Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:11

bruintje123 schreef:
Plus een jaar lang lid zijn.
Laat de markt een privilege zijn.
Met 25 berichten en jaar lang lid zijn voorkom je in ieder geval het snel accounts aanmaken en markt gebruiken.


Mocht dit niet mogelijk zijn, zou dan mogelijk zijn om een filter te maken die je zelf aan of uit kunt zetten waar bij de advertenties van zeg maar 0 post accounts uit worden gefilterd?

Ik heb zelf ook idee dat veel mensen even een schaduwaccount er bij aan maken om even iets op bokt markt neer te zetten.

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:16

Pff wat een zielig mens zeg

Maar ff als er een rekening nmmr gegeven word ken de bank toch zijn of haar gegevens opzoeken. ?


Igg bij mij ooit wel gebeurd had iemand geld gestort naar mij maar moest naar een ander toe toen kreeg k een brief thuis gelieve geld terug te sturen anders mochten ze mijn gegevens tonen bij die genen die de fout gemaakt had
Uiteraard netjes geld terug gestort hihi

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:17

Jemig... Dit is niet normaal!

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:17

Heb net even op de markt gekeken, maar staan wel goedkopen op, ik kijk dan meestal maar even op de datum van registratie..

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:18


Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:22

Die was al gespot en doorgegeven en niet van een schaduwaccount

zonnebloem18 schreef:
Mariett schreef:
http://www.bokt.nl/markt/ad/364718/wint ... l-175-inch

Ook een zeer recent aangemelde bokker..


De advertentie is niet van een schaduwaccount, prijs is ook heel realistisch en de foto is zelfgemaakt, ziet er betrouwbaar uit.

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:24

Jolliegirl schreef:

Deze werd hierboven ook al genoemd, lijkt niet op de schaduwaccounts die in de OP genoemd worden en ziet er betrouwbaar uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:24

Misschien een mogelijkheid om minstens een maand lid te moeten zijn op Bokt voor je een advertentie kunt plaatsen...?

zonnebloem18

Berichten: 24843
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:27

We gaan achter de schermen even bespreken wat de mogelijkheden zijn, het vervelende is dat van de vele 0-post verkopers 99% gewoon heel betrouwbaar zijn en we die niet te veel willen benadelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:33

Uiteraard, zonnebloem18, maar is Bokt een discussieforum of een handelswebsite? Ik begrijp dat jullie een hoop mensen verliezen aan het beperken van de Markt, maar zolang jullie niks kunnen doen aan oplichting (behalve een ban, maar daar krijgt de verliezende partij geen geld van terug) zou het beperken mij toch meer waard zijn. Als gebruikers alleen op Bokt zitten om te verkopen, dan lijkt mij dat zij beter op hun plek zijn op plaatsen als Marktplaats.

har166

Berichten: 2039
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:38

Shanna, als je vandaag het geld hebt overgemaakt kun je maandagochtend (heel) vroeg contact opnemen met je bank. Wellicht kun je met dit verhaal je transactie terugdraaien.

Ik wil binnenkort mijn zadel ook op de boktmarkt zetten. Dat is een Kieffer Wien DL en die kosten nieuw 1,420 de mijne is gebruikt maar heeft net nieuwe singelstoten en daar wil ik graag 350 euro voor hebben. Dat is toch niet zo gek bedrag? Ik kom vaak zadels van bekende merken voor dat soort bedragen tegen.

Lillian__

Berichten: 3275
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:43

Als je er graag vanaf wilt why not?

Misschien is het een idee om bokkers die langer dan een bepaalde tijd lid zijn en (...) berichten hebben geplaatst een vinkje te geven met dat ze actief/bekend zijn Dan kunnen mensen die alleen willen verkopen alsnog hun spullen erop zetten, maar ze hebben dan geen vinkje, dus ze zijn verder ook niet actief/bekend op bokt.

KimD

Berichten: 20437
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:45

Ik zou dat geld inderdaad zo snel mogelijk laten terug halen. Direct aangifte doen en met die aangifte naar de bank. :j

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 23:51

Lillian__ schreef:
Als je er graag vanaf wilt why not?

Misschien is het een idee om bokkers die langer dan een bepaalde tijd lid zijn en (...) berichten hebben geplaatst een vinkje te geven met dat ze actief/bekend zijn Dan kunnen mensen die alleen willen verkopen alsnog hun spullen erop zetten, maar ze hebben dan geen vinkje, dus ze zijn verder ook niet actief/bekend op bokt.


Dat lijkt me inderdaad ook wel een goede optie :)

Greeeett
Berichten: 19
Geregistreerd: 11-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:21

ik kreeg 3 zadel advertentie's aangeboden met verschillende eigenaren van een mevr/meneer. Bietsje nuver...

Djoena
Berichten: 11513
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 00:42

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties en "stipjes" uit het topic verwijderd. Ik wil jullie wel verzoeken om niet te speculeren over advertenties op de Bokt Markt, want deze kunnen net zo goed van een betrouwbare verkoper zijn. Zie je een advertentie die je niet vertrouwd? Stuur deze dan via pb door naar een Markt-mod. Alvast bedankt!

_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 05:49

dat van die vinkjes is wel een slim idee, zo hou je toch je leden maar de kopers kunnen dan wel zien of ze bekend zijn.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:08

Of eventueel een sterren systeem als mensen tevreden zijn over hoe de transactie is gegaan.

Maar persoonlijk zou ik sowieso af stappen dat elk 0 berichten account kan plaatsen.
Dan is het snel meerdere accounts aanmaken niet zinvol.
Ook al is 99% wel eerlijk.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 07:33

Erg triest dit.maar het gebeurt.denk dat jullie je handen bij elkaar moeten steken ook de mensen die niet betaald hebben,maar vals adres kregen. Doe aangift! En dat je beoordelingen bij je advertentie krijgt van kopers zou mooi zijn. En dat goedkope zadels altijd oplichting of heling betekent,ben ik het niet mee eens.mensen stoppen met paardrijden moeten er van af,of ze hebben een nieuw zadel omdat deze niet paste ja klein bedrag ben je het sneller kwijt.ik heb de zadels nu voor real bedrag te koop gezet maar dan heb je ook 0 reacties

Jolliegirl

Berichten: 32978
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:26

Ik zou idd ook gaan voor een sterrensysteem

Blixem
Berichten: 1942
Geregistreerd: 13-11-13

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:30

Of dat je voor duurdere dingen een maand lid moet zijn

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:31

Ik vind het idee van 25 nuttige berichten helemaal prima. Bokt is toch in de eerste plaats een forum?

har166

Berichten: 2039
Geregistreerd: 21-04-10
Woonplaats: Ekehaar

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:33

Ik vind een sterrensysteem en eventueel commentaar kunnen geven een goed idee. Dat moet je dan alleen zo inrichten dat je dat alleen in kunt vullen als je al een tijdje lid bent, anders krijg je weer nep accounts die die dingen weer invullen.

Janneke93

Berichten: 1512
Geregistreerd: 30-04-10
Woonplaats: Ede

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:35

Sterrensysteem lijkt me niet helemaal werken, straks geef je met je ene schaduwaccount je andere schaduwaccount sterren om het betrouwbaar te laten lijken...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Let op! Oplichter actief op de Bokt Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-15 09:40

Naar mijn idee is de markt een extra service voor bokt leden. Puur alleen gebruik maken van de markt vind ik daar niet bij passen. Maar goed, er zal wel een of ander commercieel belang zijn.
Het oude EA moest je ook 25 berichten voor hebben