Prijzen tinkerhoeve de Bonte parels??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pepperrrrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-23

Prijzen tinkerhoeve de Bonte parels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-23 09:08

Ik ben nog lang niet van plan om een paardje te kopen maar ik zou wel willen weten wat de gemiddelde prijs van een beleerde tinker is. Vooral de prijzen van de bonte parels. Want ik zou wel willen dat het betaalbaar is voor me :+ zeker nu sinds de prijzen vand de tinkie's flink omhoog gaan :)

Django_Mette

Berichten: 1374
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Prijzen tinkerhoeve de Bonte parels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:04

Toen ik ging kijken 2 jaar geleden vroegen ze 6000 voor een beleerde Tinkerruin van 3 jaar oud. Paard was lief, maar iets te loom voor mijn gevoel.

Ik heb 'm laten staan en een week later kwam ik mijn perfecte paard tegen :D

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Prijzen tinkerhoeve de Bonte parels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 10:12

Als je daar prijzen van een paard wilt weten bel je daar toch naar toe?
Ik vind het een bijzondere vraag eigenlijk.
Hoe moeten wij bokkers nu weten wat iemand voor zijn paarden vraagt? Hoogstens wat het in het verleden was, maar dat zeg niets over het huidige aanbod.

karrij
Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 12:43

Django_Mette schreef:
Toen ik ging kijken 2 jaar geleden vroegen ze 6000 voor een beleerde Tinkerruin van 3 jaar oud. Paard was lief, maar iets te loom voor mijn gevoel.

Ik heb 'm laten staan en een week later kwam ik mijn perfecte paard tegen :D


beleerde tinker, ik neem aan net zadelmak, met 3 jaar 8)7 .

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 13:52

De TS is 14, dus ik denk dat ze nu bezig is met berekenen hoeveel ze moet sparen eer ze een tinker van de Bonte Parels kan kopen.
Daarbij vergeet ze totaal de marktwerking en beseft blijkbaar nog niet dat prijzen zowel kunnen stijgen als dalen de komende jaren. En helaas heeft nog geen enkele bokker daar een werkende kristallen bol voor gevonden :+

TS, de prijzen van vandaag zeggen helaas niets over de prijzen op het moment dat jij denkt genoeg te hebben voor een tinker. Mijn advies, spaar minstens €10.000, want naast de tinker wil je natuurlijk ook een zadel en andere spullen. Dus hoe meer je spaart, hoe beter en alles wat overblijft kan dan in je spaarpot voor de dierenarts.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 14:56

Verwarrend, nog een Pepperrr op Bokt. Scheelt 1 R, maar toch. :=

Anyway, welkom. Je wilt weten of de tinkers in je budget passen, maar als wij niet weten wat jouw budget is, hoe kunnen we jou dan van de juiste informatie voorzien? Dus hoeveel had je zelf in gedachten? Ruin, merrie of hengst? Wat moet ie kunnen, welk niveau, leeftijd? Kortom, iets meer info wat je zoekt is wel zo handig.

Pepperrrrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-23

Re: Prijzen tinkerhoeve de Bonte parels??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-23 13:16

Mischien kan ik het beter uitleggen :) ik zoek naar ervaringen van mensen die mischien daar gekeken hebben en de prijs nog herinneren dan weet ik dat ik waarschijnlijk meer dan dat moet betalen.ik ben de marktwerking niet vergeten hoor :) maar ik zal aan de advies van siamsmeesje denken :D waarom ik niet ga bellen naar de bonte parels is omdat als ik de eigenaar was van de hengsten houderij ik het een beetje raar zou vinden als een 14 jarige zou bellen om de prijzen te weten :) ik ga nog lang geen paardje kopen maar zou het wel leuk jullie ervaringen te horen :D :o

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:35

Je kan ook af en toe op marktplaats kijken naar tinkers daar staan vaak prijzen bij.Dan heb je een klein beetje een idee wat de vraagprijs is voor tinkers.Of op e horses .Ik vind het super leuk om paarden te bekijken die te koop staan .

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:14

Maar de prijs varieerd enorm! Want wil je een paard van vijf of een paard van vijfentwintig? Wil je een paard wat net aangereden is of waar alle knopjes opzitten? Afstammeling? Je kan niet zomaar zeggen: een Tinker van deze stal kost ongeveer zoveel als men niet eens weet wat je zoekt.

Anastasia24

Berichten: 2711
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:34

Zoals hierboven word uitgelegd inderdaad, daarnaast is het niet vreemd als je even gaat bellen, er is niets mis met informatie opdoen, gewoon vriendelijke vragen hoeveel hun zouden vragen voor een paard dat jij wilt, je leeftijd gaat hun verder niets aan natuurlijk, prijzen kunnen over een paar jaar er heel anders uitzien maar dan heb je iig een indicatie.

Pepperrrrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 10:05

Ik ga denk ik toch niet bellen maar ik zal proberen een berichtje te sturen :) ik ga ook naar marktplaats en ehorses om de prijzen te zoeken :D dank jullie voor de ideeën!! Als iemand nog ervaringen heeft laat het me alsjeblieft weten :j

Pepperrrrr
Berichten: 8
Geregistreerd: 15-08-23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-23 11:36

Ik heb inmiddels gekeken bij Marktplaats en ehorses en de prijzen zijn niet zo hoog als ik had gedacht *D 2000 tot 5000 euro. Al denk ik wel dat prijzen van fokkers hoger zijn.

Lieser
Berichten: 1503
Geregistreerd: 15-03-21

Re: Prijzen tinkerhoeve de Bonte parels??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 12:10

Op zich snap ik de vraag wel. Een (bijvoorbeeld) Irish Draught van Meerveld zal nog niet de helft kosten van wat een Irish Draught bij Fore Stables kost. Natuurlijk zit er ook verschil in wat de paarden kunnen en zo, maar je budget bepaalt wel welke handelsstal je benadert.