Uitzoeken moederlijnen Duitse Rijpony's - bestaat er een database?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Uitzoeken moederlijnen Duitse Rijpony's - bestaat er een database?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 12:00

Hoi iedereen,

Geen idee of ik op de goede plek zit, leek me het meest logisch zo.

Ik probeer een aantal moederlijnen van Duitse hengsten uit te zoeken, maar dit blijkt moeilijker dan gedacht!

Weet iemand of er een database zoals bij KWPN en NRPS bestaat van Duitse rijponys?
Het is soms al moeilijk vinden waar ponys geregistreerd zijn, maar kan ook van die stamboeken weer geen database vinden.

Heb wel de Australische DRP database gevonden, maar kan bij een kleine steekproef al zien dat daar lang niet alles in staat. http://www.grppedigrees.com.au/pedpoint/pp_search.php

Het gaat mij om aantal nakomelingen (en welke) en eventuele sport- / fokprestaties. Via Rimondo en ClipMyHorse kan ik ook wel wat vinden, maar hoe weet ik of daar alles op staat?

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 12:08

Ik heb dit nog nooit kunnen ontdekken helaas. Erg moeilijk om relevante info bij elkaar te vinden en dan nog is het maar de vraag of de info compleet is.
Ik lees mee, wie weet is er iemand die wel iets gevonden heeft :D .

Zoek je info over een specifieke pony?

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 12:38

LDRD schreef:
Ik heb dit nog nooit kunnen ontdekken helaas. Erg moeilijk om relevante info bij elkaar te vinden en dan nog is het maar de vraag of de info compleet is.
Ik lees mee, wie weet is er iemand die wel iets gevonden heeft :D .

Zoek je info over een specifieke pony?


Ik ben nu bezig met de moederlijn van Dream Date. Heb ook Cosmopolitan op het lijstje staan om uit te zoeken en Davinci Du Bois, maar die laatste zal makkelijker gaan hoop ik :)

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:06

Dream Date, zo'n gave hengst vind ik dat! Vader van de moeder is Hesselteichs Golden Dream, echt ook een geweldig fokkende ponyhengst. Ik prijs mijzelf gelukkig met een merrie uit Golden Dream zijn moederlijn :j .

Heb je zelf een merrie die je wil dekken omdat je zo opzoek bent?

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitzoeken moederlijnen Duitse Rijpony's - bestaat er een database?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 13:11

Ik gebruik voor bloedvoering rimondo, maar voor nakomelingen checken is dat mogelijk niet compleet inderdaad.

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-22 15:54

LDRD schreef:
Dream Date, zo'n gave hengst vind ik dat! Vader van de moeder is Hesselteichs Golden Dream, echt ook een geweldig fokkende ponyhengst. Ik prijs mijzelf gelukkig met een merrie uit Golden Dream zijn moederlijn :j .

Heb je zelf een merrie die je wil dekken omdat je zo opzoek bent?


Ja ik heb een merrie van Gin Power!

Heb nu 3 jaar met een andere merrie gedekt met een Du Bois hengst en ook deze Gin Power merrie heeft vorig jaar een merrieveulen gebracht uit Cassanova du Bois. Helemaal niet ontevreden met de veulens die hieruit zijn gekomen (mijn laatste merrieveulen was kampioen op de late veulenkeuring *\o/* ) maar wil toch ook eens kijken wat er nog meer op de markt is nu de fokkerij voor mij iets serieuzer wordt.

@mooney ah beetje zelfde verhaal dus. Zonde he! Dan moet je ook nog de resultaten die daar staan vertalen naar een voor ons bekend niveau.

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Uitzoeken moederlijnen Duitse Rijpony's - bestaat er een database?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:12

Voor mij deed het prima dienst, ik heb geen fokkerij-ambities op af en toe wat voor eigen gebruik fokken. Ik vind het vooral leuk om erg ver in het verleden te gaan kijken en terug te lopen welke verschillende rassen en types zijn gebruikt en hoe dat elkaar heeft aangevuld. Daar kan je prima mee uit de voeten in rimondo.

Dream Date is trouwens leuk <3 Ik heb dit jaar een halfzusje van hem aangekocht, maar dan vanuit vaders kant (ze is van Dating AT).

hooffie
Berichten: 216
Geregistreerd: 29-05-12

Re: Uitzoeken moederlijnen Duitse Rijpony's - bestaat er een database?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-22 14:03

Inderdaad Rimondo en allbreedpedigree staat wel wat in, verder is het lastig.
Heb je ook al de nieuwe hengst gezien die sinds dit jaar aangeboden wordt van Du Bois? De duitse rijponyhengst Gin Fizz F, enorm mooi gefokt dus misschien voor jou ook nog zeer interessant

LDRD

Berichten: 9871
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 15:09

Ben wel benieuwd naar de Gin Power merrie, heb je een foto?
En hoe gaat het lijntje verder?

Zighenya

Berichten: 638
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Broek in Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:03

LDRD schreef:
Ben wel benieuwd naar de Gin Power merrie, heb je een foto?
En hoe gaat het lijntje verder?


Dit is de beste die ik voor handen heb.

Afbeelding

Ze is een Gin Power * Idzard uit een ster prestatiesport merrie * Jasper vd Hoppenhof. Haar stammoeder is Elsmir.