Kletstopic dressuurfokkerij II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
yeentll

Berichten: 833
Geregistreerd: 10-08-12
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-24 17:37

Umeo schreef:
Ziet er goed uit!

Op wat voor merrie heb je hem gebruikt? Wat heeft hij weten verbeteren (van wat je er al van kan vertellen natuurlijk)?

Staat hier ook op de lijst maar twijfel nog aan een aantal punten.


Op een redelijk beknopte en kleine merrie (1.63m). Wat ik vooral verbeterd zie bij het veulen is maat en lengte en galop. Merrie heeft zelf al heel veel beweging in draf en stapt goed.

kikoJarig

Berichten: 762
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-24 13:22

Umeo schreef:
Iemand die me kan helpen? Voor mijn For Romance merrie ben ik nog op zoek naar een geschikte hengst.

Ik heb destijds FR ingezet op haar moeder omdat zijzelf nogal vrij klassiek is. FR heeft enorm veredeld. Ik ben dus op zoek naar een hengst die souplesse geeft maar ook weer een beetje massa/bot toevoegt, zonder naar de extremen te gaan (gezien de moeder en grootmoeder vrij klassiek zijn).

De merrie heeft een enorm goed karakter. Dit wil ik behouden. Heeft iemand suggesties? Het hoeft geen KWPN-hengst te zijn. Ik sta open voor alle stamboeken.

Ik ben er nog niet zo in thuis maar ik weet dat iemand zijn for romance merrie gedekt heeft met Escaneno en de andere met Donkey Boy maar weet niet meer zeker of beide merries van For Romance waren. Veulens komen pas in juni dus kan niet zeggen hoe het uitpakt.

Umeo
Berichten: 2238
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:21

Hoe vallen jullie veulens van Red Viper mee?

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 12:24

Umeo schreef:
Iemand die me kan helpen? Voor mijn For Romance merrie ben ik nog op zoek naar een geschikte hengst.

Ik heb destijds FR ingezet op haar moeder omdat zijzelf nogal vrij klassiek is. FR heeft enorm veredeld. Ik ben dus op zoek naar een hengst die souplesse geeft maar ook weer een beetje massa/bot toevoegt, zonder naar de extremen te gaan (gezien de moeder en grootmoeder vrij klassiek zijn).

De merrie heeft een enorm goed karakter. Dit wil ik behouden. Heeft iemand suggesties? Het hoeft geen KWPN-hengst te zijn. Ik sta open voor alle stamboeken.



Wellicht Secret Lover? Furstenball bloed geeft souplesse en toch bot.

Umeo
Berichten: 2238
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-24 13:01

Elisa2 schreef:
Umeo schreef:
Iemand die me kan helpen? Voor mijn For Romance merrie ben ik nog op zoek naar een geschikte hengst.

Ik heb destijds FR ingezet op haar moeder omdat zijzelf nogal vrij klassiek is. FR heeft enorm veredeld. Ik ben dus op zoek naar een hengst die souplesse geeft maar ook weer een beetje massa/bot toevoegt, zonder naar de extremen te gaan (gezien de moeder en grootmoeder vrij klassiek zijn).

De merrie heeft een enorm goed karakter. Dit wil ik behouden. Heeft iemand suggesties? Het hoeft geen KWPN-hengst te zijn. Ik sta open voor alle stamboeken.



Wellicht Secret Lover? Furstenball bloed geeft souplesse en toch bot.


Ik zou hem direct kiezen moest de merrie niet naar Den Hout moeten...

Vulina

Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 13:42

Umeo schreef:
Hoe vallen jullie veulens van Red Viper mee?


Ik heb er zelf 1 van vorig jaar, heel fijn paard. Chique, kan ontzettend draven en veel front met mooi hoofdje
Afbeelding

E_D_E
Berichten: 699
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 19:24

Niet de beste foto, maar deze was de onze vorig jaar.


Afbeelding

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:53

Afbeelding

De goede ben je zo kwijt. 3 weken jong onze McLaren x cover story. Vanavond kwam een vrouw uit Limburg ff naar Drenthe en verkocht. Zo is fokken leuk. We dekken ook weer terug want de combi klopt gewoon

Nu is het wachten op ons 2e veulen. Een vaderland.

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 20:56

Gefeliciteerd Baudyh! Had je haar al geadverteerd of ging het via via? McLaren maakt ze ook echt heel knap natuurlijk.
Mijn Contango x Vivaldi merrie (ja in die volgorde) staat ook op knappen van McLaren. Vorig jaar had zij ook een McLaren die ik echt heel goed (en snel) heb verkocht. Ik hoop op weer een merrieveulen, die ga ik houden als opvolging. Maar als het een hengstje is en die is weer zo goed als die van vorig jaar, dan dek ik ook zeker weer terug met McLaren. Soms is een combinatie gewoon goed he?

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-24 22:22

Ik had 1 mooie foto op de fb pagina van kwpnveulens gezet en daar reageerde deze mevr op. Soms gaat het gewoon heel makkelijk.
Dit is het tweede merrie veulen. De eerste hebben we nog. Afbeelding
Deze.
Ook goed gelukt

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:26

Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh!
Hier wachten we vol spanning op t eerste veulen, merrie nu 340 dagen. Al veel uier maar behalve haar imitatie van aangespoelde walrus (vooral s nachts als ze alarm om heeft…..) gebeurd er nog weinig.

Diortje_vds

Berichten: 559
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 07:33

Gefeliciteerd met de verkoop Baudyh!

Wow Vulina, die Red Viper is helemaal mijn ding! Die zou ik wel graag zien als ze groter is! Goed aan de maat ook lijkt me?

karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-24 08:48

Gefeliciteerd Baudyh met de verkoop.

Marjoleinvde
Berichten: 239
Geregistreerd: 06-01-17
Woonplaats: Beverwijk

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 10:21

Is er nog iemand bij de Hengstenshow van stal van de Sande geweest afgelopen zaterdag?
Vond Powerbank wel echt positief

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 19:31

Afgelopen vrijdag 2 weken te vroeg is onze Uliantha geboren. Vaderland x Sander.
Afbeelding

Wij hebben nu alle veulens en de eerste wéér geinsimineerd.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-24 22:03

Gefeliciteerd! Wat een schatje!

karinna
Berichten: 1763
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: een klein plaatsje in de Betuwe

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 07:28

Ahh schatje. Doet ze het goed?

baudyh

Berichten: 4284
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 11:53

Afbeelding
Ja ze doet het prima. Het is een pittige tante.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:30

Marjoleinvde schreef:
Is er nog iemand bij de Hengstenshow van stal van de Sande geweest afgelopen zaterdag?
Vond Powerbank wel echt positief


Helaas had ik andere afspraken staan. Heb Powerbank wel op de jubileum show van het JongKWPN gezien. Vond hem erg goed. Even sluiten en hij komt direct meer van de grond. Ik hoop alleen wel dat hij heel blijft. Is natuurlijk gaaf om te laten zien maar dat dier is nog maar 4.

Enige wat me een beetje tegenstaat is de zware hals die ook wel diep uit de borst komt. Onze merrie heeft ook een hals die diep uit de borst komt. Ik zit nu te dubben tussen Bon Esprit en Powerbank. De eerste heeft meer ras en ik denk ook dat hij mooiere halzen geeft.

Iemand daar nog ideeën over?

Elisa2

Berichten: 37239
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 13:40

Bon Esperit heeft zeker een prachtig front, ik zou kijken naar de andere verbeterpunten en wat het belangrijkste is.

Gefeliciteerd Baudy!

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-24 22:02

Gefeliciteerd Baudyh!

@sophie Dit jaar voor t eerst niet naar de show geweest bij van de S maar heb powerbank wel een aantal maal live gezien. Heb over dezelfde punten m’n twijfels als jou. Hij bied idd qua sluiten heel veel aan maar op een of andere manier gaat mn hart er niet sneller van kloppen.

splenius

Berichten: 1108
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:14

ik heb Powerbank ook een paar keer gezien en ook op de show.
Goed sport paard. Braaf en veel talent voor het sluiten.
Als fok hengst weet ik het nog niet. Er waren een paar veulens die waren nog niet echt apart.
Ik vond Sarai L wel een hele fijne hengst om te zien exterieur mooi lange gelijnd goed op de benen.
Wat lang achterbeen maar wel goed gebruik van het achterbeen. Mag misschien soms wat meer ondertreden in de draf mooie bergopwaartse galop en zeer braaf met rijden.
Ook echt een mooi paard om te zien.
Wat ik wel fijn vond bij de show was dat ze de hengsten even zonder zadel en niets om de benen lieten zien in de bak en dat je ze van dichtbij kon bekijken.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:20

Wie zijn er zondag allemaal bij v Uytert?

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 16:24

Staat wel bij ons op de planning maar dan moet wel de eerste merrie bevallen zijn. was vorig weekend al aan de datum. Hebben verder geen oppas aan huis dus gaan dan liever niet meer de hele dag van huis.

Vandaag is onze 2 jarige hengst op de foto geweest, super mooi rapport allemaal 1tjes en ook nek hals rug geen bevindingen, Heel blij mee!

denisesilver

Berichten: 2888
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Kletstopic dressuurfokkerij II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-24 19:15

Hier gaan we ook naar Heerewaarden zondag. Onder voorbehoud, want het schiet me net te binnen dat de merrie van diegenen waarmee ik ga de 19de is uitgerekend. En die bevalt altijd op de dag van. Ik hoop voor ze dat ze onderhand een merrie uit deze krijgen O:)

Fijn van de foto's, Hindo!

En nog gefeliciteerd met de knappe veulens, Baudyh!