2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:38

Er komen op Bokt redelijke vaak topics voorbij waarin mensen worden opgelicht met de aankoop van 2ehands zadels en andere dure paardendingen die per post verstuurd worden.
Nu kreeg ik ineens de tip om dat soort dure 2handsdingen gewoon onder rembours te versturen. :)*
Ik wist niet eens dat het nog bestond, je ziet het nooit in tips terug over 2ehands dingen veilig verkopen/versturen en als ik weer eens een pakket naar de post bracht was de enige vraag die ik kreeg: aangetekend of normaal? :+
Onder rembours versturen kost een kleine 20 euro. Als je je pakket zo verstuurt, dan betaalt de ontvanger direct aan de postbode als die het pakket aflevert. Dat kan tot € 500. Als je een zadel € 700 verkoopt dan zou de koper dus vooraf € 200 kunnen overmaken aan de verkoper, waarna de rest van het bedrag aan de postbode wordt betaald. Je hoeft als koper dus niet meer € 700 vooruit te betalen en dan maar te wachten of de Track&Trace code eigenlijk wel klopt... :x

Zelf heb ik 2x een zadel verkocht en 1x 2ehands gekocht en dat ging gelukkig altijd goed, maar het vooraf overmaken van geld en dan maar wachten of het zadel ook aankomt bleef wel altijd een gok. Misschien dat er nog meer mensen zijn die met deze tip geholpen zijn. :)

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:46

Het is een schijnveiligheid helaas...
Niet voor de verkoper, die krijgt zijn geld wel, maar voor de koper!
Je moet namelijk afrekenen voordat je het pakket krijgt, dus zit daar een stapel telefoonboeken in in plaats van het mooie beloofde zadel, ben je je geld gewoon kwijt -O-

Anoniem

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 14:55

Dat kan natuurlijk altijd. Tenzij je de verkoper vraagt om 1 zijde van het pakket doorzichtig te maken met plasticfolie/tape, dan weet je echt zeker wat je krijgt. Op zich een kleine moeite voor € 500.
Toch heb ik het idee dat het met onder rembours betalen niet zo vaak fout gaat, al was het alleen maar omdat ik nog nooit over onder rembours verzonden gehoord heb. Als het hiermee vaak fout ging, dan was dat wel boven komen drijven.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:01

Dat jij er nooit van gehoord hebt, wil niet zeggen dat het niet alom bekend is ;)
Zelfs veel bedrijven maken gebruik van deze dienst.

Ik waarschuw alleen maar dat een kwaadwillende verkoper zich hierdoor niet zal laten tegenhouden!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:02

Het best kun je het natuurlijk gewoon gaan halen. Zo groot is Nederland niet dus een wereldreis is het nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:06

Shirley schreef:
Dat jij er nooit van gehoord hebt, wil niet zeggen dat het niet alom bekend is ;)


Klopt natuurlijk.
Maar als ik even het centrale topic hierboven lees over 2ehands dingen veilig kopen en versturen, dan staat de onder rembours tip er niet bij, dus ik vermoed dat er wel meer mensen zijn die het niet weten. Dat jíj weet dat het bestaat en het zinloos vindt betekent namelijk niet dat iedereen die het misschien wél handig zou kunnen vinden dat ook weet. :)

En dat bedrijven zo versturen staat daar ook los van. Degene die mij de tip gaf had namelijk zelf wel eens op deze manier een pakket betaald van een bedrijf, maar wist niet dat ze ze ook zelf op deze manier kon verzenden.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:14

Dan geef ik er als extra tip nog bij dat je als verkoper ook nog eens weken op je geld kunt wachten EN ook nog 1% van het verkoopbedrag minder krijgt overgemaakt!

Nog twee minpunten imo ;)

Anoniem

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:19

Goed dat je die ook aangeeft. +:)+
Zo krijgen potentiele gebruikers een mooi overzicht van alle voor- en nadelen in 1 topic.

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: 2ehands zadelkoop-tip: onder rembours versturen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 15:20

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 17:48

Omdat dit topic al een hele poos stil staat, plaats ik hier een opruimslotje om het overzichtelijk te houden :)