Kletstopic ponyfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:24

Dat kan toch ook een zwarte worden? Mits 1 van ouders niet homozygoot voor agouti draagt.

2 x heterozygoot kan ook nog kans op zwart.

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:24

Ook hier gefeliciteerd Quir!

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:27

Janinevv schreef:
Dat kan toch ook een zwarte worden? Mits 1 van ouders niet homozygoot voor agouti draagt.

2 x heterozygoot kan ook nog kans op zwart.


Nee, vos x vos is altijd vos.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 11:51

Neonlight schreef:
Janinevv schreef:
Dat kan toch ook een zwarte worden? Mits 1 van ouders niet homozygoot voor agouti draagt.

2 x heterozygoot kan ook nog kans op zwart.


Nee, vos x vos is altijd vos.


Oh ja sorry ben in de war. Heeft dan met zwarte paarden te maken :+ Nvm…

Fokker321
Berichten: 506
Geregistreerd: 16-02-22

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:00

Vos x vos = 100% vos, dat is waar

Maar die moeder is toch niet vos. Dat lijkt een bruine roan?

mooney

Berichten: 7791
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:20

Die is vos roan

Setteli

Berichten: 3179
Geregistreerd: 21-03-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:37

Quir schreef:
Ohh ik ben zo blij en trots op mijn pony vriendje!

Mijn eerste zelf gefokte pony veulentje hier in Zweden, is gisteren in Duitsland als Duitse rijpony hengst goedgekeurd! <3


[ [url=m/rOOlsS.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/dL7nKo.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2yoRUC.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/uhAqix.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/UIa7aC.jpg]Afbeelding[/url] ]



Zo gaaf Quir! ga je deze ook meenemen naar het NRPS?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:39

Fokker321 schreef:
Vos x vos = 100% vos, dat is waar

Maar die moeder is toch niet vos. Dat lijkt een bruine roan?


Foto die ze plaatst is inderdaad wat onduidelijk, maar in haar profiel staat een duidelijkere foto waarop te zien is dat Treasure vos roan is.

Janinevv

Berichten: 13244
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 13:51

Ik was in de war met mensen die zeggen ik doe zwart x zwart want ik wil geen vos.

kyrkelover
Blogger

Berichten: 9341
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: Boxmeer

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 17:40

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo even wat plaatjes van door de jaren heen voor jullie gezocht.
Ze is echt net als haar broer en moeder vos roan, maar wel donker.
Al kan het in een ander seizoen weer licht zijn
Bruin doorgeven kan ze wel zo is haar 2e veulen valk, alleen in combi met mijn eigen vos hengst dus niet.
Is de hengst braaf, gaat mevrouw voor een date onder de draden door

Ze zijn overigens verder niet verwant en beide gepresteerd dus veulen heeft gewoon papier en kansen dadelijk.

SuperMinx
Berichten: 127
Geregistreerd: 19-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:27

Vaderhoeve’s Dream
Afbeelding

Afbeelding

Vaderhoeve’s Sunny Dancer

Afbeelding

Van Error heb ik zo op dit moment niet iets waar ze een beetje fatsoenlijk op staat (alleen maar met een veulen erbij )

Afbeelding

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 21:57

Hoe oud is Error inmiddels? Ik weet nog goed dat ze veulen was, maar dat is stiekem al heel lang geleden bedenk ik me nu.

SuperMinx
Berichten: 127
Geregistreerd: 19-03-03

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 22:19

@neonlight de tijd tikt inderdaad gewoon vrolijk verder. Dit jaar wordt Error al weer twintig , maar ze is nog spijker hard

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:25

De tijd vliegt zeg.

lailapri

Berichten: 22142
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-24 23:53

Wat betreft dekbonnen en duitsland. Ik heb van mijn merrie niets ontvangen maar de hengstenhouder heeft verteld dat de merriehouder er een moet aanvragen bij het stamboek (waar je het veulen in wilt schrijven). Ze heeft het nog nagevraagd maar kon als hengstenhouder dit niet meer aanvragen. Ik zit nu een beetje in twijfel wat te doen. Wil het veulen nrps registreren maar in nederland is het niet gebruikelijk dat merriehouders dit aanvragen voor zover ik weet. Misschien doe ik wel gewoon dna als veulen er is...

LaDonna75

Berichten: 2189
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 09:37

SuperMinx schreef:
@neonlight de tijd tikt inderdaad gewoon vrolijk verder. Dit jaar wordt Error al weer twintig , maar ze is nog spijker hard

Geweldig toch dat een senior ook gewoon meedoet. Mijn dochters rijpony is 24 en still going strong.
Zijn het alledrie Appaloosa-kleurige pony’s?

Lailapri ik weet niks van dit soort zaken, heb je het stamboek al gebeld?

Rachral

Berichten: 416
Geregistreerd: 15-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-24 12:56

lailapri schreef:
Wat betreft dekbonnen en duitsland. Ik heb van mijn merrie niets ontvangen maar de hengstenhouder heeft verteld dat de merriehouder er een moet aanvragen bij het stamboek (waar je het veulen in wilt schrijven). Ze heeft het nog nagevraagd maar kon als hengstenhouder dit niet meer aanvragen. Ik zit nu een beetje in twijfel wat te doen. Wil het veulen nrps registreren maar in nederland is het niet gebruikelijk dat merriehouders dit aanvragen voor zover ik weet. Misschien doe ik wel gewoon dna als veulen er is...

Dekbonnen heb ik altijd rechtstreeks van de hengstenhouder gekregen.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-24 17:02

Isa_Sofie schreef:
Ik ben wel heel benieuwd naar jullie mening: ik kan dit veulen zowel NFX als NRPS registeren. Wat zouden jullie doen? Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar het NRPS, maar ben er nog niet helemaal over uit.. Of zie ik nog een interessant stamboek over het hoofd?


Als zuiver NF-fokker zou ik gaan voor het NRPS, denk dat daar meer kansen liggen dan bij het NF. Maar het NFX lijkt al weer meer van de grond te komen.

Annash
Blogger

Berichten: 26571
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 13:49

Super leuk om gisteren meerdere mensen uit dit topic te ontmoeten op de HK! Was een gezellig dagje, met als klap op de vuurpijl natuurlijk Milo van Quir die werd aangewezen. :):)

Dennis

Berichten: 31486
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:12

Ik had het gezien, gefeliciteerd Quir!
En de gene die Milo klaar gemaakt heeft had zijn eigen hengst ook aangewezen.

Ik ben met Clipmyhorse aan het knoeien, wil morgen waar mogelijk graag de NF keuring een beetje volgen, maar ben op kampioenschap. Op de PC krijg ik het voor elkaar om filmpjes af te spelen, maar op mijn telefoon niet.

Thuis nog maar ff op m'n tablet proberen, kijken of dat wel wil.

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:56

Leuk om even een handje geschud te hebben met wat mensen hier gisteren!

Gefeliciteerd Quir! Ik heb Milo helaas niet kunnen zien.

Onze hengst was helaas niet door. Te jeugdig nog, zoals wij ook al hadden zien aankomen :j . Helaas was hij uit de opfok vandaan niet in perfecte conditie, dus hij had wat in te halen en de HK kwam te vroeg.
Verder springt hij thuis echt super, maar hier was hij kennelijk net te veel onder de indruk om echt te laten zien wat hij in huis heeft.

Maar hij heeft een hoop geleerd. En wij hebben geleerd dat hij niet alleen thuis superlief, rustig en braaf is, maar op andere locatie ook gewoon zichzelf blijft. Zo'n fijn karakter, zo wil je ze allemaal <3 .

He'll be back :D .

Quir

Berichten: 17374
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 15:58

Dankjewel!

Jaa palomino power! <3
Afbeelding
Wel grappig want beide pony's zijn best wel verwant aan elkaar.

Maar echt een droom die uit komt en meteen bij twee stamboeken ook nog! Goedgekeurde Duitse rijpony bij Rheinland en aangewezen hengst bij het NRPS. En commentaar bij beide stamboeken alleen maar positief. En dat met mijn aller eerste zelf gefokte pony veulentje.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Clip my horse kan je gratis helaas alleen kijken op de laptop, telefoon en zo alleen met een abonnement.

Ik had m gezien gisteren LDRD! Inderdaad nog erg jeugdig, maar wel een fijne pony vond ik hem.

LDRD

Berichten: 9876
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:15

Het jeugdige gaat er vanzelf een af :+ .

Isa_Sofie

Berichten: 223
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 16:53

Bedankt voor jullie adviezen! Ga ik inderdaad voor het NRPS. Ik heb ook nog naar Duitse stamboeken gekeken, maar dat blijkt ook niet zomaar te kunnen. Wel als 3 jarige om dan aangeboden te worden voor de stamboekopname, maar niet om een Duits paspoort erbij te krijgen.

Kyrkelover Wat ontzettend jammer, zeker zo ver in het traject.. Maar wel fijn dat ze je niet voor niets hebben laten komen. Wil je hem nog wel als dekhengst inzetten? Of lekker voor sport gaan gebruiken?

Welkom SuperMinx! Wat super leuk zeg, al die stippels. Ben heel benieuwd naar de veulens van A New Story, dus extra leuk dat jij er 3 verwacht! Wat is de reden dat je voor hem hebt gekozen voor al je merries?

EllyC heerlijk zo met het veulen aan de voet! Heb je ze al wel eens gescheiden? Ik vind het een prachtig veulen.

Quir Van harte! Het is je ontzettend gegund, hij is ook echt wel heel ruig. Zeker het rondje nadat hij uit de ring kwam was echt heel gaaf O:)

lailapri Bijoznder.. Ik heb vanuit Duitsland (volgens mij, ga het nu gelijk checken) wel een dekbon ontvangen waarmee ik het veulen kan aanmelden.

LDRD ontzettend jammer. Maar, dat gaat wel echt een hele fijne sportpony worden, dat weet ik zeker! Heerlijk karakter en hele fijne uitstraling.

Ik vond het ontzettend leuk om een aantal van jullie te ontmoeten gisteren! Weer een hoop geleerd van iedereen. Zijn er nog mensen van plan om naar de New Forest keuring te gaan morgen? Ik zit nog een beetje te twijfelen..

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78569
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Kletstopic ponyfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-24 18:20

Gefeliciteerd Quir!

Jammer LDRD, maar je gaat het volgend jaar weer proberen?