Hengst Bosco v. Benicio

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:09

MarjanB schreef:
Je hoort tegenwoordig ook vaak zat over jonge paarden met zwakke pezen en aanhechtingen. Dat hoor je niet rondom het fokbeleid, die “ouderwetse” types houden het beter vol en zijn vaak functioneler door hun karakter.

Mijn merrie, remiro x rubiquill is 12 en 164 hoog. laatst zei de dierenarts nog dit paard is zo mooi hard en sterk op de benen waren dat er maar meer. Tja ze is wat lang en niet opwaarts maar zo werkbaar dat ze op dr 8e klaar was voor het zzl en dikke punten liep (alleen hadden dr eigenaren even vergeten dat zo’n paard ook onderhoud nodig heeft)

T is dat ik dr nog niet wil laten dekken, al ziet ze er nu wel drachtig uit :+
[ [url=m/uEEwsd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind dat ‘niet’ opwaarts ook wel meevallen hoor. Leuke merrie met een buikje
Maar dit is toch de merrie die je als opknapper kreeg?

MarjanB

Berichten: 16589
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 22:26

Knert schreef:
MarjanB schreef:
Je hoort tegenwoordig ook vaak zat over jonge paarden met zwakke pezen en aanhechtingen. Dat hoor je niet rondom het fokbeleid, die “ouderwetse” types houden het beter vol en zijn vaak functioneler door hun karakter.

Mijn merrie, remiro x rubiquill is 12 en 164 hoog. laatst zei de dierenarts nog dit paard is zo mooi hard en sterk op de benen waren dat er maar meer. Tja ze is wat lang en niet opwaarts maar zo werkbaar dat ze op dr 8e klaar was voor het zzl en dikke punten liep (alleen hadden dr eigenaren even vergeten dat zo’n paard ook onderhoud nodig heeft)

T is dat ik dr nog niet wil laten dekken, al ziet ze er nu wel drachtig uit :+
[ [url=m/uEEwsd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Vind dat ‘niet’ opwaarts ook wel meevallen hoor. Leuke merrie met een buikje
Maar dit is toch de merrie die je als opknapper kreeg?


Jup dit is m’n project :)

Laylah2002

Berichten: 1238
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 23:33

Hoe groot is hij?

GabberGill

Berichten: 5941
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 02:11

Wel of niet een vaderdier ga ik me niet over uiten. Ik snap mensen die er negatief naar kijken, maar ik waardeer de mensen die het verhaal aan durven te gaan met hem als vaderdier!

Ik ben namelijk erg benieuwd wat hij gaat doen in de fokkerij. Als mensen met een correcte merrie komen en ook gewoon goed doordacht hebben over hoe en wat ben ik helemaal in voor een nakomeling van hem!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15940
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 10:16

GabberGill schreef:
Wel of niet een vaderdier ga ik me niet over uiten. Ik snap mensen die er negatief naar kijken, maar ik waardeer de mensen die het verhaal aan durven te gaan met hem als vaderdier!

Ik ben namelijk erg benieuwd wat hij gaat doen in de fokkerij. Als mensen met een correcte merrie komen en ook gewoon goed doordacht hebben over hoe en wat ben ik helemaal in voor een nakomeling van hem!

Ik zie dat toch anders. Moeders vader heeft het niet kunnen verbeteren want zijn moeder heeft het ook. Zijn vader heeft het ook niet kunnen verbeteren. Het zit waarschijnlijk echt verankerd in die stam. En het zijn toch goede hengsten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:06

Mijn merrie is ook geïnsemineerd met Bosco
Ik ben benieuwd denk dat het een hele mooie combi is qua karakter, bloedspreiding, model en kleur. En met de goede dingen die hij onder het zadel laat zien denk ik dat het sowieso een fijn sportpaard gaat brengen, ongeacht de kleur.
De goede dingen die hij laat zien zijn dankzij zijn model en niet ondanks. Ik vind het persoonlijk niet echt een verassing dat de giraffe types niet sluiten kunnen en moeite hebben met de oefeningen en richt me daar in de fokkerij dus ook niet op.

Heb al 3 beste nakomelingen uit de moederlijn van Bosco, past goed bij mijn type merries. Bijna dagelijks krijg ik de vraag of ze te koop zijn en honderden positieve berichten dus dat zal ook de constante stroom van gal spuwen hier in het topic wel verklaren.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:10

Gal spuwen? Waar lees jij dat?
Mening hebben mag in dit land. Overal lees ik onderbouwde meningen in het voor- en nadeel.
Gal spuwen heb ik hier persoonlijk niet gelezen.

Maar goed.
Wel erg Leuk dat je zoveel positieve reacties krijgt.. dat is als eigenaar altijd een compliment.

Ik ben erg benieuwd naar die drie uit de moederlijn.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:15

Dat lees ik in het hele topic, ook van jou
Zelfs tot zover dat hij niet goedgekeurd zou zijn

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:17

Dat zijn onderbouwde persoonlijke meningen.
Dat ik een keer een vergissing kan begaan oké, ben een mens.

Gal spuwen is echt wat anders.
Dat jij persoonlijke sneers uitdeelt is zeker wel volwassen? Dat Zelfs de mods je sneer verwijderd hebben. Jij had toch commentaar op mijn fjord en ruiter ( wat ik het niet was)? En je gaf nog een andere persoonlijke sneer. Ook verwijderd.

Das is erg volwassen.
Je moet een ander niet aanspreken op waar je zelf niet vies van bent.
Laatst bijgewerkt door Anomien op 21-05-20 13:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:18

Daar ben ik het wel met janne eens. Ik ben zelf ook niet heel positief als dekhengst maar dit topic komt aardig op gal spuwen neer

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:21

Jester_ schreef:
Daar ben ik het wel met janne eens. Ik ben zelf ook niet heel positief als dekhengst maar dit topic komt aardig op gal spuwen neer


Het blijft een discussie forum.

Klopt je tweede zin wel? Denk een typefout?
Moet ik het lezen dat je de hengst niet heel positief vindt?

Jester_

Berichten: 12289
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:22

Als dekhengst niet nee. Maar ik vind het wel een goed sportpaard. Imo klopt de zin wel :+

Maar als je hem nou niks vind hoef je dat niet continue hier te herhalen toch?

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:24

Oh ja sorry ik las het verkeerd. Je zin schrijft dat je een dekhengst bent :+
Nee, het is een discussie Die onderbouwd wordt.
Ben wel nog steeds nieuwsgierig naar familie van hem.

En op een pony merrie zou ik hem mogelijk interessant vinden, zoals ik ook schreef

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 13:56

[***] schreef:
Dat lees ik in het hele topic, ook van jou
Zelfs tot zover dat hij niet goedgekeurd zou zijn

Is ie ook niet, dacht ik. Alleen licensed. Maar ik weet niet hoe up to date het AES is.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:03

_San87_ schreef:
[***] schreef:
Dat lees ik in het hele topic, ook van jou
Zelfs tot zover dat hij niet goedgekeurd zou zijn

Is ie ook niet, dacht ik. Alleen licensed. Maar ik weet niet hoe up to date het AES is.


Ik had later begrepen van [***] dat dat wel het geval was, via een post uit Facebook.
Maar dat AES het waarschijnlijk nog niet heeft verwerkt. Verwoord ik dat goed [***]?

Als dat zo is. Dan heb ik het dus fout. Maar als AES dat nog niet heeft verwerkt dan was dat geen gal spuwen maar een vergissing op niet bijgewerkte informatie. Dat is toch niet heel gemeen van mij?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15940
Geregistreerd: 10-01-06

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:23

Ik heb het net nagekeken en in tegenstelling tot vorige keer staat hij nu wel als approved in de database van het AES (is er toch een eigenaar die meeleest), wat ook volkomen terecht is gezien zijn sportniveau.

Maar ben heel benieuwd naar het veulentje van Janne. Daar komt vast wel een topic over tzt. En zo niet, dan weten we het ook. En ik hoef mijn gelijk niet hoor, ik hoop voor iedereen op een superveulen.

Anomien

Berichten: 7425
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:28

Ja zo zie ik het ook.
En straks zijn wij misschien wel diegene de het veulen van janne het mooiste vinden. Je weet het nooit. Kijk uit naar de foto’s.
Maar ook naar die drie paarden uit dezelfde lijn.

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:38

Als hij goedgekeurd is, is het ook wel zo netjes van het AES dat up to date te hebben.
Zo’n database is er zodat je dingen kunt nakijken en dan vind ik het logisch dat je van die informatie uit gaat.
Maar als eigenaar baal je wel als je hengst goedgekeurd is maar men zo denkt van niet.
Ik vind hem ook niet bijzonder maar die perfecte paarden waar niemand qua karakter wat mee kan is ook niet zo’n geweldige trend. :+
Dus ook ik ben erg benieuwd wat eruit komt!
Ik vind het wel wat hebben deze gok, had de hengst niet makkelijk geweest qua karakter had ik gedacht ik vind het niks.
Maar karakter is misschien nog wel belangrijker dan prachtige lange stelten en perfecte bouw.
Met een perfect paard met russische handleiding moet je overweg kunnen, dat kan 95% niet.
Dus wat is dat dan waard..
Hopelijk komt er een heel mooi veulen uit met een fijn karakter, waar Janne veel plezier van gaat hebben.
Ik vind het wel een stoere gok, al blijf ik erbij dat ik hem niet geweldig gebouwd vind en twijfel of de kleur niet de doorslag gaf.
Maar hij doet het allemaal wel, qua sportprestaties.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58048
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:44

Waarom zou kleur de doorslag niet mogen geven?

Waarom zijn al die sportpaarden bruin, donkerbruin of zwart en hier en daar een vos? Vast niet omdat er totaal niet op kleur gelet wordt.

Als je mij de perfecte dekhengst geeft die schimmel is, gebruik ik hem ook niet. Ik wil geen schimmel. Ik moet er uiteindelijk ook naar kijken. Sterker nog; Procentueel al ik er vaker naar kijken dan dat ik er op zit. Dus liever ietsje minder talent en fijn in de kop en een leuke kleur dan talentvol maar een kleur die me niet aan staat.

Een goed paard heeft geen kleur wordt vrolijk geroepen terwijl het verdacht toevallig is hoeveel "goede paarden" dezelfde kleur hebben. :+

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 14:58

Nah ik zou niet met deze hengst dekken hoor als het karakter en de kleur niet zo zou zijn.
Maar anderzijds, als je niet begint met fokken van dressuurkanonnen met kleur kom je er ook nooit.
Rome is niet in één dag gebouwd.
Als totilas een cremello geweest was hadden we nu minder zwarte en bruine paarden denk ik. :+
En een schimmel zou ik ook niet willen nee, wat een werk zeg. :')

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:17

Moonfish waarom zeg je dat ik een gok neem? Ik neem al mijn fokkerijbesluiten weloverwogen daar zit geen gok bij

Jan: het wordt zielig van al je aannames van wie er meeleest en waarom iemand wel of niet een topic zou openen. Je bent gewoon slecht geïnformeerd, zijn goedkeuring is overal gewoon open en bloot te vinden

moonfish13
Berichten: 18252
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:31

Fokken is toch altijd gokken?
Hier hadden ze Toto jr op een groffe best grote merrie, en hadden verwacht dat het veulen zo wel maat zou krijgen.
Nou tis toch een kleintje gebleven en ook niet breed, terwijl de merrie echt een tank was.
Ik ben bij jou veulen vooral benieuwd hoe het voorbeen en takt gaat zijn onder zadel.
Geen idee of dat erin gereden is of dat Bosco dat van zichzelf heeft, dat stekerige in draf.

Anoniem

Re: Hengst Bosco v. Benicio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:37

Toto verkleind dus verwachten dat je dan maat krijgt is geen gok maar iets anders

En je hoeft je niet druk te maken over hoe mijn eventuele veulen is onder het zadel hoor.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:39

[***] schreef:
Moonfish waarom zeg je dat ik een gok neem? Ik neem al mijn fokkerijbesluiten weloverwogen daar zit geen gok bij

Jan: het wordt zielig van al je aannames van wie er meeleest en waarom iemand wel of niet een topic zou openen. Je bent gewoon slecht geïnformeerd, zijn goedkeuring is overal gewoon open en bloot te vinden

Toen ik het opzocht stond hij op licensed, dus ja...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 15:40

moonfish13 schreef:
Fokken is toch altijd gokken?
Hier hadden ze Toto jr op een groffe best grote merrie, en hadden verwacht dat het veulen zo wel maat zou krijgen.
Nou tis toch een kleintje gebleven en ook niet breed, terwijl de merrie echt een tank was.
Ik ben bij jou veulen vooral benieuwd hoe het voorbeen en takt gaat zijn onder zadel.
Geen idee of dat erin gereden is of dat Bosco dat van zichzelf heeft, dat stekerige in draf.

Heeft ie van zichzelf. Op filmpjes van hem als veulen zie je het ook.