Gisteravond bij Van Uytert...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-04 20:27


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:26

Vanavond heb ik weer een bevestiging voor mijn naam gekregen. Moet toch maar eens patent aan gaan vragen op mijn naam want denk dat er na vanvond weer meer gribaldifans zij bijgekomen!
Wat een BEEST! Echt waar met kippenvel zitten kijken! Het was een prachtige show en alles was weer van top tot teen verzorgd! Pet je af!!

Marjolein

Berichten: 11638
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 01:32

verder nog leuke paarden gezien? grib is leuk maar toch niet zo leuk dat je geheugen niet verder rijkt dan dat zwarte gevaarte.

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 09:43

Hee,

Weet je welke ik eigenlijk ook best wel gaaf vond, Skyline (democraat). Af en toe wat hectisch in zijn beweging maar hij ging donderdag toch best wel goed. Weet iemand waarom Oklund er niet was??

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:30

GribaldiFAN schreef:
Vanavond heb ik weer een bevestiging voor mijn naam gekregen. Moet toch maar eens patent aan gaan vragen op mijn naam want denk dat er na vanvond weer meer gribaldifans zij bijgekomen!
Wat een BEEST! Echt waar met kippenvel zitten kijken! Het was een prachtige show en alles was weer van top tot teen verzorgd! Pet je af!!


Ja ik denk dat je je naam moet verkopen aan de hoogst bieder.
Dat dier verdient een fanclub.
Kippevel had ik ook zeker, wat een dier Vingers aflikken
Vond de show ook verder geweldig OK dan!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:31

Marjolein schreef:
verder nog leuke paarden gezien? grib is leuk maar toch niet zo leuk dat je geheugen niet verder rijkt dan dat zwarte gevaarte.
Hahahaha Nee hoor het zit er nog allemaal perfect in hoor! Maar gribaldi was het klapstuk van de avond en aangezien ik zo moe was ff een kort berichtje voor het slapen gaan Knipoog
En ik denk dat missouri het eigenlijk goed verteld heeft. En dat deze avond daar eigenlijk niet zoveel vanaf week. Overigens waren er een heel stel bokkers waaronder sjuim die het altijd goed kan beschrijven!!
Wat er nog niet gezegd is was dat er ook een 3 jarige gribaldi x contango was. Jeetje dat was echt een mooi beest! Heel mooi massaal paard erg mooi gemoddeleerd en toch niet lomp ogend. Nu we het toch over gemoddeleerd hebben sandreo is imo ook een super mooi paard om te zien. Ik vond hem beter tonen als in den bosch maar nog niet overtuigend. Overigens was de bak daar te klein voor Terlia die was in een paar passen al weer aan de overkant.
Skyline is idd ook heel leuk paard. (ruiter zag er ook niet verkeerd uit btw...Knipoog ) De andere democraat vondt ik iets minder uit de verf komen. Wat ik ook nog even kwijt wilde is dat ik san remo erg verbeterd vindt. Hij is echt in rijden ontzettend hard vooruit gegaan maar hij is ook "meer paard" geworden. Edje zat weer vrolijk rond te sturen gisteren met een big smile en toen er verteld werd hoe blij ze bij van uytert waren dat hij deze paarden wil rijden kon zijn avond volgens mij helemaal niet meer stuk! Haha! Oja anky's hoedje was met de storm in de sloot beland... Gelukkig had anne er nog eentje liggen OK dan! Het was een erg leuke avond en de benen hingen weer buiten. Gelukkig waren we op tijd en hadden we een mooi plekje op de eerste rij. Cool

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:32

Novelle schreef:
Dat dier verdient een fanclub.
OK dan!


Wordt aan gewerkt Knipoog

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:36

GribaldiFAN"]
[quote="Novelle schreef:
Dat dier verdient een fanclub.
OK dan!


Wordt aan gewerkt Knipoog
[/quote]
Mooi dan wil ik me graag inschrijven als eerste lid Haha!

Noble-Girl

Berichten: 2020
Geregistreerd: 08-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:41

Ik ben ook geweest gisteren, jeee wat was het druk zeg Bloos
Toch nog leuke staanplaatsen gevonden.

Tuschinski viel mij als ik eerlijk ben ook een beetje tegen, teveel spanning in zijn lijf, waardoor het hem op een bep moment zelf even teveel werd. Zag er niet uit naar wat ik ervan verwacht had na alle verhalen.

Tango deze vos viel me wel op, hou eigenlijk niet zo van vossen maar deze sprak me wel erg aan. Mooi front, goed lopen ook met zijn achterbenen Knipoog

Democraat is id wel oud aan het worden maar toch zie ik in hem ook een mooi vaderdier bij een passende merrie. Hij gaf nog een paar mooie bokkesprongen weg voor de show.

Krack was kort maar krachtig, en werd id voorgesteld met een hoop humor, er slopen hier en daar wat fouten in maar wat wil je na zo'n lange blessure tijd.

Terlia daarentegen krijg ik kippenvel van wat een merrie!!!

Gribaldi is echt een showbal wat een peerd Haha!
Persoonlijk hou ik niet van zijn voorbeen maar de rest ziet er super uit.
Hij is echt met sprongen vooruit gegaan OK dan!

Al met al een leuke avond, erg druk en veeeeel wind maar dat mocht de pret niet drukken Lachen

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 10:53

Btw tango is ook een van mijn favorieten. Zoveel zelfhouding en uitstraling. Net in zijn beweging en correct voorgesteld. Daarnaast is het ook nog eens een knuffel op stal! Erg leuk paard en nuchter van het applaus was ie niet onder de indruk in tegenstelling tot een aantal andere paarden Knipoog. Ik wordt steeds benieuwder naar het veulen van Tango dat hier in mei verwacht wordt.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:14

Ja, ik ging helemaal prat bij Tango... Wat een dier...
Maareh, je hebt gelijk;
Gribaldi werd overweldigend voorgesteld, dat hielp. Maar toen ie ook naar binnen kwam.... Kwijl Wat een dier....
En zo cool in z'n kop.. geweldig.

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:18

GribaldiFAN schreef:
Skyline is idd ook heel leuk paard. (ruiter zag er ook niet verkeerd uit btw...Knipoog )


Johhny, fietste ik alttijd mee naar school haha.
Ik dacht dat ie homo was.

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 12:59

_inge_"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Skyline is idd ook heel leuk paard. (ruiter zag er ook niet verkeerd uit btw...Knipoog )


Johhny, fietste ik alttijd mee naar school haha.
Ik dacht dat ie homo was.
[/quote]


als homo zijnde kan hij ook leuk zijn Bloos!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:41

_inge_"]
[quote="GribaldiFAN schreef:
Skyline is idd ook heel leuk paard. (ruiter zag er ook niet verkeerd uit btw...Knipoog )


Johhny, fietste ik alttijd mee naar school haha.
Ik dacht dat ie homo was.
[/quote]
T zal ook weer eens niet... Boos! Huilen Verdrietig
T is wel mode of niet... zijn er ook goed uitziende dressuurruiters die geen homo zijn?? (of is dat uit de tijd?)

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:45

Hahahaha, Johnny is inderdaad een onwijs lekker ding! Overigens is ie bi.......


Haha! Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:53

oja dat was natuurlijk de derde optie... nouja erna kijken kan natuurlijk altijd he! Haha! Bevestigd wel weer het feit dat er geen knappe hetrosexuele dressuurruiters zijn!! Heeft iemand daar nog een verklaarbare reden voor Haha! Haha! (ben ik eigenlijk wel heel erg benieuwd naar!)

Btw ook gribaldi was idd heel erg cool. Hij nam netjes zijn applaus in ontvangst Knipoog T is dat gribaldi niet zo´n prodent smile heeft als edward maar volgens mij was ie ook aan het genieten van alle aandacht. Want hij was echt de macho aan het uithangen. Wel een fantastische combi een big smile edward met een glunderende gribaldi Haha! Haha!

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 13:58

Tigger schreef:
Ja, ik ging helemaal prat bij Tango... Wat een dier...


Afbeelding


Afbeelding

Syllie

Berichten: 562
Geregistreerd: 12-02-02
Woonplaats: Brouwershaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:14

ff off- toppic, john is zeker een leuke gozer, is wel weer jammer dat hij bi is, meestal kiezen ze dan toch voor een jongen??? En zijn er inderdaad wel jongens die dressuur rijden en toch niet homo zijn??

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:18

Leuk dat het zo gaaf was, had er graag bij willen zijn maar vond de storm iets teveel van t goede.
Gelukkig had ik ze allemaal al eens IRL mogen bewonderen. Gribaldi blijft super en Tango wordt ook een goed paard ja, helaas niks voor mijn merrie.

En Johnny is inderdaad homo of tja bi. Hij heeft lang met Remy Bastings gehad dus.....als er iemand nog een triootje in gedachten had?

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:19

Syllie schreef:
En zijn er inderdaad wel jongens die dressuur rijden en toch niet homo zijn??


Ja die zijn er maar daar blijf je vanaf!! Haha!

Sall

Berichten: 6733
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:29

Ik was ook gecharmeerd van Tango, gewoon een lekker paard!
Die twee jarige vond in ook een lekker dier, weet eigenlijk niet meer goed van wie die was (PB?)
De voorbrengers zijn weer in mijn achting gestegen, wat een vak... pfff

En die Democtraat, had idd bijna nog een paar voortandjes te pakken van de toeschouwers op de eerste rij!

DubbelFun

Berichten: 88718
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:31

Ging dit topic niet over paarden ??
On-topic dus please.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:39

Sall schreef:
Ik was ook gecharmeerd van Tango, gewoon een lekker paard!
Die twee jarige vond in ook een lekker dier, weet eigenlijk niet meer goed van wie die was (PB?)
De voorbrengers zijn weer in mijn achting gestegen, wat een vak... pfff

En die Democtraat, had idd bijna nog een paar voortandjes te pakken van de toeschouwers op de eerste rij!

Die 2 jarige was een gribaldi volgens mij.. Heel erg ontwikkeld paard al voor zijn leeftijd. Ik denk iid dat tango een goed degelijk paard is en dat gaat ie in de toekomst vast nog meer laten zien..
Democraat was iid ook erg jolig. Al hadden ze van mij ipv die 2e democraat wel een jup ofzo mogen laten zien

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 14:46

Het zijn mooie foto's maar ik vond Tango gister beter lopen, meer bergop. Paard heeft veel lossigheid, gaat enorm zitten met heel veel zelfhouding, balans en tact. Zowel aan de hand als onder HP.

Tolando vond ik aan de hand niet zo, hij bleef heel hoog met zijn kruis en was wat gewoontjes. Onder Edward veranderde hij compleet, dat is zo tricky aan de stuurmanskunsten van Edward... Je ziet hem er nauwelijks aan werken, maar je weet dat hij het wel doet omdat je continue die staart ziet aanknijpen Haha! Ook had hij flink dikke striemen op zijn kont Bloos! Hij was nu dan ook heel wat vlugger onder hetzadel dan aan de hand. Grootmoeder Warina werd ook onder het zadel getoond, de merrie was hoogdrachtig en is nu 21 jaar, maar liep als een jong blaadje. Dat moet een spijkerhard paard zijn zeg, dat pleit dan wel weer voor Tolando. Overigens snap ik de opmerkingen om het achterbeen gebruik van Sultan nakomelingen niet, als je zag hoe deze merrie dat been ondanks de mega buik en slappe banden er nog onder wist te krijgen...

Tuschinsky heeft enorm veel lossigheid en gummy, verder lijkt hij heel makkelijk te verzamelen. Hoe hij dat doet weet ik niet, want hij gebruikt zijn rug niet optimaal. Hij 'breekt' continue in de bovenlijn. Verder maait hij met rechtsvoor. Vorig jaar werd hij al aan de hand gepresenteerd en merkte ik zijn uitdrukking al op. Het verbaasde me dan ook dat hij nu zo relatief braaf was, ook al staat dat oog er nog net zo naar in en kijkt hij nog net zo zuur.

Democraat was los niet zo braaf en sloeg bij een aantal toeschouwers zowat het licht uit de ogen, daar hoorde je dan ook een 'oehhhh' terwijl aan de andere kant van de bak iedereen meelevend grinikten Haha! De Skyline (oid) viel op door zijn vanzelfsprekendheid van lopen, ik vond hem ondanks zijn maat toch wat klein tonen, hij deed ook wat beknopt aan. Terwijl het op zich wel een plaatje van een beest was. Sambuco, de 2e nakomeling van Democraat vond ik zeker net zo goed, alleen werd die met veel minder gevoel voorgesteld. Hij werd veels te kort in de hals gereden waardoor dat hoofd nòg groter leek dan het al was. De presentatie van dit paard mocht dan wel knudde zijn, ik vond de kwaliteiten toch zeker opvallend.

San Remo was weer een stuk verbeterd, positief vond ik dat het achterbeen gebruik zowel onder het zadel van Edward, alsook aan de hand stukken verbeterd was! Het wordt steeds actiever. Dragen deed hij altijd al alleen brak het gebruik halverwege altijd zo raar af. Nu zette hij echter lekker door.
De nakomelingen van San Remo vond ik wat type betreft mooi, maar in het lopen wat gewoontjes.

De 1e Painted Black jaarling vond ik ook wat simpel, de 2e had echter veel meer afdruk wat wel wat neigde naar een zweefdrafje. De volle jaarling broer van PB leek beter te zijn als PB zelf, meer in verhoudingen en een knap koppie.
Verder viel de Balboubet de rouet 2 jarige niets tegen, voor dit bloed bijzonder goed lopen maar wel een vervelend stuk vreten. De Ovidius nakomeling kon mij niet zo bekoren, voor mij voegde dat weinig toe aan de aandacht die ze hiermee op Ovidius wilde richten.

Partout zag er opvallend goed uit, liet zich aan de hand ook heek goed zien maar was weer als vanouds wat 'stout'.
Zijn nakomeling, de Prix st. George merrie Nadine onder Ellen van de Berg, vond ik niet heel apart, kwam in de hals wat lengte tekort, met name bij de hoofdhalsverbinding, iets wat me vaker opvalt aan Partout nakomelingen. Ze liet wat leuke Prix st. George oefeningen zien maar toch verveelde het me wat, niet zo'n heel positief teken dus.

Sandreo was toch wel degene met het meest opvallende model, hij lijkt uit een sprookje te komen...
Helaas is hij met name in zijn draf heel gewoontjes, weinig afdruk, weinig schoudervrijheid. Ook onder het zadel geen klasse apart. Nu heeft Veeze hem natuurlijk ook nog niet zo lang onder het zadel, hij werd ook wat voorzichig voorgesteld. Hij heeft nog steeds dat aanleunings probleem, pulde af en toe Veeze uit het zadel. Ook kwam hij regelmatig veel te diep. Hij lijkt echt moeite te hebben met op het achterbeen te blijven, ik ben benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

De GribaldixContago was een plaatje van een paard, ook bijzonder goed lopen, met name het achterbeen gebruik viel positief op. De ggk (ik begreep alleen niet wáár goedgekeurd?) Garibaldi leek mij wat lengte te missen, maar ook deze liep erg goed met ook weer een erg goed achterbeen er in. Gribaldi zelf vond ik weer fenomenaal, so shoot me Haha!
Zijn piaffe was werkelijk heel goed, na wat rommelige pasjes die hij nodig had om in de tact te komen. Het beest loopt met een lossigheid alsof het allemaal maar niets is, met 2 hoeven in zijn neus flierefluit hij door de oefeningen.
Gribaldi was overigens ook diegene die opviel door zijn koele karakter, netjes in het midden groette Edward even en Gribus zette geen pas ondanks het daverende applaus. Hij maakte zich alleen wat groter en keek brutaal in het publiek.

Ook van Krack C heb ik weer genoten, duidelijk was dat hij nog niet in optima forma was, Anky reed hem nog wat voorzichtig en duidelijk was dat zeker wb de piaffe de puntjes nog op de 'i' gezet moeten worden.

Verder heb ik het springen niet zo goed kunnen volgen, wat dat betreft zaten we op een niet zo strategische plek. No Limit ging heel hoog, dat heb ik wel gezien Knipoog Wat mij aan deze hengst opviel is dat hij tussen het springen door even niet zo netjes op de hulp aan galoppeerde, hij maakte vanuit de stap enkele drafpassen Wow! En een voorbeen dat er uitkwam, terwijl hij zo mooi op het achterbeen bleef! Echt super, zonde dat daar in de presentatie niet meer mee wordt gedaan, we willen tenslotte allemaal een paard met 3 goede basisgangen fokken.
Timeless werd door de verkeerde ruiter voorgesteld, daar hadden ze beter Kyra op kunnen zetten, het was nu net een pony. Ook hij viel echter op door zijn 3 goede basisgangen en zijn aansprekende modelletje. Goodtimes moet toch ook voor de dressuurruiter nog wel intressant zijn, dus wellicht weer een allrounder?
Kyra reed echter een 4 jarige Hors la Loii 3e bezichtigings hengst als ik het mij goed herinner, die had ze er goed aanstaan, ook hier viel het correcte model en basisgangen weer op.

Terlia was weer toppie, zo te zien ontwikkeld ze zich goed ook al deed ze als 3 jarige al zo volwassen aan.
Paragon vond ik ook een opvallende verschijning.

Volgens mij heb ik zo voor mij toch wel de hoogtepunten en de opvallende onderdelen opgenoemd.
Ik heb in ieder geval genoten!
Van Uytert en team bedankt!
(Een kleine opmerking, volgend jaar willen we weer veulentjes zien Knipoog )

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-04 15:02

Sjuim je hebt het perfect beschreven. Btw die ggk gribaldi zoon is recentelijk goedgekeurd bij het nrps.