Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:39

Shanna schreef:
Als ik voor mijn bedrijf (fotografie) ergens een account aanmaak doe ik dat het liefst ook onder mijn bedrijfsnaam om reclame te genereren. Als ik dan kan invullen of het account voor zakelijk of prive gebruik is zal ik dat ook daadwerkelijk doen ja. Op die manier weten potentiele klanten sneller of ze met een pro of particulier te maken hebben.
Ik weet alleen niet of dat voor de huidige spammers ook gaat werken..


Wil je weten dat ik iemand ken die op de vingers werd getikt omdat ze haar bedrijfsnaam als ava had? Ook merkten mijn concullega' s hier dat diegenen met firmanaam vrij snel een OW kregen, en dat diegenen met een 'gewone' naam nergens last van hadden? Ik ben het idee wat je aanhaalt zeer genegen, maar bokt kennende pas ik ervoor. Erg hé, ben hier jaren zo' n enthousiaste gebruiker geweest, had hier veel klanten zitten, goed contact en toen EA weg was werd het opeens dramatisch qua bereik en return...

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:44

Oscar schreef:
Foxy, wat je nu beweert klopt niet. Het oude EA was heel veel werk voor de mods, maar dat is nooit de hoofdreden geweest om het op te heffen. Het oude EA was opgezet in een forumstructuur en al heel lang uit z'n jasje gegroeid. Het oude EA was ook onderwerp van klachten nr. 1 en dat meerdere jaren lang. Dat is de hoofdreden geweest om iets nieuws te bedenken. Pas achteraf, toen EA opgedoekt was, kwamen er wat positieve geluiden over het oude systeem boven water. Toen het nog actief was, was dat maar zelden zo.


Idd, het echte protest kwam pas goed op gang toen bleek hoe EA veranderd was in een MP afkooksel. Maar ook voor de omwenteling is er wel meerdere keren geprotesteerd en is er heel duidelijk laten horen dat iedereen zeer bezorgd was over dat nieuwe systeem! En toen werd er ook sussend gesproken dat we het moesten afwachten etc etc. We zijn jaren verder!!! Ik heb er nooit een probleem van gemaakt dat we zouden moeten bijdragen of wat dan ook voor een beter EA/BM, maar elke keer is het hetzelfde: "Laat ons nou gewoon maar verder doen"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:48

foxy80 schreef:
Shanna schreef:
Als ik voor mijn bedrijf (fotografie) ergens een account aanmaak doe ik dat het liefst ook onder mijn bedrijfsnaam om reclame te genereren. Als ik dan kan invullen of het account voor zakelijk of prive gebruik is zal ik dat ook daadwerkelijk doen ja. Op die manier weten potentiele klanten sneller of ze met een pro of particulier te maken hebben.
Ik weet alleen niet of dat voor de huidige spammers ook gaat werken..


Wil je weten dat ik iemand ken die op de vingers werd getikt omdat ze haar bedrijfsnaam als ava had? Ook merkten mijn concullega' s hier dat diegenen met firmanaam vrij snel een OW kregen, en dat diegenen met een 'gewone' naam nergens last van hadden? Ik ben het idee wat je aanhaalt zeer genegen, maar bokt kennende pas ik ervoor. Erg hé, ben hier jaren zo' n enthousiaste gebruiker geweest, had hier veel klanten zitten, goed contact en toen EA weg was werd het opeens dramatisch qua bereik en return...



Nu is Bokt ook niet mijn zakelijke medium, maar op fotografie-forums en social media neem ik toch echt mijn bedrijfsnaam aan, en mijn logo als avatar. Nog nooit problemen om gehad.

Caily

Berichten: 12519
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:05

Ik snap nog steeds de rompslomp niet. Dit gebeuren valt vrij eenvoudig samen te vatten in een paar regels. En als er regels zijn kan je adverteerders aan gaan spreken, OW geven of zelfs een ban geven. Wat nou technische aanpassingen. Dat verlangt toch niemand? Hooguit in de toekomst opsplitsing nieuw en 2e hands, voor zover dat er nog niet is.

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:07

Caily schreef:
Ik snap nog steeds de rompslomp niet. Dit gebeuren valt vrij eenvoudig samen te vatten in een paar regels. En als er regels zijn kan je adverteerders aan gaan spreken, OW geven of zelfs een ban geven. Wat nou technische aanpassingen. Dat verlangt toch niemand? Hooguit in de toekomst opsplitsing nieuw en 2e hands, voor zover dat er nog niet is.


Precies :j

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:14

Shanna schreef:
foxy80 schreef:

Wil je weten dat ik iemand ken die op de vingers werd getikt omdat ze haar bedrijfsnaam als ava had? Ook merkten mijn concullega' s hier dat diegenen met firmanaam vrij snel een OW kregen, en dat diegenen met een 'gewone' naam nergens last van hadden? Ik ben het idee wat je aanhaalt zeer genegen, maar bokt kennende pas ik ervoor. Erg hé, ben hier jaren zo' n enthousiaste gebruiker geweest, had hier veel klanten zitten, goed contact en toen EA weg was werd het opeens dramatisch qua bereik en return...



Nu is Bokt ook niet mijn zakelijke medium, maar op fotografie-forums en social media neem ik toch echt mijn bedrijfsnaam aan, en mijn logo als avatar. Nog nooit problemen om gehad.


Toch zonde, want op Bokt zit toch een hoop potentieel aan klanten?

Ik had het hierboven trouwens alleen over bokt, maar een vriendin had haar persoonlijke pagina op FB haar stalnaam gegeven en dat mocht ook niet. Maar daar is de stap naar een bedrijfspagina ook erg klein. Hier op bokt kan een tweede account met drijfsnaam niet, wegens SA

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 13:17

Tja, één van de consequenties van verandering is dat je soms bepaalde criteria moet loslaten en te vervangen door betere. Ik vind het argument 'zadels zijn allemaal anders' geen hout snijden; je hebt maar een paar soorten en daar kun je op zoeken: Western, Boomloos, VGZ, Dressuur, Springen en eventueel Ponyzadels. En dan kun je nog verfijnen naar nieuw en gebruikt. Dat gaat al een heleboel overbodige advertenties schelen: vier verschillende Westernzadels kun je heel goed in één advertentie kwijt - je zult alleen wat creatiever moeten worden met je advertentie titel. In de adverentie zelf kun je ruimschoots details vermelden en dan ook nog eens diverse foto's plaatsen.

Maar ja, ik heb de dooddoener al weer voorbij zien komen.. geen tijd, geen verwachtingen willen wekken, te veel werk.. moeilijk, moeilijk..
Kom op zeg.. als ik in twee seconden kan zien dat een bepaalde poster in één dag 31 advertenties plaatst en vervolgens met één druk op de knop er een standaard tekstje uit pers in de zin van 'mevrouw u maakt misbruik van de markt' en daarna de delete knop over de advertenties laat gaan.. tjonge, jonge als ik er 3 minuten mee bezig ben dan is het veel.
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 25-01-16 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:18

foxy80 schreef:
Oscar schreef:
Foxy, wat je nu beweert klopt niet. Het oude EA was heel veel werk voor de mods, maar dat is nooit de hoofdreden geweest om het op te heffen. Het oude EA was opgezet in een forumstructuur en al heel lang uit z'n jasje gegroeid. Het oude EA was ook onderwerp van klachten nr. 1 en dat meerdere jaren lang. Dat is de hoofdreden geweest om iets nieuws te bedenken. Pas achteraf, toen EA opgedoekt was, kwamen er wat positieve geluiden over het oude systeem boven water. Toen het nog actief was, was dat maar zelden zo.


Idd, het echte protest kwam pas goed op gang toen bleek hoe EA veranderd was in een MP afkooksel. Maar ook voor de omwenteling is er wel meerdere keren geprotesteerd en is er heel duidelijk laten horen dat iedereen zeer bezorgd was over dat nieuwe systeem! En toen werd er ook sussend gesproken dat we het moesten afwachten etc etc. We zijn jaren verder!!! Ik heb er nooit een probleem van gemaakt dat we zouden moeten bijdragen of wat dan ook voor een beter EA/BM, maar elke keer is het hetzelfde: "Laat ons nou gewoon maar verder doen"


Heb het even opgezocht: dit topic is 10 maanden voor de overstap gestart! 10 maanden van brainstormen en suggesties en er is een fractie van uitgekomen! Er is na zegge en schrijve 4 JAAR!!! nog altijd geen beoordelingsysteem van verkopers bv!
[FZ] Veranderingen op Eenmaal-Andermaal

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132181
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:19

foxy80 schreef:
Hier op bokt kan een tweede account met drijfsnaam niet, wegens SA


http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wi ... rkt_dat.3F

Citaat:
Ik wil een zakelijk account aanmaken, hoe werkt dat?

Het is bedrijven, verenigingen en stichtingen toegestaan om een zakelijk account aan te maken op Bokt, ook als ze al een persoonlijk account op Bokt hebben. Daarvoor gelden een aantal regels:

- Per organisatie geldt in principe een maximum van 1 account, behalve als door een organisatie heel duidelijk gemaakt kan worden dat meerdere accounts voor hen noodzakelijk zijn, deze kunnen in overleg toegekend worden.
- Het account moet in gebruikersnaam, en liefst ook profiel en avatar herkenbaar zijn als zakelijk account. Kies dus altijd voor een herkenbare gebruikersnaam die aangeeft welke organisatie vertegenwoordigd wordt.
- Het account dient aangemaakt te worden op een e-mailadres van de organisatie.
- Een account mag gedeeld worden: meerdere medewerkers mogen er gebruik van maken.
- Na het aanmaken van een zakelijk account willen we graag een e-mail ontvangen op support@bokt.nl waarin aangegeven wordt welk persoonlijk account bij het zakelijke account hoort zodat we hier van op de hoogte zijn.

Van een account mag alleen zakelijk gebruik gemaakt worden. Het account mag adverteren op de Bokt Markt en reageren op vragen en discussies op het forum die de organisatie direct aangaan. Het is niet toegestaan om commerciele topics op het forum te openen.


Zeker wel toegestaan dus en alleen maar goed om zakelijk en prive gescheiden te houden!

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:23

Tiens, dat is geheel nieuw dan! I take my comment back ;-) !
Nu ja, ik ben hier dan ook veel minder te vinden dan vroeger.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41742
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:27

foxy80 schreef:
Tiens, dat is geheel nieuw dan! I take my comment back ;-) !
Nu ja, ik ben hier dan ook veel minder te vinden dan vroeger.

Pfff, dat je de regels niet uit he hoofd kent, joh :D.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132181
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 13:29

Haha, ik ken ze ook niet allemaal uit mijn hoofd hoor :))
Ik weet ook niet meer precies wanneer ze op deze manier ingevoerd zijn, maar wel dat het al een flink aantal jaren geleden is. Iedereen die de behoefte heeft om er gebruik van te maken: ga je gang, ze zijn er voor!

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 14:19

Oscar schreef:
Haha, ik ken ze ook niet allemaal uit mijn hoofd hoor :))
Ik weet ook niet meer precies wanneer ze op deze manier ingevoerd zijn, maar wel dat het al een flink aantal jaren geleden is. Iedereen die de behoefte heeft om er gebruik van te maken: ga je gang, ze zijn er voor!


Tja.. als mensen dit soort aanbevelingen gaan doen ( "ze zijn ervoor") dan krijg je nog meer wildgroei. Belachelijk!

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:11

Maar kan er niet op korte termijn tenminste wat aan de bokkers gedaan worden die zo spammen? Of moeten we hun echt een pb gaan sturen en vragen of ze minder kunnen spammen op de markt? :wow:

Aedema

Berichten: 482
Geregistreerd: 07-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:17

Maureen95 schreef:
Maar kan er niet op korte termijn tenminste wat aan de bokkers gedaan worden die zo spammen? Of moeten we hun echt een pb gaan sturen en vragen of ze minder kunnen spammen op de markt? :wow:


Dreigbrieven sturen ~~}>

Nee grapje. Ik Tem een van de berichten in de hoop dat een mod wel door heeft waarom ik tem.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132181
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:19

Maureen, dat heb ik in dit topic al een aantal keren uit proberen te leggen.

Wanneer er verschillende advertenties geopend worden met andere zoekcriteria, dan doen we daar op dit moment niets mee omdat deze advertenties op punten verschillende zoekcriteria hebben.

Als iemand advertenties opent met exact dezelfde zoekcriteria (zoals ze op de linkerkant van de pagina op de Markt staan, dus de zoekcriteria die je zelf aan kunt vinken), dan mag je daar een bommelding op plaatsen op temmen en dan gaan de Marktmods er mee aan de slag.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:28

_O- haha

Naja. Wel erg jammer :( Hoop toch dat er op korte termijn iets gedaan mee kan worden :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132181
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:32

Ik hoop dat zelf ook, want de Markt werkt momenteel echt niet ideaal. Het lijkt misschien alsof ik dat wel vind, maar het is niet voor niets dat we het zo graag bovenaan die prioriteitenlijst willen hebben. Ik heb aan Bart en Shadow0 ook de vraag gesteld of zij ons kunnen informeren hoe de zaken er momenteel technisch voor staan. Hopelijk volgt daar z.s.m. een antwoord op en dan krijgen jullie dat uiteraard ook te horen.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16253
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:39

Snap ik. T zal ook wel een hoop werk zijn en voor jullie zullen er druk mee zijn achter de schermen maar wij zien daar natuurlijk weinig van :P

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:40

Het hoeft toch niet direct software matig te veranderen?

Wat is er mis aan om te beginnen met een paar simpele regels.

Per KvK nummer mag je een zakelijk account hebben. (geen 4)
En met dat account mag je 3 advertenties per week plaatsen.

Zo te lezen genoeg Bokkers die het willen melden als betreffende bedrijf zich er niet aan houd en dan kunnen er sancties volgen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132181
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: Commerciële aanbieders op de Boktmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 15:55

We willen geen tijd meer steken in het bedenken van nieuwe regeltjes, maar de tijd die we hebben willen we spenderen aan een goed werkend systeem zodat die regeltjes niet meer nodig zijn. We willen gebruikers ook niet teveel beperken en zoveel mogelijk vrijheid geven. Ik begrijp dat niet iedereen het daar mee eens is en er zitten ook zeker nadelen aan, maar dit is wel de keuze die we gemaakt hebben en ook nog steeds achter staan.
En dat het allemaal best lang duurt, daar ben ik het zeker mee eens. Ik zou het ook graag allemaal een stuk vlotter willen zien, maar ook onze technische mensen doen meer dan hun best en kunnen geen ijzer met handen breken.
Zodra er meer nieuws is, dan melden we ons weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37308
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:08

foxy80 schreef:
foxy80 schreef:

Idd, het echte protest kwam pas goed op gang toen bleek hoe EA veranderd was in een MP afkooksel. Maar ook voor de omwenteling is er wel meerdere keren geprotesteerd en is er heel duidelijk laten horen dat iedereen zeer bezorgd was over dat nieuwe systeem! En toen werd er ook sussend gesproken dat we het moesten afwachten etc etc. We zijn jaren verder!!! Ik heb er nooit een probleem van gemaakt dat we zouden moeten bijdragen of wat dan ook voor een beter EA/BM, maar elke keer is het hetzelfde: "Laat ons nou gewoon maar verder doen"


Heb het even opgezocht: dit topic is 10 maanden voor de overstap gestart! 10 maanden van brainstormen en suggesties en er is een fractie van uitgekomen! Er is na zegge en schrijve 4 JAAR!!! nog altijd geen beoordelingsysteem van verkopers bv!
[FZ] Veranderingen op Eenmaal-Andermaal


Ik kan me ook niet anders herinneren dat ik vanaf de test van bm al hetzelfde zeg weer. Heel vaak topics geopend omdat ik stapelgek wordt van de commerciele advertenties. Die net als mp alleen maar irritatie opwekken. Maar het voordeel is wel, het is beter voor de portomonaie.

Nadeel van tweedehands kiezen is, ik heb een nieuwe regendeken, alleen gepast maar ligt van geen meter op oude tinker. Ding raak ik niet kwijt maar hij is toch echt nieuw. Hij is volledig steeds ondergesneeuwd door de commerciele advertenties zowel op boktmarkt als marktplaats. Hij ligt hier nu dus al twee jaar stof te trekken op zolder.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 16:19

Oscar schreef:
We willen geen tijd meer steken in het bedenken van nieuwe regeltjes, maar de tijd die we hebben willen we spenderen aan een goed werkend systeem zodat die regeltjes niet meer nodig zijn. We willen gebruikers ook niet teveel beperken en zoveel mogelijk vrijheid geven. Ik begrijp dat niet iedereen het daar mee eens is en er zitten ook zeker nadelen aan, maar dit is wel de keuze die we gemaakt hebben en ook nog steeds achter staan.
En dat het allemaal best lang duurt, daar ben ik het zeker mee eens. Ik zou het ook graag allemaal een stuk vlotter willen zien, maar ook onze technische mensen doen meer dan hun best en kunnen geen ijzer met handen breken.
Zodra er meer nieuws is, dan melden we ons weer.

Are you kidding me..? _O-

foxy80

Berichten: 7911
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 16:52

Jannepauli ik zit hier ook een beetje zo 8)7

En er was een tijd dat ik de regels qua verkopen goed kende... tot ik erachter kwam dat ze in alle stilte aangepast werden en als puntje bij paaltje kwam, ik altijd achter liep -O-
Heb zelfs ooit eens een OW gehad voor iets "wat nog in de regels moest komen" -:(-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 17:04

Oscar, je geeft aan;

Citaat:
We willen geen tijd meer steken in het bedenken van nieuwe regeltjes, maar de tijd die we hebben willen we spenderen aan een goed werkend systeem zodat die regeltjes niet meer nodig zijn.


Maar kom aan, met gezond verstand kom je toch ook een eind? Je kan als teammie toch een bokker wel vriendelijk even een berichtje sturen dat het niet de bedoeling is om voor ieder artikel in alle verschillende kleuren, soorten en maten als webwinkel een losse advertentie te openen?

Of valt het alleen de gewone gebruikers op en zien de teammies niet welke webwinkel-accounts op reguliere basis de markt volspammen?