[P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:20

Is goed!
Ik zit er over te denken om morgenochtend ook alvast even heen te gaan om te rijden, gezien het redelijk mooi weer lijkt te worden.
Hier kan geparkeerd worden en is de afspreekplek om 10:00, toch?

Afbeelding
Afbeelding

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 10:33

Ik had in gedachten om paviljoen Appelbergen als beginpunt te nemen. Hier is ook voldoende ruimte om te parkeren.

Ik zal de trailerplek die jij aangeeft nog even bekijken, die kende ik nog niet. Afhankelijk van geschikte fotografeerlocaties zal een van deze twee punten dichterbij liggen. Uiteraard ben je vrij om op de andere plek te parkeren, aangezien we niet met z’n allen op een punt verzamelen.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 10:49

Je kan met een trailer veel beter parkeren op de plek die Marexa aangeeft. Bij het Paviljoen is het smal en kan je moeilijk draaien

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:08

Eens, en de laatste keer dat ik bij het paviljoen was was daar ook de parkeerplaats dicht ivm corona dus ik zou het er nu echt niet op gokken.

Schema ziet er goed uit! Is echt 20 minuten per combi nodig? Ik zit ook met een jonkie met weinig geduld, en er zijn nog meer guppies. Eerdere meetings die ik meegekregen heb werkten met max 10-15 minuten per combi (afhankelijk van afstanden), dat lijkt mij fijner voor de mijne iig :) maar weet niet precies hoe veel je tussendoor moet verplaatsen.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 17:38

De trailerparkeerplaats is inderdaad een betere plek, ik neem het mee op de kaart.

Als iedereen liever 15 minuten heeft ipv 20 minuten, dan is dat wat mij betreft prima.

Als het goed is, klopt het schema zo. Even met kleurtjes ter verduidelijking. Mocht iemand nog iets zien wat niet klopt, geef het even aan.

Afbeelding

Ik heb vanmiddag een rondje gelopen en foto's gemaakt van de locatie. Hiermee ga ik aan de slag om een kaart met fotolocaties te maken. Vandaag was het nog vrij druk, maar ik verwacht dat dit volgende week zondag minder is, omdat het noorden dan geen herfstvakantie meer heeft.

Alvast een voorproefje, helaas nog vrij groen en nog niet echt herfstkleuren. Hopelijk kleurt het nog een beetje meer deze week.
Afbeelding

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 17:42

Ik heb er vanmiddag gereden en vond het inderdaad ook druk. Veel mensen met kleine kindjes en loslopende honden, vooral bij het meertje bij het monument.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 18:13

Hierbij de kaart met fotografeerlocaties en een foto per locatie.

Ik heb geprobeerd de locatienummers zo logisch mogelijk te plaatsen zodat er een rondje ontstaat en je niet 10 minuten hoeft te lopen van de ene naar de andere locatie. Voor de fotografen zal er tussen de rondes door wel iets meer loopafstand zijn, maar anders krijg ik het schema niet kloppend.

Op elke locatie is wel ruimte om enigszins te verplaatsen zonder een ander koppel tegen te komen. Zo zitten we elkaar niet in de weg, maar is er ook vrijheid voor het model en de fotograaf.

De locaties. P is de parkeerplaats, de locatienummers spreken wel voor zich denk ik.

Afbeelding

En een foto ter indicatie van locatie.

Afbeelding

Een aantal mensen hebben al reactie gegeven op deze coronaproof aanpak en dat ze dit prima vinden. Zou iedereen dit nog even willen laten weten?

Megane

Berichten: 740
Geregistreerd: 24-04-06

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 18:55

Wat mij betreft is het prima op deze manier hoor, mijn complimenten voor hoe je het oppakt!

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:19

Ziet er prima uit!

Edit: kan je op locatie 1 in het water? Mijn maflinger is dfol op water namelijk :D



En nog een vraag voor de fotografen. Wat is jullie voorkeur bij mijn haf. Manen los of knotten? (bij mijn aanmelding staan foto's van beide manieren)

Vientje

Berichten: 4937
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Wildervank

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:25

Oeh, mooie locaties! +:)+ :):) Prima om het op deze manier te doen inderdaad :j

Wat betreft het sessies van max. 15 minuten heeft dat heel sterk mijn voorkeur, 20 minuten per sessie is echt erg lang. Maar ik zie nog geen reacties van anderen wat de rest ervan denkt? :)

Imaginaerum
Berichten: 3710
Geregistreerd: 24-05-08
Woonplaats: Regio Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 21:40

Complimenten voor je uitwerking, Chantalla! :)

Max. 15 minuten per locatie lijkt me voor mijn ongeduldige merrie ook beter. :j Het wordt sowieso een verrassing hoe ze zich gaat gedragen in een omgeving als deze.

Ik ben ook wel benieuwd wat de fotografen het liefst hebben, Genève ingeknot of manen los? (standaard sportcoupe)
Ook ben ik wel benieuwd wat de modellen gaan aantrekken? Ik zou het heel leuk vinden om foto's te hebben met m'n gouden jurk, maar die is wel zonder mouwen ( :brr: ) en is het niet vreemd om dat te doen als de rest er heel casual bij gaat lopen? :') Wat gaan jullie doen? En zijn er fotografen met een voorkeur?

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-20 21:44

Prima, dan ga ik het schema aanpassen. Ik houd een eindtijd van 13 uur aan, dus dan kunnen we iets later beginnen.

Wil iedereen wel de pauze erin houden om zelf te kunnen wisselen? Ik zou het zelf wel leuk vinden om portetfoto’s zonder zadel te hebben, maar ook rijfoto’s. Maar als de meesten zeggen dat dat wel lukt in die 5 minuten wisseltijd, dan haal ik de pauze eruit. Anders wordt deze ook verkort naar een kwartier. Dat zou lang genoeg zijn om even terug te lopen naar de auto voor spullen bijvoorbeeld.

Ik ga zelf voor echt herfst. Mijn outdoorlaarzen, rijbroek en herfstachtig vest/jas. Maar vooral doen wat je zelf wil hoor!

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 22:00

Is de zandvlakte ook beschikbaar voor paarden? Anders zou ik 1 van de boom locaties daarheen verplaatsen. Is weer wat extra variatie :)

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:22

Imaginaerum schreef:
Complimenten voor je uitwerking, Chantalla! :)

Max. 15 minuten per locatie lijkt me voor mijn ongeduldige merrie ook beter. :j Het wordt sowieso een verrassing hoe ze zich gaat gedragen in een omgeving als deze.

Ik ben ook wel benieuwd wat de fotografen het liefst hebben, Genève ingeknot of manen los? (standaard sportcoupe)
Ook ben ik wel benieuwd wat de modellen gaan aantrekken? Ik zou het heel leuk vinden om foto's te hebben met m'n gouden jurk, maar die is wel zonder mouwen ( :brr: ) en is het niet vreemd om dat te doen als de rest er heel casual bij gaat lopen? :') Wat gaan jullie doen? En zijn er fotografen met een voorkeur?


Bij mij ligt het eraan of de fotografen knotten of losse manen willen. Met knotten vind ik iets 'nettere' kleding mooier (wit dekje ohz, misschien witte rijbroek?) en met losse manen iets meer casual casual (paars dekje en donkere rijbroek)

valonka

Berichten: 379
Geregistreerd: 01-06-10

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:17

Mooi opgezet! Ik vind 15 min. Per locatie ook meer dan prima.
Mazzel zijn geduld is niet heel groot. Hoe hij reageert in het bos is voor mij afwachten.

Als hij zich gedraagt zou ik wel willen rijden maar als hij na portret foto's er helemaal klaar mee is doe ik dat niet.
Met rijden zou ik wel bij elkaar blijven. Mijn ervaring is met verspreiden dat de paarden na elkaar toe willen.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-20 19:36

Ik heb het schema aangepast naar 15 minuten per ronde. De pauze staat er nog in, maar die kan er eventueel nog uit als iedereen dat liever heeft. De totale tijd is zo al wel verkort van 3 naar 2 uur, iets beter vol te houden voor de jonge paarden.

Afbeelding

Over het water, ik zie er wel eens honden in, maar geen paarden. Het water is wel vrij donker. De paarden met wie ik er geweest ben durven er niet in.

En de zandvlakte. Officieel lopen er twee ruiterpaden door het gebied, waarvan een vlak langs de zandvlakte volgens ruiterenenmennen, alleen is dit onduidelijk aangegeven in het bos. Voor locatie 5 is er wat mij betreft genoeg ruimte om op te schuiven naar de zandvlakte, afhankelijk van de drukte daar op dat moment.

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:42

Heel netjes gedaan zo, die schema!
Ik ben uiteindelijk gistermiddag even gaan kijken, te voet met 1 van mijn Shetlanders, want Zaterdag had ik het een en ander te doen rondom huis.

Nou, eerst werd ik dus via de Onneresweg (een onverharde landweg vlakbij de P-plaats) die kan op gestuurd door Google maps :? Wat een avontuur zo met een trailer.. Arme shet.
Afbeelding
Welke grapjas dat als autoroute er in heeft gezet mogen ze wat mij betreft gelijk ontslaan. 8)7 Dus daar echt niet langs gaan.

Nu heb ik ook op de Parkeerplaats geparkeerd en ik was er nu pas rond 14:00 en het was aardig druk, dus ik heb auto en trailer vlakbij de ingang van de Parkeerplaats gezet.
Afbeelding

Vooral veel mensen met kinderen en loslopende honden inderdaad. Ook moet je over een bruggetje het bos in (tenzij er een alternatief is?)
Afbeelding

De Zandvlakte kon ik ook zo op en het was inderdaad nog best groen, op een paar bomen na die al wat sneller verkleuren. Maar het is er erg mooi!
Overigens wil ik vooral portretfoto's en geen rijfoto's. Ik heb een barok bitloos hoofdstel die ik wel wil gebruiken, maar ook omdat het bijna Halloween is heb ik een heksenhoed gekocht om die op Toos haar hoofd te doen :')

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:49

Merexa schreef:
Ook moet je over een bruggetje het bos in (tenzij er een alternatief is?)


Als je via de ingang van de parkeerplaats het terrein weer afgaat zijn er twee alternatieven. :j Met je rug naar de parkeerplaats (bij de ingang dus) rechtsaf heb je iets verderop rechts een smal bospad wat een ruiterpad is. Ga je als je het parkeerterrein afkomt linksaf dan heb je na een meter of 50 (?) een breed pad linksaf. Die kan je het beste nemen, maar uiteindelijk komen beide paden op dezelfde plek uit.

Dat brede pad is trouwens de Onneresweg. Dat Google je daar langs stuurt is echt bizar. := De parkeerplaats is het beste te bereiken via Glimmen.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 08:51

Leuk en handig!

Voor de anderen ook goed om te weten dat je via het dorp van Glimmen, over het spoor en via de Hoge Hereweg moet rijden, en dus niet over de Onneresweg.

Je hoeft niet per se over het bruggetje. Op de kaart hierboven met locaties zie je dat er aan het begin van het parkeerterrein ook twee paden lopen. Die lopen om het parkeerterrein heen. Iets omlopen, maar geen bruggetjes.

Edit: hetzelfde als Imre aangeeft inderdaad.

Ik krijg van Simone en Nynke geen reactie, dus ik ga er vanuit dat zij niet meer meegaan. Ik zal even een oproep doen en hopen dat er nog twee nieuwe fotografen melden. Mocht iemand nog een fotograaf weten, geef het ook gerust door!

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 08:57

Ja, het gaat van verhard naar gravel en dan kom je dus ineens op een zandweg met modder, dus ik moest flink gas geven om niet vast te komen zitten.
Afbeelding
Ik kon ook niet keren en ken het er ook niet, dus dan maar door :\

Ik ben blij dat ik er nu achter ben gekomen en niet met Toos in de trailer daar langs ben gegaan.

En top, al denk ik niet dat Toos veel moeite met een bruggetje heeft, maar wel handig voor de rest misschien :D

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 09:51

Nog reagerend op de twee die vroegen over losse manen of geknot. Mijn voorkeur gaat uit naar geknot, wat vind de rest van de fotografen?

ladyrosa

Berichten: 677
Geregistreerd: 27-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 12:05

Tatjanaa schreef:
Nog reagerend op de twee die vroegen over losse manen of geknot. Mijn voorkeur gaat uit naar geknot, wat vind de rest van de fotografen?


Dankje! Ben benieuwd wat de andere fotografen willen

BvanhetB

Berichten: 956
Geregistreerd: 24-02-12
Woonplaats: In het noorden van het land

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 13:50

Chantalla, mijn complimenten over de tijd die je erin stopt om tot een goed schema en locaties te komen!

Ik ben compleet onbekend in dat gebied. Is er ook iets van een adres voor het parkeren?

Wat betreft de vragen omtrent losse manen of geknot, ik heb een sterke voorkeur voor los eigenlijk. Aangezien we in een bos zijn en niet op wedstrijd O:)

Merexa

Berichten: 1164
Geregistreerd: 08-10-16
Woonplaats: Dorpie in Grunn

Re: [P] Herfstmeeting Appelbergen (Glimmen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:22

Oh, dat is inderdaad ook nog wel een dingetje.. Die van mij heeft redelijk lange manen, wat ook wel een beetje bij een PRE hoort. Dus inderdaad of los, maar ik kan het ook invlechten en daar even een foto van maken vanmiddag.

Tatjanaa

Berichten: 2986
Geregistreerd: 08-12-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:25

BvanhetB schreef:
Wat betreft de vragen omtrent losse manen of geknot, ik heb een sterke voorkeur voor los eigenlijk. Aangezien we in een bos zijn en niet op wedstrijd O:)


Merexa schreef:
Oh, dat is inderdaad ook nog wel een dingetje.. Die van mij heeft redelijk lange manen, wat ook wel een beetje bij een PRE hoort. Dus inderdaad of los, maar ik kan het ook invlechten en daar even een foto van maken vanmiddag.


Er waren twee die hier specifiek om vroegen wat de voorkeur was. Voor de rest is het echt wat bij jou en je paard past :)