Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:24


Anomien

Berichten: 7395
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:29

Thanx.. Idd leuke ruiter.

Nu zie ik die eerste draf film. Jee nu vallen die uitstekende benen mij nog meer op.

Nee deze hengst is het niet voor mij. Al was ik toch al niet onder de indruk van de kleur. Tis gewoon een haflinger kleur.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 22:37

Knert schreef:
Thanx.. Idd leuke ruiter.

Nu zie ik die eerste draf film. Jee nu vallen die uitstekende benen mij nog meer op.

Nee deze hengst is het niet voor mij. Al was ik toch al niet onder de indruk van de kleur. Tis gewoon een haflinger kleur.

Nou nee. Een haflinger is vos met flaxen, dit is een palomino, een creme verdunning van de basiskleur vos.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:14

Ach, smaken verschillen. Ik vind het wel een ruig dier, zeker onder het zadel. Al zeg ik wel eerlijk dat een groot deel van zijn charme zijn kleur is.

Ik hoop dat ie een paar goede merries mag dekken, want van mij mag er wel wat meer kleur in de paardensport.

Heel benieuwd hoe hij vererft.

petraaken

Berichten: 44210
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 18:28

Moderatoropmerking:
Er zijn berichten verwijderd omdat deze totaal offtopic waren en behoorlijk persoonlijk werden. Gelieve zich te beperken tot de hengst en zijn nakomelingen


Verder is dit topic naar F-AM verplaatst omdat het hier nu meer om de hengst zelf gaat.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15920
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:05

Evita_3 schreef:
Ach, smaken verschillen. Ik vind het wel een ruig dier, zeker onder het zadel. Al zeg ik wel eerlijk dat een groot deel van zijn charme zijn kleur is.

Ik hoop dat ie een paar goede merries mag dekken, want van mij mag er wel wat meer kleur in de paardensport.

Heel benieuwd hoe hij vererft.

Dan kun je misschien beter Edmundo gebruiken.

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:06

janderegelaa schreef:
Evita_3 schreef:
Ach, smaken verschillen. Ik vind het wel een ruig dier, zeker onder het zadel. Al zeg ik wel eerlijk dat een groot deel van zijn charme zijn kleur is.

Ik hoop dat ie een paar goede merries mag dekken, want van mij mag er wel wat meer kleur in de paardensport.

Heel benieuwd hoe hij vererft.

Dan kun je misschien beter Edmundo gebruiken.


Of een cremello hengst, weet je zeker dat er een kleurtje uitkomt. :j

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:27

Idd geen vaderdier, wel een goed dressuurpaard. Goede galop en stap, en kan echt wel zitten. Ben heel benieuwd wat Esmee er mee gaat doen, als ik die foto's van Hot Chocolate in piaffe zie word ik heel blij, dus ben benieuwd in hoeverre we dat bij Bosco gaan zien.

Overigens, een paard wat met 7 jaar PSG gaat lopen vind ik een goed dressuurpaard, al is het zeker geen paard wat 70% in de GP gaat lopen. Maar dan heb je een heeel goed dressuurpaard ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:37

Dat gaan zitten heb ik nog niet echt gezien op de filmpjes/foto's.

PSvanLot

Berichten: 10150
Geregistreerd: 12-03-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:41

_San87_ schreef:
Dat gaan zitten heb ik nog niet echt gezien op de filmpjes/foto's.


Dat heb ik ook nog niet voorbij zien komen.

Binau

Berichten: 1621
Geregistreerd: 07-09-09
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 19:53

Vind jij Edmundo beter dan Bosco Janderegela? Ik vind hem ook wel tof, maar die hals zou me tegen houden.

Hoogstwaarschijnlijk kies ik wanneer de tijd rijp is een hengst met een “normaal” kleurtje hoor, met mijn merrie heb ik al 50% kans op een verdunning. Maar vlak een gokje met een apart kleurtje in de hoop een cremello te fokken niet uit.

Op wat voor merrie ga jij hem gebruiken [***]?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15920
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 20:54

Evita_3 schreef:
Vind jij Edmundo beter dan Bosco Janderegela? Ik vind hem ook wel tof, maar die hals zou me tegen houden.

Hoogstwaarschijnlijk kies ik wanneer de tijd rijp is een hengst met een “normaal” kleurtje hoor, met mijn merrie heb ik al 50% kans op een verdunning. Maar vlak een gokje met een apart kleurtje in de hoop een cremello te fokken niet uit.

Op wat voor merrie ga jij hem gebruiken [***]?

Die hals van Edmundo is ook niet tof ik heb alleen het idee dat die erin gereden is. Ik zal niet zeggen dat geen enkel veulen dat heeft maar de meesten hebben wel een mooie hals.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:26

Evita_3 schreef:
Vind jij Edmundo beter dan Bosco Janderegela? Ik vind hem ook wel tof, maar die hals zou me tegen houden.

Hoogstwaarschijnlijk kies ik wanneer de tijd rijp is een hengst met een “normaal” kleurtje hoor, met mijn merrie heb ik al 50% kans op een verdunning. Maar vlak een gokje met een apart kleurtje in de hoop een cremello te fokken niet uit.

Op wat voor merrie ga jij hem gebruiken [***]?

Die hals is aanleg, maar volgens mij ook, zoals Jan zegt, erin gereden of toch op zijn minst erger gemaakt. Het filmpje dat ik van Edmundo heb gezien vind ik niet zo sympathiek gereden, heel kort en met de kin naar de borst, de hengst krijgt weinig ruimte. Misschien is dat inmiddels veranderd. Op het springfilmpje voor het verrichtingsonderzoek ziet het er alweer anders uit, meer lengte waardoor de hals echt wel mooier wordt. Aan de hand is zijn hals ook beter.

Edmundo zijn draf is iig vele malen beter dan die van Bosco en hij zit qua model ook beter in elkaar.

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:57

Als type paard zou ik Edmundo sowieso boven Bosco zetten, maar daar zit ook een groot deel smaak aan. Als je meer van het Gelderse/tuig type houd dan zit je met Edmundo veel beter, maar ik vind Bosco meer naar het dressuurtype neigen.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:07


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:10

[***] schreef:
Het type dat Edmundo fokt:

https://kwpn.tv/watch/9530

Geen lid van KWPN, dus dat filmpje is voor mij niet zichtbaar. Maar fijn dat iemand die een ander type fijner/mooier vindt er blijkbaar geen verstand van heeft volgens jou :). Jammer dat het meteen persoonlijk gemaakt moet worden.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:12

Dan snap ik niet wat je hier in het topic doet
Want de vraag is wie er met Bosco gaat dekken

En voor Bosco vs Edmundo hoef je alleen maar prestaties en moederlijn naast elkaar te leggen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:13

Edmundo werd aangehaald, dan mag daar toch wel op gereageerd worden en waarom de een de ene zou verkiezen boven de ander? Ik snap oprecht het probleem niet hier :)).

DreamGuide

Berichten: 2016
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:16

_San87_ schreef:
[***] schreef:
Het type dat Edmundo fokt:

https://kwpn.tv/watch/9530

Geen lid van KWPN, dus dat filmpje is voor mij niet zichtbaar. Maar fijn dat iemand die een ander type fijner/mooier vindt er blijkbaar geen verstand van heeft volgens jou :). Jammer dat het meteen persoonlijk gemaakt moet worden.


Dit filmpje staat ook op YouTube:
https://youtu.be/5OSIFdQNQTo

Ik vind het persoonlijk wel een leuk paard. Edmundo en Bosco zijn duidelijk hele andere paarden, dus iemand kan naar smaak kiezen welke hengst ze gebruiken. Tis maar net welke type je prefereert.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:43

Al die kleurtjes vind ik typisch iets voor pony’s. Ik zou nooit op kleur fokken en Bosco vind ik een hengst die kwa kleur en bouw pony-achtig aandoet. Er zijn zoveel betere te vinden :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15920
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:43

Dit is óók een Edmundo nakomeling:
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15920
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 11:50

En dit ook:
Afbeelding

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15920
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:09

Bosco is destijds wel Oldenburg gekeurd maar heeft zijn verrichting niet gelopen. Dus B papier bij het KWPN.
Daarna is hij AES Licensed wat ook een B papier is bij het KWPN. Pas als hij Approved is krijg je een A papier. En misschien is hij dat wel maar ik kan het nergens vinden. Ook niet op de site van het AES.

Je moet natuurlijk zelf weten met wie je dekt maar ik zou er wel een telefoontje aan wagen naar het AES als je een KWPN merrie wilt dekken. Het zou natuurlijk zuur zijn als je ontdekt dat je een B papier krijgt.

Qua sportprestatie zou hij wel voldoen om het Approved certificaat te krijgen. Maar nogmaals, nergens te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:20

Hij is goedgekeurd bij het NRPS en approved aes

Hoe vind je die halzen erop staAn dan Jan?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 26-04-20 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 12:23

Joman schreef:
Al die kleurtjes vind ik typisch iets voor pony’s. Ik zou nooit op kleur fokken en Bosco vind ik een hengst die kwa kleur en bouw pony-achtig aandoet. Er zijn zoveel betere te vinden :)


Oké doei :evaw: