[FA] Nakomelingen gezocht van Variant...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:24

petraaken schreef:
Lilium is een dochter van Amor evenals Liris dus.


Ik dacht Eros Verward

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:27

ja inderdaad ze mogen wel wat meer info neerzetten.. want het is echt lastig zoeken zo.. maar goed.. ik ga rustig verder met mn gespeur..Haha!:D:D

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:27

Kan zijn maar Eros is wel een zoon van Amor.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-04 14:29

ik weet het ook niet allemaal.. weet dr nog maar een paar.. ben al blij dat ik het een beetje kan vinden.. ben totaal niet thuis in fokkerij enzo.. maar vind het wel leuk om te proberen om ergens achter te komen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:30

petraaken schreef:
Kan zijn maar Eros is wel een zoon van Amor.



kan je niet gewoon zeggen sorry dat heb ik fout maar Eros etc

petraaken

Berichten: 44221
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 14:32

sorry als dit wat betweterig overkwam. Dat was niet de bedoeling.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:18

Ben al een heel stuk verder over waar Largo heeft gestaan toen hij jong was, n heb zelfs 2 foto's gekregen. Ik had ook een mail naar die stoeterij gestuurd voor meer info. En ik mag ze bellen voor vragen enz over Largo. Dit vind ik allemaal wel onwijs leuk om te horen. Denk dat ik hem van de week eens bel. Ben benieuwd wat ik nog mer te weten kan komen. Haha!:D:D:D

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 12:35

Ik ken wel iemand die een schimmel heeft van Variant. Dat is best een lui paard, maar met consequent rijden krijg ik hem toch goed aan het lopen.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-04 12:40

nee lui is Largo niet, maar je moet wel consequent zijn ja.. maar hij wil echt voor je werken hoor.. en onwijs lief.. echt een super paardje..Haha!

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 21:15

hoorde ook dat afstammelingen van Variant soms wel laatbloeiers zijn, heeft hier iemand ook nog ervaring mee en zo ja met wat precies?

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-04 22:45

Ik heb ook een Variant merrie gehad dat was een Variant x Lt. Generaal. Ze was vos, klein kolletje en achter witte sokken. Deze merrie was wel een beetje een zeikmerrie, probeerde toch wel graag onder het werken uit te komen. Qua bouw was ze wel mooi, ik heb met haar twee veulens gefokt - 1 van Centurion en 1 van Excellent, twee hele verschillende paarden maar wel mooi om te zien, die van Centurion had ook wel wat weg van Variant ( en dus ook d'r moeder) ondanks dat ze schimmel is.
Foto's van deze nakomelingen staan in mijn profiel foto's van de moeder heb ik nu zo 1,2,3, niet bijdehand. Haar bewegingen waren trouwens niet bijzonder maar kon wel leuk lopen, ze heeft geloof ik L gelopen onder haar oude eigenaresse. Ik heb haar nooit gestart , vondt veulentjes fokken met haar interessanter vanwege het papier wat er bij zat. Later heb ik haar weer terug verkocht aan d'r oude eigenaresse en staat ze nu ergens bij Tiel.

groetjes, Primadonna

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-04 22:59

grappig dat het toch allemaal een beetje zeikpaarden zijn, meer in de zin van het werken dan..Haha! lekker veel karakter hebben ze. Qua bouw lijkt die schimmel zeker op variant, ook dat groffe bij de schouder enzo, mooi paard om te zien. Zonde van zn bokvoetje.. er hebben trouwens toch aardig wat mensen een nakomeling/afstammeling van Variant.. dacht dat dat best wel meeviel, maar zijn dr toch al best veel vind ik. Echt leuk..Haha!

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-04 19:23

ben vandaag naar een paard gaan kijken, ook om te leasen zeg maar, samen met een andere vrouw. Want die vond Largo eigenlijk iets te oud, hij is 11, om eigenlijk wedstrijden mee te gaan rijden. Nu hebbe we vandaag naar een schimmel merrie van 5 jaar gekeken, en die was van Variant x Uniform. We zjn allebei helemaal voor haar gevallen, super lief paard, mooie gangen, schattig hoofdje, lekker licht in de hand, lekker helder in dr koppie, helemaal niet gek ofzo. Nu hebben we toch maar besloten om har te nemen in plaats van Largo, ik kan het wel bijna niet over mn hart verkrijgen, want Larg is gewoon super, maar hier valt veel meer mee te bereiken dus we nemen haar. En het leuke ban alles is, is dat ze morgen al komt. We zijn helemaal gelukkig. Foto's van haar komen snel op mijn profiel..Haha! Ik houd jullie wel op de hoogte hoe het gaat met haar enz..

groetjes blije mich..Haha!

NASTY

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 19:29

Ik rijd ook op een afstammeling van Variant, de foto´s staan in mn profiel. Cheese!

Hahaha en herken echt super veel verhalen. Ze is af en toe erg lui en wanneer je haar aan t werk zet echt super eigenwijs. Ze vindt de linkergalop erg moeilijk en wil dan nog wel is keihard gaan racen, maar ze bokt echt nooit. Ze is ook superlief in de omgang en heel erg nieuwsgierig! Lovers

Haha wel grappig om dit allemaal zo te lezen.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:15

grappig nu ik dit weer lees.. wat jij dr over zegt,.. klopt echt bij allebei de afstamelingen van Variant.. en helemaal over mn nieuwe paardje. Echt komisch is dat. Toch familietrekjes.. leuk om het steeds te zien en te horen.. ik zal even kijken of jou paard een beetje op die van mij lijkt.. groetjes

NASTY

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:37

Hij is niet van mij hoor, het is een manegepaardje. En lijken ze een beetje op elkaar?? Groetjes!

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-04 21:49

ja ze lijkt wel kleiner dan die van mij, maar qua bouw lijkt ze er toch wel op. grappig dat het ook een schimmel is, de nieuwe van mij is dat ook, alleen heel veel groter, denk rond de 1.68 misschien wel groter. Maar wat ik van andere heb gezien qua foto's vind ik haar er toch het minste op lijken, maar heeft er wel iets van weg.. Haha!

NASTY

Berichten: 10
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 21:51

ze is volgens mij 1.63 of 1.60 weet het niet meer precies Lachen Ja de bouw lijkt niet echt super maar t hoofdje volgens mij wel weer. Hahaha en qua karakter zo te horen ook! Wel grappig.... Heb je foto's van je nieuwe paard?

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-04 22:28

Ik ken een JetsetD x Variant. Mooi paard om te zien, sterruin ook! Ontzettend goed los bewegen maar beetje flegmatiek onder het zadel. Wel een plaatje om te zien.

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-04 12:58

ja dat ken ik dat flematiek onder het zadel, los loopt ze heel makkelijk. onder het zadel moet ze nog veel bijleren, maar dat komt wel goed denk ik, ze moet nog 5 worden, 'sydney' is van Variant x Uniform

Olrike

Berichten: 1227
Geregistreerd: 27-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 13:23

Ik heb een Junior*Variant.

Foto staat in ondertekst.

Heel lief paard, zeer leergierig (binnen een jaar van het L1 naar het Z klaar) Maar wel wakker

Groetjes Sanne Lovers Olrike N

ORYX
Berichten: 1047
Geregistreerd: 16-07-03
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-04 17:01

youngster schreef:
Ik heb ooit eens een Variant x Ametisth merrie gereden.. ben er niet erg over te spreken.. Wou totaal niet meewerken, nu trouwens nog steeds niet.. Ze is inmiddels M1 met 8 verliespunten..


Klopt als een bus... nakomelingen van deze merrie hadden ook niet het makkelijkste karakter (kan ook komen door de vader) Merrie is vanaf de voorkant mooi, super mooi koppie, maar daaar houd alles ook bij op. Heb er zelf een tijdje gereden, je moet consequent zijn, en t is een echte merrie. Pikt niks van je, geeft haar een tik te veel en ze staakt.... (vandaar die 8 verliespunten) verder een zeer gevoelig paardje...

ReGirl

Berichten: 1699
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-04 14:44

ja ik ken het.. dat ze niet allemaal de makkelijkste zijn, verder wel superbraaf, daar ben ik het helemaal mee ens, en je moet zeker consequent zijn met rijden, ze lijkt af en toe een dooie.. maar dat is zo totaal niet.. Haha! Ik ga eens kijken naar de foto'tjes..

Gargamel
Berichten: 2
Geregistreerd: 02-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-04 20:16

petraaken schreef:
Lilium is een dochter van Amor evenals Liris dus.



Dat is niet helemaal waar, Lilium en Liris zijn beide dochters van Eros, die weer als vader Amor heeft.

De opa van zowel Lilium als Liris.