Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 00:19

Caily schreef:
cp112 schreef:
@monique. Een Drumhorse is wel degelijk een benaming voor een ras. In Nederland hebben we er wellicht geen stamboek van maar in het buitenland wel degelijk meerdere.

Echter, zijn dit goed gefokte dieren met papier. Maar Nu wordt de aanduiding Drumhorse hier ook wel gegeven aan kruisingen tussen tinkers en shires/clydesdale.


Dit dier van de advertentie is een import. Ik gok dat daar een simpel blanco registratie paspoortje bij zit. Hoeveel %tinker er in zit is dus wel gissen in dit geval.


Het dier van TS komt iig van een zeer goed bekend staande fokker die wel degelijk afstammingen mee geeft op papier :)

Voor iedereen die roept te duur; draag eens een vergelijkbaar dier voor minder aan?




Bij de advertentie stond naar mijn weet toch echt dat er geen afstammingsbewijs bij zat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 00:29

cp112 schreef:
Caily schreef:

Het dier van TS komt iig van een zeer goed bekend staande fokker die wel degelijk afstammingen mee geeft op papier :)

Voor iedereen die roept te duur; draag eens een vergelijkbaar dier voor minder aan?




Bij de advertentie stond naar mijn weet toch echt dat er geen afstammingsbewijs bij zat
Staat er nog steeds bij idd. :=

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 00:43

Even gekeken. Ze is in maart 2022 als 7 maand oud veulen aangekocht door de Ierse fokker, welke haar dus blijkbaar genaamd heeft met zijn stalnaam. Maar hij weet vast wel wie haar ouders zijn, zal hoogstwaarschijnlijk een dna/dekbon kwestie zijn dat het niet is vastgelegd.

Ze is augustus naar Nederland gekomen en was bedoeld voor Hongarije, blijkbaar is dat nooit door gegaan. Hoe vaak ze sindsdien verkocht is heb ik geen idee van.

De kleur is bruin sabino.

anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 10:05

Deze is kennelijk 2 jaar. Voor degenen die het dier te iel vinden: Een kennis van me kocht een Vanner-Tinker ruin (Ierse import) van 3 jaar die maar 1.50 hoog was en heel smal. Die is nog jaren blijven doorgroeien en groot en breed geworden.

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 16:56

anjali schreef:
Deze is kennelijk 2 jaar. Voor degenen die het dier te iel vinden: Een kennis van me kocht een Vanner-Tinker ruin (Ierse import) van 3 jaar die maar 1.50 hoog was en heel smal. Die is nog jaren blijven doorgroeien en groot en breed geworden.


Deze wordt pas is september twee :) Ik vind haar voldoende ontwikkeld voor haar leeftijd.

roosa

Berichten: 2312
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 17:33

Ik vind het een leuk diertje,met een prachtig zacht smoelwerkje.
Word echt wel een mooi zwaantje hoor.
Papieren geef ik persoonlijk niet zo veel om.
Als ze gezond is en lief zou ik die prijs wel willen betalen.
De rest komt wel goed met een beetje liefde eten en aandacht.

anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 18:14

roosa schreef:
Ik vind het een leuk diertje,met een prachtig zacht smoelwerkje.
Word echt wel een mooi zwaantje hoor.
Papieren geef ik persoonlijk niet zo veel om.
Als ze gezond is en lief zou ik die prijs wel willen betalen.
De rest komt wel goed met een beetje liefde eten en aandacht.

Mooi gezegd.

Melzazu
Berichten: 1787
Geregistreerd: 13-10-19

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:03

Op een papier kun je niet rijden zeggen ze toch ook wel :D

DuoPenotti

Berichten: 29539
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:07

roosa schreef:
Ik vind het een leuk diertje,met een prachtig zacht smoelwerkje.
Word echt wel een mooi zwaantje hoor.
Papieren geef ik persoonlijk niet zo veel om.
Als ze gezond is en lief zou ik die prijs wel willen betalen.
De rest komt wel goed met een beetje liefde eten en aandacht.

Totaal mee eens.
Ik vind haar een erg fijne uitstraling hebben.
En beter een paar ribben dan te vet.
En de prijs. De kilo is het waard ook dat sportpaard met top papier als hij zich blesseerd

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 19:16

Tja, wat heb je ervoor over? Met paarden van die leeftijd kan het alle kanten op. Je weet niet zeker hoe ze uitgroeien en ontwikkelen. Maar aan de andere kant heb je veel zelf nog in de hand.

Mijn quarter veulen kreeg ik al hogere biedingen op. Hij is nu 14 maanden en heeft me dat echt niet gekost. Is van een nette, bekende, geteste hengst, krijgt alle voeding en verzorging, entingen op tijd, heeft papier etc. Dus ja, ik had er "winst" op gemaakt. Maar voor mij is hij onbetaalbaar, dus geef steeds weer aan dat hij echt niet te koop is.

De mini jaarling met moeders gekocht en kost me bijna hetzelfde tot nu toe.

Ga je onze uren rekenen die we erin stoppen worden ze ook echt onbetaalbaar. Maar dan zijn er maar heel weinig mensen die dat er ook werkelijk uit halen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:08

Melzazu schreef:
Op een papier kun je niet rijden zeggen ze toch ook wel :D
dat dus idd.
Een papierloos paard kan net zo goed in de sport lopen, net als ook een duur sportpaard de sport niet in kan omwille van bijvoorbeeld terugkerende medische aandoeningen ofzo (peesblessures bijvoorbeeld). Dan sta je daar met je peperdure grasmaaier van misschien 20K. Die dan misschien de handel in gaat voor 5K maar dus wel die geschiedenis heeft van peesblessures.

absque_dubio

Berichten: 7849
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:19

Art_Ificious schreef:
Melzazu schreef:
Op een papier kun je niet rijden zeggen ze toch ook wel :D
dat dus idd.
Een papierloos paard kan net zo goed in de sport lopen, net als ook een duur sportpaard de sport niet in kan omwille van bijvoorbeeld terugkerende medische aandoeningen ofzo (peesblessures bijvoorbeeld). Dan sta je daar met je peperdure grasmaaier van misschien 20K. Die dan misschien de handel in gaat voor 5K maar dus wel die geschiedenis heeft van peesblessures.

Of je staat met je papierloze paard met peesblessures. Kan ook hè? :+
Ik mis even de toevoeging van jouw zwart-wit opmerking in dit topic..

MarjanB

Berichten: 16456
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 21:39

Voor dat geld mag je mijn enorm knappe lieve en goed opgevoede tweejarige tinker kruising ook komen kopen :D

Makker en knapper krijg je ze niet _O-

Afbeelding

staat niet te koop hoor

Ayasha
Blogger

Berichten: 57954
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-23 23:54

absque_dubio schreef:
Of je staat met je papierloze paard met peesblessures. Kan ook hè? :+
Ik mis even de toevoeging van jouw zwart-wit opmerking in dit topic..

Ga je alle dwaze zwart-wit opmerkingen in dit topic aanspreken of enkel die wat niet in je straatje passen?

Het pure feit is dat een paard zijn waarde zeer relatief is. Een ander geeft 50K voor een paard dat ik niet eens gratis wil en de paarden die ik waardeer vindt een ander wellicht niet eens goed genoeg om op te eten. :+

imaudy
Berichten: 5049
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 03:16

Ayasha schreef:
absque_dubio schreef:
Of je staat met je papierloze paard met peesblessures. Kan ook hè? :+
Ik mis even de toevoeging van jouw zwart-wit opmerking in dit topic..

Ga je alle dwaze zwart-wit opmerkingen in dit topic aanspreken of enkel die wat niet in je straatje passen?

Het pure feit is dat een paard zijn waarde zeer relatief is. Een ander geeft 50K voor een paard dat ik niet eens gratis wil en de paarden die ik waardeer vindt een ander wellicht niet eens goed genoeg om op te eten. :+


Ik snap best dat absque_dubio een reactie wilde geven :+

Weet niet of de waarde echt heel relatief is. De kruising tinker/clydesdale merrie spreekt een aantal mensen hier in het topic best aan. Ik zie er ook wel wat in.

Nadiine__x

Berichten: 2799
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:41

Het is ook wat een gek ervoor geeft.
Wat iemand ermee wil gaan doen en of dat paard daarvoor geschikt is..

Ik heb een bijna 2 jarige lopen, aangekocht als veulen voor onder de 2500 euro als hengstje.

Ondertussen geruind en mooi aan de maat, leuk bont kleurtje. Zit een nrps paspoort bij zonder stamboom papieren. Moeder was een volle kwpn nakomeling van Jazz met stamboom papieren, vader was een barock pinto hengst. ondertussen ook geruind.. Waarvan de moeder een papier loze fries was met onbekende ouders en de moeder een bekende bonte goedgekeurde nrps dressuur hengst.

Puntje bij paaltje, deze heeft dus geen papieren. Maar wel de looks en gangen voor de sport. Heb ik een bod op gehad van 10.000

Had ik dus mooi winst op kunnen maken, maar toch besloten hem zelf te houden.

Tja morgen kan hij zijn been breken, of met koliek staan... ;)


De vraag is, waar is ts naar op zoek en wat vind zij dat waard.

Al vind ik deze drumhorse wel ondervoed en dat komt zijn groei niet ten goede.. Maar een beetje liefde doet een hoop :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57954
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:46

imaudy schreef:
Ik snap best dat absque_dubio een reactie wilde geven :+

Weet niet of de waarde echt heel relatief is. De kruising tinker/clydesdale merrie spreekt een aantal mensen hier in het topic best aan. Ik zie er ook wel wat in.

Tuurlijk is die relatief, ik wil hem nog niet gratis maar dat betekent niet dat een ander het er niet aan geeft.

Als die top dressuurruin van 50K morgen zijn pees af scheurt is ie evenveel waard als de shet van de buren met dezelfde blessure. Dus je kan hem het niet waard vínden maar of ie het niet waard is... Niet meer of minder dan eender ander paard wat voor die prijs staat.

wb reageren vind ik het gewoon ietwat hypocriet om Authentic haar reactie zwart wit te noemen maar niet te reageren op mensen die pertinent zeggen dat dit paard geen 6.5 waard is. :+

anjali
Berichten: 15100
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Eerlijke prijs 2 jarige tinkerkruizing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 12:53

Ik ben benieuwd of ts nog achter dit paard aangaat?

Iloscorp

Berichten: 1232
Geregistreerd: 20-09-15
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 19:22

Hij staat weer op gereserveerd zie ik :j