Opwaarts/neerwaarts exterieur

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 10:37

Knert schreef:
mavantos schreef:
Ik heb van het KWPN tijdens een cursus geleerd dat je in een soort vierkant moet kijken naar de romp. Als je een lijn trekt die hier wordt getrokken zijn de praktisch allemaal neerwaarts gebouwd.

Zo legt KWPN het zelf uit. Als je kijkt naar het voorbeeld met opwaartse romprichting dan zal die met de lijn die hier wordt getrokken nog steeds niet opwaarts zijn:
[ [url=m/GuvAPU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is de gehele powerpoint met betrekking tot het beoordelen van het exterieur. Die wordt gebruikt bij de cursus die wordt gegeven over exterieur beoordelen:
https://slideplayer.nl/slide/2918381/


Oké.. dit plaatje over die benen..
Voor mijn gevoel is de derde hetzelfde als de eerste. Maar dan verkleint in dezelfde verhouding


Heb ik een bril nodig? Of helpt iemand mij?


Dit topic gaat over de opwaartse/neerwaartse romprichting, dus je reactie is niet on-topic.

Het zijn getekende plaatjes, dus het zal niet op een echt paard gebaseerd zijn. Ik zie persoonlijk ook niet veel verschil, maar denk dat er niet echt een discussie nodig is over een kortbenig of langbenig paard. Dat is echt wel goed zichtbaar

Riviera87
Berichten: 417
Geregistreerd: 05-05-20

Re: Opwaarts/neerwaarts exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:25

Heel interessant, ik lees graag mee. Wat ik mij afvraag, hanteren alle stamboeken dezelfde graatmeter als het gaat over romprichting bepalen of is het in andere stamboeken minder een issue als bij bv het kwpn?

kimwilliam

Berichten: 1173
Geregistreerd: 04-04-19
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:35

ik ben erg benieuwd...
hoe is die van mij dan?

*foto is van een hoek van achteren iets genomen(kon geen betere vinden op dit moment)
Afbeelding

StalMelyn

Berichten: 2060
Geregistreerd: 05-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 11:39

Riviera87 schreef:
Heel interessant, ik lees graag mee. Wat ik mij afvraag, hanteren alle stamboeken dezelfde graatmeter als het gaat over romprichting bepalen of is het in andere stamboeken minder een issue als bij bv het kwpn?


Ik zat in het fokplan van het welsh te kijken maar daar staat het per lichaamsdeel beschreven. Dit betreft het fokplan voor de welsh rijpony

Afbeelding

Edit; bokt upload de foto wel heel slecht