Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:37

Ja, zeker! Dit is mijn lijstje:
- Extreme x Glamourdale
- Powerbank x Uphill (2x, twee embryo's gespoeld)
- Sarai x Uphill
- Rockstar Millionaire x Daily Diamond
- Fiji x Uphill
- Sarai x Daily Diamond

Verder staat nog in de planning:
- McLaren x Contango

En ik moet nog wat zoeken voor een Negro merrie en voor een Johnson merrie. Maar daar moeten eerst de veulens van dit jaar er nog uit, dus ik heb nog even.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:39

Ik heb onze eerste drachtig. Voor de derde keer onze cover story merrie van McLaren.
De combi is goed dus dan er weer bij.

AdeBr
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:52

carola schreef:
Ja, zeker! Dit is mijn lijstje:
- Extreme x Glamourdale
- Powerbank x Uphill (2x, twee embryo's gespoeld)
- Sarai x Uphill
- Rockstar Millionaire x Daily Diamond
- Fiji x Uphill
- Sarai x Daily Diamond

Verder staat nog in de planning:
- McLaren x Contango

En ik moet nog wat zoeken voor een Negro merrie en voor een Johnson merrie. Maar daar moeten eerst de veulens van dit jaar er nog uit, dus ik heb nog even.


Mooi lijstje! Jonge hengsten. Spannend!
Verwacht een McLaren uit mijn elite NMK merrie. Furst Romancier x Krack C X Jazz.
Vindt Pjethro erg mooi passen op mijn merrie. Maar weet niet of ik het durf. Natuurlijk nog niets van bekend. Beweging staat mij erg aan.

carola

Berichten: 8694
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 17:57

Ja, ik vind het altijd wel weer leuk om jonge hengsten te gebruiken. Met Extreme ga ik 'op safe' voor mijn gevoel, maar dat is omdat die merrie nog maar een 3 jarige merrie is en ik niet weet wat zij gaat doorgeven.
En ik ben al jaren een enorme McLaren fan. Ik heb hem al een keer of 7 gebruikt, maar van mijzelf mag ik niet al teveel dezelfde gebruiken. Alleen die Contango merrie heeft nu al 2x zo'n bizar goed veulen van McLaren gegeven, tja, dan doe ik die toch maar weer een keer op die merrie.

AdeBr
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:18

carola schreef:
Ja, ik vind het altijd wel weer leuk om jonge hengsten te gebruiken. Met Extreme ga ik 'op safe' voor mijn gevoel, maar dat is omdat die merrie nog maar een 3 jarige merrie is en ik niet weet wat zij gaat doorgeven.
En ik ben al jaren een enorme McLaren fan. Ik heb hem al een keer of 7 gebruikt, maar van mijzelf mag ik niet al teveel dezelfde gebruiken. Alleen die Contango merrie heeft nu al 2x zo'n bizar goed veulen van McLaren gegeven, tja, dan doe ik die toch maar weer een keer op die merrie.


Ja heb al veel goede McLaren veulens gezien. Nog 5 weken wachten op de mijne. Vorig jaar ook een goede Frankie Lee gehad van deze merrie.

Elisa2

Berichten: 37544
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 18:36

Willemiens schreef:
Heeft iemand Vino Tinto gezien bij Reesink onlangs? Weet dat er een aantal van jullie waren maar heb hem niet voorbij zien komen. En op wat voor merrie zal hij passen?
Ik ben wel Viva Gold fan namelijk :j


Niet irl gezien maar er staat nu wel een filmpje van hem bij Reesink op facebook. (allicht heb je die al gezien)
Het leek me daar een fijn paard in ieder geval.

denisesilver

Berichten: 2930
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-24 20:32

Wat ik van Pjethro ook positief vind is de bespiering van zijn bovenbenen. Leuk om te horen dat zijn karakter zo fijn is, en om eens van anderen te horen over het karakter van Kjento nakomelingen.

Ik ben zo benieuwd naar hoe de McLaren's het straks ohz gaan doen. Ben al fan sinds het VO. Leuk dat jullie er zo over te spreken zijn.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 09:02

Mooi lijstje Carola, leuk om de afwisseling te zien.

Overweegt iemand Nespresso dit jaar? Ik heb wel positieve dingen gehoord over de paar nakomelingen die hij in z'n jonge jaren had en nu komt hij natuurlijk weer een beetje in de kijker met Lottie. Wel weer heel iets anders dan de jonge generatie van nu.

s0173957

Berichten: 5397
Geregistreerd: 19-06-08

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:31

Wij hebben onze San Amour x Rotspon gedekt met Las Vegas.
Zijn nakomelingen op de HK dit jaar vielen mij positief op en ik hoop met hem wat maat en massa extra te krijgen.

Lavitabella

Berichten: 1741
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 10:34

Las Vegas blijf ik ook gaaf vinden maar mijn merrie vind ik zelf al te groot voor hem. Bij mijn vorige merrie paste hij perfect!

Ik neig nu heel erg om voor McLaren te gaan. Ik had nu ook een aantal andere hengsten in gedachten maar die gaan via het buitenland of DV en wil ik beide liever niet.

AdeBr
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:00

Lavitabella schreef:
Las Vegas blijf ik ook gaaf vinden maar mijn merrie vind ik zelf al te groot voor hem. Bij mijn vorige merrie paste hij perfect!

Ik neig nu heel erg om voor McLaren te gaan. Ik had nu ook een aantal andere hengsten in gedachten maar die gaan via het buitenland of DV en wil ik beide liever niet.


McLaren bevrucht ook goed.

E_D_E
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:29

Wij verwachten een LV uit onze Franklin merrie.

Gisteren gedekt met Elastic.
Dosis zaad dat we kregen was abnormaal weinig. Zelfs onze DA had dit nog nooit meegemaakt.

AdeBr
Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 11:55

E_D_E schreef:
Wij verwachten een LV uit onze Franklin merrie.

Gisteren gedekt met Elastic.
Dosis zaad dat we kregen was abnormaal weinig. Zelfs onze DA had dit nog nooit meegemaakt.


Echt slecht dat ze zo weinig opsturen. Zou een minimum op moeten komen vindt ik.
Je betaalt ook de volle mep.
Wordt steeds minder interessant om helgstrand hengsten te gebruiken.

Willemiens

Berichten: 947
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 13:28

Elisa2 schreef:
Willemiens schreef:
Heeft iemand Vino Tinto gezien bij Reesink onlangs? Weet dat er een aantal van jullie waren maar heb hem niet voorbij zien komen. En op wat voor merrie zal hij passen?
Ik ben wel Viva Gold fan namelijk :j


Niet irl gezien maar er staat nu wel een filmpje van hem bij Reesink op facebook. (allicht heb je die al gezien)
Het leek me daar een fijn paard in ieder geval.

Ja klopt die zag ik idd voorbij komen, voorderest nog niets over gehoord/gelezen. Was benieuwd of iemand hem hier had gezien.

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 18:45

Ik hoorde dat er op McLaren nu een Max zit van 7 buisjes per dag. Geen idee wat het eerst was.
Aan die van ons zal het niet liggen die is van 1 buisje drachtig geworden.

Xritt
Berichten: 617
Geregistreerd: 21-06-15
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-24 23:20

baudyh schreef:
Ik hoorde dat er op McLaren nu een Max zit van 7 buisjes per dag. Geen idee wat het eerst was.
Aan die van ons zal het niet liggen die is van 1 buisje drachtig geworden.


Vorig jaar mocht je ook maar 1x per keer insemineren. Onze DA kreeg dat te horen toen ze voor de volgende dag weer wilde bestellen. Je moest wachten tot de volgende eisprong

parnassia
Berichten: 832
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-24 00:02

MariekeS_ schreef:
Mooi lijstje Carola, leuk om de afwisseling te zien.

Overweegt iemand Nespresso dit jaar? Ik heb wel positieve dingen gehoord over de paar nakomelingen die hij in z'n jonge jaren had en nu komt hij natuurlijk weer een beetje in de kijker met Lottie. Wel weer heel iets anders dan de jonge generatie van nu.


Was ook in zijn jonge jaren indrukwekkend, vind t een echt zware toer paard, maar.... niet het standaard populaire kwpn-type. Zelf destijds toch voor een andere hengst gegaan, maar hij was een goede tweede keus.

Bertje16
Berichten: 181
Geregistreerd: 27-05-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 08:35

MariekeS_ schreef:
Mooi lijstje Carola, leuk om de afwisseling te zien.

Overweegt iemand Nespresso dit jaar? Ik heb wel positieve dingen gehoord over de paar nakomelingen die hij in z'n jonge jaren had en nu komt hij natuurlijk weer een beetje in de kijker met Lottie. Wel weer heel iets anders dan de jonge generatie van nu.


Ik heb er een veulen van meegemaakt jaren terug. Heel makkelijk lief veulen wel aan de kleine kant en wat beknopt. Nu was die merrie ook niet de royaalste. Weet niet hoe die is uitgegroeid

splenius

Berichten: 1111
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-24 17:17

ik ken een aantal van Nespresso (sommige zijn naar het buitenland verkocht)
leuke makkelijke paarden.
Kennis van mij had er in 2015 3 veulens van Nespresso.
Beweging goed met kracht beetje negro type qua exterieur.
Had dit jaar ook de overweging gemaakt om te dekken met Nespresso.
Maar heb toch gekozen voor Kjento.
Mijn merrie heeft een hengst nodig die wat pit door geeft.
Dus als je een pittige merrie hebt dan zou Nespresso best kunnen passen.

MariekeS_

Berichten: 4710
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-24 09:59

Interessant, bedankt beiden!

Het zou gaan om de merrie in mijn profiel: ze heeft veel bloed en beweegt met souplesse en lichtvoetigheid. Ik zoek een hengst die kracht en bewegingstechniek in het achterbeen kan toevoegen en meer gelatenheid geeft. Pit en werklust heeft ze wel :D Beknopt ben ik niet zo bang voor: ze is een modern poppetje maar heeft lengte genoeg. Veel kleiner of neerwaartser moet het alleen niet worden en daar ben ik wel benieuwd naar.

Phonix
Berichten: 1116
Geregistreerd: 11-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:01

Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn prachtige merrie afgekeurd wordt voor de sport. Ik wil haar dus laten insemineren aangezien ze is afgekeurd op een spierblessure.

Weten jullie adressen dicht bij Noord Holland waar je je merrie kunt stallen en begeleiding krijgt met insemineren, dracht, geboorte? Liefs iets dat niet te massaal is met veel aandacht voor je paard.

corinadrenth

Berichten: 1861
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Oude Pekela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 16:20

Phonix schreef:
Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn prachtige merrie afgekeurd wordt voor de sport. Ik wil haar dus laten insemineren aangezien ze is afgekeurd op een spierblessure.

Weten jullie adressen dicht bij Noord Holland waar je je merrie kunt stallen en begeleiding krijgt met insemineren, dracht, geboorte? Liefs iets dat niet te massaal is met veel aandacht voor je paard.


Ik zit dan wel niet in noord holland maar om Noord oost Groningen. Ik ben kleinschalig en doe alles wat je zoekt

baudyh

Berichten: 4297
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 19:25

Zo ons lijstje is ook definitief gemaakt. Geeft toch weer rust als de keuze gemaakt is

Al drachtig is
McLaren x Cover story
Nog onderweg
I am Rico Norel x Sander
Moeten nog geinsimineerd worden
Denver U.S. X Uphill
White dream X IL Divo

Nu hopen op 4 drachtige merries voor 2025

Willemiens

Berichten: 947
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-24 20:24

Phonix schreef:
Helaas heb ik vandaag te horen gekregen dat mijn prachtige merrie afgekeurd wordt voor de sport. Ik wil haar dus laten insemineren aangezien ze is afgekeurd op een spierblessure.

Weten jullie adressen dicht bij Noord Holland waar je je merrie kunt stallen en begeleiding krijgt met insemineren, dracht, geboorte? Liefs iets dat niet te massaal is met veel aandacht voor je paard.

Paardenkliniek Hollands Kroon
Lingehoeve
KI station Esther van der Velde Beemster
Veldhuisen Stables Nigtevecht
Stal Nieuwland
Friese kraamstal

Kathleen_vW

Berichten: 4288
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-24 08:29

baudyh schreef:
Zo ons lijstje is ook definitief gemaakt. Geeft toch weer rust als de keuze gemaakt is

Al drachtig is
McLaren x Cover story
Nog onderweg
I am Rico Norel x Sander
Moeten nog geinsimineerd worden
Denver U.S. X Uphill
White dream X IL Divo

Nu hopen op 4 drachtige merries voor 2025


Mooi lijstje, Baudy!

Wij hebben er 3 geïnsemineerd waarvan één nu bevestigd drachtig. Als alles goed gaat verwachten wij:

• Pitch Perfect x Grand Galaxy Win x Idocus
• Mauro Turfhorst x Zjengis Khan x Montecristo
• Extreme US x Florencio x Flemmingh

Gaan er nog mensen met hun merries en/of veulens naar de keuring?