KWPN eerste bezichtiging live

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:03

De Geldersen komen over het algemeen ook niet bij de beste ruiters terecht, daarnaast zijn het jonge hengsten in een spannende omgeving. Ik zou er niet te snel over oordelen..hoe hard of zacht de mond is ligt echt aan de manier waarop ze gereden/ getraind worden en niet aan de dieren zelf.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 12:15

Elisa2 schreef:
De Geldersen komen over het algemeen ook niet bij de beste ruiters terecht, daarnaast zijn het jonge hengsten in een spannende omgeving. Ik zou er niet te snel over oordelen..hoe hard of zacht de mond is ligt echt aan de manier waarop ze gereden/ getraind worden en niet aan de dieren zelf.


Ja dat is soms ook wel waar hoor. Maar dan nog met flink aangesnoerde neusriem is gewoon jammer.
Afbeelding

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=620554AB

simpie94

Berichten: 836
Geregistreerd: 25-03-09
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:49

Earth schreef:
Elisa2 schreef:
De Geldersen komen over het algemeen ook niet bij de beste ruiters terecht, daarnaast zijn het jonge hengsten in een spannende omgeving. Ik zou er niet te snel over oordelen..hoe hard of zacht de mond is ligt echt aan de manier waarop ze gereden/ getraind worden en niet aan de dieren zelf.


Ja dat is soms ook wel waar hoor. Maar dan nog met flink aangesnoerde neusriem is gewoon jammer.
[ Afbeelding ]

https://scontent-ams4-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=620554AB


Deze werd heel bedroevend voorgesteld. Zoveel verzameling willen vragen kwam het paard totaal niet ten goede. Jammer want had wel wat van deze hengst verwacht.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 13:00

Ah zonde zeg. Het komt het paard zeker niet ten goede, echt zonde. Want het lijkt me inderdaad een heel mooi dier.

Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 15:56

Welke hengst is dit?

De foto's geven geen prettig beeld inderdaad..ik heb de Geldersen half bekeken.

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:03

@Elisa het is McKenzy

Ik kan de filmpjes niet zien (geen KWPN lidmaatschap) maar is het niet zo dat ze een jonkie van 4 "volwassen" probeerden te laten lopen terwijl dit paard er nog niet aan toe is? Bewegend beeld van hem vond ik tot nu toe juist hele fijne indruk geven en nu zoiets :?

Elisa2

Berichten: 37190
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 16:04

Dankjewel, ja zoiets zal het wel zijn..dat zie ik wel meer helaas in de hengstencompetitie's.

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 17:53

Ja bij de andere hengsten M-jaargang was er ook eentje die niet zo lekker werd voorgesteld. Maar ook eentje die wel fijn werd voorgesteld hoor.
Deze...


...werd echt veel fijner voorgesteld dan deze.


Nu vind ik de eerste hengst ook een stuk aansprekender en lijkt hij ook een stuk prettiger in zijn lijf te zitten. Ik kan me voorstellen dat ook dat invloed heeft. :j

Fly_high

Berichten: 3301
Geregistreerd: 01-09-20

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 18:07

Is die eerste Mexpression en tweede Markant? Of kijk ik verkeerd?

Die minder fijn lopende hengsten zijn in dit geval beide hele grote jongens (rond 175cm als ik me niet vergis),deze zijn echt erg uitdagend om correct te laten lopen op deze leeftijd. Zeker als men voor een plaatje gaat die op verzameling moet lijken... Ik zou dan iig niet al te snel conclusie trekken dat ze niet fijn in de mond zijn of wat tekortkomen qua karakter :o

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 18:15

Fly_high schreef:
Is die eerste Mexpression en tweede Markant? Of kijk ik verkeerd?

Die minder fijn lopende hengsten zijn in dit geval beide hele grote jongens (rond 175cm als ik me niet vergis),deze zijn echt erg uitdagend om correct te laten lopen op deze leeftijd. Zeker als men voor een plaatje gaat die op verzameling moet lijken... Ik zou dan iig niet al te snel conclusie trekken dat ze niet fijn in de mond zijn of wat tekortkomen qua karakter :o


Nee dat is misschien idd zo, maar toch zou ik dan eerder afhaken op een hengst. Laat ik het anders zeggen, ik zou op basis van dit soort beelden eerder voor de middelste hengst gaan dan voor die andere twee. Niet alleen qua bouw, maar ook qua rijbaarheid.
Maar hopelijk worden ze straks anders voorgesteld, zonder de druk erop...

Earth

Berichten: 7915
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: KWPN eerste bezichtiging live

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-22 14:04

Ook om te huilen, ik zag van de week filmpjes voorbij komen van de jonge hengsten competitie ofzo, man man dat was ook om te huilen hoor. In elkaar getrokken dieren, met een soort verzamelde draf, maar dan in 2 delen. Er wordt alleen maar gefocust op de zwaaiende benen, maar verder is ontspanning en correcte nageeflijkheid ver te zoeken. Echt belachelijk :n En dan nog mensen die zeggen 'oh wat lopen ze waanzinnig mooi!!'
Er valt nog genoeg te doen...