Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37322
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 08:41

Mauro heeft wel merries nodig met een scherp achterbeen, hij is zelf wat traag. Vond zijn veulens erg aansprekend verder, hij verbeterd duidelijk het front.

Gefeliciteerd Lavita!

Furst Dior kan me nog niet zo overtuigen qua nafok, de nakomelingen die ik tot nog toe gezien hebben stuwden erg en mistten wat draagvermogen. Wellicht zijn het laatbloeiers.

Ben het bij Urianto met Denise eens.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 11:47

Elisa2 schreef:
Mauro heeft wel merries nodig met een scherp achterbeen, hij is zelf wat traag. Vond zijn veulens erg aansprekend verder, hij verbeterd duidelijk het front.

Gefeliciteerd Lavita!

Furst Dior kan me nog niet zo overtuigen qua nafok, de nakomelingen die ik tot nog toe gezien hebben stuwden erg en mistten wat draagvermogen. Wellicht zijn het laatbloeiers.

Ben het bij Urianto met Denise eens.


Ik vind persoonlijk weinig mis met het achterbeen van Mauro. Zeker voor de GP praktisch.

Elisa2

Berichten: 37322
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:10

Nou afgelopen zaterdag liet ze hem wat kleiner worden en meer doorsluiten e.d en daarin werd ie bij momenten echt behoorlijk traag.

denisesilver

Berichten: 2896
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:33

Is het per se een probleem als het achterbeen wat traag is, maar wel effectief?

Elisa2

Berichten: 37322
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:42

Het is iets om rekening mee te houden bij welke merries hij past. Merries moeten zelf scherp genoeg kunnen schakelen anders wordt het wel een probleem als het doel het hoogste niveau is.

Naat3
Berichten: 236
Geregistreerd: 20-08-11

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:42

Wij hebben een merrie Hero x Vivaldo
Zij is dragend van Mc Laren en verwacht rond 16 mei haar eerste veulen Afbeelding

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-24 00:50

Om even in te gaan op Fürst Dior: onze Uphill merrie heeft daar in 2020 een mooi merrieveulen van gehad.
https://youtu.be/RM7fb1O2AVI?si=E-OCGZtPiTxE_TTC

De afgelopen 2 jaar is onze Dayano merrie dragend van hem geweest.
Afbeelding
Hengstveulen in 2022, helaas een complexe beenbreuk toen hij een week oud was. Afgelopen jaar heeft de merrie placentitis gehad en heeft ze een prematuur veulen gehad, wederom een zwart hengstje. Voor dit jaar verwachten we weer een Fürst Dior van haar en we hopen op een merrieveulen om aan te houden als toekomstige fokmerries. In combinatie met deze merrie kun je dus wel zeggen dat wij overtuigd zijn van FD :+

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 09:39

Ik zag dat er een vraag was naar Mauro nakomelingen. Bij ons is 3 weken geleden een prachtig merrieveulen geboren uit onze Zjengis Khan x Montecristo. Echt super tevreden, veruit het beste veulen wat ze ons tot nu toe heeft gegeven. Mooi front, sterke bovenlijn, hoog op de benen, veel uitstraling. Ze kan fijn lopen met veel veer en iedere pas bergop. Ze heeft ook een fantastisch karakter, heel mens gericht, open en gewillig. Ik heb dan ook eregisteren gelijk teruggedekt met de hengst.

Utah Sundance NW:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alle andere fokkers; van harte met de geboorte van jullie veulens. Ik probeer een beetje mee te lezen, maar met een volle stal en alle evenementen ernaast is het erg druk.

Suzanne F.

Berichten: 49269
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 10:47

Wat een prachtig sjiek veulen! Heel mooi. Snap dat je teruggedekt hebt.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:17

Knap veulen Kathleen!

Op wat voor type merrie heb je hem gebruikt?

Kathleen_vW

Berichten: 4287
Geregistreerd: 29-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 11:40

Op een groot fokkende merrie met 3 prima basis gangen en een sterk achterbeen en een mooie hals. Maar ze heeft wel een wat kort voorbeen en in het fundament zou ze wat minder fijn mogen. Verder wilde ik de verbindingen in de rug verbeteren en het gebruik van het voorbeen (ze houdt zelf haar voorbeen wat strak, mag daarin meer ‘rollen’ en haar gewrichten buigen). Karakter was ook een aandachtspunt. Hele fanatieke en werkwillige merrie, maar zit zichzelf in haar ijver soms wat in de weg.

Afbeelding

karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 12:56

Prachtig veulen, snap dat je teruggedekt hebt.

E_D_E
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 15:11

Redd schreef:
Leuk, dat je je merrie dragend hebt van Proud james :D


Ja ze heeft al een Jameson gehad. Die doet het nu zo goed als 4jarige in de UK. Dat we terug die kant op wilde. Ik hoop wel dat de 'zwarte' genen in de familie sterker zijn :Y)

Wij hebben vorig jaar ook met Mauro willen dekken met deze merrie. Maar toen was die net uit de dekdienst voor het wk.

Over Urianto ga ik met voorgaande meningen mee. Heb hem enkele weken geleden gezien op een bwp hengstenpromo rondje. Dat was jammergenoeg niet echt promo voor de hengst. Slechte dag maakt hem natuurlijk geen slechte hengst.

Onze 1ste merrie zit nu op 336dagen. Maar zoals het er nu naar uit ziet gaan we nog wel even moeten wachten.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 18:37

Wat bedoel je met slechte dag EDE?

E_D_E
Berichten: 703
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-24 19:32

Umeo schreef:
Wat bedoel je met slechte dag EDE?


Voor mijn gevoel hadden ze hem te lang gelongeerd/ingereden voor dat die binnen kwam. Kwam al heel bezweet/schuimend binnen.
In de ring zelf geraakte hij niet voorbij de helft vd piste. En ging daarna in de staak.
Vandaag won die in laakdal bij 4jarige met +86%

baudyh

Berichten: 4288
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:10

Hebben jullie gezien dat het geld gaat kosten als je een veulen bij een buitenlands stamboek registreert.
Je kan het dan namelijk niet meer gratis bij het rvo aanmelden.
Veulen moet zoals ik het lees binnen 30 dagen na uitgifte paspoort bij het rvo aangemeld worden. Met een buitenlands paspoort kan dat niet.
Je moet dan een import melding doen bij een Nederlands paspoort uitgevende instantie.

kiko

Berichten: 770
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:47

Ik had wel iets voorbij zien komen maar heb geen buitenlands paspoort dus was alweer beetje vergeten.
Nog even en we kunnen paarden belasting gaan betalen. Onder het motto dan weten we waar paarden staan als er een ziekte uitbreekt en vervolgens als alles geregistreerd is mag je gaan betalen. Hoop het niet maar ben er bang voor.

Oehlala
Berichten: 4313
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:53

baudyh schreef:
Hebben jullie gezien dat het geld gaat kosten als je een veulen bij een buitenlands stamboek registreert.
Je kan het dan namelijk niet meer gratis bij het rvo aanmelden.
Veulen moet zoals ik het lees binnen 30 dagen na uitgifte paspoort bij het rvo aangemeld worden. Met een buitenlands paspoort kan dat niet.
Je moet dan een import melding doen bij een Nederlands paspoort uitgevende instantie.


Volgens mij klopt dit niet, heb je een linkje?

suffie
Berichten: 5716
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 10:54

baudyh schreef:
Hebben jullie gezien dat het geld gaat kosten als je een veulen bij een buitenlands stamboek registreert.
Je kan het dan namelijk niet meer gratis bij het rvo aanmelden.
Veulen moet zoals ik het lees binnen 30 dagen na uitgifte paspoort bij het rvo aangemeld worden. Met een buitenlands paspoort kan dat niet.
Je moet dan een import melding doen bij een Nederlands paspoort uitgevende instantie.


Yup, leuk fokken op deze manier. Ik fok over Westfalen. Tot nu kost het mij €35 om te importeren, omdat de hengst uit Nederland komt.
Bij een Duitse hengst moet je een export verklaring hebben. En dat terwijl wij wekelijks zonder problemen met de paarden de grens overgaan. Allemaal geldklopperij.

Lavitabella

Berichten: 1725
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:01

Oehlala schreef:
baudyh schreef:
Hebben jullie gezien dat het geld gaat kosten als je een veulen bij een buitenlands stamboek registreert.
Je kan het dan namelijk niet meer gratis bij het rvo aanmelden.
Veulen moet zoals ik het lees binnen 30 dagen na uitgifte paspoort bij het rvo aangemeld worden. Met een buitenlands paspoort kan dat niet.
Je moet dan een import melding doen bij een Nederlands paspoort uitgevende instantie.


Volgens mij klopt dit niet, heb je een linkje?


Dit zegt het KWPN:

https://www.kwpn.nl/nieuws?itemId=NewsItem:29419

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 11:06

Op clip my horse zijn nu trouwens alle filmpjes te bekijken van de hengsten op de show van v Uytert voor de mensen die het gemist hebben. Je kan ook per hengst zoeken.

Umeo
Berichten: 2243
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 13:10

suffie schreef:
baudyh schreef:
Hebben jullie gezien dat het geld gaat kosten als je een veulen bij een buitenlands stamboek registreert.
Je kan het dan namelijk niet meer gratis bij het rvo aanmelden.
Veulen moet zoals ik het lees binnen 30 dagen na uitgifte paspoort bij het rvo aangemeld worden. Met een buitenlands paspoort kan dat niet.
Je moet dan een import melding doen bij een Nederlands paspoort uitgevende instantie.


Yup, leuk fokken op deze manier. Ik fok over Westfalen. Tot nu kost het mij €35 om te importeren, omdat de hengst uit Nederland komt.
Bij een Duitse hengst moet je een export verklaring hebben. En dat terwijl wij wekelijks zonder problemen met de paarden de grens overgaan. Allemaal geldklopperij.


Zo gemakkelijk is het met paarden de grens over gaan ook niet meer. Telkens als je met je paard naar Duitsland gaat moet je in principe een gezondheidscertificaat hebben. (Vanuit België is dit toch zo)

Blijft wel gewoon flauw idd :+

Bubbleee

Berichten: 874
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:02

Hoop dat de kenners hier met me mee willen denken!
Mijn stermerrie van Special D is drachtig van One Million voor 2025.
Helaas moet ik haar verkopen, maar man man, wat is de markt lastig op dit moment.

Het is een fitte dame van 19, 1,64m en een ongecompliceerd paard. Leuke nakomelingen, presteren goed in sport en fokkerij. Onder het zadel geen niveau, maar een fijn recreatiepaard. Staat wel al even stil maar is opstappen en wegrijden.

Wat mag dat kosten volgens jullie?

c_alsemgeest

Berichten: 20680
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 15:47

In hoeverre doen de nakomelingen het goed in de sport? Als in subtop en hoger? Want dat doet best wat met de prijs, ondanks de leeftijd.

Bubbleee

Berichten: 874
Geregistreerd: 23-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-24 16:17

c_alsemgeest schreef:
In hoeverre doen de nakomelingen het goed in de sport? Als in subtop en hoger? Want dat doet best wat met de prijs, ondanks de leeftijd.


1 loopt op internationaal niveau, ander in het Z.