shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:38

Hooooiiii bokt :D

sinds ong. vorige week weet ik dat mijn (verzorg) shetlander waarschijnlijk drachtig is! :)
Dit topic is bedoeld om jullie te laten zien hoe de (waarschijnlijke) dracht verloopt.

Diva is nu ong. 4 tot 5 maanden drachtig, en ze begint een heel klein beetje rond te worden. We doen het lekker rustig aan met haar, want we willen natuurlijk niet dat er wat met haar overkomt. Diva kan 1 meter springen, maar nu ze waarschijnlijk drachtig is willen we haar natuurlijk niet teveel belasten! daarom springen we niet hoger meer dan hoger dan een 1/2 meter.

even een paspoortje van Diva:
Naam: Diva (officieel Magriet)
leeftijd: net 7 jaar! (5-1-2006)
houd van: eten, crossen, springen, rijden, buitenritten (ik rijd niet op haar, dit doen de kleinkinderen van de eigenaar.)
is goed in: vrijspringen! (record: 1 meter) crossen, rennen, spelen, vrijheidsdressuur.
waarschijnlijk drachtig van: Rambo.

foto:
Afbeelding

de vader van het veulen:
Rambo:
Afbeelding


en hoe diva er nu uitziet: (foto van vorige week)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

morgen ga ik weer naar haar toe, dan zal ik nieuwe foto's maken!

ps: weten jullie nog wat mooie namen voor het (waarschijnlijke) veulen? het moet iets met Rambo's .... zijn. Maar ik wil geen standaard namen... zoals bontje, etc... :)
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-02-14 00:55, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Opmerking naar mods verwijderd (opmaak)

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:39

Je krijgt hier dezelfde commentaren als op het andere topic, daarbij is het niet zomaar de bedoeling meerder topcs te openen, daarvoor plaars ik even TeM.

Daarbij is het nog steeds heel onverantwoordelijk dat er geen DA is bijgeweest, zeker omdat ze door haar zoon is gedekt.

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:40

KimD schreef:
Je krijgt hier dezelfde commentaren als op het andere topic, daarbij is het niet zomaar de bedoeling meerder topcs te openen, daarvoor plaars ik even TeM.

Daarbij is het nog steeds heel onverantwoordelijk dat er geen DA is bijgeweest, zeker omdat ze door haar zoon is gedekt.


daarom heb ik dus even in het topic gezet: op het andere topic mag een slotje, en ja, ik weet wel dat het onveerantwoordelijk is, dus hoef dat niet nog 100x te horen. ik kan er niks aan doen, ik be niet de eigneaar.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:43

Waarschijnlijk komt dan op deze een slotje en blijft de vorige open, als ik mij niet vergis. ;)
Toch zul je dat vaak te horen krijgen, want het kan ontzettend fout gaan door zoon op moeder te zetten of het nu een ongelukje is of niet. Je kunt wel met de eigenaar overleggen en zeggen dat het heel belangrijk is dat ze even gecheckt wordt.

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:44

KimD schreef:
Waarschijnlijk komt dan op deze een slotje en blijft de vorige open, als ik mij niet vergis. ;)
Toch zul je dat vaak te horen krijgen, want het kan ontzettend fout gaan door zoon op moeder te zetten of het nu een ongelukje is of niet. Je kunt wel met de eigenaar overleggen en zeggen dat het heel belangrijk is dat ze even gecheckt wordt.


ik heb dat al heel vaak met de eigenaar besproken, maar die man is zo eigenwijs.... hij luistert echt niet naar me..

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:47

Misschien kun je de DA eens bellen wat het zou kosten en het heft in eigen handen nemen? Het hoeft helemaal niet duur te zijn.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:50

Alweer?

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:51

Britta31 schreef:
Alweer?


lees even de beschrijving...

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:53

He wat lastig zeg, dat de eigenaar niet wil luisteren. Jij kan er niks aan doen dat er nog geen da bij is gekomen, dat is niet jouw verantwoordelijkheid maar die van de eigenaar. Iig geval veel succes en plezier met de pony! Ik vind het echt een schatje! Wat is haar stokmaat?

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 19:55

juliedo24 schreef:
He wat lastig zeg, dat de eigenaar niet wil luisteren. Jij kan er niks aan doen dat er nog geen da bij is gekomen, dat is niet jouw verantwoordelijkheid maar die van de eigenaar. Iig geval veel succes en plezier met de pony! Ik vind het echt een schatje! Wat is haar stokmaat?


ja ik vind zelf ook dat de da écht moet komen, maarja ik ben aan het sparen voor mijn eigen pony die ik ong. over 2 maandjes krijg.... dus ik kan echt niks uitgeven... Dankjewel! plezier heb ik zeker wel met haar ahaha! Ze is 94 cm hoog :)

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:00

inimini :D Leuk, een eigen! Blijf je haar dan erbij houden qua verzorgen? Ivm de dracht?

Keeth

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Playa del Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:01

Superleuk voor je TS!

Jammer dat ze gedekt is door haar zoon, maar helaas gebeurd is gebeurd. Ik hoop voor jou en de merrie dat alles goed verloopt.

KimD, de TS vraagt duidelijk of er geen verkeerde commentaren kunnen komen. Ook in het vorige topic heeft ze al meer dan eens gehoord hoe verkeerd het wel niet is. Het is niet haar eigen pony, en als er van de eigenaar geen DA bij mag komen dan zal dat ook niet gebeuren. Ze kunnen altijd bellen om het voorval uit te leggen en vragen hoe en wat. Maar TS kan hier niet veel aan doen lijkt me. .

Wel flauw dat als TS erom vraagt niet dat commentaar neer te zetten, dat je het dan toch gewoon doet omdat er toch nog meer mensen zijn die haar dat gaan zeggen.

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:03

juliedo24 schreef:
inimini :D Leuk, een eigen! Blijf je haar dan erbij houden qua verzorgen? Ivm de dracht?


hahaha ja! het is ook zooo schattig als de kleinkinderen op haar rijden, Diva lijkt het zelf ook echt leuk te vinden! Ja, ik ga dan ong. 1 x per week naar haar toe, mijn vriendin verzorgd haar ook dus die doet de rest van de dagen. Ik kan haar echt niet alleen laten! Als het kon zou ik haar kopen, samen met mijn andere pony, maar dat gaat helaas niet.... :'(

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:03

Flauw of niet, waarschijnlijk kan ze er nog meer verwachten. Het is uiteraard niet zo dat als je erom vraagt het niet gebeurd. Het is een openbaar forum waar meningen gegeven kunnen worden, die meningen zijn niet altijd even leuk.

Britta31

Berichten: 13145
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:04

Hier zijn toch al 2 topics over geweest,daarom alweer.Wel mooi paardje.

NoaHD

Berichten: 717
Geregistreerd: 25-05-13
Woonplaats: Op de rug van Honey!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-14 20:06

Britta31 schreef:
Hier zijn toch al 2 topics over geweest,daarom alweer.Wel mooi paardje.


daarom heb ik in het topic gezegt dat de ze op de andere 2 een slotje mogen doen,

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:07

Plus je wéét niet of ze zwanger is. Gezien haar klachten denk ik nog steeds aan iets anders medisch...

JustHorses

Berichten: 1295
Geregistreerd: 20-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:07

Sorry dit heeft geen nut..

Keeth

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Playa del Stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:08

KimD schreef:
Flauw of niet, waarschijnlijk kan ze er nog meer verwachten. Het is uiteraard niet zo dat als je erom vraagt het niet gebeurd. Het is een openbaar forum waar meningen gegeven kunnen worden, die meningen zijn niet altijd even leuk.


Ja dat ben ik wel met je eens. Maar TS kan hier toch niks aan doen ?! Ik mocht bij mijn verzorgpony niet zelf de DA bijhalen hoor als de eigenaars zeiden dat het niet nodig was. Lijkt me dat TS dat nu ook niet mag. Als de eigenaar het niet wil, dan gebeurt het gewoon niet. Ook al is het nog zo nodig, want ik zelf had haar ook na laten kijken door de DA, maar dat hebben al zo veel mensen tegen haar gezegd. En wat kan TS er aan doen dat de EIGENAAR er geen DA bij wil halen ?!

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:09

KimD schreef:
Waarschijnlijk komt dan op deze een slotje en blijft de vorige open, als ik mij niet vergis. ;)
Toch zul je dat vaak te horen krijgen, want het kan ontzettend fout gaan door zoon op moeder te zetten of het nu een ongelukje is of niet. Je kunt wel met de eigenaar overleggen en zeggen dat het heel belangrijk is dat ze even gecheckt wordt.



Kun je uitleggen wat ze dan gaan doen??

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:11

KimD schreef:
Je krijgt hier dezelfde commentaren als op het andere topic, daarbij is het niet zomaar de bedoeling meerder topcs te openen, daarvoor plaars ik even TeM.

Daarbij is het nog steeds heel onverantwoordelijk dat er geen DA is bijgeweest, zeker omdat ze door haar zoon is gedekt.



En daarbij mag je niet meer dan 2 foto's plaatsen. Rest moet in een link. Lees anders eerst eens de regels op bokt voordat je straks weer een topic maakt over een wel of niet drachtige shet.

linda_arnold
Berichten: 3326
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:12

KimD schreef:
Misschien kun je de DA eens bellen wat het zou kosten en het heft in eigen handen nemen? Het hoeft helemaal niet duur te zijn.


Wat verwacht jij precies dat je dierenarts er aan gaat vinden? Dierenarts maakt een scan en bevestigd hiermee de dracht. Doorgaans wordt er niet gekeken of het veulen compleet is of gebreken kent. Dierenarts kan hooguit te kennen geven dat het niet zo'n slimme actie is en dat advies kost je dan 50 euries! Kassa!!

Het is een ongelukkig foutje, maar gebeurd. TS kan zich beter op de toekomst van het beestje richten en zorgen dat het goed terecht komt!

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:14

En daar gaan we weer. Mensen die commentaar geven die allang en meerdere malen gegeven is. Is het dan echt nodig om het nog eens te zeggen? Ik denk dat de TS nu wel weet hoe sommige mensen erover denken. En ik denk ook dat haar mening niet veranderd als het nog een keertje extra gezegd wordt.

Ik hoop voor je dat ze drachtig is! En dat er een mooi/gezond veulen uit gaat komen :)
Zitten jullie aan een Nederlandse naam te denken, of aan een Engelse? Of gewoon iets met Rambo's :P?

jackyline

Berichten: 1411
Geregistreerd: 23-02-05
Woonplaats: oosterbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:14

_/-\o_
linda_arnold schreef:
KimD schreef:
Misschien kun je de DA eens bellen wat het zou kosten en het heft in eigen handen nemen? Het hoeft helemaal niet duur te zijn.


Wat verwacht jij precies dat je dierenarts er aan gaat vinden? Dierenarts maakt een scan en bevestigd hiermee de dracht. Doorgaans wordt er niet gekeken of het veulen compleet is of gebreken kent. Dierenarts kan hooguit te kennen geven dat het niet zo'n slimme actie is en dat advies kost je dan 50 euries! Kassa!!

Het is een ongelukkig foutje, maar gebeurd. TS kan zich beter op de toekomst van het beestje richten en zorgen dat het goed terecht komt!

Mooblie

Berichten: 825
Geregistreerd: 24-12-13
Woonplaats: Amersfoort

Re: shetlanderveulentje op komst! (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 20:20

Ik lees nu net dat er geopperd wordt er zelf een dierenarts bij te halen. zelfs als je het geld er ruim en breed ervoor zou hebben zou ik dat nog niet doen. Als ik een paard zou hebben waar in mijn ogen niets mis mee is, en mijn verzorger laat de dierenarts komen terwijl ik zei dat ik dat niet wou zou ik haar niet meer bij mijn pony willen. Dat geeft namelijk aan dat ze niet naar mij luistert.

Daarnaast is het haar pony niet, ligt de verantwoordelijkheid niet bij haar. Dus waarom zou ze veel geld betalen, want zelfs 50 euro kan heel veel zijn, met het risico dat de eigenaar haar wegstuurt. Of dit nu gebeurt, of over 3 jaar, het risico zal er blijven.

Het lijkt mij het slimste om de dingen die al gezegd zijn niet nog eens te gaan herhalen!