Ponyveulen fokken voor verkoop

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daphne__
Berichten: 12462
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-24 22:28

Neonlight schreef:
Tja, de DA-kosten voor mijn laatste veulen waren al een dikke 1000 euro. Komt nog eens 800 euro dekgeld (exclusief) bovenop, en dan de kosten van verzending (2 keer). En dan komen de boertjes aan die 500 euro wel een goede prijs vinden, die inderdaad nog uit de tijd stammen van 250 euro en dan was je klaar.


Ja precies, dan lopen de kosten snel op en dan word winst maken met de verkoop wel een ding. Zeker bij rassen die gewoon wat minder opbrengen.

Bij mij kwam ook iemand kijken die zei, maar voor 1000,- kan ik zo een hengst veulen ophalen bij *bekende hengstenhouder en fokker*.
Maarja die heeft meerdere merries, hij heeft eigen dekhengsten en insemineerd en scant zelf. Hij heeft alles op 1 locatie en kan dus ook nog eens alles zelf doen.

De kosten die hij maakt voor het veulen geboren is, zijn gewoon veel lager dan de kosten die je maakt als je het sperma moet kopen, het bezorgd moet worden en iemand het er in moet stoppen en scant.


En als je hobbyfokker bent zeggen mensen ook nog, ik hoef jouw hobby toch niet te betalen, als je de onkosten in de prijs verwerkt. Terwijl het hebben of berijden van paarden voor de koper meestal net zo goed hobby is, maar daar mag de fokker wel voor betalen :+