Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:32

Ik vind dat pony achtige juist wel leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:36

Bosco stond gewoon goedgekeurd op zijn site, op Facebook, in diverse advertenties. Dat je dan hoog van de toren blaast dat hij niet goedgekeurd is klopt gewoon niet. Er werd ook geroepen dat hij niet op de NRPS Keuring was geweest, terwijl hij dat wel degelijk is, 1 klik en je vindt het.

Moonfish misschien reageer je zelf erg zuur

Echt interessante discussie vind ik het niet heb nog weinig constructiefs voorbij zien komen

En Jan ik bok sowieso niet elke dag, hoezo radiostilte. En als ik geen veulentopic plaats dan suggereer je dat ik dan wel een slecht veulen zal hebben, ook zielig gedrag, ik plaats zelden tot nooit veulentopics en dat zegt niks over de kwaliteit van mijn veulens.

En ik heb geen behoefte om iets ‘uit te vechten via pb’. Heb gemeld dat mijn merrie geïnsemineerd is, dat was tenslotte de insteek van dit topic, de nakomelingen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:43

[***] schreef:
Bosco stond gewoon goedgekeurd op zijn site, op Facebook, in diverse advertenties. Dat je dan hoog van de toren blaast dat hij niet goedgekeurd is klopt gewoon niet. Er werd ook geroepen dat hij niet op de NRPS Keuring was geweest, terwijl hij dat wel degelijk is, 1 klik en je vindt het.

Moonfish misschien reageer je zelf erg zuur

Echt interessante discussie vind ik het niet heb nog weinig constructiefs voorbij zien komen

En Jan ik bok sowieso niet elke dag, hoezo radiostilte. En als ik geen veulentopic plaats dan suggereer je dat ik dan wel een slecht veulen zal hebben, ook zielig gedrag, ik plaats zelden tot nooit veulentopics en dat zegt niks over de kwaliteit van mijn veulens.

En ik heb geen behoefte om iets ‘uit te vechten via pb’. Heb gemeld dat mijn merrie geïnsemineerd is, dat was tenslotte de insteek van dit topic, de nakomelingen

Op de site van het stamboek stond wat anders. Wat geloof je dan, de eigenaar of het stamboek.

Nu is het aangepast en is hij idd goedgekeurd. Voor de fokkers mooi :j.

Ik ben benieuwd naar nakomelingen.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:47

Oké.. [***]. Jij hebt ook het recht om niet altijd te moeten bokken. En nee niet de verplichting om wat te laten zien. Het is Inderdaad je volste recht.

Maar ik ervaar dit topic wel als interessant en opbouwend
Zullen we doorgaan?

Mag ik je oprecht wederom met Vriendelijke interesse vragen naar je 3 verwanten? Of heb je geen vertrouwen meer in mijn reacties?

Schone lei verder?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15939
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:04

[***] schreef:
Bosco stond gewoon goedgekeurd op zijn site, op Facebook, in diverse advertenties. Dat je dan hoog van de toren blaast dat hij niet goedgekeurd is klopt gewoon niet. Er werd ook geroepen dat hij niet op de NRPS Keuring was geweest, terwijl hij dat wel degelijk is, 1 klik en je vindt het.

Moonfish misschien reageer je zelf erg zuur

Echt interessante discussie vind ik het niet heb nog weinig constructiefs voorbij zien komen

En Jan ik bok sowieso niet elke dag, hoezo radiostilte. En als ik geen veulentopic plaats dan suggereer je dat ik dan wel een slecht veulen zal hebben, ook zielig gedrag, ik plaats zelden tot nooit veulentopics en dat zegt niks over de kwaliteit van mijn veulens.

En ik heb geen behoefte om iets ‘uit te vechten via pb’. Heb gemeld dat mijn merrie geïnsemineerd is, dat was tenslotte de insteek van dit topic, de nakomelingen

Hij was op de NRPS keuring, heb m zelfs gezien. Maar hij is daar niet goedgekeurd. Hij is gecertificeerd. Dan krijg je een deklimiet van een paar veulentjes en die willen ze dan eerst zien. Daarna beslissen ze over zijn goedkeuring.

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 19:15

Janne, je reageert op een oprecht geïntresseerd positief bericht als gestoken door een wesp.
En gelukkig ben ik niet de enige die dat ziet.
Hetzelfde met de term fokken en maak je maar geen zorgen om mijn veulen ohz?
Fokken is áltijd gokken, en je maakt echt van iets wat interessant is het onmogelijk om het leuk te houden.
Echt een gevalletje ik heb ermee geïnsemineerd en iedereen die het interessant vind met een maar, is de boeman in jou ogen.
Wie weet fok je een gouden knol met een super karakter die het gaat maken.
Ik ben nieuwsgierig, maar weet gelijk weer waarom ik je lang op foei heb gehad.
En nee ik reageerde nooit op jou maar ergerde me aan je reacties, zoals hier nu ook.
Misschien is een beetje geloven in de goede bedoelingen van de mens wel leuk. -O-

GabberGill

Berichten: 5938
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 02:49

Heus kan je iemand op foei zetten. Dat zou top zijn. Wist ik niet eens!


Maar inderdaad erg jammer de aanval terwijl deze dingen juist heel leuk zijn om tegenover elkaar te zitten met goede argumenten.

Iedereen hoopt op een geweldig veulen dat geloof ik gelijk, maar mensen mogen hun mening geven

GabberGill

Berichten: 5938
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 02:49

moonfish13 schreef:
Ik vind dat pony achtige juist wel leuk.

Dat heb ik nou ook heel erg!

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 08:37

courtjuh schreef:
Wat leuk al zoveel reactie! Ik heb zelf een enorme merrie met veel body dus ik zie dat wel goedkomen. Ze heeft wel een hengst nodig die de galop verbeterd en daarom is mijn keuze op deze hengst, goedkoper dan zijn vader, gevallen.

Dit is mijn merrie. Ze is 1.76 :)

[ [url=m/VA1DXB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a0BULc.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FhQkUA.png]Afbeelding[/url] ]


Zat zo eens terug te lezen. Maar ja.. wat een mooie merrie. Vind haar bovenlijn erg mooi.
Wat waren haar punten eigenlijk op de keuring?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:28

Wat is het een gezellig topic geworden. Leuk voor TS... :)

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 09:53

Dat komt omdat er soms aardig gepikeerd wordt gereageerd op de kritische noten die worden gemaakt. Het zou gek zijn als er louter positieve reacties zouden binnenstromen, bij welke hengst dan ook. En laten we eerlijk zijn, deze hengst heeft echt wel wat negatieve punten betreffende zijn exterieur. De vraag is in hoeverre deze minpunten doorgegeven gaat worden en/of gecompenseerd kan worden met zijn kwaliteiten. Maar ook dat geldt voor elke hengst.

Ik vind het een sympathiek paard in de ring die fijn wordt opgeleid en ik ben nieuwsgierig naar de veulens volgend jaar. Op mijn merries komt ie niet, daarvoor vind ik de minpunten te groot.

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:08

Laat ik beginnen met de opmerking dat ik geen fokker ben, geen fokker wil zijn. Dit gezegd hebbende; voor de gemiddelde ruiter/amazone, hoef je geen Totilas te hebben (of fokken). Die kan daar totaal niet mee omgaan.
Ik lees dit topic al heel lang mee omdat ik(Penny-leken opmerking) deze hengst een leuke pony in een paardenverpakking vind.
Hij loopt in mijn ogen netjes. Doet het goed in de sport.
Waar moet een hengst, om een gewoon gebruiksveulen te fokken, dan nog meer aan voldoen.
De uitleg van de bouw vind ik zeer interessant en lees ik graag. Maar stel nou dat ik en merrie heb (laten we Brix even merrie maken). 1.53 Duitse rijpony kort en rond gebouwd, leuke dressuur pony. Ik zou deze hengst wel zien zitten als ik een veulen uit mijn merrie zou willen fokken.
Ik wil niet naar de olympische spelen. Ik wil lekker dressuren, op een grote pony of klein paard waar ik niet iedere 5 minuten dreig af te vallen omdat hij zo heet en sensibel is dat ik er niet mee om kan gaan.
Er is vast een markt voor dit soort hengsten. Dat je hem (als geroutineerd fokker) niet ideaal vind, dat snap ik zelfs. Maar voor een H-T-K fokker, die een eigen veulen van zijn eigen merrie wil fokken? Jeetje, waar moet een hengst nog meer aan voldoen dan braaf, goed te rijden, niet te groot of te klein, leuk uiterlijk. Volgens mij is hier best markt voor. En wil je hem niet gebruiken, nou, dan niet. Even goede vrienden.
Fokkers, het is soms wel eens goed om met andere ogen naar iets te kijken.

VValar

Berichten: 6579
Geregistreerd: 05-07-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 10:20

Prima toch ook! Denk dat ie een super fijn karakter heeft en als ie soms nog zijn mooie kleurtje doorgeeft dan heb je dubbel winst.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15939
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:17

rien10 schreef:
Laat ik beginnen met de opmerking dat ik geen fokker ben, geen fokker wil zijn. Dit gezegd hebbende; voor de gemiddelde ruiter/amazone, hoef je geen Totilas te hebben (of fokken). Die kan daar totaal niet mee omgaan.
Ik lees dit topic al heel lang mee omdat ik(Penny-leken opmerking) deze hengst een leuke pony in een paardenverpakking vind.
Hij loopt in mijn ogen netjes. Doet het goed in de sport.
Waar moet een hengst, om een gewoon gebruiksveulen te fokken, dan nog meer aan voldoen.
De uitleg van de bouw vind ik zeer interessant en lees ik graag. Maar stel nou dat ik en merrie heb (laten we Brix even merrie maken). 1.53 Duitse rijpony kort en rond gebouwd, leuke dressuur pony. Ik zou deze hengst wel zien zitten als ik een veulen uit mijn merrie zou willen fokken.
Ik wil niet naar de olympische spelen. Ik wil lekker dressuren, op een grote pony of klein paard waar ik niet iedere 5 minuten dreig af te vallen omdat hij zo heet en sensibel is dat ik er niet mee om kan gaan.
Er is vast een markt voor dit soort hengsten. Dat je hem (als geroutineerd fokker) niet ideaal vind, dat snap ik zelfs. Maar voor een H-T-K fokker, die een eigen veulen van zijn eigen merrie wil fokken? Jeetje, waar moet een hengst nog meer aan voldoen dan braaf, goed te rijden, niet te groot of te klein, leuk uiterlijk. Volgens mij is hier best markt voor. En wil je hem niet gebruiken, nou, dan niet. Even goede vrienden.
Fokkers, het is soms wel eens goed om met andere ogen naar iets te kijken.

Maar nu wordt deze hengst gereden door een amazone die dat echt heel goed kan. Met zijn exterieurtechnische tekortkomingen voorzie ik dat een amateurruiter daar in no time peesblessures aan rijdt.

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:34

Daar heb je een punt Janderegelaar. Zo had ik het nog niet bekeken.
Maar een amazone als ik heeft ook niks aan zo'n bloederige OOzeven zoon of dochter, of een Totilas of iets dergelijks. Ik moet een vergevingsgezind dier hebben. Als voorbeeld: Een keer te hard of niet op tijd met een hulp inkomen moet niet uitmonden in er af liggen. Daar ben ik te oud voor :D


Ik zie trouwens in mijn omgeving zat prachtig gefokte, zeer getalenteerde paarden die door matige amazone's binnen de 6 jaar naar de ratsmodee geholpen worden. Echt, meerdere malen gezien. Paard en ruiter moeten bij elkaar passen.

Ik ben blij met mijn Duitse Rijpony. Robuust dier.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 13:40

Knert schreef:
courtjuh schreef:
Wat leuk al zoveel reactie! Ik heb zelf een enorme merrie met veel body dus ik zie dat wel goedkomen. Ze heeft wel een hengst nodig die de galop verbeterd en daarom is mijn keuze op deze hengst, goedkoper dan zijn vader, gevallen.

Dit is mijn merrie. Ze is 1.76 :)

[ [url=m/VA1DXB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/a0BULc.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FhQkUA.png]Afbeelding[/url] ]


Zat zo eens terug te lezen. Maar ja.. wat een mooie merrie. Vind haar bovenlijn erg mooi.
Wat waren haar punten eigenlijk op de keuring?


Voor wie het nog meer interessant vind heb ik het keuringsformulier geupload! Met daar onder de keuringsfoto’s dus het moment dat ze is beoordeeld.


Afbeelding

Ik kreeg hem er niet helemaal op. Voor de duidelijkheid de linker 3 en rechter 3 bolletjes staan voor sterk aanwezig. En de middelste 3 staan voor gemiddeld

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ps. Nu kunnen jullie weer los :') maar wel aardig svp :j

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15939
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 13:58

Wat ik echt jammer vind is dat die ongelijke verzenen haar misschien wel de ster gekost hebben terwijl de hoefsmid dat best kan fixen voor die tijd. En ook jammer dat de persoon die haar klaar gemaakt heeft je er niet op gewezen heeft. Ongelijke voeten worden nooit ster.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:03

janderegelaa schreef:
Maar nu wordt deze hengst gereden door een amazone die dat echt heel goed kan. Met zijn exterieurtechnische tekortkomingen voorzie ik dat een amateurruiter daar in no time peesblessures aan rijdt.

Deze zou wel eens een stuk minder snel die peesblessure kunnen hebben door een amateurruiter, dan die "perfecte plaatjes" van tegenwoordig.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15939
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:26

Ayasha schreef:
janderegelaa schreef:
Maar nu wordt deze hengst gereden door een amazone die dat echt heel goed kan. Met zijn exterieurtechnische tekortkomingen voorzie ik dat een amateurruiter daar in no time peesblessures aan rijdt.

Deze zou wel eens een stuk minder snel die peesblessure kunnen hebben door een amateurruiter, dan die "perfecte plaatjes" van tegenwoordig.

Ondanks het extra gewicht op de voorhand? Waarom denk je dat?

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:32

Het lijkt erop, nogmaals, ik ben een fok leek, dat al die "perfecte" bloederige paarden van glas gemaakt zijn. Om de haverklap een peesblessure en jong aan gort gereden. Ik heb het dan over super gefokte, getalenteerde paarden die niet bij topruiters terecht komen. Dus gewoon, bij de hobby dressuur ruiter met een goed gevulde portemonnee.
Geef mij maar iets met minder talent die gewoon 24 bij mij kan worden. Heb ik persoonlijk veel meer lol aan.

courtjuh
Berichten: 1129
Geregistreerd: 13-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-20 14:34

Mijn merrie heeft nou eenmaal ongelijke voeten voor helaas. Dusdanig verschil dat de hoefsmid dit niet helemaal weg kan werken. Hier hebben we uiteraard alles aan gedaan.

Haar dochter heeft het een beetje. Dat is nu niet meer te zien door kundig werk van de hoefsmid.

En die gaat in Juli naar de keuring
Laatst bijgewerkt door courtjuh op 22-05-20 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15939
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:36

rien10 schreef:
Het lijkt erop, nogmaals, ik ben een fok leek, dat al die "perfecte" bloederige paarden van glas gemaakt zijn. Om de haverklap een peesblessure en jong aan gort gereden. Ik heb het dan over super gefokte, getalenteerde paarden die niet bij topruiters terecht komen. Dus gewoon, bij de hobby dressuur ruiter met een goed gevulde portemonnee.
Geef mij maar iets met minder talent die gewoon 24 bij mij kan worden. Heb ik persoonlijk veel meer lol aan.

Vraag jezelf af waarom die superfokte paarden bij goede ruiters veel minder vaak een peesblessure hebben.

En waarom een ijzersterke haflinger of fjord bij een amateur óók peesblessures krijgen ;)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15939
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:38

courtjuh schreef:
Mijn merrie heeft nou eenmaal ongelijke voeten voor helaas. Dusdanig verschil dat de hoefsmid dit niet helemaal weg kan werken. Hier hebben we uiteraard alles aan gedaan.

Ok, daar ben ik het eigenlijk niet mee eens in dit geval maar laten we de discussie niet aangaan.

De persoon die haar klaargemaakt heeft had je er wel op moeten wijzen dat ze nooit ster wordt hiermee. Dat vind ik jammer, klaarmaken kost echt geld.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:45

janderegelaa schreef:
rien10 schreef:
Het lijkt erop, nogmaals, ik ben een fok leek, dat al die "perfecte" bloederige paarden van glas gemaakt zijn. Om de haverklap een peesblessure en jong aan gort gereden. Ik heb het dan over super gefokte, getalenteerde paarden die niet bij topruiters terecht komen. Dus gewoon, bij de hobby dressuur ruiter met een goed gevulde portemonnee.
Geef mij maar iets met minder talent die gewoon 24 bij mij kan worden. Heb ik persoonlijk veel meer lol aan.

Vraag jezelf af waarom die superfokte paarden bij goede ruiters veel minder vaak een peesblessure hebben.

En waarom een ijzersterke haflinger of fjord bij een amateur óók peesblessures krijgen ;)


Omdat de ruiter vandaag de dag minder goed kan rijden dan ze denken. Bijzet en sporen goed worden verkocht in winkels

Vroeger moest je harder werken als ruiter. Betere basis. Nu komt men standaard met een spoortje aan. Ja prima jouw paard. Maar als ik ze eens vraag waarom ze een spoor omhebben is het antwoord toch altijd ‘hem voorwaarts te houden’
Leer eens goed rijden, denk ik dan.

De ruiter van tegenwoordig is in mijn ogen niet beter dan vroeger. Slechter zelfs. Ondanks alle kennis die we inmiddels meer in huis hebben. Tegenwoordig koop je gewoon een naar bitje en dan wil die kop ook in de Krul. En dan maar klagen dat ie snel kreupel is...

rien10
Berichten: 14809
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-20 14:58

Je hoeft met niet te overtuigen Janderegelaar. Ik zie het precies zo; veel mensen rijden een paard stuk.
En ik ben het met Knert eens, veel ruiters en amazone's overschatten zichzelf. Kopen een TE getalenteerd paard, en denken dat ze met trucen en trekken in het ZZ-Z komen.

Wat ik ook opvallend vind, 30 jaar geleden waren veel paarden dampig, konden naar de slager. 20 jaar geleden was het HKO, nu zijn het peesblessures. Fokken, trainen, management; het is allemaal aan verandering onderhevig.

Jeetje, :D Wat dit topic allemaal naar boven brengt he?