Topic voor springpaardenfokkerij

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Julia
Berichten: 24744
Geregistreerd: 22-02-06

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:17

Dat hartje en die oortjes <3 Heel mooi merrietje!

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:38

Wat een dotje!! <3

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 13:55

gefeliciteerd Iorr!

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:32

Prachtig Lorrr!!

Waar is de finale?

Iorrr

Berichten: 4047
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 14:33

Staphorst Dinsdag aanstaande :) Net even nieuwe witte rijbroek besteld, die ben ik kwijt… haha

Pantykous

Berichten: 10496
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 15:28

Gefeliciteerd Iorrr! Ook met de rest van het spul, gaat lekker :j

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:46

Ik ben er bijna uit voor mijn keuze dit jaar. Quintania (For Romance x Gribaldi maar geweldig springen) gaat bij Qanthago van t huka.

Nu heb ik nog een merrie die ik mag lenen van een vriendin. Merrie zelf is een Crownford en komt uit Ramina (Elanville). De merrie zelf is niet zadelmak door een peesblessure die ze opliep als jong paard. Ramina heeft 1m45 gesprongen en Crownford 1m50. Ik heb verder nog geen informatie van deze merrie behalve dat ze 2x een Jaguar van paemel gaf (de oudste is nu onder het zadel en laat een heel goede sprong zien) en 1x een Cicero. Ik ben dus op zoek naar een hengst die bij deze bloedlijn past (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2093261/cricket)

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:29

Leuk lightning! Quanthago is een leuke hengst!!

Heb je een foto van de merrie?
Jaguar maakt ze heel bloederig in type.heb er zelf eentje gehad... Zon mooi paard. Maar was altijd zo bang :(

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:48

Merrie komt morgen aan vanuit Zwitserland dus dan kan ik foto maken

MizzMontana

Berichten: 5689
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:49

Gefeliciteerd iorrrr, prachtig veulen. Fijn ook dat de jonkies het zo goed doen.

Is het nog gelukt met je birthalarm installeren?

Iorrr

Berichten: 4047
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:56

Nee hij is terug naar Agradi. Hij was gewoon niet re programmeren/ defect. Gelukkig ben ik zelf ook niet helemaal gek en hebben we het veulen dus niet gemist :D

Iorrr

Berichten: 4047
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Dalfsen

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 07:58

Ik ben benieuwd Lightning!

Wij gaan de Baloubet dekken met Allstar.. de Goodtimes en de Numero Uno heb ik echt nog geen idee van. Misschien laat ik de Uno ook wel: 2-6 pas uitgeteld….

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 08:03

Iorrr schreef:
Nee hij is terug naar Agradi. Hij was gewoon niet re programmeren/ defect. Gelukkig ben ik zelf ook niet helemaal gek en hebben we het veulen dus niet gemist :D


Gelukkig niet *\%/*
Wij hadden 2 jaar geleden eentje gekocht... Dat ding ging om de haverklap af... Bleek ook niet helemaal goed. Die is toen terug gestuurd naar de fabriek

Zoek voor 1 merrie nog een hengst.. Zoek een hengst die bewezen/commercieel is. Langgelijnd. Goede galop. Veel souplesse. Mag wel wat bot hebben aangezien de merrie bloederig is en fokt.

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:33

Lightninggg schreef:
Ik ben er bijna uit voor mijn keuze dit jaar. Quintania (For Romance x Gribaldi maar geweldig springen) gaat bij Qanthago van t huka.

Nu heb ik nog een merrie die ik mag lenen van een vriendin. Merrie zelf is een Crownford en komt uit Ramina (Elanville). De merrie zelf is niet zadelmak door een peesblessure die ze opliep als jong paard. Ramina heeft 1m45 gesprongen en Crownford 1m50. Ik heb verder nog geen informatie van deze merrie behalve dat ze 2x een Jaguar van paemel gaf (de oudste is nu onder het zadel en laat een heel goede sprong zien) en 1x een Cicero. Ik ben dus op zoek naar een hengst die bij deze bloedlijn past (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2093261/cricket)


Hij heeft gewoon ook een ontzettend goed karakter (ken hem van redelijk dicht bij) :j

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:36

Kans is groot dat ik hier Contagio gebruik op de Uno :)
De andere merrie maar is eerst afwachten wat die dit jaar geeft (al ontzettend veel pech met haar gehad).

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 15:49

Umeo schreef:
Lightninggg schreef:
Ik ben er bijna uit voor mijn keuze dit jaar. Quintania (For Romance x Gribaldi maar geweldig springen) gaat bij Qanthago van t huka.

Nu heb ik nog een merrie die ik mag lenen van een vriendin. Merrie zelf is een Crownford en komt uit Ramina (Elanville). De merrie zelf is niet zadelmak door een peesblessure die ze opliep als jong paard. Ramina heeft 1m45 gesprongen en Crownford 1m50. Ik heb verder nog geen informatie van deze merrie behalve dat ze 2x een Jaguar van paemel gaf (de oudste is nu onder het zadel en laat een heel goede sprong zien) en 1x een Cicero. Ik ben dus op zoek naar een hengst die bij deze bloedlijn past (https://www.horsetelex.nl/horses/pedigree/2093261/cricket)


Hij heeft gewoon ook een ontzettend goed karakter (ken hem van redelijk dicht bij) :j


Ja, daarvoor vertrouw ik volledig op zijn fokker ;) Moet wel zeggen dat hij mij 2 jaar geleden al positief opviel maar had er toen geen merrie voor. Binnen een maandje verwacht ik trouwens een Chillax willi van t huka :j

De Crownford merrie gaat waarschijnlijk bij O Nothing else dutch es. Wij zitten eigenlijk meer in de eventingsport dus vandaar de keuze voor deze jonge hengst

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 15:48

Na veel vertraging is onze nieuwe merrie dan eindelijk gearriveerd. Veel vermagerd door de stress maar verder in goede gezondheid. Vandaag laat ik haar nog binnen staan maar hopelijk kan ze morgen al naar buiten
Afbeelding

Dmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 17:51

Hallo allemaal
Aan welke hengsten (vanaf 8 jaar) denken jullie bij volgende merrie?
De merrie is een Diamant De Semilly x Darco. Ze is lang en zwaarder gebouwd, heeft een wekere rug, staat vooraan een beetje toontredend en achteraan een beetje sabelbenig en is week gekoot.
Ze heeft zelf 150 gesprongen en kan een hengst gebruiken die zeer werkwillig is en alles over heeft om over de sprong te gaan. Zelf was ze ook niet de simpelste in de mond, dus een hengst die gemakkelijk te rijden is. Ze heeft voldoende bloed.
We hebben reeds veulens uit haar van For Pleasure, Toulon, Untouchable, Aganix en Conthargos. Hadden allemaal correct exterieur, wel ook allemaal weker in rug.

Dus een hengst die zeer werkwillig is en kan verbeter op vlak van exterieur.
Wij doen embryospoelingen, dus vers of diepvries.
Laat jullie gaan!

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:43

Lightninggg schreef:
Na veel vertraging is onze nieuwe merrie dan eindelijk gearriveerd. Veel vermagerd door de stress maar verder in goede gezondheid. Vandaag laat ik haar nog binnen staan maar hopelijk kan ze morgen al naar buiten
[ [url=m/mYSXCd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mooie merrie! Kun je veel kanten mee qua hengsten denk ik

Lightninggg

Berichten: 610
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 19:49

Ook suggesties? Ik rij zelf vooral eventing en wil dan ook een hengst gebruiken die ook voor de eventing fijne paarden kan voortbrengen. Denk dus dat een hengst met veel bloed wel handig is en natuurlijk een langer voorbeen. Momenteel ligt mijn keuze bij O Nothing Else dutch (Odilon x Roven XX) maar ik sta open voor extra suggesties

Revali

Berichten: 1204
Geregistreerd: 22-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 20:55

Ik zit niet zo in de eventing, maar bij ons is V.leut extreem goed gelukt. Veel bloed in type en doen en laten(op een iets ouderwetse merrie)
En ik dacht direct aan Le Quornet. maakt ze bloederig met lange benen

Umeo
Berichten: 2245
Geregistreerd: 16-11-06
Woonplaats: Limburg-België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 21:21

Dmk schreef:
Hallo allemaal
Aan welke hengsten (vanaf 8 jaar) denken jullie bij volgende merrie?
De merrie is een Diamant De Semilly x Darco. Ze is lang en zwaarder gebouwd, heeft een wekere rug, staat vooraan een beetje toontredend en achteraan een beetje sabelbenig en is week gekoot.
Ze heeft zelf 150 gesprongen en kan een hengst gebruiken die zeer werkwillig is en alles over heeft om over de sprong te gaan. Zelf was ze ook niet de simpelste in de mond, dus een hengst die gemakkelijk te rijden is. Ze heeft voldoende bloed.
We hebben reeds veulens uit haar van For Pleasure, Toulon, Untouchable, Aganix en Conthargos. Hadden allemaal correct exterieur, wel ook allemaal weker in rug.

Dus een hengst die zeer werkwillig is en kan verbeter op vlak van exterieur.
Wij doen embryospoelingen, dus vers of diepvries.
Laat jullie gaan!


Ik vind Contagio wel een optie op het eerste zicht.

lexa

Berichten: 748
Geregistreerd: 17-09-07
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 22:55

Contagio zou denk ik wel passen!

Charisma

Berichten: 2084
Geregistreerd: 07-07-08
Woonplaats: Limburg, België

Re: Topic voor springpaardenfokkerij

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-22 23:02

Contagio geeft wel veel bloed mee...weet niet of je dat wil aangezien je zegt dat ze genoeg bloed heeft. Wil je bloed erbij in Contagio idd een goede keus. :)

Dmk
Berichten: 8
Geregistreerd: 24-06-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-22 09:27

Extra bloed maakt niet veel uit, zolang het maar goed rijdbaar blijft.
Contagio stond al als eerste op het lijstje voor dit jaar, blij dat jullie het bevestigen ;). Wat denken jullie van Comilfo Plus (merrie is getest op wffs), Carambole (geweldige hengst, maar weet niet goed op welke merries hij past) en over nixon van't meulenhof (heb op de hengstenkeuringen al fantastische nakomelingen gezien van hem)