Vinden jullie dit een mooie hengst???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yessy

Berichten: 23034
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 18:59

ik vind het een hele mooie hengst, mooie aftekening en leuke uitstraling Lachen

VillaNeusjes

Berichten: 6100
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:11

ik heb hem op de hengstekeuring vorig jaar van dichtbij mogen bewonderen : ik vind het een erg mooie tinkerhengst, totaal mijn type!!!
ben benieuwd wat er uit komt!

Anna85
Berichten: 449
Geregistreerd: 15-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:34

Ik vind het echt een heel mooi paard!

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:34

Ik vind hem super! Als ik Flan ooit zal laten dekken zou ik hem daarvoor echt geweldig vinden! (A.d. hand van de omschrijving en foto's)
Hij heeft echt een hoog kwijlgehalte , jummie Kwijl

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 19:58

ik vind het een hele mooie tinker!
ook mooie aftekeningen!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 20:12

Mariska_28 schreef:
Ik had nog een mooie foto van hem gevonden... Lachen
[img]http://members.lycos.nl/geertruipeek/hpbimg/o'malley.jpg[/img]


Hee wat grappig, die heb ik gemaakt! Haha!

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-04 23:58

peeky schreef:
Hee wat grappig, die heb ik gemaakt! Haha!


Tja ik dacht beter goed gejat dan zelf niet hebben.. Lachen Hope you don`t mind? Ik had hem eerder al gezien toen je dat topic plaatste en vond hem erg mooi dus vandaar... Lachen

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 00:45

Op onze pensionstal staat ook een nakomeling van O'Malley. Een prachtige driekleurdame met maat. Karakter is prima, zeer lief! Ik vind het ook een mooie hengst en al een paar keer bewonderd. Hij is in het echt nog veel leuker! Thunder is ook erg favoriet bij mij, ook zo'n heerlijk harig monster!
groetjes Cindy en Spetter

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 10:08

Mariska_28 schreef:
Hope you don`t mind?


Tuurlijk niet! Lachen Zo'n mooie hengst verdient het om veel bewonderd te worden Ik ga hem ook nog eens gebruiken bij onze Eileen. Makkelijk dat ie nu op KI staat, ik hoop dat dat even zo zal blijven!

Tetris
Berichten: 5515
Geregistreerd: 04-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 14:57

wouw mooie foto's joh!
echt een super mooie hengst Kwijl Haha!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:32

Het is zeker een mooie tinker hengst (zoals er al meerdere gezegd hebben), maar ik ben zekker benieuwd wat voor veulen jouw merrie dan zou krijgen en dan bedoel ik zeker met de aftekeningen, want je hebt echt twee verschillende tinkers (over de aftekeningen en kleur dan).

Dus het lijkt me leuk als je haar, door hem laat dekken.

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-04 21:35

Ik heb eigenlijk geen verstand van tinkers, maar vind dit wel een hele mooie hengst. De uitstraling die hij alleen al heeft, gewoon geweldig! Hoop dat je met deze hengst een leuk veulentje bij je merrie kan fokken. Ben nu al benieuwd, maar ja dat wordt dan nog een hele tijd wachten.

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 12:01

Kiara schreef:
ik vind hem er best indrukwekkend uit zien, op elke hengstenshow weer.
Maar.... ik heb zeer veel negatieve dingen gehoord over zijn karakter, en dat hij dat ook doorgeeft (tuurlijk, geldt niet voor iedereen).
Zelf zou ik noooooit en te nimmer en veulen van hem willen. mede daardoor. En ik ken hengsten die ik zelf mooier vind.
Zoooo mooi vind ik hem nu ook weer niet dat ik er zelf een veulen van wil.........

Dat van zijn eigen karakter heb ik ook al meer gehoord of hij het doorgeeft weet ik niet
Verder vind ik hem zo op de foto´s een prachtige hengst maar in het echt is hij, naar mijn smaak, veels te fors. Oke, dat is zijn type maar het vormt absoluut geen mooie combinatie met Fayette en ik vindt het lichtere type toch wat mooier Haha!
Voor Fayette ga ik liever voor Shakespeare, iets steviger dan zij is en ietsje kleiner. Maar goed, fokken blijft gokken Haha!

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-04 16:57

Mariska_28 schreef:
Ik had nog een mooie foto van hem gevonden... Lachen
[img]http://members.lycos.nl/geertruipeek/hpbimg/o'malley.jpg[/img]


Ja dit is een mooie foto.

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:15

MissPPP schreef:
Ja, een tinker is ook niet echt het type paard waar ik van hou, maar nou moet ik eerlijk toegeven dat deze hengst mij best aanspreekt.


ja hier ben ik het mee eens... Lachen ik denk dat je een goede keuze maakt met deze hengst.

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-04 17:30

Karakter overerven?
Erven is door middel van genen - karakter is fenotype, dat wil zeggen de genen, in combinatie met opvoeding milieu. Er is niet zoiets als een 'rotknolgen', maar wel zoiets als een 'rotknolopvoeding'. Dus als je een veulen met een 'leuk' karakter wil, moet je het beestje goed opvoeden. Aangezien de hengst het veulen niet zal opvoeden, maar de merrie en de eigenaar, heeft de hengst weinig te 'zeggen' over het karakter van het veulen.

Ik vind hem een prachtige uitstraling hebben, en, voor zover de foto's tonen, goede verhoudingen qua bouw.

Maar weet je zeker dat je de 'te lange' rug wil compenseren met de compacte rug? De tactiek heeft kans van slagen, maar er is ook kans dat er een combi van eigenschappen uitkomt, die, subtiel gezegd, wat afwijkt van het ideaalbeeld van een tinker.

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-04 22:08

Mijn merrie is nu trouwens bevallen van een O`Malley dochter!! Een mooi zwaar veulen met een mooi hoofd en uitstraling. In mijn onderschrift staan de links naar 2 fototopics over haar maar hier 1 foto om een indruk te geven van haar bouw:
Afbeelding

Hoop dat dit niet te off-topic is.. Maar op zich voor topicstarter en lezers wel interessant voor eventueel fokken

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 00:05

Wat een leuke foto.....even kennismaken Lachen Leuke haarkleur trouwens Haha!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 10:13

Citaat:
Karakter overerven?
Erven is door middel van genen - karakter is fenotype, dat wil zeggen de genen, in combinatie met opvoeding milieu. Er is niet zoiets als een 'rotknolgen', maar wel zoiets als een 'rotknolopvoeding'. Dus als je een veulen met een 'leuk' karakter wil, moet je het beestje goed opvoeden. Aangezien de hengst het veulen niet zal opvoeden, maar de merrie en de eigenaar, heeft de hengst weinig te 'zeggen' over het karakter van het veulen.


Pas op met wat je zegt: karakter en gedrag zijn wel degelijk erfelijk. Om bepaald gedrag te vertonen moet een zgn. drempelwaarde overschreden worden. De hoogte van de drempel is genetisch bepaald.

Opvoeding heeft misschien een zwaardere invloed, vooral ook gezien je gedrag aan kunt leren. Je kunt een dier/ mens dus aanleren om gedrag niet te tonen, zelfs als die drempelwaarde wel overschreden wordt.

Maar de basis van het karakter is wel degelijk genetisch bepaald!

Ik zou met een dier wat geen perfect karakter heeft niet willen fokken. De fokbasis (ook bij Tinkers) is groot genoeg om uit te wijken naar een hengst met betere karaktereigenschappen....

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 12:32

Mooie hengst, die manen echt prachtig. ziet er goed uit, mooie bouw mooi koppie erop!!!!

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 13:33

Ik zou hem niet voor mij merrie gebruiken Haha!

Mariska_28

Berichten: 10504
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: Ees (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-04 15:16

flettie"]
[quote="Kiara schreef:
ik vind hem er best indrukwekkend uit zien, op elke hengstenshow weer.
Maar.... ik heb zeer veel negatieve dingen gehoord over zijn karakter, en dat hij dat ook doorgeeft (tuurlijk, geldt niet voor iedereen).
Zelf zou ik noooooit en te nimmer en veulen van hem willen. mede daardoor. En ik ken hengsten die ik zelf mooier vind.
Zoooo mooi vind ik hem nu ook weer niet dat ik er zelf een veulen van wil.........

Dat van zijn eigen karakter heb ik ook al meer gehoord of hij het doorgeeft weet ik niet
Verder vind ik hem zo op de foto´s een prachtige hengst maar in het echt is hij, naar mijn smaak, veels te fors. Oke, dat is zijn type maar het vormt absoluut geen mooie combinatie met Fayette en ik vindt het lichtere type toch wat mooier Haha!
Voor Fayette ga ik liever voor Shakespeare, iets steviger dan zij is en ietsje kleiner. Maar goed, fokken blijft gokken Haha!
[/quote]
Die verhalen over zijn karakter komen zeker uit de tijd dat ie bij de vorige eigenaar stond? Die was hem niet de baas en dat wist O`Malley maar al te goed. Waar hij nu staat gedraagd hij zich super.. Mijn zusje Wendy was 15 toen ze voor het eerst op hem ging rijden en na 4 keer rijden reed ze al een hengstenshow met hem.. Ze heeft ook al een strandrit op hem gereden. Hij vond het bewegende water eerst wat eng, maar is er uiteindelijk wel in geweest. Hij is een kanjer, die weet dat ie hengst is (en ik vind dat een hengst dat best mag laten zien) maar hij heeft een prima karakter!

flettie

Berichten: 8653
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-04 22:02

Mariska_28 schreef:
Die verhalen over zijn karakter komen zeker uit de tijd dat ie bij de vorige eigenaar stond? Die was hem niet de baas en dat wist O`Malley maar al te goed.

Volgens mij wel ja...... maar om eerlijk te zijn heb ik die verhalen ook alleen van horen-zeggen Bloos
Ik moet zeggen dat die paar keer dat ik hem in real life heb gezien en hem even heb geknuffeld hij inderdaad erg braaf en lief was.
En een hengst die weet dat hij hengst is maar zich toch netjes gedraagt..... dat is toch het ideale beeld en karakter van een hengst? Lachen
Van mij mogen alle hengsten zo zijn wat helaas niet altijd zo is

shadowfriend
Berichten: 39
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: omgeving joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 22:22

ik heb een maandje trerug net een enter verkocht wat van hem was... die heb ik een half jaar op stal gehad