Waarom wordt zadel niet verkocht

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flint05
Berichten: 419
Geregistreerd: 21-09-09

Waarom wordt zadel niet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 15:37

Ik heb nu al geruime tijd een zadel op boktmarkt staan maar ik krijg het maar niet verkocht.
Heeft er iemand tips??

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Waarom wordt zadel niet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:38

Goeie foto? Niet een te dure prijs?

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2428
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Waarom wordt zadel niet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:39

Als ik eerlijk moet zijn. Vind ik vanaf de ene foto die ik zie. Dat het zadel er slecht uitziet...

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:40

Tja... geen A-merk... en duidelijk verouderd. Je hebt ook maar 1 foto.
Zou hem eerder op marktplaats aanbieden maar dan wel met meerdere foto's maar verwacht dat er maar weinig vraag is naar het type en merk zadel wat je aanbied.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6691
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:45

Ik vind het zadel op de foto zeker geen 'zeer net zadel', maar meer een oudje om op een jonkie te gebruiken oid. De prijs is daar ook naar natuurlijk, maar de tekst vind ik niet passen. Dat maakt het voor mij direct minder betrouwbaar en ik zou dan ook om die reden wegklikken.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:45

5 dagen een geruime tijd?

plaats er wat meer foto's bij. En geef het wat meer tijd. Ook ik vind dat het zadel er slecht uitziet en misschien de prijs weghalen en op bieden zit. Dan maak je het wat open voor mensen, en weet jij wat mensen ervoor willen bieden.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:47

Ik vind de foto ook niet aanlokkelijk. Zadel ziet er echt gebruikt uit, staat op een verroeste staander, slechts één foto...probeer het wat op te blinken, zet het in een mooiere omgeving neer en maak een paar foto's uit verschillende hoeken of wat detailfoto's, als hij echt nog zo in goede staat verkeerd. En anders inderdaad beter onder een andere omschrijving wegdoen.

5 dagen is trouwens geen geruime tijd, of heb je de advertentie vernieuwd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 15:48

Ik zou beginnen met wat meer foto's erbij te plaatsen, en behalve de inchmaat ook de boommaat eens op te zoeken en deze ook te vermelden in de advertentie. En wellicht is het een optie om er een goede poetsdoek overheen te halen, dit maakt het geheel toch wat verzorgder en dan valt de staat van het zadel misschien nog een beetje mee..

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:00

Ik zou er sowieso betere foto's bij plaatsen en meer informatie.
Boommaat, etc.

Sizzle

Berichten: 35708
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Waarom wordt zadel niet verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:08

Bij de aanblik dacht ik gelijk: leuk sloopzadel voor bokt.
Het maakt een zeer slechte indruk, en ik denk eigenlijk ook dat het een slecht zadel is. Het is ouder dus moet er nog nieuwe vulling in, dat is hij niet meer waard voor mij.

Leen

Berichten: 4887
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: Hasselt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 11:13

Foto doet al veel. Zet het bij een struikje en als je geen nette staander hebt, leg er dan een dekentje of dekje onder. Eens oppoetsen kan ook geen kwaad, vooral de stukjes die overal onderin zitten. Plaats ook altijd een foto in voor aanzicht en onder het zweetblad zodat men kan zien of de staat ook echt is zoals je zegt.

Nu staat er zeer net, als ik dan de foto zie denk ik. Als dat zeer net is hoef ik het niet. Ongeacht de prijs.
Persoonlijk zou ik in plaats van zeer net, iets van leuk, of mooi zeggen.
Zet er eventueel ook bij waarom je het weg doet, nieuw zadel, stoppen met rijden, zadel ligt niet meer goed op het paard waar het voor bedoeld is,... Anders krijgen mensen snel het idee dat je het wegdoet omdat je het niet leuk vind, dan zou ik het ook niet kopen.

Qua prijs kan je misschien beter 'bieden' opgeven en dan in de advertentie aan welke prijs klasse je denkt.

De maat er bij vermelden is natuurlijk zeer belangrijk. Inchmaat kan je zelf meten, boommaat zal er wel ergens op staan (doorgaans op het onderste zweetblad). Daar zijn anders ook wel richtlijnen om die te berekenen, maar zet er dan wel bij dat je die zelf berekend hebt. Eventueel ook dmv welke techniek.

Hier zie je hoe je het kan berekenen: [HAR] Opmeten van een zadel

De reden waarom het zadel zelf niet snel weg zal geraken is omdat mensen niet snel zulke goedkope zadels kopen, toch zeker niet op bokt waar de meeste toch wel op de hoogte zijn van wat een goedkoop zadel kan doen met de rug van je paard. Marktplaats ga je daar misschien wel meer succes voor hebben. Tweedehands is vaak enkel voor a-merk zadels tegen een goede prijs te kunnen kopen. Er zal altijd wel iemand komen voor ook een goedkoop zadel. Maar je kan toch makkelijk op een 3 maanden rekenen voor een zadel verkocht is. Tenzij je veel geluk hebt natuurlijk.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70643
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 20:04

Hier een overzichtsslotje.