Liams eerste keuring! NSvT

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-23 20:34

Hi allemaal! Leuk dat je de tijd neemt om dit boekverslag te willen lezen! :D

23 september 2023 mocht Liam zichzelf showen. In eerste instantie hadden we ons opgegeven voor de keuring in Daarle in augustus, maar plannen veranderen nou eenmaal :D

Gelukkig zijn Liam en ik erg flexibel en leren wij beide graag bij, en vond ik het ook wel een enorme uitdaging om iets te doen wat niet om de hoek ligt. Laag-Soeren was ook 1:10u rijden.

20 september begon ik al met voorbereiden (vraag: hoe ver van te voren beginnen jullie met voorbereiden op een keuring?). Eerst Liams sokken maar eens in de Cowboy Magic. Na 2 benen grondig te hebben gewassen was ik al bekaf en vond ik het ook wel prima. Ze waren al een keer zo wit als dat zijn voorbenen waren, dus ik zou de volgende dag wel verder gaan.

Afbeelding


21 september kreeg ik hulp en ging alles ook een stuk vlotter. De dagen die volgden waren dagen om de boel gewoon wat bij te houden, een keer een sokje te wassen of een bil schoon te spoelen.

23 september, mijn wekker ging om 05:40 omdat ik om 06:30 op stal had afgesproken. Wekkers zijn niet mijn favorietjes, en ben ook nooit 'goed' wakker met 1 wekker, dus had ik er 6 staan, elke 5 minuten. :+
Koffie maken, eten en drinken in de tas.. heb ik alles? Telefoon.. sleutels...pas....oliebol! pasjes niet bij me.. terug naar binnen heb ik gevoelsmatig, stad en land afgezocht naar de pasjes..die ik onbewust allang in mijn tas met eten had gestopt. :')
Op stal aangekomen zijn we begonnen met staart vlechten, staart inpakken met bandages en hebben we kleine vlekjes uit Liams sokken gewassen. Ondertussen was de trailer aangekoppeld, werd al het spul ingeladen, het lijstje nogmaals bij langsgelopen en waren we eindelijk zover om te vertrekken
1. Afbeelding

Eenmaal aangekomen in Laag-Soeren begonnen de zenuwen maar had ik 2 onwijs goede vrienden die mij met alle liefde hebben geholpen. Het was erg fris, en Liam was erg warm van de trailer, dus besloten we een fleece op te gooien, matchend met zijn halster:
2. Afbeelding

We hebben ons aangemeld en Liam werd gemeten: 1,57m! Wat een mooie maat! Later werd ons een stal aangewezen en daar stond meneer lekker te eten bij zijn hooinetje. Waterbak gevuld en alles uitgeladen en we konden mooi sTinkies kijken <3 Wat een pareltjes zaten er tussen zeg!!

Het was zo ver: Liam mocht de bak in. Ik overhandigde het halstertouw aan de voorbrenger, en ik voelde mij net een vader die zijn kind voor het eerst op school afzette; ik moest ff m'n kiezen op elkaar zetten, want hoe gek, de tranen sprongen in m'n ogen. Zo trots, zo knap, zo mooi hoe hij is. Mijn hoofd zegt op deze foto dan ook echt wel genoeg:
3. Afbeelding


Liam kreeg 211 punten! Genoeg voor een 1e Premie Ster en mocht later de dag nog 2 keer zichzelf showen. Hier ging Liam vandoor met een reserve kampioen ruinen 2023 <3
Ik had mij geen betere/mooiere dag kunnen voorstellen dan deze.
4. Afbeelding

Als je denkt dat dat het was heb ik nog een nieuwtje: Leonoor kwam later nog naar ons toe met het nieuws dat Liam mocht deelnemen aan de modelkeuring de volgende dag. Ik stond met een mond vol tanden. "Huh, morgen terugkomen? Daar had ik even niet op gerekend!" Met grote ogen keek ik naar mijn twee maatjes die mij met veel liefde en passie hebben geholpen en hun keuze was gauw gemaakt: we zijn er morgen weer! Waarna ik met sprankelende oogjes zei; blijkbaar zijn we er morgen weer bij :D
5.Afbeelding



24 september: We hoefden nu niet zo vroeg aanwezig te zijn. Maar vooralsnog waren we vroeg op stal om te kijken wat de eventuele schade was bij Liam. Gelukkig viel dit mee, waarna we nog even na het voeren rustig koffie konden drinken en uitzoeken wat we vandaag zouden meenemen en hebben we besproken wat we anders konden doen dan de dag ervoor. Eenmaal alles weer ingeladen en aangekomen op locatie overhandig ik het paspoort bij de vriendelijke mevrouw van het secretariaat en maken we de stal van Liam in orde.

Rond kwart over 11 waren we aan de beurt. We hadden al een goede ervaring gehad 23 september, maar voor onszelf wel leerpunten wat we 24 september mooi konden toepassen/anders doen. We hebben Liam goed actief rond gestapt en gedraafd en dit was in de ring goed terug te zien. Liam was 'aan'! Meneer was goed fris en liet op sommige momenten echt goede passen zien. Waar ik mijn stalgenoot nog een beetje voor gek verklaarde dat ze aan de bakrand stond te praten tegen Liam(23 sep), deed ik het zelf net zo hard mee (24 sep). 'hoooo jongen' wanneer hij in galop ging, 'braaaaaf, goeeeeeedddd, mooooooiii!!' als hij een mooie draf (in mijn ogen) liet zien. En een 'kom op!' als hij ff inkakte.

Aantal kiekjes gemaakt door Nadine de Jong:
6.Afbeelding
7.Afbeelding
8.Afbeelding
9.Afbeelding

Na dit mooie rondje mocht meneer er met de titel: Reserve Nederlands Kampioen ruinen 2023 vandoor! Ik ben echt onwijs trots op hem, want eerlijk is eerlijk, ik had 0,0 verwachtingen. Ik ging er met de gedachte naartoe; leuk! Mensen ontmoeten die ik volg op Instagram, de gezichten zien waarmee ik mail-contact heb gehad en verder een plezierige dag hebben. Dit is 1000% gelukt. We zijn onwijs vriendelijke onthaald, geen vraag was teveel, ik werd begroet met een lach, super fijne en meedenkende mensen. Ik had mij geen betere verjaardag kunnen wensen.
10.Afbeelding
11.Afbeelding


Veilig thuis aangekomen hebben we nog even een kiekje gemaakt met alle winsten waar we super trots op zijn! Want zoals ik aangaf; ging ik er zonder verwachtingen naartoe. En wanneer je geen verwachtingen hebt, dat is het moment dat er magische dingen gebeuren <3 <3
12.Afbeelding



Liefs,
Liam en Jaimy
Laatst bijgewerkt door Jaimy_Liam op 25-09-23 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:38

Ik zag je Liam gisteren toen ik online aan het kijken was.. supergoed gedaan! Gefeliciteerd

StalNollie

Berichten: 9141
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Re: Liams eerste keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:41

Gefeliciteerd mooie pony.

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 20:44

Super leuk verslagje!

Ik volg je ook op instagram

Zo ging ik vorig jaar ook met mijn merrie naar de keuring met 0 verwachtingen.. kwam thuis met een eerste premie stermerrie, kampioen & reserve NL kampioen :')

Super tof!

huricane
Berichten: 792
Geregistreerd: 05-01-09

Re: Liams eerste keuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:03

Wat een leuk verslag!
Gefeliciteerd!

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-23 21:03

Ohhhh die verjaardag was ik helemaal vergeten!

Goed gedaan jullie. Leuk dat jullie er waren!

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:18

Wat gaaf om heen te gaan zonder verwachtingen en dan terug te komen met een reserve-kampioen <3 Leuk verslag om te lezen, en gefeliciteerd! *\o/*

Mirjam79

Berichten: 1726
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Noardburgum

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 10:34

Wat een leuk verslag om te lezen met super goede uitkomsten natuurlijk. Gefeliciteerd!!!

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-23 20:50

Dank jullie wel allemaal!! <3

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-23 13:07

Kimley schreef:
Super leuk verslagje!

Ik volg je ook op instagram

Zo ging ik vorig jaar ook met mijn merrie naar de keuring met 0 verwachtingen.. kwam thuis met een eerste premie stermerrie, kampioen & reserve NL kampioen :')

Super tof!



Oh wat leuk! Hoe heten jullie op Insta?
Dat is toch prachtig! Gefeliciteerd!
Mocht de agenda bekend zijn voor 2024, zijn jullie dan ook nog van plan om naar een keuring te gaan?

DuoPenotti

Berichten: 29691
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 13:14

Wat een leuk verslag!

En gefeliciteerd. Het is ook echt een knapperd :)

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 17:06

Mooi om te lezen hoe het vanaf de andere kant voelt en ervaren word! Daar sta je als voorbrenger (ik was die vrouwelijke aanjager) helemaal niet altijd bij stil wat het voor iemand kan betekenen.
Maar oh wat een fijn en mooi paard.
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! ♡

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-23 19:38

Van harte gefeliciteerd! Wat een mooie resultaten!

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:07

goed gedaan samen! Moet geweldig geweest zijn.
En foto 10 werd ik helemaal blij van.. kreeg er natte oogjes van

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:20

Jaimy_Liam schreef:
Kimley schreef:
Super leuk verslagje!

Ik volg je ook op instagram

Zo ging ik vorig jaar ook met mijn merrie naar de keuring met 0 verwachtingen.. kwam thuis met een eerste premie stermerrie, kampioen & reserve NL kampioen :')

Super tof!



Oh wat leuk! Hoe heten jullie op Insta?
Dat is toch prachtig! Gefeliciteerd!
Mocht de agenda bekend zijn voor 2024, zijn jullie dan ook nog van plan om naar een keuring te gaan?



@irish_cob_mouse :o

Misschien dat we haar volgend jaar nog eens aanbieden voor de model keuring.. en dan in combinatie met bestgaand rijpaard ofzo :D
Scheelt al dat we zelf voorbrengen :)

Maar het is allemaal zo ver weg :')

Apple

Berichten: 76196
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 10:25

Wat een leuk topic en wat een mooi resultaat :-) Wat is zijn bles ook mooi wit :-)

Gefeliciteerd :-)

Bentuh

Berichten: 3436
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:13

wat onwijs leuk zeg! en wat fijn dat je zo lief team achter je hebt staan, zodat jullie toch de tweede dag ook konden shine :D

gefeliciteerd.

rien10
Berichten: 14727
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 11:17

Tof zeg, gefeliciteerd. Dat nagenieten gaat ook wel lukken denk ik zo.

Danuah

Berichten: 453
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 18:01

Kimley schreef:
@irish_cob_mouse :o

Misschien dat we haar volgend jaar nog eens aanbieden voor de model keuring.. en dan in combinatie met bestgaand rijpaard ofzo :D
Scheelt al dat we zelf voorbrengen :)

Maar het is allemaal zo ver weg :')


Gewoon doen! Blijf je een weekend, lekker buitenritje maken ook. Zal leuk zijn!

ruitje

Berichten: 12329
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 19:40

Wat een leuk topic!

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 19:49

matyee95 schreef:
Mooi om te lezen hoe het vanaf de andere kant voelt en ervaren word! Daar sta je als voorbrenger (ik was die vrouwelijke aanjager) helemaal niet altijd bij stil wat het voor iemand kan betekenen.
Maar oh wat een fijn en mooi paard.
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! ♡


Ah ja! Wat super leuk dat je reageert! Ik vond het echt waanzinnig!
Ben jij de dame op foto 6?
Als je zoiets nog niet eerder hebt meegemaakt is het echt indrukwekkend, en zeker als je eigen baby zichzelf mag laten zien. Er is nog veel werk aan de winkel, maar dat komt wel goed :D



Iedereen onwijs bedankt voor de lieve berichtjes!! Dit doet mij echt onwijs goed! <3

Jaimy_Liam

Berichten: 194
Geregistreerd: 16-08-22

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-23 19:58

@Kimley:

Wat is uw definitie van 'ver weg'? Want ik vond 1:10u rijden ook ver weg, maar alles wat goed geregeld.
En zoals Nadine ook zegt; gewoon een weekend blijven! (als die mogelijkheid er is? geen idee of dit standaard geregeld is/wordt?) Want als wij de trailer hadden mogen laten staan, dan was Liam daar ook wel gebleven vermoed ik :D

matyee95

Berichten: 297
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:09

Jaimy_Liam schreef:
matyee95 schreef:
Mooi om te lezen hoe het vanaf de andere kant voelt en ervaren word! Daar sta je als voorbrenger (ik was die vrouwelijke aanjager) helemaal niet altijd bij stil wat het voor iemand kan betekenen.
Maar oh wat een fijn en mooi paard.
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten! ♡


Ah ja! Wat super leuk dat je reageert! Ik vond het echt waanzinnig!
Ben jij de dame op foto 6?
Als je zoiets nog niet eerder hebt meegemaakt is het echt indrukwekkend, en zeker als je eigen baby zichzelf mag laten zien. Er is nog veel werk aan de winkel, maar dat komt wel goed :D



Iedereen onwijs bedankt voor de lieve berichtjes!! Dit doet mij echt onwijs goed! <3



Jaa foto 6 inderdaad!

Poosje81
Berichten: 21206
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:12

Je hebt een prachtig paard met een nog prachtiger karakter! We hebben van jullie genoten en hopelijk tot volgend jaar!

Kimley

Berichten: 9154
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Liams eerste keuring! NSvT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-23 20:37

Hahah nee een weekendje blijven gaat niet lukken met een eigen stal :D
En mouse is niet zo'n buitenrit paard :')

Vorige keer moesten we 2 uur rijden..
Maargoed wie weet volgend jaar :D