Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 19:36

Ik ben mij nog aan het beraden over wat ik nu ga doen.

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 20:16

Isa_Sofi zowel veulen moeder vinden het prima om gescheiden te worden, na ca. 2 maanden lieten we veulen al in de wei als we met moeders gingen rijden.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 07:44

Nogmaals gefeliciteerd Quir.

Ldrd jammer dat hij niet door was, heb je een foto?

@Isa ja ik ga hem aanbieden bij het easp en dan krijgen de nakomelingen gewoon papier. Dan zien we verder in de toekomst wel. Nrps heeft aangegeven hem uiteindelijk evt wel te nemen na eigen sportresultaten, maar goed dan ben je minimaal 3 jaar verder.
Vanaf vaderskant zitten natuurlijk zeer goede dressuurgenen. Langs moedersvader kant veel internationale endurance paarden en prestatie arabieren op de renbaan. Mama, oma en oom etc kunnen natuurlijk giga springen met heel wat kampioenstitels ed op de naam. Daarnaast zijn ook mama als oom zeer succesvol in de endurance.
Kortom kwa echte allround genen kun je zowat niet beter krijgen, hopenlijk zal zich dat in de toekomst ook in resultaten uiten.Afbeelding

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-24 09:30

Gefeliciteerd Quir, wat een geweldig resultaat! *\o/*

Hoe gaan jullie te werk bij het kiezen van een hengst vermits de meeste stations niet EU gecertificeerd zijn? Zijn er stations die dit wel zijn?

Hier in België heb je amper hengsten dus niet zo evident :+

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 10:33

FS en sinds dit jaar Kastanienhof zijn EU.

Fokker321
Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 20:15

Gefeliciteerd Quir !!

Wat zijn de namen van jullie hengsten kyrkelover en LDRD?

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-24 22:11

@Fokker321 die van mij heet Promising Dare to Dream (v. Dating Point AT).

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 11:12

@fokker321, die van mij is Call me Pomme.

Wie was trouwens de fotograaf, Sandra Nieuwendijk?

Afbeelding

Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 12:54

Hij is knap! Fotograaf was inderdaad Sandra.

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 13:05

Thanks, ben benieuwd of zij nog mooie foto's heeft gemaakt.

SuperMinx
Berichten: 127
Geregistreerd: 19-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-24 21:39

Welkom SuperMinx! Wat super leuk zeg, al die stippels. Ben heel benieuwd naar de veulens van A New Story, dus extra leuk dat jij er 3 verwacht! Wat is de reden dat je voor hem hebt gekozen voor al je merries?

Ik vind het een hengst met veel kwaliteit. Mooi front, goed achterbeen en een goede sterke bovenlijn. Dit zijn punten die ik graag wil behouden (en bij de oude merrie met name de bovenlijn wil verbeteren, Arabische bloed voert daar de boventoon inclusief de bijbehorende rug).

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 07:56

Vraagje heeft het NWPCS ook een publieke database met al hun pony's en nakomelingen net zoals het NRPS bijvoorbeeld?

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:25

Volgens mij niet openbaar, alleen achter een inlog helaas.

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 08:29

Inderdaad alleen voor leden.

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:21

Hi iedereen,

Wat een knappe ponys komen er weer voorbij!!

Ben niet zo fanatiek meer op bokt maar lees al sinds mijn 1e keer dekken in 2012 af en toe mee op de fokkerij forums. Helaas vorige week niet gedaan want had jullie graag ontmoet op de hengstenkeuringen! Was de zaterdag bij Welsh en de vrijdag bij het NRPS. Met sommige van jullie ben ik trouwens wel bevriend op insta of fb.

Nog mensen die naar DPC gaan? Wij gaan direct door naar Duitsland en pakken AT Schurf er ook bij zondag

Dit jaar dek ik zoals het er nu uit ziet 2 merries. Een iets te groot gegroeide Cassanova du Bois, zelf gefokt uit mijn 1e veulentje uit 2013 en een aangekochte D maat Cassanova. Uit haar moeder heb ik zelf nog en FS Numero Uno gefokt afgelopen jaar en ik heb ook nog een Don Cremello uit 2022 lopen. Zij is nu al praktisch net zo groot als haar Cas zusje dus dit wordt wel een paard denk ik.

Is er hier trouwens iemand die veel verstand heeft van (het uitzoeken van) moederlijnen? Mijn grote ponys hebben niet echt een bijzondere moederlijn, dus wil met de hengstenkeuze hier goed om denken. Vind het alleen vooral bij Duitse hengsten niet altijd even makkelijk om allemaal te vinden en heb zelf sowieso nog niet zoveel kennis op dit gebied.

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:25

Vraag Annash eens, ik meen dat zij dit goed kan/leuk vindt.

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-24 10:41

Quir schreef:
Inderdaad alleen voor leden.


Is er iemand lid die 1 dingetje voor me zou willen opzoeken? :o :D

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 10:47

Umeo schreef:
Quir schreef:
Inderdaad alleen voor leden.


Is er iemand lid die 1 dingetje voor me zou willen opzoeken? :o :D


Ja hoor, stuur maar. :D

En ik kan ook helpen met moederlijnen. :j

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 11:16

Ik vind dat inderdaad ook leuk. Quir en ik bespreken echt zo onwijs veel samen, dat is bizar. :')

EllyC

Berichten: 8145
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:40

Vanochtend een telefoontje van de politie om kwart over 7. Ik moest niet schrikken maar er liepen 2 paarden op de dijk.
Die van mij waren het niet, dat had ik gelukkig al gezien op de camera eerder die ochtend.
Afbeelding
(de drachtige is overigens die linksachter, de 2 die uit liggen te buiken zijn ruinen :D )

Gauw de auto ingesprongen om te helpen maar gelukkig had iemand anders de uitbrekers van ca een km verderop al ingesloten. Pff gelukkig allemaal goed gegaan.

marjolein88

Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 14:44

Hier ook een lopende encyclopedie.. dus vraag maar raak

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 15:51

@ldrd gave pony. Wat is nu het plan met hem?

Moederlijnen kan ik niet mee helpen, maar er zijn er genoeg in dit topic die daar helemaal mee bezig zijn.

Hier gisteren met Treasure naar de Brabantse geweest in de 70cm.
Inmiddels alweer het 6e ruitertje waarmee ze naar de kampioenschappen mocht. Helaas een pechbalkje op 8, maar het meidje vond het ook wel heeel spannend. Daarna op de terugweg even op mijn werk gesprongen en daar direct prijs gesprongen in de 70cm 2 fasen. Nu mag broerlief het stokje weer overnemen dus die gaan we uit de wei halen van zijn winterpauze. Kan die ook gelijk helpen met het inrijden van Dream. Ik doe dat graag rechtuit achter een ervaren dier aan in het bos.
Afbeelding

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:36

Afgelopen zaterdag was ik op de CHK van het Ned. New Forest pony stamboek. Het was gezellig druk en voor het eerst hadden ze een andere dagindeling: in de ochtend de nieuw te keuren hengsten op het straatje en de reeds goedgekeurde (oudere) hengsten in de kleine baan aan de hand. In middag de jonge hengsten in de kooi met aansluitend de uitreiking van de predikaten, kampioenskeuring en de 2e bezichtiging. Voor mij persoonlijk vond ik het een prettige dagindeling :o

Wij hadden Heihoeve's Florencio en Arendsnest's Cappuccino mee. Florencio werd in de middag gehuldigd voor zijn sportprestaties en we hebben nog een kur op muziek gereden, beetje moeten improviseren omdat de baan niet de juiste afmetingen had maar het kwam allemaal redelijk uit. Het was voor de lol, daarnaast kent niemand de proef dus kon rijden zoals ik wilde :D

Cappuccino werd in zijn rubriek 1e geplaatst en mocht door naar de kampioenskeuring. Helaas moest ik hem in de kampioenskeuring zelf voorbrengen (wat eigenlijk niet meer gaat na mijn knieblessure, gevolg is dat ik nu weer zit met vocht in een gevoelige knie :( ) omdat mijn voorbrenger elders verplichtingen had. Heel eerlijk, ik denk als hij met Cap had gelopen, dan had de uitslag wel eens anders kunnen zijn :o Desondanks toch trots op die kleine poowny <3 en dat vocht trekt wel weer weg :')

marjolein88

Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Herwen (Gld)

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 16:42

Gefeliciteerd met de resultaten!!

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 17:37

Ah wat fijn!

@Annash Quir en Marjolein

Ik stuur jullie een pb :D :D

Kyrkelover en moratoetje gefeliciteerd *\o/*
Laatst bijgewerkt door Zighenya op 26-02-24 17:39, in het totaal 2 keer bewerkt