STV stable stopt er mee!?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:46

Pipo schreef:
Maarre wie gaat geld bieden op Junior?


Gaan we erheen met mijn suikeroom, maar dan ga jij er voortaan op zitten!!! Knipoog Haha! Haha!

Dat feestje laat ik denk ik even aan mijn neus voorbij gaan! Ziek

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 12:50

Jammer Saluut, we kunnen er ook nog een leuk uitstapje van maken.... *hint* *hint* Haha!

petraaken

Berichten: 44207
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:06


Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:14

petraaken schreef:
Voor geïnteresseerde bokkers. Dit komt van een engelstalig forum waar vooral amerikanen en canadezen zitten.

Waar rook is, is vuur in veel gevallen.

http://wwwarmbloods.com/forums/dutch/posts/3526.html


hmmm ja klinkt niet echt lekker! Je weet natuurlijk nooit wat daar precies van waar is. Maar ben wel met je eens, dat waar rook vuur is!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 13:52

In paardenland wordt zóveel geluld, daar is rook allang niet meer een indicatie voor vuur! Soms is er gewoon stof ipv rook.

Dus wat mij betreft onschuldig tenzij anders bewezen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 14:49

saluut"]
[quote="Pipo schreef:
Maarre wie gaat geld bieden op Junior?


Gaan we erheen met mijn suikeroom, maar dan ga jij er voortaan op zitten!!! Knipoog Haha! Haha!

Dat feestje laat ik denk ik even aan mijn neus voorbij gaan! Ziek
[/quote]

Feest wilde ik mijn neus ook voorbij laten gaan.

Misschien dat Amerikanen nog wel belang hebben Haha!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:08

Waar hebben die lui het over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 16:28

Lovely schreef:
Waar hebben die lui het over?


Volgens mij over gel.ul in de ruimte, dat soort verhalen worden er al snel in de wereld gebracht.

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 18:58

Toevallig 's voorzichtig gevraagd wat de prijs voor een merrie moet zijn, slik slik, nou ik kom wel kijken op de veiling (met de nadruk op kijken en niet kopen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-04 23:52

ART_UMA schreef:
Toevallig 's voorzichtig gevraagd wat de prijs voor een merrie moet zijn, slik slik, nou ik kom wel kijken op de veiling (met de nadruk op kijken en niet kopen).



Doordat dhr. Biemans prijzen vraagt die boven normaal zijn verkoop hij niet veel. Daarom is de veiling denk ik nu ook.

Hij leeft in een fantasiewereld mbt prijzen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 07:36

saluut"]
[quote="petraaken schreef:
Voor geïnteresseerde bokkers. Dit komt van een engelstalig forum waar vooral amerikanen en canadezen zitten.

Waar rook is, is vuur in veel gevallen.

http://wwwarmbloods.com/forums/dutch/posts/3526.html


hmmm ja klinkt niet echt lekker! Je weet natuurlijk nooit wat daar precies van waar is. Maar ben wel met je eens, dat waar rook vuur is!
[/quote]

Het gaat om EVA-testing.
En de discussie hierover wie is betrouwbaar ,de Holandse labs ?


Citaat:
STV Dressage Farms in Holland...Be careful if you buy from them!!!!! Posted by Concerned 13:53:01 04/16/2004
Of course everyone knows that the rule of thumb in this business is "buyer beware". It is up to the buyer to take all precautions necessary and available to ensure that they are buying a sound and healthy horse, as we all know that sellers are not forthcoming about any unsoundness or health issues in the horses they have for sale. If you end up with an unsound horse, "oh well"!!! It is unfortunate that this is the way because as a result, there is no trust out there, and at the end of the day, even a vetting, etc. does not tell all. But what happens when you buy in Euroope when you have to rely on the seller to provide all information, and organize all tests, etc.? Be careful. STV Dressage Farms in Holland does not conduct themselves in an honest fashion. They sold a well known stallion to a breeder in North America, and lied about his EVA status. I also have information that would suggest that fraud was committed when they purchased the stallion, and a false semen sample was sent in, resutling in a negative test result, when in fact, the stallion was, and still is a carrier. it is too bad there are no governing bodies, perhaps in conjunction with the registries to help protect the buyers. The only recourse is a law suit, which we all know that the only winners of those are the lawyers. Message is....some breeders/sellers will do anything to make a sale, and to make as much money as possible, and obviously, if that means lying and cheating, so be it. Be careful, and be present for all tests and vettings.

--------------------------------------------------------------------------------
T Re: STV Dressage Farms in Holland...Be careful if you buy from them!!!!! (Currently 0 replies) Posted 15:28:27 04/16/2004 Which stallion, sold to whom?

--------------------------------------------------------------------------------
Meghan Re: STV Dressage Farms in Holland...Be careful if you buy from them!!!!! (Currently 0 replies) Posted 18:45:23 04/16/2004 no one should EVER trust an EVA test from Europe at this time. A seller may get the sample tested and in fact get a negative test because the testing process is flawed in many labs in the world. I would highly recccomend that anyone who is interested in getting accurate results for EVA - have your samples sent to University Of KY to Dr. Timoney. It is possible ( and easy enough) to have semen & serum sent from europe to KY on a special permit available from Dr. Timoney.

ISF learned about the flawed testing when we bought Contango. Tests from University of Utrect came back negative & samples sent to U of KY came back positive.
Moet alle hengsten eens in b.v. Nederland testen.
Hoeveel zijn er pos. en hoeveel negatief.

Je merkt het o.a. al aan, welk hengstensperma beschikbaar in de USA is.

En dan de opmerking van die Megan(Ironsprings)
wees voorzichtig.
Natuurlijk komt men met een smerige roddel(Posted by Concerned ) , de populariteit van bepaalde Hollanders is daar wel dalende en de "haat en nijd blijkbaar groot".
En blijkbaar reikt de arm van het KWPN-kantoor verder dan........ Haha!

http://www.ironspringfarm.com/

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:03

Megan:

Citaat:
no one should EVER trust an EVA test from Europe at this time


Ik zei het al lang geleden.
Go East i.p.v. West.
Die Amerikanen zijn blijkbaar zo naief dat ze alleen hun eigen "volk"nog vertrouwen.

In 2012 zijn de ogen gericht op het Oosten, zo ook van de ""PaardenWereld".
Over 8 jaar is het Oosten "cool".
http://www.olympia-leipzig-2012.de/

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:35

Mijn paard heeft EVA gehad (overgebracht door een veearts die twee a.g.v. EVA aborterende merries behandelde). En die Amerikanen zijn terecht bang voor deze ziekte. Hij kan verlopen als een gewone verkoudheid maar kent net als Rhino een zeer ernstige variant. Het is geen pretje om een paard te zien waarvan alle bloedvaten zijn ontstoken en die als gevolg daarvan (en de twee weken durende hoge koorts) niet meer kan lopen. Het zag er op het laatst zo erg uit dat men dacht dat ze ataxie had. Ze is er weer bovenop gekomen gelukkig, maar dit is een ziekte die ik inderdaad ook het liefst buiten de deur had gehouden. Volgens mijn veearts is er officieel een meldingsplicht van EVA, maar veel paarden die ervan verdacht worden worden niet getest (op het bloed dus).

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 08:51

Toevoeging:

EVA vrije hengsten (zijn er niet zo veel) dus ook hun sperma is alleen vlgs. de regelgeving te vinden bij een EU win cq. verzend station.
Deze hengsten dienen ook hun stalling ver van andere paarden te hebben.

Bij gecertificeerde stations wordt er niet op gecontroleerd.(via bloedmonsters) dus geen garantie.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 09:07

Anya schreef:
Mijn paard heeft EVA gehad (overgebracht door een veearts die twee a.g.v. EVA aborterende merries behandelde). En die Amerikanen zijn terecht bang voor deze ziekte. Hij kan verlopen als een gewone verkoudheid maar kent net als Rhino een zeer ernstige variant. Het is geen pretje om een paard te zien waarvan alle bloedvaten zijn ontstoken en die als gevolg daarvan (en de twee weken durende hoge koorts) niet meer kan lopen. Het zag er op het laatst zo erg uit dat men dacht dat ze ataxie had. Ze is er weer bovenop gekomen gelukkig, maar dit is een ziekte die ik inderdaad ook het liefst buiten de deur had gehouden. Volgens mijn veearts is er officieel een meldingsplicht van EVA, maar veel paarden die ervan verdacht worden worden niet getest (op het bloed dus).


EVA aborterende merries behandelde

Het is ook altijd belangrijk dat men na het veulenen van een willekeurige merrie de nageboorte direkt verwijderd van het bedrijf.
Zolang als men niet weet of de aanwezige paardenstapel cq. de veulenmerrie EVA-negatief is.

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:24

Pfffffffffffff... als er mensen uit andere landen hier op bokt bepaalde roddels, meningen van bokkers over bv. hengsten, mensen,... zouden quoten. Ooooooh jeeeee dan.

Ik zelf heb gehandeld met zowel Mark als Ad Biemans, en kan niets als positief melden.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:26

Jan_VT schreef:
Ik zelf heb gehandeld met zowel Mark als Ad Biemans, en kan niets als positief melden.


Dat klinkt helemaal niet erg vrolijk voor Biemans

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:30

sarabande"]
[quote="Jan_VT schreef:
Ik zelf heb gehandeld met zowel Mark als Ad Biemans, en kan niets als positief melden.


Dat klinkt helemaal niet erg vrolijk voor Biemans
[/quote]

... in de zin van niets anders dan positieve dingen Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:32

Ik ken de beste mensen niet, dus oordeel er verder niet over. Maar als je zo ver moet als een veiling gaan houden dan denk ik er wel het mijne van.

Verder zijn die Amerikanen regelmatig snel van de kook ( oeps, generaliseren Haha!) dus ik zou mij daar bar weinig van aantrekken.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:34

Voor alle duidelijkheid...ik ken deze mensen niet. Heb helemaal niets tegen ze. Ik heb alleen uit eerste hand ervaren wat EVA kan doen met een paard. En ik vind inderdaad dat Nederland heel erg laks met deze ziekte omgaat. Daarom reageerde ik hier.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 14:46

De meeste stallen die dachten dat fokkerij in het groot met een eigen filosofie een winstgevende zaak is, hebben dat idee op moeten geven.
De een houdt het wat langer vol dan de ander, maar vroeg of laat moeten ze toch toegeven dat het fokken van sportpaarden als bedrijf geen vetpot is.
Nu de hengsten van de STV de kar niet meer trekken is ook de reclame en managing opleiding van Mark, + het zelf in de sport uitbrengen van de fokproducten, niet toereikend om voldoende meerwaarde op te leveren.
Alleen iemand die het als volledig hobby ziet en het ruimschoots kan bekostigen, kan een grote fokstal in stand houden.
En dan nog, hoelang duurt de pret als er veel tegenslagen achter elkaar komen?
Als ik hier fokkers uitgescholden zie worden voor "broodfokker" wordt ik altijd een beetje treurig van zoveel onkunde.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 15:13

sarabande"]
[quote="Jan_VT schreef:
Ik zelf heb gehandeld met zowel Mark als Ad Biemans, en kan niets als positief melden.


Dat klinkt helemaal niet erg vrolijk voor Biemans
[/quote]

Ik denk dat hij bedoelde niets DAN positiefs melden.... Haha!
Of is Jan ookal negatief over biemans?? Lachen

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:12

Citaat:
Of is Jan ookal negatief over biemans??


Nee hoor Knipoog Ik kan alleen goede dingen zeggen over STV.

Wat de verkoop betreft. Volgens mij is het een stunt. Het is al langer geweten dat ze bij STV met de hengstenhouderij wilden stoppen. Veel van de paarden die op de veiling worden aangeboden stonden al lang op STV, dat is ook niet goed. Vandaar een veiling denk ik... Het zou me niets verbazen als ze binnen enige tijd met een schone lei een nieuwe start beginnen.

Trouwens toen ik laatst op STV was hadden ze ook nog veel veulens, jaarlingen en 2-jarigen in opfok staan. Die staan niet op de verkoopslijst.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:18

Jan_VT schreef:
Trouwens toen ik laatst op STV was hadden ze ook nog veel veulens, jaarlingen en 2-jarigen in opfok staan. Die staan niet op de verkoopslijst.



Nee want die brengen te weinig op op een veiling op dit moment.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-04 16:30

Waar mensen zijn is geroddel, hoe je het ook draait of keert en om alles over een kam te scheren dat vind ik toch iets te ver gaan.
Er zijn heus wel hengstenhouders die zich wel aan de regels houden en waar de hengsten in orde zijn.