niet en hoeven we ook niet te weten. Maar haal die er dan ook niet steeds bij. Nu gebruik je het namelijk als argument. En dat hoort niet.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd waar dat dwergveulen geboren is. Misschien zou je me in een pb een foto willen sturen.

Iris82

Berichten: 39858
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:26

Mag ik een oprechte vraag stellen waarom je niet in de advertentie hebt gezet dat ze een dwerggen draagt? Ben je niet bang daardoor verkeerde mensen te trekken? (die bijvoorbeeld met wel een onderbeet zouden fokken)

Floresta
Berichten: 230
Geregistreerd: 08-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:27

Ymor schreef:
Het is onze zaak niet en ik wil er niet allemaal uitspraken over doen. Maar wat al eerder gezegd is, een verhaal heeft twee kanten. En heel veel mensen in dit topic oordelen nav jouw verhaal. En tuurlijk blijft het heel rot voor jou. Maar het is niet eerlijk als je haar zo negatief blijft afschilderen.

Je zegt steeds er kloppen wel meerdere dingen niet. Die dingen weten wij niet en hoeven we ook niet te weten. Maar haal die er dan ook niet steeds bij. Nu gebruik je het namelijk als argument. En dat hoort niet.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd waar dat dwergveulen geboren is. Misschien zou je me in een pb een foto willen sturen.


Net als jij zegt dat het jullie zaak niet is is het ook mijn zaak niet..
dus hoeft TS zich ook niet aan jullie te verantwoorden!

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:35

Dat hoeft ze ook niet, zeg ik dat? Het is alleen niet eerlijk dat er een half verhaal de wereld in geslingerd wordt.

Happinez

Berichten: 8399
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:36

Nee dat hoeft ze niet.
Maar het zou wel zo eerlijk zijn als mensen die de andere kant van het verhaal niet kennen.. Ook hun vooroordelen dan voor zich hielden.
Ik heb al bij een aantal hier gezien/gehoord via oa via pbs dat ze de andere kant niet kende en de oude eigenaar hier toch helemaal zwart maakte.
( maar wel zo eerlijk waren om het te corrigeren uiteindelijk )

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:40

Iris82 schreef:
Mag ik een oprechte vraag stellen waarom je niet in de advertentie hebt gezet dat ze een dwerggen draagt? Ben je niet bang daardoor verkeerde mensen te trekken? (die bijvoorbeeld met wel een onderbeet zouden fokken)


Ik heb het er expres niet ingezet omdat veel mensen niet weten wat het betekend en misschien denken dat ze nergens goed voor is, dat ze zelf misschien gehandicapt of weet ik veel wat is.
Pearl wordt uitsluitend als gebruiks of gezeldschaps pony verkocht en dus niet als fokmerrie.
Bij de verkoop wordt ook een contract opgesteld dat de koper op de hoogte is van het dwerggen en toestemd niet te zullen fokken of haar door zal verkopen voor de fok.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:50

Misschien kun je er dan in zetten dat ze drager is van het dwerggen, maar dat dat aan haar niet te merken is. (Dat kun je eigenlijk ook al wel zien aan de foto's).

Hoeft niet hoor, is een ideetje :D

monnikenburg

Berichten: 2448
Geregistreerd: 03-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 12:53

Ik ga nog 1 reactie geven en dan mag er voor mij een slotje op.

Ik hoop van harte dat iedereen die dit leest nooit en te nimmer zo´n dwergveulen krijgt.
Dit heeft gigantisch veel inpakt op alles.
Niet alleen een hele traumatische bevalling voor mij en m´n merrie, dan zien dat het veulen dood geboren word en gigantisch verminkt is en er dan dus achter komen dat ook je merrie net hetzelfde gen draagd als je hengst.
Met andere woorden, mijn droom waar ik al mijn geld in heb geïnvesteerd is plof in 1 keer weggevlogen, ingestort.

Ikzelf ben er echt helemaal kapot van, en ja dan zal ik best verschillende dingen vanuit mijn emoties hebben geschreven.
En dan elke keer zo geconfronteerd worden met alles en afgeschilderd worden als een oplichter die zelf haar merrie verkoopt onder valse voorwenselen geeft je echt geen fijn gevoel, zeker niet als je juist zo open over alles wilt zijn.
Dit topic had een mooi topic moeten zijn maar is nu (mede door mezelf) een verwijten topic geworden.

nienke555

Berichten: 4933
Geregistreerd: 16-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:55

monnikenburg schreef:
Ik ga nog 1 reactie geven en dan mag er voor mij een slotje op.

Ik hoop van harte dat iedereen die dit leest nooit en te nimmer zo´n dwergveulen krijgt.
Dit heeft gigantisch veel inpakt op alles.
Niet alleen een hele traumatische bevalling voor mij en m´n merrie, dan zien dat het veulen dood geboren word en gigantisch verminkt is en er dan dus achter komen dat ook je merrie net hetzelfde gen draagd als je hengst.
Met andere woorden, mijn droom waar ik al mijn geld in heb geïnvesteerd is plof in 1 keer weggevlogen, ingestort.

Ikzelf ben er echt helemaal kapot van, en ja dan zal ik best verschillende dingen vanuit mijn emoties hebben geschreven.
En dan elke keer zo geconfronteerd worden met alles en afgeschilderd worden als een oplichter die zelf haar merrie verkoopt onder valse voorwenselen geeft je echt geen fijn gevoel, zeker niet als je juist zo open over alles wilt zijn.
Dit topic had een mooi topic moeten zijn maar is nu (mede door mezelf) een verwijten topic geworden.

Je bent echt geen oplichter, dat weet ik zeker. En natuurlijk gun je niemand zo'n dwergveulen. Ik wens je nogmaals heel veel sterkte, en we hopen (denk ik) allemaal op een gezond 2e veulentje!

Drunten1999
Berichten: 340
Geregistreerd: 13-04-10

Re: Pearl x Showman, een mini baby in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:12

Van mij ook heel veel sterkte en laat er idd een slotje opzetten. Het is eigenlijk allemaal off-topic geworden en voegt werkelijk niets toe aan de informatie die jij zo open en eerlijk hebt gedeeld zodat geïnteresseerden meer kunnen leren over het dwerggen en wat dat teweeg brengt.
(ik wist niet eens dat het bestond!) Bedankt dat je dit, terwijl je al zoveel verdriet hebt, hebt willen delen.

randalinpony
Berichten: 6935
Geregistreerd: 14-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 13:13

Niet alleen slotje, helemaal opschonen dit topic. Ga daar in ieder geval om vragen. :)