Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Verona2000

Berichten: 527
Geregistreerd: 13-08-13
Woonplaats: Heemskerk

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:07

Oh sorry TS, dan aan de eigenaren haha

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 12:01

Het zou ten eerste handig zijn als mensen zouden lezen alvorens te reageren, ik heb namelijk al diverse malen gereageerd dat het dier NIET van mij is, en ook al gereageerd WAAROM het diertje nu te koop staat.

De reden voor een veulen is geloof ik ook al gemeld, een groter dier willen hebben uit een lieve merrie met een leuk karakter wat ze hoopte te vererven, wat edeler en wat groter en volgens diverse dierenartsen en fokkers kon dit hier hebben zij wel naar gekeken en zich over geïnformeerd.

De verkoop ruiter is te groot, dier staat stil op de wei een beetje heel erg dik te worden en uiteindelijk kost het enkel maar geld voor een mooie weideversiering? Om het zo een beetje bruut te zeggen in ieder geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:27

Mila is tegenwoordig van mijn staleigenaresse. We hebben nooit iets aan Mila gemerkt. Tot vandaag, ik word in paniek gebeld of ik kon nagaan of Mila gedekt was. De buik beweegt en er zit overduidelijk een veulen in! Contact gezocht met de eigenaresse dus niet TS en Mila was leeg gescand toendertijd.

Heel apart. De dierenarts komt morgen

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:32

Haha, dan weet je nu meteen wie de vader is, of het leuk is laat ik in het midden maar je staleigenaresse heeft er straks twee vo0r de prijs van één. Lach me kapot als er een geweldig veulen uitkomt, zal de vorige eigenaar toch wel erg balen van haar geweldige(not) dierenarts.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:40

bigone schreef:
Haha, dan weet je nu meteen wie de vader is, of het leuk is laat ik in het midden maar je staleigenaresse heeft er straks twee vo0r de prijs van één. Lach me kapot als er een geweldig veulen uitkomt, zal de vorige eigenaar toch wel erg balen van haar geweldige(not) dierenarts.


Natuurlijk zal de vorige eigenaar balen, dat zou ik ook doen! Die wilde immers graag het veulen hebben! Het is nog maar de vraag of de nieuwe eigenaar op een veulen zat te wachten en daar wel de tijd/plek voor heeft.

Het tweede deel van je bericht kan ik niet plaatsen, ben je zelf dierenarts bigone? Ik geloof dat de beslissing weloverwogen is gemaakt vorig jaar.

Ik hoop uiteraard wel dat de nieuwe eigenaar ons een foto laat zien als de jonge spruit er is!

Anoniem

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:45

Als het goed is krijg ik zo buikfoto' s en misschien een filmpje. Verder zal ik jullie nu op de hoogte houden!

mooney

Berichten: 7785
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:46

Ik denk dat bigone doelt op het leeg scannen terwijl de merrie dus blijkbaar niet leeg was.

Hopen voor de nieuwe eigenaar dat er een gezond en goed gebouwd veulen uit komt rollen. Niet elke nieuwe eigenaar zit natuurlijk te wachten op zoiets, helemaal niet uit een vrij riskante combinatie.
Maar als nieuwsgierige buitenstaander ben ik ook erg benieuwd naar het eind resultaat, ik hoop dat het topic zo af en toe een update krijgt.

kwii
Berichten: 1747
Geregistreerd: 23-04-08

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:54

Ben erg benieuwd of er een veulen komt. Zelf zou ik inderdaad deze combinatie ook niet gemaakt hebben, maar ik heb er dan ook geen verstand van. Ik volg dus ook mee :)

lynnkerstenx
Berichten: 37
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:23

ben benieuwd wat eruit komt!

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:47

mooney schreef:
Ik denk dat bigone doelt op het leeg scannen terwijl de merrie dus blijkbaar niet leeg was.

Hopen voor de nieuwe eigenaar dat er een gezond en goed gebouwd veulen uit komt rollen. Niet elke nieuwe eigenaar zit natuurlijk te wachten op zoiets, helemaal niet uit een vrij riskante combinatie.
Maar als nieuwsgierige buitenstaander ben ik ook erg benieuwd naar het eind resultaat, ik hoop dat het topic zo af en toe een update krijgt.

Inderdaad, da had gezegd dat de merrie gust was , iets met te vroeg in het seizoen. Nou, niet dus.

Coberlina

Berichten: 6637
Geregistreerd: 01-06-02
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:55

Ik ben erg benieuwd of ze alsnog drachtig is :)

mooney

Berichten: 7785
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 17:58

Kan TS nog even ophelderen of 2 maart 2014 inderdaad de laatste keer dekken was of dat er na dat bericht nog een poging is gewaagd?
Dat zou betekenen dat ze nu al een jaar draagt, mocht ze toch drachtig zijn.

Hannanas
Berichten: 13026
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:14

Gekke wending! Ik ben benieuwd of deze hengst de vader is of dat ze later gedekt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:39

mooney schreef:
Kan TS nog even ophelderen of 2 maart 2014 inderdaad de laatste keer dekken was of dat er na dat bericht nog een poging is gewaagd?
Dat zou betekenen dat ze nu al een jaar draagt, mocht ze toch drachtig zijn.


Mila is van 20 tot 25 April nogmaals bij de hengst geweest!

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:42

Jeetje wat een wending van het verhaal. Ik ben benieuwd hoe het veulen eruit gaat zien.

Wel balen voor de vorige eigenaar trouwens.

Anoniem

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:57

Nou ik heb net even met staleigenaresse gepraat en er vallen stiekem toch wel wat dingetjes op hun plaats. Zo is ze bijv nooit bij ons hengstig geweest,ligt ze de laatste weken erg veel en hoeft ze niet meer op dieet omdat ze zo vet is. Stomme is dat dit nooit eerder is opgevallen.

Ik ga morgen foto`s en filmpjes voor jullie maken. De dierenarts is gebeld en die zei dat schijndrachtig deze tijd van het jaar niet voorkomt?

djinnie

Berichten: 2795
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:02

Wat een wending krijgt dit topic... Ik ben erg benieuwd wat de dierenarts er van zegt. Die komt nog langs om te checken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:04

djinnie schreef:
Wat een wending krijgt dit topic... Ik ben erg benieuwd wat de dierenarts er van zegt. Die komt nog langs om te checken?


Ja morgen :j

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:06

wat een bizarre wending :+ lang leve bokt.

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:07

Nou inderdaad :D Ik ben wel reuze benieuwd nu :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:08

Ik heb direct de TS een bericht gestuurd op FB toen ik het berichtje van mijn staleigenaresse kreeg. Zij noemde de naam van de hengst en gelijk kwam ik hier uit omdat we toch wel nieuwsgierig naar eventuele vaders waren.

En ik dacht het is toch wel leuk jullie op de hoogte te houden. Dusse straks een goktopic als we meer weten? :') :+

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Gewaagde combinatie voor 2015, Cabballo x Mila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:10

wel toevallig dat TS zelf een bokker is met een verrassingsveulen dit jaar/drachtige merrie gekocht.

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:12

Set_Elkol schreef:
wel toevallig dat TS zelf een bokker is met een verrassingsveulen dit jaar/drachtige merrie gekocht.


De merrie was voor de duidelijkheid niet van mij! Maar van een stalgenootje! Niet dat ik drachtige merrie stil door verkoop, dit kan de schrijver van het bericht ook wel beamen. :') :j

Set_Elkol
Berichten: 14858
Geregistreerd: 06-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:13

ja weet ik hoor :j maar ik vind het alsnog toevallig. Ik bedoelde het niet wantrouwig, meer zo van woooo toevaaaal! :wow:

Balou_k

Berichten: 14070
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 19:16

Mila is trouwens 2 jaar terug wel schijndrachtig geweest rond deze tijd! Ik ben erg benieuwd, de laatste keer in april? Iedereen hier op stal dacht maart, het is natuurlijk uitvoerig besproken hè Cimmy haha!

Maar goed Roos was ook leeg gescant en bij mij vol.. Het kan dus schijnbaar echt. Ik volg natuurlijk wel als ze echt drachtig blijkt!