Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:37

Ik snap het wel, en ik denk dat jij het ook wel snapt, maar dat we het gewoon niet eens zijn. En dat we het op dit moment ook niet eens gaan worden omdat ik niet meer aan kan bieden dan wat we al gedaan hebben. Het heeft denk ik ook geen nut om daar nog verder over door te gaan want het gaat er niet om dat we elkaar niet begrijpen, maar dat we allebei een ander idee hebben. Ik ga in elk geval ophouden met in herhaling vallen, dat is denk ik voor iedereen beter.

Voor iedereen die wil helpen om de Markt zoveel mogelijk opgeruimd te houden op basis van de criteria die hierboven uitgelegd staan: tems zijn zeker welkom!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 14:43

Het is geen kwestie van het met elkaar eens zijn. Het gaat erom dat jullie ervoor zorgen dat bokkers zich niet hoeven te ergeren en dat misbruik stilletjes gedoogd wordt. Hoe moeilijk is dat nu?
En nu val ook ik in herhaling: als je iets wilt verbeteren dan zul je oude criteria moeten aanpassen of laten vervallen. Als jullie alleen maar in het zelfde potje blijven roeren, verander je niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:45

Oscar schreef:
Voor iedereen die wil helpen om de Markt zoveel mogelijk opgeruimd te houden op basis van de criteria die hierboven uitgelegd staan: tems zijn zeker welkom!


Volgens mij is het probleem ook niet dat er niet geTemd mag worden, maar dat er niet geTemd mag worden voor specifiek dát adverteergedrag dat de meeste ergernis bij Bokkers opwekt.
Dus blijven herhalen dat er geTemd mag worden voor andere adverteerfouten heeft denk ik ook niet zoveel zin. ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:55

Precies we willen wel temmen.
Maar voor de ergernis van veel advertenties mogen we niet temmen.
Dus nogal een loze opmerking.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 10:18

Zal ik dan nu maar 28 (!!!) keer temmen voor de bokker die gisteravond weer evenveel advertenties er tegenaan gooide?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:38

[naam] schreef:
En wat nou als iemand zich registreert op Bokt, er de optie bij komt om aan te vinken of het een commercieel account is of een normaal account? Dan wordt er bij een commercieel account om een KvK nummer gevraagd en dan zou je evt op de Markt kunnen sorteren of je aanbieders met of zonder KvK nummer wilt. Lang niet iedereen zal z'n nummer invoeren maar dan zijn de grootste 'spammers' er wel uit. Of zeg ik nu iets heel stoms?

Zou je misschien ook op mijn bericht willen reageren, Oscar? ;)

Edit: en wat nou als je een limiet per dag/week oplegt? Dus dat de functie 'open een advertentie' stopt bij een x aantal advertenties?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132098
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:03

Pernilla, sorry, ik had over je vraag heen gelezen.
Je zegt zeker niks doms want op zich heb je goede plannen en het is zeker ook de intentie om straks een drempel in te gaan bouwen zodat de Markt minder/niet overspoeld wordt met telkens dezelfde advertenties en aanbieders. Daar liggen al plannen voor op de plank en zodra we stappen hebben gezet qua techniek dan gaan we kijken wat we allemaal door kunnen voeren en die plannen gaan we ook zeker met jullie delen. Zoals gezegd gaan we op dit moment niets meer veranderen, maar je mag er vanuit gaan dat we zeker gehoor gaan geven aan jullie opmerkingen dat er teveel advertenties/aanbieders de Markt overspoelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41648
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:06

Jannepauli schreef:
Zal ik dan nu maar 28 (!!!) keer temmen voor de bokker die gisteravond weer evenveel advertenties er tegenaan gooide?

Dat heeft geen zin want de zoekcriteria zijn van toepassing, snap dat dan ;(.

:').

kiki1976

Berichten: 16864
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:25

Er word nu best wel veel gemopperd en ik snap de ergernis dan ook zeer zeker. Maar heeft iemand de veel plaatsers er al eens op aangesproken?
En degene op het idee gebracht dat het alleen maar in hun nadeel werkt?

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 11:47

Moeten wij dat doen? Bijsturen en corrigeren is toch de taak van de mods en het beheer?

EquiPhoto

Berichten: 4442
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 11:52

MarliesV schreef:
Ik vind niet dat je ze moet weren.

Maar ik vind wel dat commerciële aanbieders hun eigen plekje verdienen op de Markt zodat andere particuliere advertenties niet ondersneeuwen.

Daarnaast bv maximaal 2 commerciële advertenties zichtbaar op de voorpagina en een maximum van bv 5 advertenties per dag om te plaatsen.

:j

tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 12:24

Oscar schreef:
Pernilla, sorry, ik had over je vraag heen gelezen.
Je zegt zeker niks doms want op zich heb je goede plannen en het is zeker ook de intentie om straks een drempel in te gaan bouwen zodat de Markt minder/niet overspoeld wordt met telkens dezelfde advertenties en aanbieders. Daar liggen al plannen voor op de plank en zodra we stappen hebben gezet qua techniek dan gaan we kijken wat we allemaal door kunnen voeren en die plannen gaan we ook zeker met jullie delen. Zoals gezegd gaan we op dit moment niets meer veranderen, maar je mag er vanuit gaan dat we zeker gehoor gaan geven aan jullie opmerkingen dat er teveel advertenties/aanbieders de Markt overspoelen.


Citaat:
Op de Markt geldt Fair Use Policy: maak gerust gebruik van de mogelijkheden, maar zorg er ook voor dat andere adverteerders eerlijke kansen krijgen. Overdaad schaadt en het plaatsen van (te) veel advertenties wordt door evt. kopers vaak als hinderlijk ervaren. De moderators en/of beheerders kunnen je aanspreken op de Fair Use Policy.
Definieer fair use dan als 5 advertenties/dag. In een keer van een stuk van de ellende af, want er komt meer spreiding in aanbieders ipv nu 3 pagina's van 1 webwinkel. Is zo gedaan, hoeft geen 3+ jaar te duren.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38771
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:09

Moderatoropmerking:
Allereerst iedereen bedankt voor ieders input. Oscar bedankt voor de toelichting op de komende plannen mbt Markt. En jullie allemaal ontzettend bedankt voor het meedenken hierin! We vragen jullie begrip dat we voorlopig nog even doorgaan in deze vorm maar zoals eerder gezegd stellen wij jullie TeM's enorm op prijs, daarbij zijn de Marktmods ook per PB te benaderen als er twijfel is.

Plannen zijn er nog genoeg en ook jullie hebben vast nog ontzettend veel goeie ideeën hoe Markt er in een ideaal plaatje uit mag komen te zien. Voor nu lijkt ons dit onderwerp voldoende uitgediept te zijn van beide kanten en willen wij dit afsluiten. Slotje volgt binnen elke dagen.

Anoniem

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:23

Waarom? :o?
Als iemand een nieuw idee heeft over hoe om te gaan met commerciele aanbieders, moet deze dan weer een nieuw topic starten?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:24

Nee dit is de manier van proberen om ons de mond te snoeren op een nette manier. :)


Zouden die commerciële toch al betalen omdat er geen regels voor komen?

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38771
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 19:30

Nieuwe ideeën kunnen inderdaad in een nieuw topic xyzutu2, de tips die hier zijn gegeven zijn meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:01

Waarom dan niet dit topic open laten? :?

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37271
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:07

Hetis toch juist nuttig dit topic open te laten. Er staan al veel nuttige tips en mogelijkheden in. Waarom dan deze sluiten en een nieuwe openen. Zie er niet echt een voordeel van in.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-16 22:44

Hoe betuttelend en bevoogdend wil je het hebben..

Anoniem

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:31

Het probleem van dit topic sluiten is dat het wegzakt tussen alle andere berichten zodat er weer nieuwe topics geopend worden met exact dezelfde vragen & tips. Nu kunnen mensen in elk geval deze pagina's doorlezen voor ze een tip geven, dat scheelt weer een hoop dubbele opmerkingen.

Of het hele idee achter het sluiten van dit topic is om vervolgens elk nieuw topic over de commerciele boktmarkt te kunnen sluiten met de mededeling dat er al een (gesloten 8-) ) topic over is. :D

Cyruss_

Berichten: 2111
Geregistreerd: 05-03-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 00:36

MarliesV schreef:
Ik vind niet dat je ze moet weren.

Maar ik vind wel dat commerciële aanbieders hun eigen plekje verdienen op de Markt zodat andere particuliere advertenties niet ondersneeuwen.

Daarnaast bv maximaal 2 commerciële advertenties zichtbaar op de voorpagina en een maximum van bv 5 advertenties per dag om te plaatsen.

5 advertenties per dag is nog best veel!

Wat ik ook goed zou vinden is dat oude advertenties (automatisch) verwijderd worden. Soms zoek ik gericht naar dingen, maar die kunnen er soms al een jaar op staan. Daar reageer ik niet eens op, omdat 9 van de 10 keer de advertentie eigenlijk al gesloten had moeten zijn. Zonde..

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38771
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 15:59

xyzutu2 schreef:
Het probleem van dit topic sluiten is dat het wegzakt tussen alle andere berichten zodat er weer nieuwe topics geopend worden met exact dezelfde vragen & tips. Nu kunnen mensen in elk geval deze pagina's doorlezen voor ze een tip geven, dat scheelt weer een hoop dubbele opmerkingen.

Of het hele idee achter het sluiten van dit topic is om vervolgens elk nieuw topic over de commerciele boktmarkt te kunnen sluiten met de mededeling dat er al een (gesloten 8-) ) topic over is. :D

Goed punt, hier kunnen wij ons zeker in vinden :j

Moderatoropmerking:
Verwacht dan wel ideeën en tips mbt commerciële aanbieders en geen discussie over het huidige beleid hierin. Berichten met die inhoud worden dan ook verwijderd.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:16

Meldingen ook goed? TEM lijkt op de markt niet helemaal te werken, of in ieder geval kun je daar niet aangeven wat er mis is met een advertentie. Vandaag minstens 4 keer hetzelfde zadel erop, ook echt in dezelfde kleur en maat. Lijkt mij dat dat niet onder het (flut)argument van de 'zoekcriteria' valt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 16:19

Meldingen zou je het makkelijkste naar een Markt Moderator (hier staat wie er Markt Mods zijn) kunnen sturen, het liefste met een korte uitleg waarom en wat + links naar de advertentie.

Zij/wij plaatsen het achter de schermen en gaan ernaar kijken of direct oppakken (ligt er net aan of de desbetreffende Mod tijd heeft op dat moment)
Ook bij twijfel zeker melden :j


Hier melden is niet toegestaan volgens de regels namelijk :j

Maaike_Ma
Berichten: 1254
Geregistreerd: 26-05-09
Woonplaats: didam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:40

het heeft weer een tijdje goed gegaan op de bokt markt....